Voisiko joku auttaa minua tässä tilanteessa? (70-vuotias nainen)
Mieheni on tilanteessa palliatiivinen. Olen yrittänyt saada keskusteluapua. Mies ei halua puhua tilanteestaan. Jos joku tietäisi, mistä voisin saada apua edes tuolle miehelle niin olisin kiitollinen.
Kommentit (9)
Sairaalapastori? Voimia tilanteeseen!
Kysy sen palliatiivisenosaston hoitohenkilökunnalta, he tietäävät.
Minulle tarjottiin keskusteluapua heti kun oma syöpäpolkuni alkoi. Sairaalan psykologilta tai vastaavalta olisin saanut. Samoin neuvoivat ottamaan yhteyttä potilasjärjestöihin. Itse en tuntenut tällaista tukea kaipaavani, mutta tarjolla siis oli. Hoitava taho osaa varmasti kertoa, mitä teidän paikkakunnalla on. On varmasti vielä raskaampaa, kun sairaana ei ole itse vaan puoliso. Paljon voimia sinulle, t. toinen 70-vuotias nainen.
Syöpäyhdistys antoi yhteyshenkilön tiedot neuvonnastaan käsin. Tästä on tosin jo 25 v aikaa.
Kummalle nyt haluat keskusteluapua, itsellesi vai miehelle?
Vierailija kirjoitti:
Kummalle nyt haluat keskusteluapua, itsellesi vai miehelle?
Tämä tuli ensimmäisenä mieleen.
Eikö ole jo riittävän paha että mies on kuolemaisillaan, pitääkö sitä vielä rääkätä pakottamalla keskustelemaan ekstroverttien "miltä susta nyt tuntuu"-empaatikkojen kanssa?
Kysy sieltä sairaalasts miehellesi ja itsellesi terveyskeskuksesta. Tuo on rankaa myös sinulle.
Sairaalan kautta psykiatrisen sairaanhoitajan vastaanotto miehellesi. Käynti voi olla osastolla, missä miehesi on. Sinä pääset terveyskeskuksen kautta psyk sh:n vastaanotolle.