Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voidaanko minut haastaa oikeuteen

Vierailija
18.05.2015 |

Hei!

Tilanne lyhykäisyydessään on tämä;

Tammikuun alussa osuin autollani edessä ajavaan autoon, tuloksena pieni naarmu muovissa, yli 10 vuotta vanhassa autossa. Ajaja ei halunnut poliisia, sanoi vain, että ei siinä ole kuin pikkunaarmu, joten nou hätä. Vaihdettiin yhteystiedot varmuudeksi. Selvisi, että hän ei ollutkaan omistaja, vaan se oli liikkeen auto. Sieltä alettiin soittelemaan ja kerrottiin, että 1000 euroa korjausarvio. Hemmetti. No, eivät olleet varmoja vievätkö korjaukseen, joten en tehnyt vahinkoilmoitusta. Bonukset jos menettäisin niin tekis yli 1000e. Mitään ei kuulunut moneen kuukauteen, ja viikko sitten minulle soitettiin korjaamosta, että miksen ole hakenut laskua tai imoittanut vakuutusyhtiötä. Auto ollut maalattavana 28.2!!! ja osuin siihen tammikuun alussa.

Kukaan ei ilmoittanut minulle edes, että auto on ollut maalattavana, lasku 650e?? Mieheni olisi maalannut sen 30 eurolla! Liikkeen omistaja on pari kertaa soittanut ja uhannut haastaa oikeuteen kun en ole hoitanut asiaa. Olin lomalla 5 päivää ja meinasin huomenna lähteä töistä tekemään vahinloilmoituksen, mutta ei huvita, koska he ovat mokanneet ja minä saan kärsiä. Mitä tehdä? Teenkö vahinkoilmoituksen vai alanko tappelemaan? Lasku 650e ja kun menee bonukset niin tulee maksamaan tonnin.

Kommentit (103)

Vierailija
21/103 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:29"]

Käsittämätön ketju

[/quote]

Perusteluja esittää?!

Vierailija
22/103 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:31"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:29"]

Käsittämätön ketju

[/quote]

Perusteluja esittää?!
[/quote]

Ap on tyhmä kuin talonpojan vasemman jalan saapas. Jäänyt vaan sormi suussa miettiin eikä ole tehnyt vahinkoilmoitusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/103 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin voin haastaa sinut oikeuteen vaikka et ole koskaa minun autoni perään törmännyt. Kyse on vaan siitä, että kumman juristilla on esittää pitävämmät todisteet asiasta. 

Vierailija
24/103 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:00"]

Kiitos avusta. Mulla on kuvatkin siitä olemattomasta naarmusta... AP

[/quote]

Pelkistä naarmuista?! Entä rekisterinumero, ajajan ajokortista, jne...

Vierailija
25/103 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On naarmusta ja rekisterikilvestä. Ja ajajan tiedot. Ne oli nettona tehnyt sen. Muuten olisi maksanut yli 1000 euroa. Mieheni on teettänyt maalia minunkin autoon ja paikannut ruostekohtia. Ymmärtääkseni muovisen mustan osan maalaaminen on helpompaa. Itse en osaa, joten en tarkkaan tiedä.

Voisin kai sanoa, että en ole törmännyt, ei kai ne sitä voi todistaa enää. Kai se vahinkoilmoitus täytyy tehdä, ärsyttää vain koko tilanne. Onneksi ensi kerralla tietää paremmin. Tai toivon mukaan ensi kertaa ei tule. AP

Vierailija
26/103 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:48"]On naarmusta ja rekisterikilvestä. Ja ajajan tiedot. Ne oli nettona tehnyt sen. Muuten olisi maksanut yli 1000 euroa. Mieheni on teettänyt maalia minunkin autoon ja paikannut ruostekohtia. Ymmärtääkseni muovisen mustan osan maalaaminen on helpompaa. Itse en osaa, joten en tarkkaan tiedä.

Voisin kai sanoa, että en ole törmännyt, ei kai ne sitä voi todistaa enää. Kai se vahinkoilmoitus täytyy tehdä, ärsyttää vain koko tilanne. Onneksi ensi kerralla tietää paremmin. Tai toivon mukaan ensi kertaa ei tule. AP
[/quote]

Meinaat, että kerran aiemmin autoa maalaillut ukko saa samaa jälkeä aikaiseksi kuin ammattilainen?

Vierailija
27/103 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:32"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:31"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:29"]

Käsittämätön ketju

[/quote]

Perusteluja esittää?!
[/quote]

Ap on tyhmä kuin talonpojan vasemman jalan saapas. Jäänyt vaan sormi suussa miettiin eikä ole tehnyt vahinkoilmoitusta
[/quote]

Kävin hakemassa paperit ja juttelemassa vakuutusyhtiössä, mutta kun vastapuolesta ei kuulunut, päätimme jättää ne täyttämättä. Koko ajan olen vakuutusyhtiöön ollut yhteydessä. AP

Vierailija
28/103 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:50"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:48"]On naarmusta ja rekisterikilvestä. Ja ajajan tiedot. Ne oli nettona tehnyt sen. Muuten olisi maksanut yli 1000 euroa. Mieheni on teettänyt maalia minunkin autoon ja paikannut ruostekohtia. Ymmärtääkseni muovisen mustan osan maalaaminen on helpompaa. Itse en osaa, joten en tarkkaan tiedä.

[/quote]

Meinaat, että kerran aiemmin autoa maalaillut ukko saa samaa jälkeä aikaiseksi kuin ammattilainen?
[/quote]

En meinaa, mutta yli 10 vuotta vanhaan, valmiiksi naarmuiseen autoon varmasti olisi kelvannut.

Vierailija
29/103 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:50"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:48"]On naarmusta ja rekisterikilvestä. Ja ajajan tiedot. Ne oli nettona tehnyt sen. Muuten olisi maksanut yli 1000 euroa. Mieheni on teettänyt maalia minunkin autoon ja paikannut ruostekohtia. Ymmärtääkseni muovisen mustan osan maalaaminen on helpompaa. Itse en osaa, joten en tarkkaan tiedä.

[/quote]

[/quote]

En meinaa, mutta yli 10 vuotta vanhaan, valmiiksi naarmuiseen autoon varmasti olisi kelvannut.
[/quote]

No meidän auto on 12v vanha enkä taatusti kelpuuttanut mitään sunnuntaiharrastelijaa paikkaamaan naarmua.

Vierailija
30/103 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:53"]

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:50"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:48"]On naarmusta ja rekisterikilvestä. Ja ajajan tiedot. Ne oli nettona tehnyt sen. Muuten olisi maksanut yli 1000 euroa. Mieheni on teettänyt maalia minunkin autoon ja paikannut ruostekohtia. Ymmärtääkseni muovisen mustan osan maalaaminen on helpompaa. Itse en osaa, joten en tarkkaan tiedä. Voisin kai sanoa, että en ole törmännyt, ei kai ne sitä voi todistaa enää. Kai se vahinkoilmoitus täytyy tehdä, ärsyttää vain koko tilanne. Onneksi ensi kerralla tietää paremmin. Tai toivon mukaan ensi kertaa ei tule. AP [/quote] Meinaat, että kerran aiemmin autoa maalaillut ukko saa samaa jälkeä aikaiseksi kuin ammattilainen? [/quote] En meinaa, mutta yli 10 vuotta vanhaan, valmiiksi naarmuiseen autoon varmasti olisi kelvannut.

[/quote]

Koska olet aiheuttanut toiselle osapuolelle vaivaa kolaroimalla hänen autoonsa, ansaitsee hän saada kunnon korjauksen, eikä mitään "tee se itse"-räpellyksiä.

Vierailija
31/103 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun autoa ei ainakaan kenenkään mies maalaisi illalla kotona raksahommiensa jälkeen... Mun autoon tuli pikku naarmu, ja vein sen autoliikkeeseen korjattavaksi ja ilmoitin tarvitsevani sijaisauton, en pysty viemään lasta hoitoon julkisilla. Lasku oli yli tuhat euroa. Ja naarmu ei ollut iso.

Vierailija
32/103 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ottaisin yhteyttä poliisiin tai vakuutusyhtiöön. Asian selvittelyssä on jotain hämärää toisen osapuolen suhteen. En lähtisi maksamaan mitään tosta vain. Auto on ollut lainassa muka ja nyt herättiin perimään kolari saatavia. ÄLÄ HYVÄ IHMINEN MENE MAKSAMAAN MITÄÄN!!!!! Mä olen voinut vaikka kolhaista autoa sun jälkees ja sulta peritään nyt vasta korvauksia. Ensin arvioidaan vahingon suuruus ja sitten vasta voidaan yleensäkin ryhtyä maalaamaan (näin vakuutusyhtiö toimii)

Vierailija
33/103 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se autokorjaamonkin mies todennäköisesti "vain jonkun korjaajamies"... Tämä juttu ei nyt ollut oleellista tässä asiassa! Ettehän te voi tietää mieheni ammattia... AP

Vierailija
34/103 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:07"]On se autokorjaamonkin mies todennäköisesti "vain jonkun korjaajamies"... Tämä juttu ei nyt ollut oleellista tässä asiassa! Ettehän te voi tietää mieheni ammattia... AP
[/quote]

No vaikka olisikin automaalari, niin 30e ei riittäisi edes maaleihin.

Vierailija
35/103 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä mokasit joo, mutta vähän haiskahtaa kyllä siltä, että sinun laskuusi yritetään korjata jotain muuta. Itse peruutin vuosi sitten toisen auton keulaan, puskuria oli joutunut maalaamaan ja lisävalot uusimaan ja maksettavaa siitä tuli itselleni 300e.

Vierailija
36/103 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:07"]

On se autokorjaamonkin mies todennäköisesti "vain jonkun korjaajamies"... Tämä juttu ei nyt ollut oleellista tässä asiassa! Ettehän te voi tietää mieheni ammattia... AP

[/quote]

Miehelläsi on varmaan ammattitason maalit, maaliruiskut ja kuivatusuunit?

Vierailija
37/103 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:05"]Itse ottaisin yhteyttä poliisiin tai vakuutusyhtiöön. Asian selvittelyssä on jotain hämärää toisen osapuolen suhteen. En lähtisi maksamaan mitään tosta vain. Auto on ollut lainassa muka ja nyt herättiin perimään kolari saatavia. ÄLÄ HYVÄ IHMINEN MENE MAKSAMAAN MITÄÄN!!!!! Mä olen voinut vaikka kolhaista autoa sun jälkees ja sulta peritään nyt vasta korvauksia. Ensin arvioidaan vahingon suuruus ja sitten vasta voidaan yleensäkin ryhtyä maalaamaan (näin vakuutusyhtiö toimii)
[/quote]

Kiitos vinkistä. Pitää nyt tarkkaan pohtia, mitä tässä tekisi. Ainakin käyn vakuutusyhtiössä keskustelemassa ja soitan kuluttaja-asiamiehelle ja selitän tilanteen. Pahoin kyllä pelkään, että joudun tekemään asiasta vahinkoilmoituksen, mutta aion kyllä ottaa selvää, että onko mitään tehtävissä.
Samaa minäkin mietin, että onko autoon kolhaissut joku muukin, vai miksi kesti niin kauan päättää, että korjautetaanko vai ei. Ehkä vain haluttiin maalauttaa niin saadaan muutkin naarmut piiloon, koska "vakuutusyhtiö maksaa".

Vierailija
38/103 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin hakemassa laskuerittelyn ja kyllä siinä laskussa oli vain maalaaminen ja sieltä sanoivat, että olivat hinanneet hinnan mahdollisimman alas, koska naarmu oli olematon, eivätkä ymmärtäneet, miksi he päättivätkin maalauttaa autonsa (olivat 1,5kk aiemmin hakeneet sen arvion). En ymmärrä, miten alle tunnin työstä joutuu maksamaan niin kamalasti. Ja laskunkin mukaan tosiaan oli alle tunnin työ...
AP

Vierailija
39/103 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:14"]Kävin hakemassa laskuerittelyn ja kyllä siinä laskussa oli vain maalaaminen ja sieltä sanoivat, että olivat hinanneet hinnan mahdollisimman alas, koska naarmu oli olematon, eivätkä ymmärtäneet, miksi he päättivätkin maalauttaa autonsa (olivat 1,5kk aiemmin hakeneet sen arvion). En ymmärrä, miten alle tunnin työstä joutuu maksamaan niin kamalasti. Ja laskunkin mukaan tosiaan oli alle tunnin työ...
AP
[/quote]

Et taida tajuta kuinka paljon automaalit maksaa

Vierailija
40/103 |
18.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 16:10"]

Sinä mokasit joo, mutta vähän haiskahtaa kyllä siltä, että sinun laskuusi yritetään korjata jotain muuta. Itse peruutin vuosi sitten toisen auton keulaan, puskuria oli joutunut maalaamaan ja lisävalot uusimaan ja maksettavaa siitä tuli itselleni 300e.

[/quote]

Ei kuulosta. 300 eurolla voi saada korjauksen ehkä jostain "Pärnäsen korjaamolta".

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi seitsemän