Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

en osaa tehdä ruokaostoksia

Vierailija
18.05.2015 |

tulee käytyä joka päivä kaupassa kun en osaa ostaa valmiiksi jääkaappiin tavaraa. voisitteko auttaa?

ollaan siis nuori pariskunta ja joka päivä tehdään ruokaa itse, olisi ihana kun kaapeissa olisi aina ruuanvalmistustarpeita.

miten se tehdään?:D

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään osaa. Jokainen helvetin päivä saa ravata kaupassa unohtuneen maidon, vaippojen, konetiskiaineen jne perässä. Pitäs tehdä niitä listoja.. Vaan silti unohtuu.

Vierailija
2/11 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katot parasta ennen päiväykset kaupassa ja ostat sen mukaan, mitä ehdit kuluttaa ja mihin asti säilyy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittele vaikka 5 päivän ruoka ja tee lista niistä aineksista mitä niihin ruokiin tarvitsee :)

Vierailija
4/11 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee suunnitelma. Aloita käymällä joka toinen päivä, ja harvenna siitä, kunhan huomaat mitä kulutatte ja missä ajassa. Päivämäärät ovat esim. leikkeleissä sen verran pitkät, että voi ostaa vaikka 2 pkt kerralla. Tiuhemmin ostat kasviksia ja helposti pilaantuvaa. Kannattaa pitää varalla kauraryynejä, makaroneja, munia yms. säilyvää, ettei pääse paniikki iskemään. Jos on pakastin, hyödynnä ihmeessä.

Vierailija
5/11 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä luonnostelen paperille kerran viikossa seitsemälle päivälle ruoat ja teen sen perusteella kauppalistan ja tietysti lisään muut puuttuvat tavarat/elintarvikkeet. Sitten kauppaan ja listan mukaiset tavarat kärryyn ja maksun jälkeen kotiin. Seuraavalla viikolla uusiksi. Ja aina tarkistat kaapeista ja mm. Wc-paperin/pesuaineet/leivinpaperin + muut mitä puuttuu ja laitat ne listaan. Näin ei tarvitse ravata kaupassa ja eipähän tule niitä heräteostoksia.

Vierailija
6/11 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota tavara ja maksa. Mitä luulet, osaatko nyt?

Vierailija
7/11 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti montako pakkausta  esim. jauhelihaa tms. teillä menee viikossa, paljonko broileria, paljonko kasviksia. Tee lista  tarpeista ja käy kaupassa. Tarjouksesta voi ostaa paremmin säilyvää tavaraa kuten tomaattimurskaa ja papuja kaappiin.  Menee tovi  opetella mutta kun oppii katsomaan eri kauppojen tarjoukset ja  oppii pakastamaan tähteet, on jonkin ajan kuluttua helppoa käydä vain kerran viikossa kaupassa.

Vierailija
8/11 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrotko, miksi alapeukutit, niin ymmärrän mitä teen väärin? -5

Vierailija
9/11 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 19:42"]Kerrotko, miksi alapeukutit, niin ymmärrän mitä teen väärin? -5

[/quote]

mä yläpeukutin, en tiiä mikä myrtsi alapeukuttelija tänne on eksynyt, ap

Vierailija
10/11 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi nyt hyvänen aika. Katso kaapit läpi, katso keittokirjasta mitä ruokia haluatte tehdä, ja vaikka muutaman päivän tarpeet, tee lista ja mene kaupasta ostamaan ne. voiko joku olla noin avuton oikeasti? :-O

Vierailija
11/11 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 19:44"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 19:42"]Kerrotko, miksi alapeukutit, niin ymmärrän mitä teen väärin? -5   [/quote] mä yläpeukutin, en tiiä mikä myrtsi alapeukuttelija tänne on eksynyt, ap

[/quote]

En mä sua nyt toki tarkoittanut :D No, myrtsejä on moneksi...-5