en osaa tehdä ruokaostoksia
tulee käytyä joka päivä kaupassa kun en osaa ostaa valmiiksi jääkaappiin tavaraa. voisitteko auttaa?
ollaan siis nuori pariskunta ja joka päivä tehdään ruokaa itse, olisi ihana kun kaapeissa olisi aina ruuanvalmistustarpeita.
miten se tehdään?:D
Kommentit (11)
Katot parasta ennen päiväykset kaupassa ja ostat sen mukaan, mitä ehdit kuluttaa ja mihin asti säilyy.
Suunnittele vaikka 5 päivän ruoka ja tee lista niistä aineksista mitä niihin ruokiin tarvitsee :)
Tee suunnitelma. Aloita käymällä joka toinen päivä, ja harvenna siitä, kunhan huomaat mitä kulutatte ja missä ajassa. Päivämäärät ovat esim. leikkeleissä sen verran pitkät, että voi ostaa vaikka 2 pkt kerralla. Tiuhemmin ostat kasviksia ja helposti pilaantuvaa. Kannattaa pitää varalla kauraryynejä, makaroneja, munia yms. säilyvää, ettei pääse paniikki iskemään. Jos on pakastin, hyödynnä ihmeessä.
No mä luonnostelen paperille kerran viikossa seitsemälle päivälle ruoat ja teen sen perusteella kauppalistan ja tietysti lisään muut puuttuvat tavarat/elintarvikkeet. Sitten kauppaan ja listan mukaiset tavarat kärryyn ja maksun jälkeen kotiin. Seuraavalla viikolla uusiksi. Ja aina tarkistat kaapeista ja mm. Wc-paperin/pesuaineet/leivinpaperin + muut mitä puuttuu ja laitat ne listaan. Näin ei tarvitse ravata kaupassa ja eipähän tule niitä heräteostoksia.
Ota tavara ja maksa. Mitä luulet, osaatko nyt?
Mieti montako pakkausta esim. jauhelihaa tms. teillä menee viikossa, paljonko broileria, paljonko kasviksia. Tee lista tarpeista ja käy kaupassa. Tarjouksesta voi ostaa paremmin säilyvää tavaraa kuten tomaattimurskaa ja papuja kaappiin. Menee tovi opetella mutta kun oppii katsomaan eri kauppojen tarjoukset ja oppii pakastamaan tähteet, on jonkin ajan kuluttua helppoa käydä vain kerran viikossa kaupassa.
Kerrotko, miksi alapeukutit, niin ymmärrän mitä teen väärin? -5
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 19:42"]Kerrotko, miksi alapeukutit, niin ymmärrän mitä teen väärin? -5
[/quote]
mä yläpeukutin, en tiiä mikä myrtsi alapeukuttelija tänne on eksynyt, ap
Voi nyt hyvänen aika. Katso kaapit läpi, katso keittokirjasta mitä ruokia haluatte tehdä, ja vaikka muutaman päivän tarpeet, tee lista ja mene kaupasta ostamaan ne. voiko joku olla noin avuton oikeasti? :-O
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 19:44"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 19:42"]Kerrotko, miksi alapeukutit, niin ymmärrän mitä teen väärin? -5 [/quote] mä yläpeukutin, en tiiä mikä myrtsi alapeukuttelija tänne on eksynyt, ap
[/quote]
En mä sua nyt toki tarkoittanut :D No, myrtsejä on moneksi...-5
En mäkään osaa. Jokainen helvetin päivä saa ravata kaupassa unohtuneen maidon, vaippojen, konetiskiaineen jne perässä. Pitäs tehdä niitä listoja.. Vaan silti unohtuu.