Mitä menetän jos en käytä päihteitä nuoruuteni aikana?
Kertokaa. Olen kahden vailla sorrunko ryyppyyn.
m22
Kommentit (44)
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:00"]
mit se biletys antaa? sukupuolitaudin ja syövän?
[/quote]
En minä ainakaan ole koskaan saanut kumpaakaan, vaikka olen nuorena bilettänyt paljon ja rajusti. Tautien kanssa pari kertaa kyllä kieltämättä oli riskitilanne, kun ei ihan kondomin käyttö juovuksissa onnistunut, mutta ei sattunut tauteja tulemaan. Ei-toivottu raskaus estettiin jälkiehkäisyllä. Useimmat sukupuolitauditkin onneksi ovat helposti hoidettavissa joten ei niitä hysteerisesti kannata pelätä, joskin toki periaatteena pitäisi olla että kumi käyttöön satunnaissuhteissa.
Alkoholi vaikuttaa eri tavalla eri yksilöihin. Toisille sopii mutta ei tietenkään kaikille. Paljon riippuu myös seurasta ja juomapaikasta. Voisit esimerkiksi ostaa vaikka 5-6 eri juomaa pienissä tölkeissä. Siideria makeaa ja kuivaa, lonkeroa sekä paria merkkiä olutta. Maistele juomia, osan voit heittää pois ellet pidä. Jos pidät jostain miedosta juomasta niin seuraavalla kerralla voit juoda sitten varovasti kun olet laskenut http://www.lintukoto.net/testit/alkoholilaskuri/ :n avulla maksimimääräsi. Sitä ei kannata ylittää, ettet saa myrkytystä tai ihan tolkutonta darraa :)
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:56"]Voi jestas mitä neuvoja taas. Niin turhaa koko alkoholilla läträäminen kuin olla vaan voi.
Usein nykynuorisoa moititaan, mutta ensimmäistä kertaa ties kuinka moneen vuosikymmeneen yhä useampi nuori valitsee päihteettömyyden ja se jos mikä on omasta mielestäni arvostettavaa ja hienoa!
Kysy ennemminkin mitä saavutat. Et ainakaan tule paskamahaiseksi alkoholistiksi, jonka viikon huipentuma on perjantaipullo "rankan" työviikon jälkeen.
[/quote]
Amen!
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:12"]
Menetät sukupuolitaudin ilon, kun et kännipäissäsi kumitta nai.
[/quote]
Juu, kunhan et vaan dokaa, polta ja kieltäydyt muistakin synneistä synneistä niin et kuole.
Moni kuitenkin elää ennemmin vapautuneesti kuusvitoseksi kuin rautakanki perseessä kituutellen kasivitoseksi.
Juopot täällä yllyttämässä toista juomaan. Tyypillistä aihe vapaata.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:18"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:12"]
Menetät sukupuolitaudin ilon, kun et kännipäissäsi kumitta nai.
[/quote]
Juu, kunhan et vaan dokaa, polta ja kieltäydyt muistakin synneistä synneistä niin et kuole.
Moni kuitenkin elää ennemmin vapautuneesti kuusvitoseksi kuin rautakanki perseessä kituutellen kasivitoseksi.
[/quote]
Oho. Lainasinkin väärää viestiä.
[/quote]
Turhaan syyttelet. En ole vähään aikaa jounut. Ganjalla mennyt useamman viikon.
[/quote]
Minä olen yksi näistä yllyttäjistä, se joka sanoi etten kadu yhtään opiskeluajan bilekännäystä tai muuta juomista. Mutta ei minua nyt oikein juopoksi voi sanoa nykyisin pahalla tahdollakaan, kun alkoholia tulee otettua erittäin harvoin, ja silloinkin erittäin kohtuudella. Viimeksi otin viime syksynä sukulaisen häissä yhden lasin viiniä ruoan kanssa ja yhden lasillisen boolia. Jos taas juhannuksena vaikka saunan päälle kaljan sitten ottaisi. Enempää en lastne paikallaollessa viitsi.
M22v ei menetä juuri mitään. Juominen ja juhliminen on parasta 18-20v. Sillon itellä oli ainakin sellanen vaihe että osasi yleensä välttää sen huonon olon sekä huolehtia turvallisuudesta, mutta kuitenkin juttu lensi ja naurettii ja hömpötettii missä sit ikinä oltiinkaan. Sitä jaksoi vaikka kolme päivää putkeen ja tutustui helposti uusiin tyyppeihin jne. Nyt lähinnä jaksaa silloin tällöin yksille lähteä sporttibaariin tai saunakaljan ottaa kullan kanssa. 23v :)
Et mitään. Olen bilettänyt koko opiskeluaikani ilman alkoholia ja hauskaa on ollut. Kumppanin valintaan tai villiin seksiinkään ei sitä tarvita :) Ei sillä yhdellä ryypyllä ole väliä, ottaa tai ei, tavaksi vaan ei kannata ottaa.
Joskus kun kokeilin humalaa niin yhtään sen kivempaa ei ollut kuin selvimpäin, vain ällö pöhnä. Kaikissa hulluimmissa tempauksissa olin mukana ihan selvin päin ja hauskaa oli. Ei se mikään taikajuoma ole, paitsi ilmeisesti sellaisille jotka ei selvin päin uskalla katsoa naista silmiin. Sääliksi käy. Ei se vientiä paranna että sammaltaa samaa juttua kolmanteen kertaan ja sammuu ennen kuin pääsee asiaan.
32
Minä olin neitsyt vielä silloin, kun biletin kaikkein eniten ja rajuimmin. Ärsyttää ne yleistykset, että bilettäjät aina sekstaavat järjettömästi.
Raittiita ihmisiä pidetään suomessa aina hieman kummallisina,
"mikähän vitun juippi toikin on? Edes viinaa ei juo".
Raitis saa aina tietyn leiman, ainakin suomessa.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:32"]
[/quote]
Joo vaatii itsetuntoa pitää oma tiensä. Aina jossain vaiheessa iltaa tullaan sössöttämään, että luuletko olevasi meitä parempi.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:18"]Juopot täällä yllyttämässä toista juomaan. Tyypillistä aihe vapaata.
[/quote]
No, Suomihan keikkuu yhäkin kärkipäässä Euroopan maista mitä tulee humalajuomiseen. Olin itse jenkeissä vaihdossa ja siellä harvoin nuoriso veti päätä täyteen vaikka leffoissa ehkä näyttääkin erilaiselta. Ja vasta jostain radiosta kuulin kuinka turistit aina Suomessa käydessään ihmettelevät sitä humalahakuista juomista.. Mutta sellainen se Suomi on!
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:42"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:32"]
[/quote]
Joo vaatii itsetuntoa pitää oma tiensä. Aina jossain vaiheessa iltaa tullaan sössöttämään, että luuletko olevasi meitä parempi.
[/quote]
Siis mulle toi ei ole ongelma. Yleensä kyllä juon sen 40-50 kaljaa pe-la eli harvalla on varaa tulla sössöttämään.
Raittiille raittius voi kuitenkin olla ongelmallista.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:43"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:18"]Juopot täällä yllyttämässä toista juomaan. Tyypillistä aihe vapaata. [/quote] No, Suomihan keikkuu yhäkin kärkipäässä Euroopan maista mitä tulee humalajuomiseen. Olin itse jenkeissä vaihdossa ja siellä harvoin nuoriso veti päätä täyteen vaikka leffoissa ehkä näyttääkin erilaiselta. Ja vasta jostain radiosta kuulin kuinka turistit aina Suomessa käydessään ihmettelevät sitä humalahakuista juomista.. Mutta sellainen se Suomi on!
[/quote]
Se on täysn myytti, että suomi olisi alkoholin kulutuksessa jotenkin omissa lukemissaan. Esim. Venäjä, entiset neuvostoliiton sekä itäblokin maat voittavat suomen alkoholin kulutuksessa. Sen lisäksi muutama muukin valtio on vähintään tasoissa. Suomi on euroopan kärjessä jos siihen kärkeen kuulu parikymmentä maata, muuten ei.
Välillä tuntuu että vain Suomessa voi olla ongelma ettei juo. Mikä pakko on kaataa kaljaa kurkkuun? Ei kukaan makkaraa pakota syömään tai karkkia vetämään. Eikö ne paheensa saa valita. Jos ei maistu niin ei maistu.
Minä olen nyt 21 ja koko täysi-ikäisyyteni ajan olen ollut humalassa noin 2-3krt vuodessa. Kotona saatan silloin tällöin ottaa lasillisen tai kaksi hyvää viiniä (keskimäärin varmaan pullo menee kuukaudessa) mutta siihen jää mun alkoholin käyttö. Ala-ikäisenä join humalat varmaan nelisen kertaa. Jotenkin ei kiehdo se homma niin paljoa että jaksaisin joka viikonloppu. Lisäksi koko teini-ikä ja aina 19-vuotiaaksi asti meni aktiivisesti urheillessa, ei siinä juuri ehtinyt ryypiskelemään. Nyt mulla on lapsi, joka tietysti myös estää bailailun. En kyllä koe menettäneeni mitään. Hauskaa on ollut näinkin :) Nyt kyllä olen taas ensi viikon lauantaina lähdössä kaverini ylppäreiden jatkoilla baariin kun muksu menee mummolaan yöksi :) Edellisestä kerrasta onkin jo yli puoli vuotta.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:11"]Mun kokemus on että juominen, ainakin humalaan, ottaa yleensä paljon enemmän kuin antaa. Myös nuorena. En muista milloin olisin ajattellut että kyllä kannatti ryypätä.
[/quote]