Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko normaalia rahankäyttöä, jos viikossa kuluu ostoksiin lähes 1200 euroa?

Vierailija
13.06.2026 |

En ole edes työssäkäyvänä törsännyt koskaan tuolla tavalla ja nyt työttömänä tuo on mun kahden kuukauden budjetti.

https://www.is.fi/menaiset/ihmiset-ja-suhteet/art-2000011964856.html

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tällaisten artikkelien idea edes on?

Vierailija
2/44 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on varaa, niin mikä jottei. Itselläni menee tuo kuukaudessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa katsoin. Minulla on saman suuruinen kuukausibudjetti ja siihen sisältyy myös asunnon vastike.

Vierailija
4/44 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on laittaa 5000 kuukaudessa ostoksiin, laskujen lisäksi, niin kai se sitten on normaalia. Itse en pysty kun tuo 5 tonnia bruttopalkkani ja asuakin pitää.

Vierailija
5/44 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän riippuu tuloista.

Vierailija
6/44 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen tarkka rahan kanssa, olen aina ollut."

Voi hyvä luoja :D Jos 1 200 e viikossa on tarkkuutta, niin mitä se holtiton rahankäyttö sitten on? Rikkaat elää kyllä jossain ihan omassa kuplassaan.

Vierailija
7/44 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole normaalia kuluttamista. Paitsi jos on suurperhe. 

Vierailija
8/44 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Olen tarkka rahan kanssa" 🤣🤣

Me olemme hyvätuloisia mutta esim kuluneella viikolla rahaa on mennyt

- ruokiin 120e

- kahvilaan ja ravintolaan 0e

- palveluihin 0e

- vaatteisiin 0e

- kirjoihin ja lehtiin 0e, nexstoryyn 12e

- parkkimaksu 1,40e

- apteekki 17,80e

- huvituksiin 28e (vein lapsenlapsen Duudsonparkiin ja ostin jäätelön)

Yhteensä 179,20e eli poikkeuksellisen paljon.

Vierailija
9/44 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiennyt, että kirjailijat tienaa noin hyvin.

Vierailija
10/44 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On normaalia, itellä mennyt jotain 6000 eur kuussa viime aikoina.

Vierailija
11/44 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tällaisten artikkelien idea edes on?

En tiedä mikä perimmäinen idea on ihan kiintoisaa lukea ihmisten tavoista kuluttaa rahaa ja selutellä kulutustaan ja verrata tuota kulutusta omaani.

Vierailija
12/44 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En keksi mitään mihin mulla menisi 1200€ viikossa. Ei mulla ole tarvetta ostaa mitään ylimääräistä pitkään aikaan. Mulla on jo kaikki mitä olen halunnut ostaa.

Vierailija
13/44 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tuo hänelle on normaalia rahankäyttöä. Riippuu varmaan tuloista mihin on varaa. 

Vierailija
14/44 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin kattelemassa tiliotettani.... Viimeset 7 päivää: 770€. Reissattiin tyttären kanssa euroopassa: pääsymaksuja, ulkonasyömisiä/eväitä, metrolippuja...

Toukokuun viimeiset 7 päivää: 250€. Tuoreita suomalaisia mansikoita, hese, pieniä hankintoja kotiin ja lähinnä ruokakauppa.

Aika vaikeeta olis saada menemään tonni viikossa ellei tarvi ostaa jotain isompaa kuten vaatteita tai elektroniikkaa.

Vierailija
15/44 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tahansa summa on normaalia rahankäyttöä jos se edustaa vain pientä osaa säännöllisistä kuukausituloista.

Typerä kuten kaikki täällä.

Vierailija
16/44 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pitäisi tehdä elämässä, että olisi mahdollisuus elää tuolla tavalla? Käytin tän viikon ruokiin 70 euroa ja tuntuu, että törsäsin ihan liikaa. Mitään muuta en ostanut.

Ap

Vierailija
17/44 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä pitäisi tehdä elämässä, että olisi mahdollisuus elää tuolla tavalla? Käytin tän viikon ruokiin 70 euroa ja tuntuu, että törsäsin ihan liikaa. Mitään muuta en ostanut.

Ap

Kai tuohon pystyy kahden hyväpalkkaisen tuloilla jos mitään ei ole tarve säästää pahan päivän varalle ja asuu jo velattomasti.

Toki tuossa oli vaan tän veran ja tyttärensä menot, kai se mieskin jotain kulutti italiassa samaan aikaan.

Yksinään jos yrittää samaa suomessa, niin tulojen pitää olla ylimmässä 5% suunnassa.

Vierailija
18/44 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jutun perusteella antaa Italialaiselle lentokapteenille.

Vierailija
19/44 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Kai tuohon pystyy kahden hyväpalkkaisen tuloilla jos mitään ei ole tarve säästää pahan päivän varalle ja asuu jo velattomasti.

Toki tuossa oli vaan tän veran ja tyttärensä menot, kai se mieskin jotain kulutti italiassa samaan aikaan.

Yksinään jos yrittää samaa suomessa, niin tulojen pitää olla ylimmässä 5% suunnassa.

Siis kukaan ei selvästi edes avannut juttua. 

Puolet tästä viikkobudjetista meni yhteen 270€ ravintolaillalliseen ja 290€ hammaslääkärilaskuun.

Ei selvinnyt miten usein tuo käy syömässä ravintolassa tuollaisia illallisia mutta hammaslääkärillä se tuskin juoksee viikoittain.

Perusjuttuihin kuten ruokaan tuolla kului vähemmän rahaa kuin minulla.

Vierailija
20/44 |
13.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin kattelemassa tiliotettani.... Viimeset 7 päivää: 770€. Reissattiin tyttären kanssa euroopassa: pääsymaksuja, ulkonasyömisiä/eväitä, metrolippuja...

Toukokuun viimeiset 7 päivää: 250€. Tuoreita suomalaisia mansikoita, hese, pieniä hankintoja kotiin ja lähinnä ruokakauppa.

Aika vaikeeta olis saada menemään tonni viikossa ellei tarvi ostaa jotain isompaa kuten vaatteita tai elektroniikkaa.

No o han 1000€ vaatteisiin ihan jumalaton summa. 100€ riittää hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kahdeksan