Millaiset kengät kesäksi 60+ ikäiselle?
Talvella olen käyttänyt vain nastakenkiä. Mitä tulevaa kesää varten jalkoihin?
Kommentit (29)
Jos kävelee paljon niin lenkkarit. Ellei löydä hiertämättömän kävelykengän. Maastoon saappat tai pitkävartiset eräkengät, paitsi jos on nuotio niin nopeammin irti jalasta saatavat. Sandaalit jotka eivät hierrä, jos ollaan lähellä eikä ole nurmikkoa punkkeineen. Läpyskät kotona ja rannalla jos ei kaadu helposti tai horju.
60 vuotta täyttänyt ymmärtää valita kesäkenkänsä ilman av-raatia. Jos ei, kulkekoon reiskoissa koko kesän, niin vapaa-ajallaan kuin suvun kesäjuhlissa.
Vierailija kirjoitti:
Jos kävelee paljon niin lenkkarit. Ellei löydä hiertämättömän kävelykengän. Maastoon saappat tai pitkävartiset eräkengät, paitsi jos on nuotio niin nopeammin irti jalasta saatavat. Sandaalit jotka eivät hierrä, jos ollaan lähellä eikä ole nurmikkoa punkkeineen. Läpyskät kotona ja rannalla jos ei kaadu helposti tai horju.
Maastoon? Olen kolmannen polven helsinkiläinen.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No mikset alussa sanonut millaisiin olosuhteisiin?
Mene Ap Alppilan kenkään, jos Helsingissä asut. Siellä osataan neuvoa sulle läjä eri tarkoituksiin sopivia kesäkenkiä.
Vierailija kirjoitti:
Riekers. Kokeile.
Komppaan. Ovat nahkaa, hyvät mallit, tältä valmistajalta löytyy kengät joka jalkaan.
Miinuksena hinta. Alke 100 €:n Riekers-kenkiä harvemmin saa.
Sellaiset, joista tykkäät. Itselleni mukavuus on tärkeintä ja tykkään kävellä paljon. Lenkkareilla ja vaellussandaaleilla saattaa mennä koko kesä. Yhdet hienot hiukan epämukavat kengät on siltä varalta, että tulee kutsu kesähäihin. Kesäteatterit ja synttärit vedän läpi noilla lenkkareilla/sandaaleilla.
N63
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
Laitoin varmuuden vuoksi kaikki vaihtoehdot. Ehkä joku muukin lukee, etsii vaihtoehtoja. Tai tietää paremman kuin nämä.
Itse tykkään Arcopedico - kengistä.
Sopii hyvin leveäjalkaiselle. Itse tykkään mallista Leina. Pehmet ja jonkin verran jalkaa tukevat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ap
No mikset alussa sanonut millaisiin olosuhteisiin?
Miksi oletat että jokainen eläkeläinen asuu maalla mummonmökissä?
Skechersit. Löytyy lenkkaria ja sandaalia ja mukavat paksut joustavat sisäpohjat. T. Mummo 62 v.
https://www.quora.com/Are-most-people-buried-wearing-shoes-or-are-they-…