Pettäjät! Miksi ette eroa puolisostanne, jota petätte?
Erotkaa suoraan. Ei teidän touhussanne ole mitään järkeä!
Kommentit (238)
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:45"]Kyllä täällä pihtareilla ja nalkuttajilla puntti tutisee: "eikait vaan minunkin puolisoni sittenkin.. ei ei ei, niin EI SAA tehdä eikä niin voi tapahtua, ainakaan minulle"
[/quote]
Kyllä täällä huorilla suu käy! Eivät kaikki, ketkä pettämistä vastustaa ole pihtareita tai epävarmoja. Päin vastoin. Minä olen avoin miehelleni, ja meillä on nautinnollinen seksielämä. Jos jokin asia siinä painaa (niinkuin joskus on) olemme rehellisesti keskustelleet asiasta, emmekä ole rynnänneet vieraisiin. Luotan mieheeni ja tiedän, ettei hänkään näiden 10 avioliittovuoden aikana minua ole pettänyt. Minulla ei ole ruusunpunaisia laseja päässäni, vaan olemme mieheni kanssa avoimia ja keskustelemme kaikesta, niinkuin avioliitossa kuuluukin. Seuraavan kerran huorat; kun tekee mieli pettää, avatkaa suunne, älkää haarojanne
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:56"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:45"]Kyllä täällä pihtareilla ja nalkuttajilla puntti tutisee: "eikait vaan minunkin puolisoni sittenkin.. ei ei ei, niin EI SAA tehdä eikä niin voi tapahtua, ainakaan minulle" [/quote] Kyllä täällä huorilla suu käy! Eivät kaikki, ketkä pettämistä vastustaa ole pihtareita tai epävarmoja. Päin vastoin. Minä olen avoin miehelleni, ja meillä on nautinnollinen seksielämä. Jos jokin asia siinä painaa (niinkuin joskus on) olemme rehellisesti keskustelleet asiasta, emmekä ole rynnänneet vieraisiin. Luotan mieheeni ja tiedän, ettei hänkään näiden 10 avioliittovuoden aikana minua ole pettänyt. Minulla ei ole ruusunpunaisia laseja päässäni, vaan olemme mieheni kanssa avoimia ja keskustelemme kaikesta, niinkuin avioliitossa kuuluukin. Seuraavan kerran huorat; kun tekee mieli pettää, avatkaa suunne, älkää haarojanne
[/quote]
Muuten olen samaa mieltä kanssani, mutta lopeta huorittelu. Se antaa sinusta vain typerän kuvan. Sitä paitsi tässäkin ketjussa moni pettäjä on mies, mikset kohdistanut heihin mitään kritiikkiä?
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:22"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:06"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:41"]Entä jos ei halua erota? Jos se toinen puoliso on pitkäaikaissairas ja seksi vain ei enää tule kysymykseen kun kaikki kivut on niin kovia. Entä jos se terve puoliso ei halua jättää kumppaniaan vain siksi että sitä puolta suhteesta ei enää ole? Haluaa ehkä pitää toisesta edelleen huolta niin kuin on toisistaan pidetty vuosikymmenet? Se terve puoliso saattaa hoitaa kumppaniaan ja pitää pystyssä koko kodin ja talouden. Ja tästä hyvästä te haluaisitte että tämä puoliso on sitten loppuelämän myös selibaatissa kun tältä yhdeltä sitä on liikaa vaatia. [/quote] Joo ja tämähän onkin taustalla 95% pettämisistä, eikä suinkaan omien halujensa miellyttäminen... Kaikkeen on poikkeuksia. Eiköhän kuvailemassasi tapauksessa sairas puoliso itsekin osaa antaa luvan, mikäli rakastaa puolisoaan ja haluaa hänen hyvinvointiaan.
[/quote]
Mistä sinä tiedät mikä pettämisissä on takana? Kuvitteletko että hyvin kohdeltu onnellinen ihminen, joka on luvannut rakastaa hamaan loppuun, noin ensi töikseen lähtee pettämään? Et kai kuvittele että se petetty aviopuoliso on yksin viaton siinä suhteessa - ei ole ollut poissaoleva, tehnyt liikaa töitä, keskittynyt liikaa lapsiin, ehkä haluton jo vuosia, käyttänyt fyysistä tai henkistä valtaa tai jopa väkivaltaa, tai nalkuttanut... Et voi millään tietää mikä ajaa ihmisen ottamaan sellaisia riskejä elämällään. Ehkä se että millään ei ole enää väliä? Et sinä sitä ulkopuolelta näe mitä siellä parisuhteessa tapahtuu.
[/quote]
Miksi näistä asioista ei sitten voi suoraselkäisesti keskustella puolison kanssa?
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:00"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:22"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:06"] [quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:41"]Entä jos ei halua erota? Jos se toinen puoliso on pitkäaikaissairas ja seksi vain ei enää tule kysymykseen kun kaikki kivut on niin kovia. Entä jos se terve puoliso ei halua jättää kumppaniaan vain siksi että sitä puolta suhteesta ei enää ole? Haluaa ehkä pitää toisesta edelleen huolta niin kuin on toisistaan pidetty vuosikymmenet? Se terve puoliso saattaa hoitaa kumppaniaan ja pitää pystyssä koko kodin ja talouden. Ja tästä hyvästä te haluaisitte että tämä puoliso on sitten loppuelämän myös selibaatissa kun tältä yhdeltä sitä on liikaa vaatia. [/quote] Joo ja tämähän onkin taustalla 95% pettämisistä, eikä suinkaan omien halujensa miellyttäminen... Kaikkeen on poikkeuksia. Eiköhän kuvailemassasi tapauksessa sairas puoliso itsekin osaa antaa luvan, mikäli rakastaa puolisoaan ja haluaa hänen hyvinvointiaan. [/quote] Mistä sinä tiedät mikä pettämisissä on takana? Kuvitteletko että hyvin kohdeltu onnellinen ihminen, joka on luvannut rakastaa hamaan loppuun, noin ensi töikseen lähtee pettämään? Et kai kuvittele että se petetty aviopuoliso on yksin viaton siinä suhteessa - ei ole ollut poissaoleva, tehnyt liikaa töitä, keskittynyt liikaa lapsiin, ehkä haluton jo vuosia, käyttänyt fyysistä tai henkistä valtaa tai jopa väkivaltaa, tai nalkuttanut... Et voi millään tietää mikä ajaa ihmisen ottamaan sellaisia riskejä elämällään. Ehkä se että millään ei ole enää väliä? Et sinä sitä ulkopuolelta näe mitä siellä parisuhteessa tapahtuu. [/quote] Miksi näistä asioista ei sitten voi suoraselkäisesti keskustella puolison kanssa?
[/quote]
Niistä on voitu keskustella väsymiseen asti, itkun ja hammastenkiristyksen kanssa. Ei keskusteleminen tarkoita sitä että päästään molempia tyydyttävään lopputulokseen. Monesti toinen vain alistuu.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:59"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:56"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:45"]Kyllä täällä pihtareilla ja nalkuttajilla puntti tutisee: "eikait vaan minunkin puolisoni sittenkin.. ei ei ei, niin EI SAA tehdä eikä niin voi tapahtua, ainakaan minulle" [/quote] Kyllä täällä huorilla suu käy! Eivät kaikki, ketkä pettämistä vastustaa ole pihtareita tai epävarmoja. Päin vastoin. Minä olen avoin miehelleni, ja meillä on nautinnollinen seksielämä. Jos jokin asia siinä painaa (niinkuin joskus on) olemme rehellisesti keskustelleet asiasta, emmekä ole rynnänneet vieraisiin. Luotan mieheeni ja tiedän, ettei hänkään näiden 10 avioliittovuoden aikana minua ole pettänyt. Minulla ei ole ruusunpunaisia laseja päässäni, vaan olemme mieheni kanssa avoimia ja keskustelemme kaikesta, niinkuin avioliitossa kuuluukin. Seuraavan kerran huorat; kun tekee mieli pettää, avatkaa suunne, älkää haarojanne
[/quote]
Muuten olen samaa mieltä kanssani, mutta lopeta huorittelu. Se antaa sinusta vain typerän kuvan. Sitä paitsi tässäkin ketjussa moni pettäjä on mies, mikset kohdistanut heihin mitään kritiikkiä?
[/quote]
Aivan. Ihan yhtä kusipäitä ne miehet ovat. Jotenkin vaan ajattelin täällä enemmän naisia olevan. Huorittelua en huorille lopeta.
Kauhea huuto kun toinen ihan omin lupinensa hakee seksiä muualta. Mitäs se sitten on kun toinen ihan omin lupinensa pakottaa vuosien selibaattiin? Siitäkö ei pitäisi pää hajota? Sekö ei ole lupausten pettämistä eikä halveksuntaa?
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:03"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:59"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:56"] [quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:45"]Kyllä täällä pihtareilla ja nalkuttajilla puntti tutisee: "eikait vaan minunkin puolisoni sittenkin.. ei ei ei, niin EI SAA tehdä eikä niin voi tapahtua, ainakaan minulle" [/quote] Kyllä täällä huorilla suu käy! Eivät kaikki, ketkä pettämistä vastustaa ole pihtareita tai epävarmoja. Päin vastoin. Minä olen avoin miehelleni, ja meillä on nautinnollinen seksielämä. Jos jokin asia siinä painaa (niinkuin joskus on) olemme rehellisesti keskustelleet asiasta, emmekä ole rynnänneet vieraisiin. Luotan mieheeni ja tiedän, ettei hänkään näiden 10 avioliittovuoden aikana minua ole pettänyt. Minulla ei ole ruusunpunaisia laseja päässäni, vaan olemme mieheni kanssa avoimia ja keskustelemme kaikesta, niinkuin avioliitossa kuuluukin. Seuraavan kerran huorat; kun tekee mieli pettää, avatkaa suunne, älkää haarojanne [/quote] Muuten olen samaa mieltä kanssani, mutta lopeta huorittelu. Se antaa sinusta vain typerän kuvan. Sitä paitsi tässäkin ketjussa moni pettäjä on mies, mikset kohdistanut heihin mitään kritiikkiä? [/quote] Aivan. Ihan yhtä kusipäitä ne miehet ovat. Jotenkin vaan ajattelin täällä enemmän naisia olevan. Huorittelua en huorille lopeta.
[/quote]
Tuo huorittelu antaa lähinnä sen kuvan, että vain naisten seksinharrastaminen on tuomittavaa. Siksi en arvosta huorittelua yhtään.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:07"]
Kauhea huuto kun toinen ihan omin lupinensa hakee seksiä muualta. Mitäs se sitten on kun toinen ihan omin lupinensa pakottaa vuosien selibaattiin? Siitäkö ei pitäisi pää hajota? Sekö ei ole lupausten pettämistä eikä halveksuntaa?
[/quote]
Jos on parisuhde kerran ongelmissa, joita ei voi selvittää, niin eikö olisi parasta vaan erota? Tuskinpa tuollaisessa liitossa enää kauheasti on rakkautta jäljellä.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:00"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:22"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 12:06"] [quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 11:41"]Entä jos ei halua erota? Jos se toinen puoliso on pitkäaikaissairas ja seksi vain ei enää tule kysymykseen kun kaikki kivut on niin kovia. Entä jos se terve puoliso ei halua jättää kumppaniaan vain siksi että sitä puolta suhteesta ei enää ole? Haluaa ehkä pitää toisesta edelleen huolta niin kuin on toisistaan pidetty vuosikymmenet? Se terve puoliso saattaa hoitaa kumppaniaan ja pitää pystyssä koko kodin ja talouden. Ja tästä hyvästä te haluaisitte että tämä puoliso on sitten loppuelämän myös selibaatissa kun tältä yhdeltä sitä on liikaa vaatia. [/quote] Joo ja tämähän onkin taustalla 95% pettämisistä, eikä suinkaan omien halujensa miellyttäminen... Kaikkeen on poikkeuksia. Eiköhän kuvailemassasi tapauksessa sairas puoliso itsekin osaa antaa luvan, mikäli rakastaa puolisoaan ja haluaa hänen hyvinvointiaan. [/quote] Mistä sinä tiedät mikä pettämisissä on takana? Kuvitteletko että hyvin kohdeltu onnellinen ihminen, joka on luvannut rakastaa hamaan loppuun, noin ensi töikseen lähtee pettämään? Et kai kuvittele että se petetty aviopuoliso on yksin viaton siinä suhteessa - ei ole ollut poissaoleva, tehnyt liikaa töitä, keskittynyt liikaa lapsiin, ehkä haluton jo vuosia, käyttänyt fyysistä tai henkistä valtaa tai jopa väkivaltaa, tai nalkuttanut... Et voi millään tietää mikä ajaa ihmisen ottamaan sellaisia riskejä elämällään. Ehkä se että millään ei ole enää väliä? Et sinä sitä ulkopuolelta näe mitä siellä parisuhteessa tapahtuu. [/quote] Miksi näistä asioista ei sitten voi suoraselkäisesti keskustella puolison kanssa?
[/quote]
Keskustelu ei auta, jos toinen ei halua keskustella eikä näe ongelmaa. Vaikka sen suoraan sanoo, että seksin määrä on ongelma. Been there, done that. Ja sitten käytiin vieraissa. Jonka jälkeen jostain syystä rupesi kotonakin taas seksi sujumaan. Jotenkin, mutta riittävästi minulle. En vedä syy-seuraussuhdetta noiden välille. Mutta sen tiedän, että kynnys lähteä sähläämään on nyt matalampi.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:10"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:07"]
[/quote]
Jos on parisuhde kerran ongelmissa, joita ei voi selvittää, niin eikö olisi parasta vaan erota? Tuskinpa tuollaisessa liitossa enää kauheasti on rakkautta jäljellä.
[/quote]
Sinähän et muiden liitoista saati rakastamisista tiedä yhtään mitään. Ai, että mua just tuollainen sitten raivostuttaa. "Jos petät niin et rakasta" Huoh. Katsokaas nyt kun ei se elämä ole noin yksinkertaista vaikka kuinka asiaa vänkkäisitte.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:10"]
[/quote]
[/quote]
Se liitto voi toimia oikein hyvin, miinus se seksi. Arki pyörii, molemmat hoitavat kotia ja lapsia, vain se seksi puuttuu ja sekin yleensä vain toiselta. Pitkittyessä se aiheuttaa katkeroitumista ja rakkauden kuolemisen.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:56"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:45"]Kyllä täällä pihtareilla ja nalkuttajilla puntti tutisee: "eikait vaan minunkin puolisoni sittenkin.. ei ei ei, niin EI SAA tehdä eikä niin voi tapahtua, ainakaan minulle"
[/quote]
Kyllä täällä huorilla suu käy! Eivät kaikki, ketkä pettämistä vastustaa ole pihtareita tai epävarmoja. Päin vastoin. Minä olen avoin miehelleni, ja meillä on nautinnollinen seksielämä. Jos jokin asia siinä painaa (niinkuin joskus on) olemme rehellisesti keskustelleet asiasta, emmekä ole rynnänneet vieraisiin. Luotan mieheeni ja tiedän, ettei hänkään näiden 10 avioliittovuoden aikana minua ole pettänyt. Minulla ei ole ruusunpunaisia laseja päässäni, vaan olemme mieheni kanssa avoimia ja keskustelemme kaikesta, niinkuin avioliitossa kuuluukin. Seuraavan kerran huorat; kun tekee mieli pettää, avatkaa suunne, älkää haarojanne
[/quote]
Voi kuule, et tiedä! Luulet tietäväsi mutta et varmasti tiedä. Tuollaiset miehet on niin nähty. ;)
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:19"]
[/quote]
[/quote]
Se liitto voi toimia oikein hyvin, miinus se seksi. Arki pyörii, molemmat hoitavat kotia ja lapsia, vain se seksi puuttuu ja sekin yleensä vain toiselta. Pitkittyessä se aiheuttaa katkeroitumista ja rakkauden kuolemisen.
[/quote]
Eikö sille haluttomalle puolisolle voi sitten avoimesti kertoa, että seksiä on saatava tavalla tai toisella? Puolisokin voisi sitten olla mukana päätöksenteossa, että erotaanko, vai saako toinen käydä ihan luvan kanssa vieraissa. Ja auttaako se pettäminen sitten tuohon katkeroitumiseen ja rakkauden kuolemiseen? Että kun juoksee salaa vieraissa, niin sitten rakkaus kukoistaa taas?
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:19"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:56"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:45"]Kyllä täällä pihtareilla ja nalkuttajilla puntti tutisee: "eikait vaan minunkin puolisoni sittenkin.. ei ei ei, niin EI SAA tehdä eikä niin voi tapahtua, ainakaan minulle"
[/quote]
[/quote]
Voi kuule, et tiedä! Luulet tietäväsi mutta et varmasti tiedä. Tuollaiset miehet on niin nähty. ;)
[/quote]
Kyllä minä tiedän! Voi kuule et saa minua epävarmaksi vaikka sinä paneskeletkin muiden miehiä ;) minun mieheeni et pääse käsiksi
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:19"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:56"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:45"]Kyllä täällä pihtareilla ja nalkuttajilla puntti tutisee: "eikait vaan minunkin puolisoni sittenkin.. ei ei ei, niin EI SAA tehdä eikä niin voi tapahtua, ainakaan minulle"
[/quote]
[/quote]
[/quote]
se, että sinä paneskelet muiden miehiä paljonkin, ei tarkoita että uskollisia miehiä ei olisi olemassa. Sinun kohdallasi ei vaan niin ole tainnut käydä, joten jaa vaan sitä löysää pilluasi pitkin kyliä. Tuollainen mulkku ei koskaan ansaitse eikä saa hyvää parisuhdetta
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:19"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:56"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:45"]Kyllä täällä pihtareilla ja nalkuttajilla puntti tutisee: "eikait vaan minunkin puolisoni sittenkin.. ei ei ei, niin EI SAA tehdä eikä niin voi tapahtua, ainakaan minulle"
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kyllä minä tiedän! Voi kuule et saa minua epävarmaksi vaikka sinä paneskeletkin muiden miehiä ;) minun mieheeni et pääse käsiksi
[/quote]
Olen saattanut jo päästä. Sormus niillä on kaikilla ollut. Mutta usko ja luota sinä, ei se minulta ole pois. Tosin sinulta saattaa jonakin päivänä olla.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:31"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:19"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:56"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:45"]Kyllä täällä pihtareilla ja nalkuttajilla puntti tutisee: "eikait vaan minunkin puolisoni sittenkin.. ei ei ei, niin EI SAA tehdä eikä niin voi tapahtua, ainakaan minulle"
[/quote]
[/quote]
[/quote]
se, että sinä paneskelet muiden miehiä paljonkin, ei tarkoita että uskollisia miehiä ei olisi olemassa. Sinun kohdallasi ei vaan niin ole tainnut käydä, joten jaa vaan sitä löysää pilluasi pitkin kyliä. Tuollainen mulkku ei koskaan ansaitse eikä saa hyvää parisuhdetta
[/quote]
Minulla on hyvä parisuhde ja pillu kiitos vain, toisin kuin teillä vaimoilla joiden miehet pettää. ;) Tuskin ne muutoin minun kanssani olisivat ja vielä useammankin kerran.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:33"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:28"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:19"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:56"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:45"]Kyllä täällä pihtareilla ja nalkuttajilla puntti tutisee: "eikait vaan minunkin puolisoni sittenkin.. ei ei ei, niin EI SAA tehdä eikä niin voi tapahtua, ainakaan minulle"
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Olen saattanut jo päästä. Sormus niillä on kaikilla ollut. Mutta usko ja luota sinä, ei se minulta ole pois. Tosin sinulta saattaa jonakin päivänä olla.
[/quote]
lyödäänkö vetoa?! Mitä muuten saat niistä varatuista miehistä? Pönkittääkö se sinun huonoa itsetuntoasi, vai nautitko vain huomiosta kuin narsistit?
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:23"]
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 14:19"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Eikö sille haluttomalle puolisolle voi sitten avoimesti kertoa, että seksiä on saatava tavalla tai toisella? Puolisokin voisi sitten olla mukana päätöksenteossa, että erotaanko, vai saako toinen käydä ihan luvan kanssa vieraissa. Ja auttaako se pettäminen sitten tuohon katkeroitumiseen ja rakkauden kuolemiseen? Että kun juoksee salaa vieraissa, niin sitten rakkaus kukoistaa taas?
[/quote]
Ei mutta avioliitto on edelleen kasassa. Siihen liittyy muutakin kuin seksi, jopa muutakin kuin parisuhde, mm. lapset.
[quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:44"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:06"][quote author="Vierailija" time="18.05.2015 klo 13:00"]
Eikö se nimenomaan ole sitä prinsessadun elämistä, että syö kakun samalla kun säästää sen eikä usko asiasta ikinä koituvan mitään käytännön ongelmia?
Pyyteettömästi rakastava ei petä kumppaniaan ja pane häntä kärsimään seurauksista.
[/quote]
en ole ylempi, mutta on pakko kommentoida koska meillä on samanlainen järjestely. Yllä oleva on syönyt ja säästänyt kakkua jo 25 vuotta, joten missäköhän vaiheessa ne ongelmat ovat sitten tulossa jos melkein 3 vuosikymmentä on jo menty yhteisymmärryksessä?
Meillä tähän ratkaisuun on päädytty koska itse olen seksuaalisesti haluton ja seksi (yhdyntä) oli minulle pitkään pyykinpesuun tai imurointiin rinnastettava kotityö. Suostuin siihen kuitenkin, kun mies sitä kovasti halusi ja himoitsi. Mutta siitä minä vasta ahdituinkin ja kärsin, kun piti teeskennellä himoitsevaa vaikkei oikeasti sitä ollut. Nykyään mies hakee tyydytyksensä muualta ja olen kyllä helpottuneempi ja onnellisempi kuin aikaisemmin.
[/quote]
Yhteisymmärryksessä sovitut asiat eivät edelleenkään ole pettämistä. Kovin vaikeaa joillekin tässä ketjussa erottaa pettäminen ja se, että parisuhteessa oleva ihminen harrastaa puolison suostumuksella seksiä muiden kanssa.
[/quote]
Missäköhän totesin, että tämä olisi yhteisymmärryksessä tehty ratkaisu? Oikein ylllätyin itsekin reaktiostani kun minulle selvisi tämä tilanne, mutta valehteöisin jos väittäisin että pettäminen olisi tehnyt minut jotenkin onnettomaksi tai pistänyt kärsimään. Mies on muuten ihana mutta on hänelläkin himonsa ja minusta tuo seksi muiden kanssa on ihan ok, kunhan siihen ei liity suurempia tunteita. Vähän kuin kävisi aina välillä hierottavana tms.