apua äitiysvaatteiden kehitykseen?
Olen Helsingin ammattikorkeakoulun vaatetusalan opiskelija ja teen tällä hetkellä opinnäytetyötä, jonka aiheena on äitiysvaatteiden mitoituksen ja kaavoituksen tutkiminen ja kehittäminen. Tutkimuksen tarkoituksena olisi raskaana olevia naisia mittaamalla tutkia, mitä äitiysvaatteen kaavoituksessa ja mitoituksessa pitäisi ottaa huomioon tavalliseen naisten vaatteeseen verrattuna. Jotta tutkimustulos olisi mahdollisimman hyvin yleistettävissä, haluaisin mitata mahdollisimman paljon eri kokoisia raskaana olevia naisia.
Toivoisinkin tätä kautta saavani apua, eli löytäväni mahdollisimman paljon erikokoisia henkilöitä, jotka haluaisivat avustaa kehitystyössä ja suostua mitattavakseni. Mikäli järjestätte esim. tämän keskustelufoorumin kautta tapaamisia tms., olisi se mielestäni hyvä keino tavoittaa mahdollisimman monta kohderyhmän naista kerralla. Tulisin siis erittäin mielelläni mittaamaan minne tahansa Pääkaupunkiseudun alueelle.
Jos suostuisit mitattavakseni, tai tiedät, mitä kautta voisin tavoittaa lisää kohderyhmän henkilöitä, niin olisin erittäin kiitollinen avustasi!
Mielellään sinua varmaan kaikki odottajat auttavat hyvässä tarkoituksessa, mutta itse ainakaan en tiedä, että näillä palstoilla välttämättä kauheasti varsinaisesti tapaamisia järjestettäisiin. Mutta minulle tuli mieleen, että otapa yhteys neuvolaan. Jokainen neuvola järjestää synnytysvalmennusta ja siinä yhteydessä saisit helposti isompaa ryhmää mitattavaksi. Ainakin meillä kerralla valmennuksessa oli 10 paria. Ja muutenkin voisit ehkä saada luvan mitata (odottajan suostumuksella) esim. kaikki neuvolan odottajat yhden-kahden päivän ajan. Ainakin meidän neuvolassa on 4 terveydenhoitajaa ja kaikilla asiakkaina useampiakin odottajia niin siinäkin saisit nopeasti mitattavia. Yhteistyötä voisit myös tehdä esim. jonkun mammaliikkeen kanssa esim. bebes tai belua. Siellähän käy odottajia pilvin pimein ja voisit kysyä siellä lupaa mitata asiakkaat heidän suostumuksellaan. Päivässä saatat saada 20-30 mitattavaa ellet enemmänkin. Synnytyssairaaloiltahan kanssa voisi kysyä mahdollisuutta yhteistyöhön. Äitiyspoleillahan käy paljon odottajia esim. 20rv ultrassa ja loppuvaiheessa, jos on ongelmia. Sielläkin mitattavia riittäisi! Toivottavasti näistä vinkeistä oli jotain apua.Ja ehkä joku tietää jonkun tapaamisenkin.