Tori.fi ohi myynti alkaa ärsyttämään
Mikseivät ihmiset hoida kauppojaan loppuun sen kanssa, kuka ensimmäisenä olisi jotakin ostamassa? :/ Alkaa ottamaan päähän, kun autottomana ihmisenä ei valitettavasti heti pääse hakemaan jotakin mitä on vaikka juuri etsimässä, niin sitten vain kesken viestittelyn tavara poistuukin myynnistä ja myyjä ei enää vastaa viesteihin. :( Tai sitten tulee viesti, että toinen pääsi hakemaan heti kotoa?! Miksi siellä kohdellaan näin? Huuto.nettiä ikävä, kun palautteista heti näki, millainen myyjä kyseessä ja tällaisilta välttyy. Ottakaa ihmiset Tori kaupat tosissanne, älkää lisätkö toisten stressiä!
Kommentit (63)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta olkaa edes sen verran kohteliaita _oikeasti_ tavaroista kiinnostuneille ja hakeville, että ilmoitatte, että tänään haku tai lähtee seuraavalle. Ei ole vaikeaa.
kun myyt jotain halvalla ja kone vilkkuu täynnä jotain outoja nimimerkkejä ja tekstareita tulee näkymättömistä numeroista, niin ei siinä pysy perässä kuka sitä kysyi milläkin minuutilla ja kuka oli kukin, siksi laitan aina ilmiotuksiin puh.numeron, soitot menee aina viestien edelle, muistkaa ostajat tämä!!!
Soittajat ei melkein koskaa tee ohareita, oikeat ostajat siis usein soittavat, viestit johtavat todella usein ohareihin tai sellaisiin että kysellään vaan jotain mutta se jää sitten siihen, siksi itsekin suosin soittajia.
Ja toiset valittaa kun ei saa tavaroita kaupaksi mutta eivät laita puh.numeroa ilmoitukseen, miten tyhmä ihminen voi olla??
Miten tyhmä ihminen.voi olla, kun kuvittelee kaikkien haluavan jakaa puh.numeroaan joka paikassa?
Vierailija kirjoitti:
Jos joku selittelee, että hakee kun saa auton alleen niin todennäköisesti ei tule koskaan.
Sorry, myyn ensimmäiselle, joka hakee tuotteen. Aina.
Juuri näin. Jos laitat sovitun summan tilille niin tuote on sinun kunhan tulet edes parin viikon kuluessa sen hakemaan.
Muuten se menee ensimmäiselle joka ilmestyy pihalle rahat kourassaan
Torissa niin myyjien kuin ostajienkin lupauksilla voi pyyhkiä hanurinsa ellei rahaa ole siirtynyt taskusta toiseen
Vierailija kirjoitti:
Huutonetti on nykyään ihan kuollut paikka.
Eikös sieltä hävinnyt väki, kun he ahneuksissaan teki käytännössä kaikille sen maksulliseksi? Tai jotain tällaista muistelen tapahtuneen. Itsekin ostelin ja myin jonkin verran huuto.netissä ja pidin siitä paljon enemmän, mutta tuo maksullisuus lopetti käytön.
Uskaltaako tilata postin kautta ? Vai huijataanko ?
Sulta meni koko homman pointti ohi. Ei kyse ole ostajasta joka on maksanut tuotteen etukäteen. Tällöin tietenkin haun voi sopia erikseen. Tässä ketjussa on kyse sellaisesta tapahtumasta jossa maksu tapahtuu tavaraa noudettaessa paikan päällä. Tämä on yleisin tapa käydä kauppaa yksityisihmisten välillä. Itse en ikinä maksaisi mitään tavaraa etukäteen, sillä et voi tietää onko koko myynti ilmoitus huijausta tai tuote olematon. Suomessa valitettavasti menetätä tässä kohtaa rahasi ja polisikaan ei auta vaikka tietäisit suoraan kenelle rahat menivät jos summa on pienehkö.
Miten tyhmä ihminen.voi olla, kun kuvittelee kaikkien haluavan jakaa puh.numeroaan joka paikassa?
Torissa(kin) pyörii sellaisia sekopäitä että jos tori-viestien lisäksi on pakko kommunikoida puhelimessa niin se tapahtuu vanhaan oneplussaan hankitulla prepaid-liittymällä ja virrat katkeavat kapulasta samalla hetkellä kun kaupat on tehty.
Menen toriin vain jos aivan ehdottomasti haluan jonkun tietyn tuotteen jota ei mistään muualta järkevään hintaan löydy, ja myyjä vaikuttaa jokseenkin selväpäiseltä ja motivoituneelta. Kuitenkin kaupan ja toimituksen yhteydessä päätyy antamaan numeroitaan ja osoitteitaan, ja en möskään jaksa kahlata sivutolkulla kännykkäkameralla otettuja suttuisia kuvia ja capslockilla kirjoitettuja epäselviä kuvauksia. "Tässä kasa tälläisia jotain tee joku tarjous" -ilmoitukset ei oo myöskään mun juttu, tiedän että jotkut toki menee ihan ekstaasiin.
Samaa ihmettelen kuin ap. Kerrankin myytiin ohi sovitut kaupat, kun en päässyt sillä sekunnilla hakemaan vaan olisin hakenut töistä päästessäni. Ei Tori.fi:n pitäisi olla mikään huutokauppa.
Ilmoitan isoista tuotteista että myyn ekalle varmalle hakijalle tai voi varata maksamalla etukäteen. On noita etukäteen maksajiakin ollut jos oikeasti haluavat tuotteen.olen myös kyllästynyt 5 min ennen noutoa peruuttaviin ostajiin.
Nettikirppistely on mennyt aivan sekopäiseksi touhuksi nykyään. Olen miettinyt, onko kaikki mielenterveystyö ulkoistettu kirppareiden myyjien hoidettavaksi vai mikä tässä mättää? Epämääräistä hupihuutajaa löytyy joka lähtöön, pyydetään kuvia, videoita, lisäkysymyksiä, vatvotaan ja jahkataan. Huijareita on hirveästi, viimeksi myydessä joku yritti jotain "anna yhteystietosi, niin lähetän UPS:in kuskin tuomaan sulle käteistä" -huijausta. Just joo, eräälle miespuoliselle ostajalle olisi sopinut kauppojen hieronta ainoastaan klo 1 yöllä, juu en anna osoitetta. Yhdet ostajat jotkat tulivat jopa paikan päälle, olisivat halunneet jäädä yksin huoneeseen neuvottelemaan kameralaukkujen ym. digilaitteiden äärelle, paimensin heidät ulos, ei tullut kauppoja yllätys.
Sitten jos koitat jotain ilmaiseksi antaa, alkaa vänkääminen voitko tuoda 100 km päähän tai varaatko pari kuukautta, kun seuraava kelataksikyyti on vasta sitten tai appiukon pyykkipäivä on vasta perjantaina joten voinko hakea neljän viikon päästä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mutta olkaa edes sen verran kohteliaita _oikeasti_ tavaroista kiinnostuneille ja hakeville, että ilmoitatte, että tänään haku tai lähtee seuraavalle. Ei ole vaikeaa.
kun myyt jotain halvalla ja kone vilkkuu täynnä jotain outoja nimimerkkejä ja tekstareita tulee näkymättömistä numeroista, niin ei siinä pysy perässä kuka sitä kysyi milläkin minuutilla ja kuka oli kukin, siksi laitan aina ilmiotuksiin puh.numeron, soitot menee aina viestien edelle, muistkaa ostajat tämä!!!
Soittajat ei melkein koskaa tee ohareita, oikeat ostajat siis usein soittavat, viestit johtavat todella usein ohareihin tai sellaisiin että kysellään vaan jotain mutta se jää sitten siihen, siksi itsekin suosin soittajia.
Ja toiset valittaa kun ei saa tavaroita kaupaksi mutta eivät laita puh.numeroa ilmoitukseen, miten tyhmä ihminen voi olla??
Piilotan aina nimeroni ja laittavat Torin kautta viestiä. Toimii hyvin.
Nykyisin myyn aina sille, joka tulee ensimmäisenä hakemaan. Niin monta oharia on ollut etten enää varaile kenellekään.
Mulla ollut Torissa tosi mukavia ostajia. Tosin olen myynyt kodinkoneita. Ohareita ei ole tehty. Maksavat ovella tai etukäteen.
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin myyn sille, joka pääsee paikalle ekana ja maksaa isoimman summan. Jos oon esim sopinut jo kaupoista alustavasti ja joku tarjoo enemmän, niin lähetän tällön viestin sille ekalle, että kauppa hinta muutui korkeammaksi, kun toinen tarjosi enemmän ja ekana paikanpäälle ehtinyt saa tuotteen. Minkä ihmeen takia en näin tekisi? En mä ole mikään hyväntekeväisyysjärjestö
Vaikket olisikaan hyväntekeväisyysjärjestö niin olisi kiva että sanaasi voisi luottaa.
Olen itse ollut jo matkalla hekemaan tuotetta ja myyjä laittaa viestin että sai paremman tarjouksen ja että voinko korottaa. No en korottanut vaan käännyin takaisin. Ärsyttää helv...sti tuollainen ahne käytös. Itse pidän aina lupaukseni niin myyjänä kuin ostajana mutta ei taida rehtiys olla enää nykyajan hyve.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tietenkin myyn sille, joka pääsee paikalle ekana ja maksaa isoimman summan. Jos oon esim sopinut jo kaupoista alustavasti ja joku tarjoo enemmän, niin lähetän tällön viestin sille ekalle, että kauppa hinta muutui korkeammaksi, kun toinen tarjosi enemmän ja ekana paikanpäälle ehtinyt saa tuotteen. Minkä ihmeen takia en näin tekisi? En mä ole mikään hyväntekeväisyysjärjestö
Vaikket olisikaan hyväntekeväisyysjärjestö niin olisi kiva että sanaasi voisi luottaa.
Olen itse ollut jo matkalla hekemaan tuotetta ja myyjä laittaa viestin että sai paremman tarjouksen ja että voinko korottaa. No en korottanut vaan käännyin takaisin. Ärsyttää helv...sti tuollainen ahne käytös. Itse pidän aina lupaukseni niin myyjänä kuin ostajana mutta ei taida rehtiys olla enää nykyajan hyve.
Aivan. Kuten aiemminkin kirjoitin, niin tori.fi ei ole huutokauppa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huutonet on tosiaan hyvä paikka kaupoille, sitäkin toki jotkut torvelot sotkee hölmöydellään ja jotkut ihmiset tietenkin haluaa draamailla ja monimutkaistaa asioita ihan draamailun ilosta.
Huutonetissä ei saa katselukertoja enää millekään tuotteelle jotein ei synny kauppojakaan, saanut vissiin yhden tuotteen viiseimen 3 vuoden aikana siellä myytyä.
Niin, huutonettiinkin on pesiytynyt paljon oudosti toimivia myyjiä, jotka eivät säännöistä juuri piittaa.
Meillä päin useampi kirppis lopettanut kannattamattomana. Ehkä ihmiset ei nyt korona aikana uskalla tai halua ostaa/myydä käytettynä. Harmi juttu! Mä ostaisin, mutta niin harva myy.
Mulle on kunnia-asia että lupaus, myös suullinen, pitää. Oli sitten kyseessä läheinen taikka joku ihan ventovieras ihminen. Mutta silloinhan asia on ihan ok myydä toiselle jos siitä varoittaa etukäteen.
Itse myyjänä olen laittanut useinkin sivuun tavaroita odottamaan varaajaa, ei ole koskaan ollut niin kiire päästä siitä eroon. Kyllähän useimmiten sen huomaa onko kyseessä hupiostaja tai joku oikeasti kiinnostunut.
Mä olen kyllä antanut ihmisten varailla tavaroita ja olen rauhassa malttanut odottaa vastauksia viesteihin, mutta on tilanteita, joissa mä joudun sanomaan ettei kauppoja synny. Esim. silloin kun myin vielä paketissa olleita kuulokkeita, olin valmis myymään ne reilusti arvoaan pienemmällä summalla, mutta heti tinkimisen jälkeen tuli toive että voisinko kuljettaa tuotteen tunnin ajomatkan päähän. Sitten kysyttiin että voisiko he hakea sen, mutta viime hetkellä peruivat. Lopuksi kysyivät, että postitanko ilman että he maksaa kulut. Siinä vaiheessa ilmaantui sopivasti ostaja, joka oli valmis maksamaan enemmän tuotteesta, ja jonka kanssa sovittiin postitus reilulla ehdoilla. Ihan selvä juttu, kenelle kuulokkeet myytiin.
Sillon kun annoin meidän kissojen tehdä yhdet pennut ja ilmoitin torissa, tuli kanssa ihmeellisiä tapauksia vastaan. Olin aivan ehdoton siinä, että kissat menee vain hyviin koteihin, joissa niistä voidaan huolehtia hyvin, joten joudun perumaan pari alustavaa varausta.
Myin erään oppikirja toissa, siitä tuli monta yhteydenottoa, eka kertoi ettei halua maksaa kirjasta 20 euron pyyntiäni vaan etsii jos saa halvemmalla, pyysi varaamaan kirjan, mistä kieltäydyin. (ei siis maksanut mitään.)
Myin samana päivänä seuraavalle joka maksoi hinnan ja haki pois.
Ensimmäinen ostaja otti viikon päästä yhteyttä ja kertoi nyt ostavansa kirjan. Kerroin että meni jo. Tämä osta veti ohimyynnista järkyttävät pultit, olen kuulemma tori huijari ja hän tekee minusta ilmoituksen poliisille koska olin myynyt jollekin toiselle.
No, poliisia ei ole oven takana näkynyt ja myyn edelleen ylimääräista tavaraa netissa. Kaikki menee ekalle noutajalle /maksajalle.
Olisi mielenkiintoista nähdä ap:n käymä keskustelu myyjän kanssa. Aikanaan myin lasten sänkyä ja siinä oli linjoilla kolme eri kyselijää/empijää. Piti lähetellä lisää kuvia jne., mutta sitten tuli soitto ostajalta joka sanoi tulevansa tulevansa seuraavana päivänä hakemaan sängyn. No sitten nämä jahkaajat ilmoittivat viikon parin päästä, että voisivat tehdä kaupat, niin se oli sitten jo myöhäistä.
Eri asia on, jos toimii niin kuin täälläkin on kerrottu. Eli maksaa heti ja sopii sitten haun.