Käsi sydämelle osaatko leipoa karjalanpiirakoita ja myös rypyttää ne itse?
Veli on sitä mieltä, että kunnon nainen joka sopii kumppaniksi osaa leipoa ja rypyttää omat karjalanpiirakat. Mitään ei osteta valmiina, ei edes leipää eikä pullaa vaan kaikki leivotaan kotona. Mitä mieltä?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaan, ovat kyllä niin suuri töisiä, jos puuron keitosta lähdetään, että veljesi saa tehdä itse.
Eli parisuhteen eteen ei tehdä yhtään mitään jos ei ole ihan pakko. Vieläkö väki ihmettelee, miksi suurin osa avioliitoista päätyy eroon....
Parisuhteen eteen ja yhteiseksi hyväksi tehdään asioita, mutta ei ole hyväksyttävää vaatia toiselta karjalanpiirakoiden leipomisen kaltaista spesifiä juttua eikä varsinkaan sukupuolen perusteella.
T. Nainen, joka tykkää leipoa
Nirppanokka -> ei jatkoon.
Osaan, olen tehnyt useasti, ovat parhaita. Nelikymppinen olen, en mikään kotitalousemäntä.
Osaan. Pikkutytöstä alkaen olen rypyttänyt karjalanpiirakoita, äitini oli Karjalasta.
Koulussa kotitalouden tunnilla opettaja katseli tekemistäni ja totesi: "Huomaa, että olet tehnyt piirakoita ennenkin." Juu, olen tehnyt ja paljon olen tehnytkin ja edelleen teen, joka kuukausi.
Mainosta nyt sitä veljeäsi. Mitä sellaista hänessä on, miksi kukaan hänet huolisi? "Kova syömään piirakoita" ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Osaan mutten viitsi.
Veljesi saa kyllä odottaa kauan. Toivottavasti löytää haluamansa ja tekee myös oman osansa.
Laiskuus on huono piirre naisessa. Veljellä on jo vaimo.
Vierailija kirjoitti:
Mainosta nyt sitä veljeäsi. Mitä sellaista hänessä on, miksi kukaan hänet huolisi? "Kova syömään piirakoita" ei riitä.
Ei ole tarvetta, kun veli on onnellisesti naimisissa.
Osaan tehdä jonkinlaisia, mutta kauniita niistä ei tule.
Vierailija kirjoitti:
Kuka piru ne rypyttäisi ellei leipoja? Onko ap:n käsitys asioiden tekemisestä se, että ne jätetään kesken?
Ei tietenkään. Oletko kuullut, että onnellisessa parisuhteessa tehdään yhdessä asioita. Rypytetään vuoron perään. ;)
Vierailija kirjoitti:
Osaan tehdä jonkinlaisia, mutta kauniita niistä ei tule.
Aina voi kehittyä. :)
En osaa ja meinasin opetella mutta päätin että en sittenkään halua osata. Kaikkea ei tarvitse tehdä itse. Muu ruuan valmistus vie liikaa aikaa.
Osaan kyllä leipoa.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kun en ole kokeillut. Vaikuttaa turhan vaivalloiselta prosessilta kun ne on kaupassa puoli-ilmaisia.
Sun veljes kannattais päivittää vaatimuslistaansa. Nyt eletään vuotta 2022, ei 1922.
Vastaan väittäminen on huono piirre naisessa, samoin kuin se ettet kunnioita perinteitä etkä ymmärrä historiaa. Valittava nainen jää yksin. Häpeäisit!
Otsikko hämää. Miten leivotaan karjalanpiirakoita, jos ne jättää rypyttämättä? Miksi kysytään erikseen, että osaatko MYÖS rypyttää ne?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarvetta, kun veli on onnellisesti naimisissa.
Osanotot vaimolle. Tasan ei käy onni.
Paha kääntyä sinua vastaan vielä. Ota tästä opiksesi.
95% suomalaisista naisista on heikkohermoisia, kun osaavat vaan haukkua ja valittaa. Paskanjauhamisesta puhumattakaan. Arvostan terveellisiä omatekoisia ruokia että leipomuksia enemmän kuin valmispaskaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä kun en ole kokeillut. Vaikuttaa turhan vaivalloiselta prosessilta kun ne on kaupassa puoli-ilmaisia.
Sun veljes kannattais päivittää vaatimuslistaansa. Nyt eletään vuotta 2022, ei 1922.
Vastaan väittäminen on huono piirre naisessa, samoin kuin se ettet kunnioita perinteitä etkä ymmärrä historiaa. Valittava nainen jää yksin. Häpeäisit!
Eiköhän huonoin vaihtoehto naiselle ole parisuhde tuollaisiua asioita arvostavan miehen kanssa. Yksin jääminen on aina elämän kestävää helvettiä parempi.
Johan on outo suhtautuminen parisuhteeseen, jossa kumpikin kokkaa ja leipoo. Ruoanlaitto ei ole helvetistä. Sinun kannattaa jäädä suosiolla vanhaksi piiaksi. Ei kukaan tuollasta narinaa kestä.
Kauanko itse tehdyt karjalanpiirakat säilyy jääkaapissa?
Voiko niitä pakastaa ja missä vaiheessa kun on se voitelu tehtävä?
Vierailija kirjoitti:
En osaa, en harrasta leipomista. No jos aseella uhattaisiin, voisin yrittää tehdä ohjeiden mukaan..
Miksi kukaan uhkaisi aseella. Leipominen ja ruoanlaitto ovat ihan perustaitoja.
Vierailija kirjoitti:
Kauanko itse tehdyt karjalanpiirakat säilyy jääkaapissa?
Voiko niitä pakastaa ja missä vaiheessa kun on se voitelu tehtävä?
Pakastaa voitelematta. Voitelee sitten, kun sulattaa. Perunaisia ei kannata pakastaa.
T. Nainen, joka tykkää leipoa
Teen jouluna Karjalanpiirakoita, koska Pirkanmaalta en ole löytänyt kuin pakastealtaasta ja Imatran riisipiirakoita, eikä ne maistu yhtä hyviltä. Arkena ostan kaupasta ja päinvastoin, mies leipää meillä pullaa itse sitä halutessaan
Osaan ja olen leiponutkin niitä monta kertaa. Tosin sen verran paljon niissä on työtä, että harvemmin viitsin. Ihmettelen kuitenkin, miksi rypyttämisestä puhutaan niin kuin se olisi erityisen vaikeaa. Minusta se on ihan helppoa, kunhan kuori on kaulittu oikein ja täytettä on sopivasti. Kuoren kauliminen on selvästi hankalampi työvaihe.