Verottajalle ilmiantaminen
Voiko ilmiantaa vaikkei olisikaan täysin varma, että maksaako veroja? Kyseessä siis rakennekynsiä väkertävästä naisesta, joka ilmoitti facessa etsivän lisää asiakkaita. Kuulemma tällä hetkellä n. 20 vakkariasiakasta. Etsin tämän henkilön nimellä yritysfinderista eikä löytynyt mitään eli vissiin tekee pimeästi. Kyseinen henkilö on töissä joten nopeesti laskettuna saa liki n. 800€ ylimääräistä. Jooojoooo olen kateellinen paska.
Kommentit (82)
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:17"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:11"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:08"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:04"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:57"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:51"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:46"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:44"]
Mä maksan kiltisti verot vuokratuloistani, mutta ei tulisi mieleenkään ilmiantaa tuttavaani, joka ei maksa. Ei se ole multa millään lailla pois.
Varmasti hän stressaa kiinnijäämisestään samalla kun mä nukun yöni rauhassa. Aikuinen ihminen, joten tietää seuraukset, joten tehköön mitä tykkää asian suhteen.
[/quote]
Muuten ihan ok, mutta just sulta ja multa se on pois. Me maksamme korkeampaa veroa, koska jotkut eivät maksa lainkaan ja vielä mahdollisesti samalla imevät tukia, koska eivät saa näitä tuloja virallisesti.
[/quote]
Joo, saattaisi ehkä olla pois, jos tuo saisi tuhansia euroja kuussa pimeää vuokraa, mutta ne hänen muutamat hassut satasensa eivät mua liikuta. Lisäksi vähennysten jälkeen mulle ei kauheasti maksettavaa jää, joten aivan sama.
[/quote]
Joo mutta löytyy taatusti lisää näitä tuttuja, jotka tekee pimeesti töitä. Kuvitteleppa: 10 000 ihmistä tekee pimeesti ja tienaa vaikka keskimäärin 1000€/kk niin kerroppa paljonko se tekee kuukaudessa puhumattakaan vuodessa...
[/quote]
Miksi mä vaivaisin päätäni niillä pimeillä työntekijöillä kun en sellaisia tunne, enkä voi asiaan mitenkään vaikuttaa?
Mä maksan veroni ja sillä hyvä. Olen tyytyväinen elämääni ja talouteni ei ole kaatumassa niihin muutamaan hassuun kymppiin, joita joudun veroja kuukaudessa maksamaan.
[/quote]
Jos sinun verosi ovat kuukaudessa pari kymppiä niin kyllä se taloutesi makaa aiempien säästöjen tai muun varallisuuden varassa.
[/quote]
En ole missään väittänytkään, että elän vuokratulojeni takia herroiksi. Vuokratuloja kuitenkin on, ja niistä maksan veroni.
Elämä on joskus epäreilua, ja tulee aina olemaan, sille ei mahda mitään.
[/quote]
Ei ole häävit vuokratulot, jos niistä jää maksettavaksi veroja parikymppiä kuussa. Ei aiheuta kateutta.
[/quote]
Kateus olikin juuri se mitä toivoin kun kerroin vuokratuloistani :D
Oho, juuri eilen oli keskustelussa jossa tarjoilijoilta haluttiin tipitkin kieltää koska "harmaa talous11!!" ja tänään taas on täysin hyväksyttyä tienata lähes tonni/kk pimeästi? Päättäkää jo mammat.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:20"]
Mä maksan kiltisti verot vuokratuloistani, mutta ei tulisi mieleenkään ilmiantaa tuttavaani, joka ei maksa. Ei se ole multa millään lailla pois.
Varmasti hän stressaa kiinnijäämisestään samalla kun mä nukun yöni rauhassa. Aikuinen ihminen, joten tietää seuraukset, joten tehköön mitä tykkää asian suhteen.
[/quote]
Muuten ihan ok, mutta just sulta ja multa se on pois. Me maksamme korkeampaa veroa, koska jotkut eivät maksa lainkaan ja vielä mahdollisesti samalla imevät tukia, koska eivät saa näitä tuloja virallisesti.
[/quote]
Joo, saattaisi ehkä olla pois, jos tuo saisi tuhansia euroja kuussa pimeää vuokraa, mutta ne hänen muutamat hassut satasensa eivät mua liikuta. Lisäksi vähennysten jälkeen mulle ei kauheasti maksettavaa jää, joten aivan sama.
[/quote]
Joo mutta löytyy taatusti lisää näitä tuttuja, jotka tekee pimeesti töitä. Kuvitteleppa: 10 000 ihmistä tekee pimeesti ja tienaa vaikka keskimäärin 1000€/kk niin kerroppa paljonko se tekee kuukaudessa puhumattakaan vuodessa...
[/quote]
Miksi mä vaivaisin päätäni niillä pimeillä työntekijöillä kun en sellaisia tunne, enkä voi asiaan mitenkään vaikuttaa?
Mä maksan veroni ja sillä hyvä. Olen tyytyväinen elämääni ja talouteni ei ole kaatumassa niihin muutamaan hassuun kymppiin, joita joudun veroja kuukaudessa maksamaan.
[/quote]
Jos sinun verosi ovat kuukaudessa pari kymppiä niin kyllä se taloutesi makaa aiempien säästöjen tai muun varallisuuden varassa.
[/quote]
En ole missään väittänytkään, että elän vuokratulojeni takia herroiksi. Vuokratuloja kuitenkin on, ja niistä maksan veroni.
[/quote]
Ei ole häävit vuokratulot, jos niistä jää maksettavaksi veroja parikymppiä kuussa. Ei aiheuta kateutta.
[/quote]
[/quote]
Luulin sinun viittaavaan siihen kommentillasi elämän epäreiluudesta. Mutta ehkä se sitten viittaisikin ihan johonkin muuhun asiaan.
Tyhmä lässyttää, että ap on kateellinen paska. Minä maksan työstäni verot ja haluan, että muutkin maksavat. Myös "sivutyöstäni". Se ei ole kateellisuutta, vaan sitä, että kun verorahoista rahoitetaan yleiset koulut, tiet, terveydenhuollot ja muut, niin mitä harvemmasta purosta sitä rahaa yhteiseen kassaan virtaa, sitä korkeammaksi minun veroprosenttini pitää nostaa. Ja toinen ei maksa mitään.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:19"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:15"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:44"]Mä maksan kiltisti verot vuokratuloistani, mutta ei tulisi mieleenkään ilmiantaa tuttavaani, joka ei maksa. Ei se ole multa millään lailla pois. Varmasti hän stressaa kiinnijäämisestään samalla kun mä nukun yöni rauhassa. Aikuinen ihminen, joten tietää seuraukset, joten tehköön mitä tykkää asian suhteen. [/quote] Onhan se sulta pois. Just nimenomaan sulta ja kaikilta muiltakin suomen kansalaisilta vitun pälli. Jos kaikki maksaia veronsa lakien mukaan niin valtiolla ois enemmän rahaa jolloinka sitä mutherfuckin verotusta ei tarttis kokoajan kiristää. Myös sinulta beibi.
[/quote]
Aina tulee olemaan niitä, jotka pimittävät tulonsa tai kierrättävät ne epämääräisiä teitä pitkin. Sitä ei vain ole mahdollista kitkeä ikinä kokonaan pois, joten turva ruikuttaa. Mä saan leivän pöytään ja katonkin pidettyä pääni päällä, mulla menee hyvin, joten ihan sama. Raha ei ole mulle maailman tärkein asia.
[/quote]
No mitä sä sitä tähän kommentoit?? Näiden kahden henkilön välinen keskustelu oli se että vaikuttaako se yksittäiseen ihmiseen.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:25"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:20"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Luulin sinun viittaavaan siihen kommentillasi elämän epäreiluudesta. Mutta ehkä se sitten viittaisikin ihan johonkin muuhun asiaan.
[/quote]
Viittasin sillä siihen, että aina tulee olemaan ihmisiä, jotka eivät veroja maksa samaan aikaan kun toiset maksavat. Tulee aina olemaan ihmisiä, jotka lorvivat yhteiskunnan rahoilla kun toiset tekevät töitä. Se on epäreilua, mutta sille ei mahda mitään.
Jännä että pummilla ja pummilla on eroa.
Voit ilmoittaa. Verotoimisto ei kerro sinulle mitä sen suhteen toimivat eikä kohteelle mistä vinkki on tullut. Väärinkäytöksissä asiakkaat ovat ratkaisevassa tekijässä. Sekä mahdollistamassa että vähentämässä sitä.
Yli 8500€ vuosiliikevaihdosta menee alv koko summasta, ei vain 8500€ ylittävästä osasta.
Lisäksi tuloverot, jos liiketoiminnan kulut eivät ylitä tuloja. Tämä luultavasti vielä lisäprosentin mukaan, jos on ns kakkosduuni.
Jos makselee "kymppejä" veroa kuussa niin voi varmaan ollakin tyytyväinen verovaroin kustannetusta infrastruktuurista, koulujärjestelmästä, terveydenhuollosta ym. Kun makselee tonneja kuussa on pikkusen eri tasolla vitutus kun toiset tekee pimeästi. Tämän takia yrittäjänä käytänkin nykyään kaikki mahdolliset verosuunnittelukeinot hyväksi koska vituttaa tämä nykyinen asenneilmapiiri. Itsekin makselisin veroja tyytyväisenä jos verottaja ei veisi yli puolia tienesteistäni.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:25"]
Voiko ilmiantaa vaikkei olisikaan täysin varma, että maksaako veroja?
Kyseessä siis rakennekynsiä väkertävästä naisesta, joka ilmoitti facessa etsivän lisää asiakkaita.
Kuulemma tällä hetkellä n. 20 vakkariasiakasta.
Etsin tämän henkilön nimellä yritysfinderista eikä löytynyt mitään eli vissiin tekee pimeästi.
Kyseinen henkilö on töissä joten nopeesti laskettuna saa liki n. 800€ ylimääräistä. Jooojoooo olen kateellinen paska.
[/quote]
Tottakai saa hankkia tuloja. Et voi tietää ilmoittaako ne verottajalle vai ei.
Töitä voi tehdä yksityishenkilönä ja ilmoittaa ne normaaleina tuloina.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:13"]
Mun mielestä tyhjistä purkeista pitäisi maksaa veroa. Nyt kuka tahansa voi palauttaa löytämänsä purkin maksamatta veroa siitä. Onhan se aivan kauhea vääryys että lapset ja kerjäläiset ei maksa veroa.
[/quote]
Jokainen ammatikseen purkkeja keräävä maksaa verot.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:51"]
Yli 8500€ vuosiliikevaihdosta menee alv koko summasta, ei vain 8500€ ylittävästä osasta.
Lisäksi tuloverot, jos liiketoiminnan kulut eivät ylitä tuloja. Tämä luultavasti vielä lisäprosentin mukaan, jos on ns kakkosduuni.
[/quote]
Arvonlisäverossa on olemassa alarajahuojennus, eli täysi alv maksetaan vasta kun liikevaihto ylittää 22.500 e (ensi vuonna 30.000 e).
Minä en maksa sivutuloistani veroja enkä maksa niin kauan kun yhteiskunta rahoittaa monelle kaverilleni ilmaisen työttömyyskorvauksen/perustulon yms, kun heillä kuitenkin hyvin tienaavat miehet eikä töihin aio. Minä tienaan verottomana sitten ja sitä ei kukaan tiedä edes, että saan lisätuloja eri paikoista :)
15-vuotiaana menin jo kesätöihin Ruotsiin jossa palkka maksettiin ruskeassa kirjekuoressa, siitä se lähti.
Ei kuulkaa kiinnosta tippaakaan verojen maksu -repikää siitä. :)
Minusta se on vähemmän väärin että tekee oman työn lisäksi tuollaisia pimeitä töitä, kuin että tekee niitä sosiaaliturvalla eläessään.
Kannattaa vaan tarkkaan harkita mitä on valmis maksamaan tällaiselle piemeän työn tekijälle. Ovat yleensä aika härskiä ja röyhkeää väkeä, jota ei hävetä pyytää vähän enemmän kuin oikeat ammattilaset.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:51"]
[/quote]
Lopullisessa verotuksessa ei ole mitään lisäprosentteja.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:15"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:44"]Mä maksan kiltisti verot vuokratuloistani, mutta ei tulisi mieleenkään ilmiantaa tuttavaani, joka ei maksa. Ei se ole multa millään lailla pois. Varmasti hän stressaa kiinnijäämisestään samalla kun mä nukun yöni rauhassa. Aikuinen ihminen, joten tietää seuraukset, joten tehköön mitä tykkää asian suhteen. [/quote] Onhan se sulta pois. Just nimenomaan sulta ja kaikilta muiltakin suomen kansalaisilta vitun pälli. Jos kaikki maksaia veronsa lakien mukaan niin valtiolla ois enemmän rahaa jolloinka sitä mutherfuckin verotusta ei tarttis kokoajan kiristää. Myös sinulta beibi.
[/quote]
Aina tulee olemaan niitä, jotka pimittävät tulonsa tai kierrättävät ne epämääräisiä teitä pitkin. Sitä ei vain ole mahdollista kitkeä ikinä kokonaan pois, joten turva ruikuttaa. Mä saan leivän pöytään ja katonkin pidettyä pääni päällä, mulla menee hyvin, joten ihan sama. Raha ei ole mulle maailman tärkein asia.