Voidaanko minut haastaa oikeuteen
Hei!
Tilanne lyhykäisyydessään on tämä;
Tammikuun alussa osuin autollani edessä ajavaan autoon, tuloksena pieni naarmu muovissa, yli 10 vuotta vanhassa autossa. Ajaja ei halunnut poliisia, sanoi vain, että ei siinä ole kuin pikkunaarmu, joten nou hätä. Vaihdettiin yhteystiedot varmuudeksi. Selvisi, että hän ei ollutkaan omistaja, vaan se oli liikkeen auto. Sieltä alettiin soittelemaan ja kerrottiin, että 1000 euroa korjausarvio. Hemmetti. No, eivät olleet varmoja vievätkö korjaukseen, joten en tehnyt vahinkoilmoitusta. Bonukset jos menettäisin niin tekis yli 1000e. Mitään ei kuulunut moneen kuukauteen, ja viikko sitten minulle soitettiin korjaamosta, että miksen ole hakenut laskua tai imoittanut vakuutusyhtiötä. Auto ollut maalattavana 28.2!!! ja osuin siihen tammikuun alussa.
Kukaan ei ilmoittanut minulle edes, että auto on ollut maalattavana, lasku 650e?? Mieheni olisi maalannut sen 30 eurolla! Liikkeen omistaja on pari kertaa soittanut ja uhannut haastaa oikeuteen kun en ole hoitanut asiaa. Olin lomalla 5 päivää ja meinasin huomenna lähteä töistä tekemään vahinloilmoituksen, mutta ei huvita, koska he ovat mokanneet ja minä saan kärsiä. Mitä tehdä? Teenkö vahinkoilmoituksen vai alanko tappelemaan? Lasku 650e ja kun menee bonukset niin tulee maksamaan tonnin.
Kommentit (103)
Sinähän se mokasit. Asia on niin, että liikenteessä se maksaa, joka mokaa. Soittaisin aina poliisit paikalle niin olisi edes jonkinlainen turva, jos asiat menee
kovin hankalaksi.
Että parin kuukauden päästä viety korjattavaksi ja huomattavan isolla rahalla. Uskokoon ken tahtoo. Todennäköisesti joku on peruuttanut sen puskurin esim. tolppaan myöhemmin ja sitten korjautetaan omaa hölmöilyä jonkun muun laskuun.
Jos riitautat asian niin noiden pitäisi jotenkin todistaa se, että on korjattu just tuossa sattunut vika eikä joku muu vika.
Juu kolhintakaan ei periaatteessa ollut vikani. TAI OLI, koska olin peräänajaja. Oli liukasta ja vauhtia noin 10km/h. Edessä ajava auto pysähtyi ku kävelijä lähti tien yli ja autoni ei vain pysähtynyt kun tie oli jäässä. Kaupunkialueella risteysalueella, pieni vauhti ja tämän takia turvaväli vain pari metriä. Periaatteen vuoksihan tämä ärsyttää, ei niinkään sen rahan....
Kiitos avusta. Mulla on kuvatkin siitä olemattomasta naarmusta...
AP
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:51"]
Ei kantsis kolhia muiden autoja. Tai ainakaan jäädä siitä kiinni. Elämä on. Joku informaatiokatkoshan tossa on tullut mutta jos miehesi ei ole ammattilainen niin mikään pakko liikkeen ei olis ollut suostuakaan miehesi maalaukseen. Oikeuteen haastamisesta en tiedä, kai se mahdollista on ja jutun tulisit todennäköisesti häviämään = maksaisi paljon enemmän kuin tonnin.
[/quote]
Ap:n vakuutusyhtiö ei myöskään suostu siihen että auto korjataan omin päin ja sitten mangutaan rahaa. Haiskathaa vähän huijaukselta. Vieläkö olisi myöhäistä kiistää koko teko? Tarkemmin mietittyäsi muistat että et ole koskaan törmännyt mihinkään autoon.
Niin ja myönnän kyllä mokani. Olin peräänajaja ja vikani se oli. Ärsyttää kunnen soittanut poliisia, eivät olisi voineet näin jälkeenpäin alkaa valittamaan kun silloin asia oli ok. Samoin se, että minulle soitellaan ja uhataan oikeudella, vaikka heillähän moka on sattunut kun minulle ei ole ilmoitettu. AP
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:59"]
Juu kolhintakaan ei periaatteessa ollut vikani. TAI OLI, koska olin peräänajaja. Oli liukasta ja vauhtia noin 10km/h. Edessä ajava auto pysähtyi ku kävelijä lähti tien yli ja autoni ei vain pysähtynyt kun tie oli jäässä. Kaupunkialueella risteysalueella, pieni vauhti ja tämän takia turvaväli vain pari metriä. Periaatteen vuoksihan tämä ärsyttää, ei niinkään sen rahan....
[/quote]
No se on sun vika jos et saa autoasi pysähtymään kun edelläajava väistää jalankulkijaa.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:00"]
Kiitos avusta. Mulla on kuvatkin siitä olemattomasta naarmusta... AP
[/quote]
Siis kuvasit itse naarmun kolaripaikalla? Jos näin niin pyydä kuva siitä naarmusta mikä on korjautettu, se voi olla eri naarmu, eiköhän ne ole sen kolhun kuvanneet ennen korjausta jos ovat vaatimassa sitä jonku muun maksettavaksi. Hieman haiskahtaa tuollainen juttu. Ettei vaan olisi kolhittu ja yritetään nyt maksattaa sinulla myöhempiä vaurioita.
Miksiklähän se poliisi näissä tapauksissa kannattaa soittaa paikalle, vaikka toinen osapuoli ei sitä tahdo...olisikohan ihan oman selustan turvaaminen hyvä syy. Jos perään ajaan niin sitä ei saa edes puhumalla mustaa takaisin valkoiseksi. Sinä olet syyllinen vaikka keli ja nopeus olisi mikä!
Olematon naarmukin vaatii työtä ja materiaalia!
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:48"]
Mieheni olisi maalannut sen 30 eurolla!
[/quote]
Olis varmaan tullut tosi hieno, kun miehesi olisi sen maalannut kilikali-pullolla. Sulla ei taida olla mitään käsitystä, kuinka kallista auton maalaaminen on.
30 eurolla maalannut, joopajoo. Kuka tuohon olisi suostunut, että auton mällääjän ukko sutasee maalit pensselillä
[/quote]
Voi pyhä jeesus! :D
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:06"]
[/quote]
Siis kuvasit itse naarmun kolaripaikalla? Jos näin niin pyydä kuva siitä naarmusta mikä on korjautettu, se voi olla eri naarmu, eiköhän ne ole sen kolhun kuvanneet ennen korjausta jos ovat vaatimassa sitä jonku muun maksettavaksi. Hieman haiskahtaa tuollainen juttu. Ettei vaan olisi kolhittu ja yritetään nyt maksattaa sinulla myöhempiä vaurioita.
[/quote]
Pienenkin naarmun korjaaminen ja maalaaminen voi maksaa helposti 650€.
[/quote]
Oletko kuullut turvavälistä?
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:12"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:06"]
[/quote]
[/quote]
Pienenkin naarmun korjaaminen ja maalaaminen voi maksaa helposti 650€.
[/quote]
Niinpä. Meidänkin autoon joku idiootti pakitti. Maalipinta sai pienen naarmun ja loppusumma maalaamosta oli 1030e
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 15:13"]
[/quote]
Oletko kuullut turvavälistä?
[/quote]
No olihan hänellä turvaväli...pari metriä vaan kun ajoi kaupungissa ihan hiljaa... :D
Ja ap...kyllä sinun voidaan haastaa oikeuteen. Laskun voi laitaa perintään ihan ilman oikeuttakin. Tyhmyydestä yleensä sakotetaan. Elävää oppimateriaalia muille, aina kanttaaa soittaa poliisi paikalle! Esim. niskakipu voi tulla vasta seuraavana päivänä ja uhri hakeutua lääkäriin tai isompi naarmu kuukausien päästä...
Halvalla kyllä selvinny, jos vaan 650e
Ei kantsis kolhia muiden autoja. Tai ainakaan jäädä siitä kiinni.
Elämä on. Joku informaatiokatkoshan tossa on tullut mutta jos miehesi ei ole ammattilainen niin mikään pakko liikkeen ei olis ollut suostuakaan miehesi maalaukseen.
Oikeuteen haastamisesta en tiedä, kai se mahdollista on ja jutun tulisit todennäköisesti häviämään = maksaisi paljon enemmän kuin tonnin.