Tein juuri pasta carbonaraa, kysyttävää?
Kommentit (41)
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 16:55"]Miksi laitoit kermaa?
[/quote]
Vastaa!
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 17:00"]
Oikeaan pasta carbonaraan ei todellakaan tule kermaa, ruokakermaa tai maitoa!
[/quote]
No voi härreguuuud, miten me tästäkin taas selvitään!!
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 17:03"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 17:00"]
[/quote]
No voi härreguuuud, miten me tästäkin taas selvitään!!
[/quote]
Varmaan ihan hyvin, kun jatkossa muistetan kertoa ruokalajin nimi oikein.
En oikeesti ymmärrä noita ruokalajien nimistä nipottajia. Jos kaapista ei löydy valkkaria, kutsunko risottoa sitten "hiljalleen kypsennetyksi kermaiseksi riisimössöksi, jossa erinäisia kasviksia"? Joku kertoo tehneensä carbonaraa niin ensimmäiseksi tullaan tivaamaan että "no laitoitko kermaa, jaa laitoit, no helkkarin juntti ei se sit carbonaraa voi olla!" Varmaan johonkin tärkeämpäänkin vois noi nipottamiseen käytetyt energiat laittaa.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 17:03"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 16:55"]Miksi laitoit kermaa? [/quote] Vastaa!
[/quote]
Ihan kuule siksi kun kaapissa sattui olemaan.
Ja niin olen tottunut tekemään.
Oli muuten hyvää, kannattais kokeille sunkin.
Kyllä mä osaan tehdä kermapekonipastaa. Sen voi tehdä miten tykkää, tuolla ruokalajilla ei ole mitään yleistä "sisältövaatimusta". Pasta carbonara on IHAN eri juttu. Siihen ei laiteta jääkaapista kermaa, sillä se ei kuulu ko. ruokalajiin. En ole sanonut, etteikö kermapekonipasta olisi hyvää, ihan varmasti on. Mutta se ei ole pasta carbonaraa.
Ja jos aloituksen otsikko on "Tein juuri pasta carbonaraa, kysyttävää?" voi mielestäni valmistautya selittelemään, jos ei olekaan tehnyt pasta carbonaraa.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 17:17"]
Kyllä mä osaan tehdä kermapekonipastaa. Sen voi tehdä miten tykkää, tuolla ruokalajilla ei ole mitään yleistä "sisältövaatimusta". Pasta carbonara on IHAN eri juttu. Siihen ei laiteta jääkaapista kermaa, sillä se ei kuulu ko. ruokalajiin. En ole sanonut, etteikö kermapekonipasta olisi hyvää, ihan varmasti on. Mutta se ei ole pasta carbonaraa.
[/quote]
Käypä parissa ravintolassa kysymässä laitetaanko kermaa vai ei?
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 17:17"]Kyllä mä osaan tehdä kermapekonipastaa. Sen voi tehdä miten tykkää, tuolla ruokalajilla ei ole mitään yleistä "sisältövaatimusta". Pasta carbonara on IHAN eri juttu. Siihen ei laiteta jääkaapista kermaa, sillä se ei kuulu ko. ruokalajiin. En ole sanonut, etteikö kermapekonipasta olisi hyvää, ihan varmasti on. Mutta se ei ole pasta carbonaraa.
[/quote] Menepä nillittäjä valittamaan asiasta esimerkiksi Valiolle, jonka pasta carbonaran ohjeessa lukee kerma ja maito, eikä kananmunista ole puhettakaan.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 17:19"]Ja jos aloituksen otsikko on "Tein juuri pasta carbonaraa, kysyttävää?" voi mielestäni valmistautya selittelemään, jos ei olekaan tehnyt pasta carbonaraa.
[/quote]
Kuinka tästä toivutaan ? :(
tai valittakaa vaikka googlelle kun sieltä tulee carbonaran nimellä kermaa sisältäviä ohjeita... Ne on näitä koulukuntia. toiset tykkää kermasta toiset ei...
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 17:22"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 17:17"]Kyllä mä osaan tehdä kermapekonipastaa. Sen voi tehdä miten tykkää, tuolla ruokalajilla ei ole mitään yleistä "sisältövaatimusta". Pasta carbonara on IHAN eri juttu. Siihen ei laiteta jääkaapista kermaa, sillä se ei kuulu ko. ruokalajiin. En ole sanonut, etteikö kermapekonipasta olisi hyvää, ihan varmasti on. Mutta se ei ole pasta carbonaraa.
[/quote] Menepä nillittäjä valittamaan asiasta esimerkiksi Valiolle, jonka pasta carbonaran ohjeessa lukee kerma ja maito, eikä kananmunista ole puhettakaan.
[/quote]
En mä mene nillittämään Valiolle, en käytä heidän reseptejään. Etenkään silloin, kun ruokalaji on tunnettu ja sisältö tietty. Nillitän täällä, koska mua huvittaa nillittää täällä. Mua ärsyttää ruokalajin hienolla nimellä brassailu, kun on tehty jotain ihan muuta.
Enkä mä lähde kyselemään ravintoloista, mulle riittää ihan yleistieto ja italialaiset reseptit. Samaa suosittelen sinullekin.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 17:25"]tai valittakaa vaikka googlelle kun sieltä tulee carbonaran nimellä kermaa sisältäviä ohjeita... Ne on näitä koulukuntia. toiset tykkää kermasta toiset ei...
[/quote]
Ei ne ole koulukuntia. Ne ei ole AITOJA pasta carbonara-reseptejä. Kokeile googlettaa sanoilla aito tai original pasta carbonara.
Kyllä minä niin mieleni pahoitin ja lähdenkin tästä erääseen ravintolaan valittamaan... tai sitten en...
Kermalla tai ilman, hyvää silti.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 17:26"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 17:22"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 17:17"]Kyllä mä osaan tehdä kermapekonipastaa. Sen voi tehdä miten tykkää, tuolla ruokalajilla ei ole mitään yleistä "sisältövaatimusta". Pasta carbonara on IHAN eri juttu. Siihen ei laiteta jääkaapista kermaa, sillä se ei kuulu ko. ruokalajiin. En ole sanonut, etteikö kermapekonipasta olisi hyvää, ihan varmasti on. Mutta se ei ole pasta carbonaraa.
[/quote]
En mä mene nillittämään Valiolle, en käytä heidän reseptejään. Etenkään silloin, kun ruokalaji on tunnettu ja sisältö tietty. Nillitän täällä, koska mua huvittaa nillittää täällä. Mua ärsyttää ruokalajin hienolla nimellä brassailu, kun on tehty jotain ihan muuta.
Enkä mä lähde kyselemään ravintoloista, mulle riittää ihan yleistieto ja italialaiset reseptit. Samaa suosittelen sinullekin.
[/quote] Minua kiinnostaa oletko siviilissäkin tuollainen nillittäjä? Onko sinulla ystäviä? Jos vastaus on ensimmäiseen kyllä ja jälkimmäiseen ei, niin täytyy todeta, että en ihmettele.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 17:34"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 17:26"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 17:22"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 17:17"]Kyllä mä osaan tehdä kermapekonipastaa. Sen voi tehdä miten tykkää, tuolla ruokalajilla ei ole mitään yleistä "sisältövaatimusta". Pasta carbonara on IHAN eri juttu. Siihen ei laiteta jääkaapista kermaa, sillä se ei kuulu ko. ruokalajiin. En ole sanonut, etteikö kermapekonipasta olisi hyvää, ihan varmasti on. Mutta se ei ole pasta carbonaraa.
[/quote]
[/quote] Minua kiinnostaa oletko siviilissäkin tuollainen nillittäjä? Onko sinulla ystäviä? Jos vastaus on ensimmäiseen kyllä ja jälkimmäiseen ei, niin täytyy todeta, että en ihmettele.
[/quote]
Nillitän, jos asia on mulle tärkeä. Esimerkiksi ruokaan liittyvissä asioissa nillitän myös lähipiirissä. Ystävällisesti tietysti :) Ja kyllä mulla on ystäviä. Paljon. Useampi sellainen, jolle olen ykköstuki ja olkapää. Mulla on myös ihana mies, lapset, hyvä koulutus ja työ. Oliko muuta kysyttävää?