Helsingin Sanomien uutisjutussa 196-senttinen 17-vuotias koripalloa pelaava suomalaistyttö
https://www.hs.fi/urheilu/art-2000008520714.html
Onpa tytöllä pituutta paljon!
Kommentit (29)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvu vielä kesken, saattaa hyvinkin kasvaa yli 210 senttiä.
No ei kasva. Tyttöjen kasvu loppuu yläasteikään. Pojat voi venyä vielä armeijassakin. Perusbiologiaa
Eikä lopu. Pituuskasvu jatkuu joillakin vielä yläasteen jälkeen. Minulla esim.
"Lemmilän mukaan pienempiä pelaajia vastaan on yllättävän vaikea pelata, sillä kokoeron vuoksi he ovat todella nopeita ja taitavia käsittelemään palloa.
”En uskalla pelata kovin kovaa, koska pelkään, että he vain kaatuvat maahan. Sitä sattuu joskus”, hän myöntää."
Voin kuvitella tämän.
Vierailija kirjoitti:
Somalilainen Preivik pääsemässä vapauteen raskaan väärinymmärtämisen johdosta saadusta tuomiostaan.
Preiviikin suuntaan on mieli. Porilaiset huomiota huomiota hoo!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kasvu vielä kesken, saattaa hyvinkin kasvaa yli 210 senttiä.
No ei kasva. Tyttöjen kasvu loppuu yläasteikään. Pojat voi venyä vielä armeijassakin. Perusbiologiaa
Ei lopu läheskään kaikilla tytöillä kasvu yläasteiässä, vaan on mahdollista, että pituutta tulee vielä senkin jälkeen. Tiedän yhden naisen, joka kasvoi useita senttejä vielä 17-18-vuotiaana. Joskus olen myös kuullut juttuja, että jotkut naiset olisivat kasvaneet viimeiset millit parinkympin tienoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Upea pakkaus. Olisinpa sata vuotta nuorempi.
Oma pituutesi?
205cm lypsyjakkaran kanssa. Minua ei haittaisi, vaikka nainen olisi minua päätä pidempi.
Vierailija kirjoitti:
Minua hämmästytti että isä ei ollut opettanut lapselleen suomea, vaan tyttö joutui opettelemaan sen vasta tultuaan yläasteelle Suomeen. En pysty käsittämään tätä ulkosuomalaisten suomen kielen dissausta.
Minua ei enää hämmästytä, olen ulkomailla asuessa tavannut niin monia puolisuomalaisia perheitä, joissa ei lapset osaa yhtään suomea. Se on kyllä harmillista, kieli on aika tärkeä ikkuna omaan kulttuuriin ja lapsena sen parhaiten oppii joten olisi arvokas taito lapselle. Se vaan vaatii sellaisissa perheissä tosi pitkäjänteistä työtä siltä kieltä puhuvalta vanhemmalta, ja sitten on se toinen vanhempi joka ei ymmärrä mitään jos normaalissa perhearjessa yrittää sitä vierasta kotikieltä käyttää. Se on hankalampaa kuin luulisi. Tosi monelta se sitten jää vaikka olisi ajatellut sen lapsilleen opettaa. Helpompaa niissä perheissä missä molemmat vanhemmat puhuu sitä opetettavaa kieltä, lapsi oppii luonnollisemmin perheessä kotikielen jota puhuu koko perhe eikä vain puolet perheestä, ja sitten päivähoidossa, kavereiden kanssa ja koulussa asuinmaan kielen.
Afikan "suomalainen"