Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kokoa valitsette, jos ei mene mittataulukoiden mukaisesti??

Vierailija
18.01.2022 |

Eli mulla on semmoinen kropan rakenne ollut oikeastaan aina (riippumatta oonko ollut nuorena painoindeksin mukaan normi/alipainon rajalla, tai nyt sitten vajaa 5-kymppisenä siellä lihavuuden puolella),että mulla on aina se vyötärön ympärys paljon isompi kuin jossain postimyynnin mittataulukoissa.
Rinnanympärys ja lantio taas vähemmän.

Tosi vaikea miettiä mitä vaatekokoa ostaa. Siksi yleensä tykkään aina sovittaa, mutta nyt olisin tilaamassa esim. alusvaatteita verkosta jossa ei siis ole kivijalkaliikettä tietääkseni.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta kokoa isompi kuin kuvaston mittataulut suosittelee. Vaatteet ovat yleensä pientä mitoitusta.

Vierailija
2/4 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta kokoa isompi kuin kuvaston mittataulut suosittelee. Vaatteet ovat yleensä pientä mitoitusta.

Mutta just tää, että mihin kokoon mä edes vertaan? Jos katson vain vyötärönympärysmittaa, niin 1) sillä mitalla ei juuri edes löydy vaatteita 2) niissä on usein niin iso lantion/rinnanmitta, että ne ei yhtään istu mun päällä.

Sitten taas riski, jos katson lähemmäs muita mittoja, en tiedä ikinä onko ne vyötäröstä ihan liian tiukkoja vai ei.

Mulla siis vyötärönympärys jotain 107 cm ehkä tms.

Mutta lantio ja rinnanympärys ei tosiaan kulje samassa suhteessa :(.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

uppp

Vierailija
4/4 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan isomman, ja sitten se vaate ei istu mitenkään päin. Vähän vaatteen leikkausta tihrustamalla voi joskus päätellä, että jos malli on väljä, niin sitten voi ottaa rinnanympäryksen perusteella ja se on vyötäröstä sitten sopiva, vaikkei väljä olisikiaan. Tai jos olkapäiden leikkaus on kapea, niin sitten voi ottaa isomman koon, eikä se lerputa olkapäistä ja rinnanympäryksestä ihan tyhmän näköisenä.

Mutta ei näitä valmisvaatteita ole tarkoitettu kuin standardimitoissa oleville.