Anoppi puhuu vauvalle koko ajan karkista!
Meillä on 4kk vanha vauva. Syntymästä asti anoppi on joka ikäisellä tapaamiskerralla puhunut vauvalle että "jokos haluat tikkarin, no ei, ei me anneta, kun äiti on kieltänyt,
sitten parin vuoden päästä vasta".
Olen siis sanonut anopille että useampaan vuoteen ei vielä karkkia anneta. Poikansa on karkkiaddikti ja kärsii siitä. Anoppi kyllä ymmärtää että ei saa antaa, mutta nyt sitten laskee "leikkiä" asiasta koko ajan. Aluksi otin asian huumorilla, mutta..
Lapsihan alkaa pikkuhiljaa ymmärtää puhetta enemmän ja enemmän. Miten sanoa anopille - ja missä vaiheessa - että nyt suu kiinni etkä edes PUHU karkista lapselle? Tuntuu että anoppi ei oikein muuta puhumisen aihetta vauvalle keksi kuin karkki ja kakku ja pulla (jota on aina pöydässä).
Kommentit (83)
Lipsun itse helposti tunnesyöpöttelyyn ja olen syönyt myös "velvollisuudesta" esimerkiksi äitini kahvipöydässä. Vasta hiljattain olen saanut taottua päähäni ettei minun tarvitse ottaa vaikkapa pullaa kenenkään mieliksi. En haluaisi että lapselle tulee tällaisia tunneyhteyksiä herkkuihin. Nyt olisi kai hyvä aika alkaq miettiä miten toimia. -7
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 09:52"]Tehkää loppu siitä ko nyt. Mitä aikaisemmin sitä parempi. Hankala se on sitten enää kun lapsi alkaa jo ymmärtää
[/quote]
Meillä myös kun aloin odottamaan esikoista sanoivat appivanhemmat, että mummolassa on karkkipäivä joka päivä. No sanottiin heti suoraan ettei meidän lapsille kyllä ole. Eikä ole ollut. Ovat kunnioittaneet päätöstämme.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 09:37"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 09:07"]
Tuo on hankalaa. Meillä kans vaimon äiti antais vaikka joka päivä taaperolle karkkia. Molempien linja on se että karkkipäivä on lauantai ja silloinkaan ei noin pieni mitään kovin makeaa tartte. Välillä pitää varmistella muistaako mummo.
[/quote]
Miks se taapero tarttee viikonloppusin karkkia???
[/quote]
Taaperolle meillä "karkit" eli herkkupäivä oli esim naksuja, rusinoita, xylitol pastilleja ym ym. Halusi tietysti jotain, koska välillä oli serkkuja kylässä jne, hän sai sitten noita omia. Ja kyllä ainakin meillä oppi pyytämään parivuotiaana kun serkuillakin oli. Pitkään meni omat!
Isommat sai pillimehua, pieni esim pillimaitoa jne.