Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

tuhrua tuhrua

20.04.2006 |

On tää sitten niin piinaavaa. Odotan toista lastani vko 9+3, ja pariin otteeseen 1. kerran viikolla 6 ja nyt toisen kerran viikolla 9 on tullut ruskeaa tuhrua vajaan viikon verran. Nyt vuoto on enemmän limaista mitä 1. kerralla ja sitä tulee hyvin vähän, pikkuhousun suojaan pävittäin pläntti, mutta pyyhkiessä paperiin jää aikamoiset " limat" . En tiedä onko tää nyt sitten normaalia vai ei, mutta joka päivä kauhulla odotan sitä pelättyä veriryöppyä. Ekassa raskaudessa ei ollut tällaista. KM:iä mulla ei toistaiseksi ole. Voin henkisesti tämän takia aika huonosti. Ultraan pääsen vasta puolivälissä toukokuuta, joten vielä vajaa kk pitää sinnitellä tietämättä onko tuolla masussa jotain elävää vai ei. Sydänääniä ei ole vielä kuunneltu. Tämä on vasta eka huoli, sillä olen menossa lapsivesitutkimukseen, koska kannan kehitysvammaisuutta aiheuttavaa geeniperimää. Siitä, jos vielä selviän, pidän tätä raskautta todellisena ihmeenä. Nauttia tästä en voi vielä millään, mutta toivottavasti se päivä joskus koittaisi.

-Sade

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja aika sinne ultraan on piinaavan pitkä, joten eikö kannattaisi käydä vaikka yksityisellä ultrassa? Saisit varmuudella tietää, onko kaikki hyvin. Onko sulla muuten ihan normaalisti raskaus sujunut ja ollut oireita? Mulla on nyt 4 viikkoa kulunut siitä, kun vauva masussa todettiin kuolleeksi ja silloin oli itsellä koko ajan tunne että kaikki ei ole hyvin. Kävin 3 kertaa ultrassa juuri tuon mutu-tuntuman takia ja viimeisimmällä kerralla sydän ei lyönyt enää. Kaikki 3 aikaisempaa raskautta ovat olleet oireettomia, mutta silti oireiden puuttuessa aloin huolestua. Tai ainoa oire on aina ollut, että rinnat muuttuvat ja nyt sitä ei tapahtunut. Lääkäri sanoikin, että joskus on paras diagnoosi se, miltä itsestä tuntuu. Käy ihmeessä ultrassa, niin saat mielenrauhan ainakin. Tulethan kertomaan, että oliko pikkuisella tarrasukkia matkassa?

Tsemppiä ja jaksamista!

-Number4-

Vierailija
2/6 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

- tuo epätietoisuus on kamalaa! Itse kävin terveyskeskuksessa ja lääkäri totesi raskauden menneen kesken (äitiyspolille tai ultraan siis en päässyt, koska viikkoja oli " liian vähän" ). Kuitenkin itsellä oli sellainen olo, että jotain masussa edelleen on vuodosta ja kivuista sekä heikentyneistä raskausoireista huolimatta. Niinpä onneksi kävin yksityisellä ultrassa - ajan sain heti seuraavaksi päiväksi. Masussa vilkutti pikkuinen, mitään syytä 10 vrk kestäneelle vuodolle ei löytynyt. Itse vähän luulen, että kyseessä olisi voinut olla aluksi kaksosraskaus, koska suvussa on kaksosia ja aluksi raskausoireet olivat tosi voimakkaat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut tuota tuhrua viikolta 5 lähtien ihan joka päivä, vasta nyt alkaa helpottaa. Varhaisraskauden ultrassa 7+2 näkyi hyvin syke ja tänään ekassa lääkärineuvolassa 9+2 katsottiin taas ultrassa (mitä palvelua!) ja kaikki oli hienosti. Raskausoireet ovat olleet koko ajan voimakkaat, mutta olen silti ollut ajoittain huolesta ihan suunniltani. Nyt kun näki tyypin heiluttamassa käsiään voi vähän huokaista. Jos näitä ultria ei olisi ollut, olisin varmaan järjiltäni huolesta. Mielenrauhasta voinee vähän maksaakin.

Vierailija
4/6 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ollut kipuja, ainoastaan tuo vuoto. Otin neuvostanne vaarin ja varasin ajan yksityiselle huomiseksi. Raskausoireita on, rintojen kipu, hyvin lievä kuvotus, palelu, mieliteot. Mutta oireet ei voimakkaita. Tosin ekani kanssa oireet olivat myös hyvin lieviä, silloin en muita kuvotusta olleen juuri lainkaan. Mutta katsotaan mitä tuleman pitää...

-Sade

Vierailija
5/6 |
20.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin tuhruttelee jo kolmatta viikkoa. Valkovuodon mukana tulee rusehtavaa - lähes joka vessa käynnillä jää paperiin jälki. Kävin jo ultrassakin ja siellä ei ainakaan mitään syytä vuodolle löytynyt. Oireita täälläkin sen verran että ihan hirmu huolisani en ole mutta kyllä nämä tuhruttelut silti päässä kummittelee että alkaako se kunnon vuoto jossain vaiheessa. Ensiviikolla menen uusinta ultraan ja varmistetaan että sydän sykkii. Viime viikon ultrassa lääkäri totetis että tuossa kohden ehkä sydän sykkii - viikkoja oli kasassa silloin 5+6.

Toivotaan että tuhruttelut loppuu ! Tulehan sitten huomenna kertomaan miten ultrassa kävi !

T:Hyrre rv 6+6

Vierailija
6/6 |
22.04.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin sitten eilen ultrassa ja sikiöllä oli kaikki ihan hyvin, sydän sykki ja vastasi viikkoja. Tuli huojentunut olo ainakin hetkeksi, vaikka tuhruttelua vielä. Lääkäri totesi, että vuodot eivät kuulu raskauteen, mutta ei löytänyt kuitenkaan syytä vuodolle. Ulltassa paljastui kuitenkin, että sikiöllä lievää niskaturvotusta, kuulemma 75% mahdollisuus, että ihan normaalia, 25% että kromosomihäiriö tai sydänvika, että tällaista. Helpolla ei meikäläistä päästetä.

-Sade