Käsi sydämelle osaatko leipoa karjalanpiirakoita ja myös rypyttää ne itse?
Veli on sitä mieltä, että kunnon nainen joka sopii kumppaniksi osaa leipoa ja rypyttää omat karjalanpiirakat. Mitään ei osteta valmiina, ei edes leipää eikä pullaa vaan kaikki leivotaan kotona. Mitä mieltä?
Kommentit (89)
Eikö tuo opetella jo peruskoulun kotitaloustunnilla? (Olen 30 v) Minäkin osaan, mutta ostan silti yleensä valmiita. Joskus innostun itse tekemään - kerran parissa kolmessa vuodessa.
Kyllä, mutta en pidä karjalanpiirakoista niin paljon, että viitsisin niitä itse leipoa. Omatekoiset ovat kyllä maukkaampia kuin teollisesti valmistetut.
Syön mieluummin leivän ja puuron erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaan, ovat kyllä niin suuri töisiä, jos puuron keitosta lähdetään, että veljesi saa tehdä itse.
Eli parisuhteen eteen ei tehdä yhtään mitään jos ei ole ihan pakko. Vieläkö väki ihmettelee, miksi suurin osa avioliitoista päätyy eroon....
Huolehdi itsestäsi, nössöpoju. Opettele vaikka karjalanpiirakoita tekemään.
Vierailija kirjoitti:
Eikö veljesi osaa puhua eikä leipoa? Melko paska äijä.
Ihan tavallinen suomalainen henkilö siis.
Ps. Paska maa - paskempi kansa.
Osaan kyllä, mutten huolisi veljeäsi kumppaniksi. Nykyään naiset käyvät töissä, joten tottakai ostavat palkallaan paljon valmista kaupasta. Leivon piirakoita ja muutakin, jos sattuu huvittamaan.
Aika hyvin :) Karjalainen sukulaiseni on sitä taitoa mulle opettanut. Järkyttävän rumia olivat aikoinaan ensimmäiset yritykseni :D Nykyään melkein itsekin ihailen, miten kauniit rypyt saan aikaan. En kyllä kovin usein jaksa itse leipoa, mutta kun jaksan, ai että ne on herkkua!
Vaimolla piirakanmuotti on liian tilava Menee liikaa täytettä Ostan kaupasta tulee halvemmaksi
Veljesi taitaa olla lapseton ja naiseton aikamies?
Osaako hän itse leipoa? Ai ei vai?
Onko veljesi niin varakas että voisin kotirouvailla kokopäiväisesti nykyisen elintason laskematta?
En tiedä osaanko rypyttää piirakoita, en ole ikinä kokeillut. Todennäköisesti oppisin.
Hyvää limppua osaan kertoa! Ja pullaa!
Rypyttäminen on aivan helppoa. Opin sen lapsena puolessa tunnissa. Tietenkään en ole yhtä nopea kuin himoleipojat, mutta oppiihan tuon nopeasti kuka vain ilman erityisiä lahjoja.
Veljesi voi kuitenkin hypätä puolestani järveen.
Sano veljellesi, että jos haluaa itse leivottua, kannattaa opetella leipomaan itse. Ei se toisen (edes vaimon) leipoma ole sama kuin itse leivottu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osaan, ovat kyllä niin suuri töisiä, jos puuron keitosta lähdetään, että veljesi saa tehdä itse.
Eli parisuhteen eteen ei tehdä yhtään mitään jos ei ole ihan pakko. Vieläkö väki ihmettelee, miksi suurin osa avioliitoista päätyy eroon....
Huolehdi itsestäsi, nössöpoju. Opettele vaikka karjalanpiirakoita tekemään.
Vaimo (italialaista sukujuurta) huolehtii kyllä ja on ruuatkin vähän ns. toista maata kuin prisman einespiirakat... ;-)
Osaan, mutta miksi kaikki pitäisi leipoa itse ja millä ajalla, kun nykypäivän naiset tekee uraa ja käy töissä.
Kuka piru ne rypyttäisi ellei leipoja? Onko ap:n käsitys asioiden tekemisestä se, että ne jätetään kesken?
Veli haluaa varmaan normaaliälyisen naisen. Karjalanpiirakoiden teko on todella helppoa. Sama kuin vaatisi naista joka osaa ajaa pyörällä tai solmia kengännauhat.
Pullataikina syntyy hetkessä, mutta leipä kannattaa tehdä vain leivinuunissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteen eteen ja yhteiseksi hyväksi tehdään asioita, mutta ei ole hyväksyttävää vaatia toiselta karjalanpiirakoiden leipomisen kaltaista spesifiä juttua eikä varsinkaan sukupuolen perusteella.
T. Nainen, joka tykkää leipoa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö veljesi osaa puhua eikä leipoa? Melko paska äijä.
Ihan tavallinen suomalainen henkilö siis.
Ps. Paska maa - paskempi kansa.
Maa on mitä mainioin, mutta tokihan meillä on tilastollisen välttämättömyyden vuoksi muutama sinunkin kaltaisesi.