Voidaanko minut haastaa oikeuteen
Hei!
Tilanne lyhykäisyydessään on tämä;
Tammikuun alussa osuin autollani edessä ajavaan autoon, tuloksena pieni naarmu muovissa, yli 10 vuotta vanhassa autossa. Ajaja ei halunnut poliisia, sanoi vain, että ei siinä ole kuin pikkunaarmu, joten nou hätä. Vaihdettiin yhteystiedot varmuudeksi. Selvisi, että hän ei ollutkaan omistaja, vaan se oli liikkeen auto. Sieltä alettiin soittelemaan ja kerrottiin, että 1000 euroa korjausarvio. Hemmetti. No, eivät olleet varmoja vievätkö korjaukseen, joten en tehnyt vahinkoilmoitusta. Bonukset jos menettäisin niin tekis yli 1000e. Mitään ei kuulunut moneen kuukauteen, ja viikko sitten minulle soitettiin korjaamosta, että miksen ole hakenut laskua tai imoittanut vakuutusyhtiötä. Auto ollut maalattavana 28.2!!! ja osuin siihen tammikuun alussa.
Kukaan ei ilmoittanut minulle edes, että auto on ollut maalattavana, lasku 650e?? Mieheni olisi maalannut sen 30 eurolla! Liikkeen omistaja on pari kertaa soittanut ja uhannut haastaa oikeuteen kun en ole hoitanut asiaa. Olin lomalla 5 päivää ja meinasin huomenna lähteä töistä tekemään vahinloilmoituksen, mutta ei huvita, koska he ovat mokanneet ja minä saan kärsiä. Mitä tehdä? Teenkö vahinkoilmoituksen vai alanko tappelemaan? Lasku 650e ja kun menee bonukset niin tulee maksamaan tonnin.
Kommentit (103)
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:20"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:10"]
Sinä mokasit joo, mutta vähän haiskahtaa kyllä siltä, että sinun laskuusi yritetään korjata jotain muuta. Itse peruutin vuosi sitten toisen auton keulaan, puskuria oli joutunut maalaamaan ja lisävalot uusimaan ja maksettavaa siitä tuli itselleni 300e.
[/quote]
Ei kuulosta. 300 eurolla voi saada korjauksen ehkä jostain "Pärnäsen korjaamolta".
[/quote]
Nii'i. Kaverilla meni yhtä pahasti ja hinta oli 2000e. Ellei tietty 300e ollu vain omavastuu
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:14"]
En ymmärrä, miten alle tunnin työstä joutuu maksamaan niin kamalasti. Ja laskunkin mukaan tosiaan oli alle tunnin työ... AP
[/quote]
Luuletko, että maalaamon ylläpito on ilmaista? Laitteet, vuokrat, palkat jne. Asiakkailta nämä kulut peritään.
Liikkeen omistaja ei voi vaatia AP.ltä mitään. Liike vaatii autoa ajaneelta jne jos on vaatiakseen jotain.
AP nyt ottaaa vaan yhteyttä vakuutusyhtiöön ihan rauhallisesti ja selvittää asian sitä kautta perusteellisesti. Yleensä 3kk kuluttua tapahtuneesta on turha edes vaatia keltään mitään.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:22"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:20"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:10"]
Sinä mokasit joo, mutta vähän haiskahtaa kyllä siltä, että sinun laskuusi yritetään korjata jotain muuta. Itse peruutin vuosi sitten toisen auton keulaan, puskuria oli joutunut maalaamaan ja lisävalot uusimaan ja maksettavaa siitä tuli itselleni 300e.
[/quote]
Ei kuulosta. 300 eurolla voi saada korjauksen ehkä jostain "Pärnäsen korjaamolta".
[/quote]
Nii'i. Kaverilla meni yhtä pahasti ja hinta oli 2000e. Ellei tietty 300e ollu vain omavastuu
[/quote]
Ei edes laitettu vakuutusten kautta, kun en halunnut, koska ei ollut oma auto. Sitä en tietenkään tiedä kuka sen puskurin loppujen lopuksi maalasi, mutta pääasia että omistaja oli itse tyytyväinen lopputulokseen ja minä selvisin kohtuuhinnalla.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:21"]
Toki auton maalaminen maksaa maltaita, mutta nyt on kyseessä kuka korvaa maalauksen. AP.n ei pitäisi lähteä maksamaan mitään mistä ei ole ennalta sovittu ja vielä ilman todisteita!!! TÄÄ ON TÄYTTÄ KUSETUSTA NYT!!!
[/quote]
Tässä pitäis kuulla molempia osapuolia, ennen kuin tuomitsee. Kyllähän AP:lle soitettiin ennen maalaamista se tonnin kustannusarvio.
Jos rikkoo toisen omaisuutta, niin se myös maksetaan.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:59"]Juu kolhintakaan ei periaatteessa ollut vikani. TAI OLI, koska olin peräänajaja. Oli liukasta ja vauhtia noin 10km/h. Edessä ajava auto pysähtyi ku kävelijä lähti tien yli ja autoni ei vain pysähtynyt kun tie oli jäässä. Kaupunkialueella risteysalueella, pieni vauhti ja tämän takia turvaväli vain pari metriä. Periaatteen vuoksihan tämä ärsyttää, ei niinkään sen rahan....
[/quote]Niin että mitenkä ei ollut sinun syy?
Totta kai. Kaikestahan asiakkaat maksavat. Ei minulla olekaan tietoa siitä, mitä autokorjaamoissa käytettävät maalit maksavat, mutta kun itse olemme automaalia teettäneet niin sellainen määrä, joka riittää esim kahteen kertaan noin neliön kahden alueelle, on maksanut alle 50 euroa. Siitä minä sen repäisin, että ei se maali nyt niin kovin kallista luulisi olevan.
Parturikäyntikin maksaa "vain" , noin 50e/h (edullisimmissakin kaupungeissa) ja miettikääs, mitä omistaja maksaa aineista ja vuokraa... Parturitkin voisi nostaa rutkasti hintojaan kun autoliikkeessäkin työ maksaa aina niin perkeleesti. AP
Niin, arvio soitettiin, mutta eivät vieneet sitä korjaukseen. 5kk tästä soitetaan autokorjaamosta, että milloinka ilmoitan vakuutusyhtiön tiedot kun kuulemma olen vahinkoilmoituksenkin tehnyt ja kuulunut asia hoitaa. Selviää, että he ovat 1,5kk arviokäynnin jälkeen menneet takaisin ja maalauttaneet auton? AP
Meillä kerran ajoi persuusta hipasten eräs pariskunta. Mieheni ei suostunut pelkkään osoitteiden vaihtoon vaikka autosta tais mennä vaan valo.
Vastapuoli ihan hiilenä kun odoteltiin poliisia pari tuntia, onneks odoteltiin. Pariskunta pöllyssä ( eikä näkynyt päällepäin) , autosta verot maksamatta ja kuski ilman korttia. Eipä oltas ikinä saatu valosta rahoja.. + hörhöt sillä kertaa eivät saaneet isompaa vahinkoo aikaan
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:50"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:48"]On naarmusta ja rekisterikilvestä. Ja ajajan tiedot. Ne oli nettona tehnyt sen. Muuten olisi maksanut yli 1000 euroa. Mieheni on teettänyt maalia minunkin autoon ja paikannut ruostekohtia. Ymmärtääkseni muovisen mustan osan maalaaminen on helpompaa. Itse en osaa, joten en tarkkaan tiedä.
Voisin kai sanoa, että en ole törmännyt, ei kai ne sitä voi todistaa enää. Kai se vahinkoilmoitus täytyy tehdä, ärsyttää vain koko tilanne. Onneksi ensi kerralla tietää paremmin. Tai toivon mukaan ensi kertaa ei tule. AP
[/quote]
Meinaat, että kerran aiemmin autoa maalaillut ukko saa samaa jälkeä aikaiseksi kuin ammattilainen?
[/quote]
En meinaa, mutta yli 10 vuotta vanhaan, valmiiksi naarmuiseen autoon varmasti olisi kelvannut.
[/quote]kuka se sinä olet toisen autoja arvostelemaan?
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:36"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:50"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:48"]On naarmusta ja rekisterikilvestä. Ja ajajan tiedot. Ne oli nettona tehnyt sen. Muuten olisi maksanut yli 1000 euroa. Mieheni on teettänyt maalia minunkin autoon ja paikannut ruostekohtia. Ymmärtääkseni muovisen mustan osan maalaaminen on helpompaa. Itse en osaa, joten en tarkkaan tiedä.
Voisin kai sanoa, että en ole törmännyt, ei kai ne sitä voi todistaa enää. Kai se vahinkoilmoitus täytyy tehdä, ärsyttää vain koko tilanne. Onneksi ensi kerralla tietää paremmin. Tai toivon mukaan ensi kertaa ei tule. AP
[/quote]
Meinaat, että kerran aiemmin autoa maalaillut ukko saa samaa jälkeä aikaiseksi kuin ammattilainen?
[/quote]
En meinaa, mutta yli 10 vuotta vanhaan, valmiiksi naarmuiseen autoon varmasti olisi kelvannut.
[/quote]
Sananvapaus. En minäkään korjauttaisi omaani pikkunaarmun takia. Vaikka on vasta 9 vuotta vanha.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:55"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:50"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:48"]On naarmusta ja rekisterikilvestä. Ja ajajan tiedot. Ne oli nettona tehnyt sen. Muuten olisi maksanut yli 1000 euroa. Mieheni on teettänyt maalia minunkin autoon ja paikannut ruostekohtia. Ymmärtääkseni muovisen mustan osan maalaaminen on helpompaa. Itse en osaa, joten en tarkkaan tiedä.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No meidän auto on 12v vanha enkä taatusti kelpuuttanut mitään sunnuntaiharrastelijaa paikkaamaan naarmua.
[/quote]Niin, tämä daami kun ajaisi jonkun entisöidyn museoauton perään valittais vaan kun on 40 vuotta vanha auto, ei kait se oli niin just miten sen maalaa....
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:38"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:55"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:50"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:48"]On naarmusta ja rekisterikilvestä. Ja ajajan tiedot. Ne oli nettona tehnyt sen. Muuten olisi maksanut yli 1000 euroa. Mieheni on teettänyt maalia minunkin autoon ja paikannut ruostekohtia. Ymmärtääkseni muovisen mustan osan maalaaminen on helpompaa. Itse en osaa, joten en tarkkaan tiedä.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
No meidän auto on 12v vanha enkä taatusti kelpuuttanut mitään sunnuntaiharrastelijaa paikkaamaan naarmua.
[/quote]Niin, tämä daami kun ajaisi jonkun entisöidyn museoauton perään valittais vaan kun on 40 vuotta vanha auto, ei kait se oli niin just miten sen maalaa....
[/quote]
Heh, sama kävi mielessä
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:33"]Totta kai. Kaikestahan asiakkaat maksavat. Ei minulla olekaan tietoa siitä, mitä autokorjaamoissa käytettävät maalit maksavat, mutta kun itse olemme automaalia teettäneet niin sellainen määrä, joka riittää esim kahteen kertaan noin neliön kahden alueelle, on maksanut alle 50 euroa. Siitä minä sen repäisin, että ei se maali nyt niin kovin kallista luulisi olevan.
Parturikäyntikin maksaa "vain" , noin 50e/h (edullisimmissakin kaupungeissa) ja miettikääs, mitä omistaja maksaa aineista ja vuokraa... Parturitkin voisi nostaa rutkasti hintojaan kun autoliikkeessäkin työ maksaa aina niin perkeleesti. AP
[/quote]haloo riippuu vähän maalista, metalliväri maksaa vähän enemmän ku perus harmaa
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:40"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:38"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:55"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:50"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:48"]On naarmusta ja rekisterikilvestä. Ja ajajan tiedot. Ne oli nettona tehnyt sen. Muuten olisi maksanut yli 1000 euroa. Mieheni on teettänyt maalia minunkin autoon ja paikannut ruostekohtia. Ymmärtääkseni muovisen mustan osan maalaaminen on helpompaa. Itse en osaa, joten en tarkkaan tiedä.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Heh, sama kävi mielessä
[/quote]
Vanhavanha auto on täysin eri asia kuin 15 vuotta vanha ja lähes arvoton, valmiiksi naarmuinen auto. Miehellä on vanhoja moottoripyöriä, joten niidenkin arvon kyllä tiedän, ja varmasti jos joku naarmuttaisi, vietäisiin autokorjaamoon maalattavaksi. AP
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:43"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:33"]Totta kai. Kaikestahan asiakkaat maksavat. Ei minulla olekaan tietoa siitä, mitä autokorjaamoissa käytettävät maalit maksavat, mutta kun itse olemme automaalia teettäneet niin sellainen määrä, joka riittää esim kahteen kertaan noin neliön kahden alueelle, on maksanut alle 50 euroa. Siitä minä sen repäisin, että ei se maali nyt niin kovin kallista luulisi olevan.
[/quote]haloo riippuu vähän maalista, metalliväri maksaa vähän enemmän ku perus harmaa
[/quote]
Maali tuli auton muoviosaan, mustaa. En usko, että on kaikkein kalleinta se. AP
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:38"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:36"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:50"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:48"]On naarmusta ja rekisterikilvestä. Ja ajajan tiedot. Ne oli nettona tehnyt sen. Muuten olisi maksanut yli 1000 euroa. Mieheni on teettänyt maalia minunkin autoon ja paikannut ruostekohtia. Ymmärtääkseni muovisen mustan osan maalaaminen on helpompaa. Itse en osaa, joten en tarkkaan tiedä.
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Sananvapaus. En minäkään korjauttaisi omaani pikkunaarmun takia. Vaikka on vasta 9 vuotta vanha.
[/quote]Et edes kun joku toinen töpeksii ja kolaroi sinun kanssa. Kiva tietää, omapa on häpeäsi.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:46"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:43"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:33"]Totta kai. Kaikestahan asiakkaat maksavat. Ei minulla olekaan tietoa siitä, mitä autokorjaamoissa käytettävät maalit maksavat, mutta kun itse olemme automaalia teettäneet niin sellainen määrä, joka riittää esim kahteen kertaan noin neliön kahden alueelle, on maksanut alle 50 euroa. Siitä minä sen repäisin, että ei se maali nyt niin kovin kallista luulisi olevan.
[/quote]
[/quote]
Onneksi se saa päättää mihin korjaamolle menee jonka auto tärvellään. Voisi olla muuten aika monta täplikästä autoa liikenteessä kun törmääjä ottaisi sudin omaan käteensä ja säästäisi rahaa
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:46"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:43"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:33"]Totta kai. Kaikestahan asiakkaat maksavat. Ei minulla olekaan tietoa siitä, mitä autokorjaamoissa käytettävät maalit maksavat, mutta kun itse olemme automaalia teettäneet niin sellainen määrä, joka riittää esim kahteen kertaan noin neliön kahden alueelle, on maksanut alle 50 euroa. Siitä minä sen repäisin, että ei se maali nyt niin kovin kallista luulisi olevan.
[/quote]
[/quote]meinaatko että puskurit on maalattu normi mustalla jos autossa itessään olisi metalliväri ei hyvää päivää.. tiesitkö että mustaa autoväriäkin on melko montaa sävyä?
Toki auton maalaminen maksaa maltaita, mutta nyt on kyseessä kuka korvaa maalauksen. AP.n ei pitäisi lähteä maksamaan mitään mistä ei ole ennalta sovittu ja vielä ilman todisteita!!! TÄÄ ON TÄYTTÄ KUSETUSTA NYT!!!