4päivää laskettuun aikaan
ja mietitään tässä miehen kanssa, että miten sinne ambulanssiin menen, laitanko housut vai en? Varmaan pienin ongelma siinä vaiheessa, mutta häiritsee.. Miehen mielestä sinne mennään pillu paljaana, itse ajattelin laittaa legginsit ja siteen pikiareihin suojaksi. Miten teillä on tämä hoidettu? Voiko muuten synytyksessä vasta tulla raskausarpia vaikka niitä ei ole raskauden aikana ilmaantunut? Miten siihen kipuun voisi valmistautua?
Kommentit (242)
Sossu maksaa, Kela maksaa..kukahan sen laskun loppujen lopuksi maksaa? Veronmaksajat eli minä, sinä eli me! Tadaa, ja vielä yksi suu lisää ruokittavaksi. On se kivaa, kun yhteiskunta maksaa, p#%k**e!!
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:08"]Voi.. voi, se että on siistiä ja ruokaa kaapissa ei oikein vanhemmuuteen riitä.
Mutta ehkä saatte yrittää, teitä tarkkaillaan toki jatkuvasti. Kummatkin siis ehdonalaisessa?
[/quote]
Minä vain. Teininä tuli kännissä sekoiltua ja tuomio jota olen jo tovin suorittanut tuli vuosien viiveellä tapahtuneesta. Mies on kymmenisen vuotta sitten oman rikoksensa sovittanut. Monikossa puhuin risen työntekijöistä, koska mulla vaihtui valvoja välissä.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:09"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 17:38"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 16:36"]Kuinka julmia ihmiset osaavat olla? Syrjäseuduilla on ihan normaalia mennä ambulanssilla synnyttämään! Tämä siitä yksinkertaisesta syystä, että pidempi matka saattaa olla joskus liian pitkä ja lapsi syntyä sitten lanssiin. Olkaa moukat hiljaa jos ette tiedä asioista! [/quote] Joo me ei tosiaan asuta ihan kaupungissa. Kiitos asiallisesta vastauksesta. :) [/quote] Syrjäseutu saa tosissaan olla syrjäseutua, jotta se lanssi kutsutaan. Joku 150km ei riitä vielä alkuunkaan, että lanssin saisi. Kuinka todennäköistä on, että ilmeisen suuren tuen tarpeen kanssa elävä ap asuisi niin syrjässä? Tuen tarpeen päättelin tuosta moniammatillisesta listasta, jonka ap itse luetteli. Toki se on täysin mahdollista, mutta erittäin epätodennäköistä.
[/quote]
Hyi että täällä on inhottavia ja ilkeitä ihmisiä. Sivuuta nuo jutut suosiolla, AP! Varsinkin tuo puhe huostaanotosta (viesti nro 84): KUINKA kukaan voi olla noin julma ja sanoa jotakin tuollaista? Tässä yhteiskunnassa ei TODELLAKAAN suunnitella mitään huostaanottoja ihmisen historian perusteella, muutenhan puolet meistä olisi adoptoitu! Omatkin vanhempani olivat melkoisia juoppoja aiemmin, mutta kunnostautuivat lasten syntymän myötä. Tukitoimet on tarkoitettu nimenomaan sitä varten, että perhe pärjäisi keskenään.
Mitä tulee tuohon ambulanssijuttuun, paskapuhetta höpäjät taas. 150 km riittää todellakin ambulanssin saamiseen ja aina ei tarvitse olla niinkään pitkä matka synnytyssairaalaan. Esim. riskisynnyttäjät voivat saada ambulanssin paljon lyhyemmänkin matkan päähän.
Tämä palsta ja te ihmiset saatte minut voimaan pahoin. Oikeasti, katsokaa itseänne peiliin ja kysykää, oletteko ylpeitä itsestänne.
[/quote]
Näin! Ei kai olisi pitänyt kysyä. Kiitos ymmärtävämmästä suhtautumisesta! Hyvää iltaa sulle :)
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:12"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 15:25"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 15:17"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 15:11"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 15:03"]Ketkä kaikki? Täällä ei ainakaan yksikään! Kukaan ei ole puhunut mistään uusimmista leluista, vaan että vaikutatte vähäjärkisiltä -- taloudelliset asiat ovat sivuseikkoja. Kukahan täysjärkinen hankkii vauvanvaatteita kymmentä isoa koneellista, kun vauva ei ole vielä syntynytkään. Tai koskaan... [/quote] Vaikutamme vähäjärkisiltä, kun emme ole kokeneet synnytystä? Ystävät ovat tuoneet hyvää hyvyyttään vaatteita, enkä ole viitsinyt kieltäytyä, kun ne on tullut kaukaa niiden vaatteiden kanssa ja nyt on ainakin monen kokoista ja väristä vaatetta.. [/quote] Ei siksi, että olet ensikertalainen. Vaan siksi, että yleensä ensisynnyttäjä ottaa asioista selvää toisella tasolla kuin mihin sinä olet pystynyt. Mutta ok, toivottavasti kaikki menee hyvin. Mihin sairaalaan menet synnyttämään? [/quote] No näin me ollaan terkan puheista ymmärretty, että lanssilla mennään ja en ole noista housuista viitsinyt kysyä nyt sit anona, mutta vittu, et en ois uskonut mikä helvetin paskmyrsky täällä nousee, voi jeesus!
[/quote]
Osa "paskamyrskystä" on varmasti puhdasta kauhistusta tilanteenne puolesta -- ja etenkin tulevan lapsen.
Kukaan ei iloitse lapsen syntymästä moniongelmaiseen perheeseen. Se voi näyttäytyä täällä myös pahansuopina kommentteina, se on tietysti totta.
[/quote]
No hei älkää iloitko, me iloitaan! Ei me olla mitenkään moniongelmaisia ainakaan enää, päihdeongelmaa on nuorempana ollut ja se on johtanut rikolliseen käyttäytymiseen ja siihen ettei olla kyetty kouluja käymään eikä olla töissä, mt ongelmatkin on meillä jo aikalailla menneen talven lumia.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:24"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:00"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 16:02"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 15:03"]Ketkä kaikki? Täällä ei ainakaan yksikään! Kukaan ei ole puhunut mistään uusimmista leluista, vaan että vaikutatte vähäjärkisiltä -- taloudelliset asiat ovat sivuseikkoja. Kukahan täysjärkinen hankkii vauvanvaatteita kymmentä isoa koneellista, kun vauva ei ole vielä syntynytkään. Tai koskaan... [/quote] kaikki= sos työntekijät aikuis ja lapsityön puolilta kahdelta pikkakunnalta, meidän suvut, terveydenhoitajat (vaihtunut välissä), sisarukset, ystävät, kummankin vanhemmat, äidin psyk sh, joka hoitanut joskus myös mua, mun vanha opettaja, lastensuojelun työntekijät(vaihtunut myös välissä), synnytys osaston lääkäri, asianajat(2), psyk.sairaanhoitajat, kodinhoitajat, entiset työkaverit, äitiyspolin henkilökunta, vanhempiemme kaverit, isovanhemmat, miehen omalääkärit (vaihtunut välissä), kavereiden vanhemmat, kaikki kenelle on mun äiti kertonut jotka tuntee mut, ehdonalisvalvojat+rikosseuraamuslaitoksen muu henk.kunta ja monet muut. Meillä on moniammtillinen kyttäysryhmä, joka pitää tiiviisti yhteyksiä ja osa käy kotikäynneillakin. Eli siis nämä kaikki on sanoneet, että meistä tulee hyviä vanhempia ja pärjätään kyllä ihan varmasti. Meillä kuitenkin on aina siistiä ja ruokaa kaapissa, eletään muuten normaalia elämää paitsi, että ei käydä töissä. Ollaan absolutisteja jo oltu jo vuosia. Te ette tunne meitä, joten ette voi tuomita! :) [/quote] Haluavat pitää sinut rauhallisena, siksi puhuvat ehkä noin. Tästä listasta käy ilmi oikeastaan kaikki. Olette jo valmiiksi lastensuojelun asiakkaita, olette lapsettomina tarvinneet kodinhoitoapua (???) ja jompikumpi tai kummatkin olette psyykkisen sairaanhoidon piirissä. Ikävä sanoa totuus, mutta huostaanottoa jo valmistellaan mitä todennäköisimmin. [/quote] Ennakoiva lasu tehtiin meidän päihdetaustojen vuoksi, siksi olemme lastensuojelun asiakkaita. Ei olla tarvittu kodinhoitoapua, kodinhoitaja vaan on käynyt meillä palavereissa, kun on mietitty tullaanko hänen apujaan tarvimaan. Ollaan kummatkin psyykkisen sh n piirissä, koska mulla on ollut masennusta ja alkoholiongelmaa ja miehellä useampi vähän vakavampi mt diagnoosi. Mitään syytä huostaanotolle ei ole.
[/quote]
Ettei sen miehen pää räjähdä tuolla taustalla, kun istuu vain kotona ja vauva huutaa päivät ja yöt (jos huono tsägä käy). Vakavilla mielenterveysongelmilla ei ole taipumus poistua stressaavampien elämäntilanteiden myötä. Valitettavasti!
Oletko raskausajan ollut raittiina? Siis ihan alusta asti?
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:17"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:09"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 17:38"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 16:36"]Kuinka julmia ihmiset osaavat olla? Syrjäseuduilla on ihan normaalia mennä ambulanssilla synnyttämään! Tämä siitä yksinkertaisesta syystä, että pidempi matka saattaa olla joskus liian pitkä ja lapsi syntyä sitten lanssiin. Olkaa moukat hiljaa jos ette tiedä asioista! [/quote] Joo me ei tosiaan asuta ihan kaupungissa. Kiitos asiallisesta vastauksesta. :) [/quote] Syrjäseutu saa tosissaan olla syrjäseutua, jotta se lanssi kutsutaan. Joku 150km ei riitä vielä alkuunkaan, että lanssin saisi. Kuinka todennäköistä on, että ilmeisen suuren tuen tarpeen kanssa elävä ap asuisi niin syrjässä? Tuen tarpeen päättelin tuosta moniammatillisesta listasta, jonka ap itse luetteli. Toki se on täysin mahdollista, mutta erittäin epätodennäköistä.
[/quote]
Hyi että täällä on inhottavia ja ilkeitä ihmisiä. Sivuuta nuo jutut suosiolla, AP! Varsinkin tuo puhe huostaanotosta (viesti nro 84): KUINKA kukaan voi olla noin julma ja sanoa jotakin tuollaista? Tässä yhteiskunnassa ei TODELLAKAAN suunnitella mitään huostaanottoja ihmisen historian perusteella, muutenhan puolet meistä olisi adoptoitu! Omatkin vanhempani olivat melkoisia juoppoja aiemmin, mutta kunnostautuivat lasten syntymän myötä. Tukitoimet on tarkoitettu nimenomaan sitä varten, että perhe pärjäisi keskenään.
Mitä tulee tuohon ambulanssijuttuun, paskapuhetta höpäjät taas. 150 km riittää todellakin ambulanssin saamiseen ja aina ei tarvitse olla niinkään pitkä matka synnytyssairaalaan. Esim. riskisynnyttäjät voivat saada ambulanssin paljon lyhyemmänkin matkan päähän.
Tämä palsta ja te ihmiset saatte minut voimaan pahoin. Oikeasti, katsokaa itseänne peiliin ja kysykää, oletteko ylpeitä itsestänne.
[/quote]
Sehän tässä onkin paha, ettei kyse ole tilanteesta, joka voisi parantua. Päihteiden käytön voi lopettaa, mutta heikkolahjaisuutta ja kyvyttömyyttä elämänhallintaan psyykkisten, vakavien puutteiden takia ei voi.
Eli pidän edelleen tämän, että näissä moniammatillisissa piireissä on varmasti ollut huostaanotto yhtenä vaihtoehtona esillä heti, kun raskaudesta on saatu tietää. Mutta varmasti nyt katsovat, miten lähtee sujumaa. Osaavatko yksinkertaisesti hoitaa vauvaa tukitoimien turvin. Yksin eivät varmaankaan.
Ei ole julmuutta todeta totuus. Jos ap:n antamat tiedot ja käsitys itsestään ovat totta, niin näin on.
[/quote]
Emme ole heikkolahjaisia, eikä meiltä puutu elämänhallintaa. Tiedän monia vielä tyhmempiä ihmisiä, ketkä ovat vauvan pyatyneet hoitamaan ihan yksinkin. Me todellakin pystymme lapsemme kasvattmaan, rahasta voi välillä tehdä tiukkaa, mut ei se ole tärkeintä elämässä, niinkuin jotkut täällä näyttävät luulevan. Meillä on elämänhallinta enemmän kunnossa, kun monilla ns. normaaleilla työssäkäyvillä perheellisillä. Voi vittu, että ootte tyhmiä osa!
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:19"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:09"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 16:58"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 16:36"]Kuinka julmia ihmiset osaavat olla? Syrjäseuduilla on ihan normaalia mennä ambulanssilla synnyttämään! Tämä siitä yksinkertaisesta syystä, että pidempi matka saattaa olla joskus liian pitkä ja lapsi syntyä sitten lanssiin. Olkaa moukat hiljaa jos ette tiedä asioista! [/quote] Joo me ei tosiaan asuta ihan kaupungissa. Kiitos asiallisesta vastauksesta. :) [/quote] Syrjäseutu saa tosissaan olla syrjäseutua, jotta se lanssi kutsutaan. Joku 150km ei riitä vielä alkuunkaan, että lanssin saisi. Kuinka todennäköistä on, että ilmeisen suuren tuen tarpeen kanssa elävä ap asuisi niin syrjässä? Tuen tarpeen päättelin tuosta moniammatillisesta listasta, jonka ap itse luetteli. Toki se on täysin mahdollista, mutta erittäin epätodennäköistä. [/quote] Täällä syrjemmässä on halvemmat vuokrat. Ei me kaupungissa pystyttäis asumaan näin tilavasti.
[/quote]
Ei pidä tämä paikkaansa. Sosiaalitoimisto maksaa Helsingissä vuokran kuten sielläkin, kunhan asunto on kohtuullisen kokoinen. Toki Helsinki joutuu maksamaan enemmän kuin vaikkapa Lieksa samassa tilanteessa.
Mutta asumiskulut maksetaan täysin asuinpaikasta riippumatta. Kolmion te täälläkin saisitte vauvaperheenä. Muuttopaperit vain vetämään, niin Helsinki kiittää...
[/quote]
Itseasiassa mies haluaisikin muuttaa helsinkiin, mutta se olisi todella kaukana lapsen isovanhemmista.
Toivottavasti lapsi otetaan huostaan ja et voi saada enempää lapsia. Se lapsi tulee kärsimään niin paljon tuollaisten vanhempien hoteissa
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:21"]Kela maksaa synnyttämään vievän taksin.
[/quote]
Miten se sitten käytännössä tapahtuu? Eikö siyä tarvii maksaa ollenkaan vai haetaanko se jälkeenpäin?
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:35"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:24"]
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:00"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 16:02"] [quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 15:03"]Ketkä kaikki? Täällä ei ainakaan yksikään! Kukaan ei ole puhunut mistään uusimmista leluista, vaan että vaikutatte vähäjärkisiltä -- taloudelliset asiat ovat sivuseikkoja. Kukahan täysjärkinen hankkii vauvanvaatteita kymmentä isoa koneellista, kun vauva ei ole vielä syntynytkään. Tai koskaan... [/quote] kaikki= sos työntekijät aikuis ja lapsityön puolilta kahdelta pikkakunnalta, meidän suvut, terveydenhoitajat (vaihtunut välissä), sisarukset, ystävät, kummankin vanhemmat, äidin psyk sh, joka hoitanut joskus myös mua, mun vanha opettaja, lastensuojelun työntekijät(vaihtunut myös välissä), synnytys osaston lääkäri, asianajat(2), psyk.sairaanhoitajat, kodinhoitajat, entiset työkaverit, äitiyspolin henkilökunta, vanhempiemme kaverit, isovanhemmat, miehen omalääkärit (vaihtunut välissä), kavereiden vanhemmat, kaikki kenelle on mun äiti kertonut jotka tuntee mut, ehdonalisvalvojat+rikosseuraamuslaitoksen muu henk.kunta ja monet muut. Meillä on moniammtillinen kyttäysryhmä, joka pitää tiiviisti yhteyksiä ja osa käy kotikäynneillakin. Eli siis nämä kaikki on sanoneet, että meistä tulee hyviä vanhempia ja pärjätään kyllä ihan varmasti. Meillä kuitenkin on aina siistiä ja ruokaa kaapissa, eletään muuten normaalia elämää paitsi, että ei käydä töissä. Ollaan absolutisteja jo oltu jo vuosia. Te ette tunne meitä, joten ette voi tuomita! :) [/quote] Haluavat pitää sinut rauhallisena, siksi puhuvat ehkä noin. Tästä listasta käy ilmi oikeastaan kaikki. Olette jo valmiiksi lastensuojelun asiakkaita, olette lapsettomina tarvinneet kodinhoitoapua (???) ja jompikumpi tai kummatkin olette psyykkisen sairaanhoidon piirissä. Ikävä sanoa totuus, mutta huostaanottoa jo valmistellaan mitä todennäköisimmin. [/quote] Ennakoiva lasu tehtiin meidän päihdetaustojen vuoksi, siksi olemme lastensuojelun asiakkaita. Ei olla tarvittu kodinhoitoapua, kodinhoitaja vaan on käynyt meillä palavereissa, kun on mietitty tullaanko hänen apujaan tarvimaan. Ollaan kummatkin psyykkisen sh n piirissä, koska mulla on ollut masennusta ja alkoholiongelmaa ja miehellä useampi vähän vakavampi mt diagnoosi. Mitään syytä huostaanotolle ei ole.
[/quote]
Ettei sen miehen pää räjähdä tuolla taustalla, kun istuu vain kotona ja vauva huutaa päivät ja yöt (jos huono tsägä käy). Vakavilla mielenterveysongelmilla ei ole taipumus poistua stressaavampien elämäntilanteiden myötä. Valitettavasti!
Oletko raskausajan ollut raittiina? Siis ihan alusta asti?
[/quote]
Oon tottakai ollut raittiina. Sanoin jo aikaisemmin, että vuosia ollaan oltu absolutisteja, mitä nyt joskus pilveä polteltu, mutta ei missään nimessä raskausaikana.
Nyt oikeasti, ihmiset, LOPETTAKAA JO! Mistä ihmeestä te olette päätelleet, ettei ko. perhe voisi aivan hyvin pärjätä lapsen kanssa? Kyllä, heillä on ongelmallinen tausta ja kyllä, he tarvitsevat varmasti apua, mutta heillä sentään on moniammatillinen työryhmä tukemassa ihan arjessa! Te ette voi MITENKÄÄN pystyä arvioimaan vanhempien kykenevyyttä näiden muutamien viestien perusteella, joten lakatkaa räksyttämästä ja huolehtikaa omasta perheestänne!
Minä olen nähnyt niin paljon kulissiperheitä ja "ulospäin kaikki hyvin" -vanhempia, että en elä missään harhaluuloissa. Mielenterveysongelmat, päihdeongelmat tai vähälahjaisuus (mikä taitaa oikeasti olla omassa päässänne, sillä tuotakaan ei voi mitenkään päätellä muutamasta tekstistä) EIVÄT ole mikään este toimivalle perheyhteisölle, vaikka apua voi tarvitakin keskimääräistä enemmän. Sitä vartenhan meillä sosiaalitoimi on olemassa: tekemässä yhteiskunnastamme kaikin puolin parempaa paikkaa elää! Sentään tämä perhe on AVOIMESTI sitä, mitä on, ja ovat tarkan valvovan silmän alla.
Tämä porukka täällä on niin vastenmielistä, että ihan pahaa tekee. Ymmärrättekö te, että aloittaja on IHAN OIKEA IHMINEN oikeine tunteineen ja ajatuksineen? Tuollaisia koulukiusaajia koko palsta täynnä, pthyi!
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:51"]Nyt oikeasti, ihmiset, LOPETTAKAA JO! Mistä ihmeestä te olette päätelleet, ettei ko. perhe voisi aivan hyvin pärjätä lapsen kanssa? Kyllä, heillä on ongelmallinen tausta ja kyllä, he tarvitsevat varmasti apua, mutta heillä sentään on moniammatillinen työryhmä tukemassa ihan arjessa! Te ette voi MITENKÄÄN pystyä arvioimaan vanhempien kykenevyyttä näiden muutamien viestien perusteella, joten lakatkaa räksyttämästä ja huolehtikaa omasta perheestänne!
Minä olen nähnyt niin paljon kulissiperheitä ja "ulospäin kaikki hyvin" -vanhempia, että en elä missään harhaluuloissa. Mielenterveysongelmat, päihdeongelmat tai vähälahjaisuus (mikä taitaa oikeasti olla omassa päässänne, sillä tuotakaan ei voi mitenkään päätellä muutamasta tekstistä) EIVÄT ole mikään este toimivalle perheyhteisölle, vaikka apua voi tarvitakin keskimääräistä enemmän. Sitä vartenhan meillä sosiaalitoimi on olemassa: tekemässä yhteiskunnastamme kaikin puolin parempaa paikkaa elää! Sentään tämä perhe on AVOIMESTI sitä, mitä on, ja ovat tarkan valvovan silmän alla.
Tämä porukka täällä on niin vastenmielistä, että ihan pahaa tekee. Ymmärrättekö te, että aloittaja on IHAN OIKEA IHMINEN oikeine tunteineen ja ajatuksineen? Tuollaisia koulukiusaajia koko palsta täynnä, pthyi!
[/quote]
Näinpä! Tuli aikas paha mieli, kun kysyin vaan enkä tietääkseni loukannut ketään tai mtn. Kiitos, että puolustit minua. Hyvää illanjatkoa sulle! :)
Mt-ongelmainen pariskunta, joka vetelee pilveä satunnaisesti. Ei voi olla totta. Ja kun on masennustaustaa, niin esim. synnytyksen jälkeinen masennus (joka voi tulla miehellekin) voi puhjeta vielä helpommin. No, jos et ole provo, niin toivon, että kannustatte lastanne opiskelemaan ja hankkimaan ammatin ja työn, ja vaaditte päihteettömyyttä. Sosiaaliluokalla on tapana periytyä, ja ei ole oikein, että tähän taloustilanteeseen synnytetään enää yhtään koko elämänsä tuilla elävää ihmistä. Olen itsekin tukia nostanut vuosia, kun opiskelin ja sain lapsen samaan aikaan, mutta siitä tilanteesta halusin vain pian pois ja nyt elätän itseni ja lapseni. Ja vaikka olen samaa mieltä siitä, ettei se raha ole tärkeintä elämässä lapselle, niin kyllä se vaan huomattavasti auttaa.
Kipuun ei voi valmistautua muuten kuin ajattelemalla, että se on väliaikaista, eikö siihen kuole, vaikka siltä tuntuisi. Terveisin, kahden lapsen äiti
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:58"]Mt-ongelmainen pariskunta, joka vetelee pilveä satunnaisesti. Ei voi olla totta. Ja kun on masennustaustaa, niin esim. synnytyksen jälkeinen masennus (joka voi tulla miehellekin) voi puhjeta vielä helpommin. No, jos et ole provo, niin toivon, että kannustatte lastanne opiskelemaan ja hankkimaan ammatin ja työn, ja vaaditte päihteettömyyttä. Sosiaaliluokalla on tapana periytyä, ja ei ole oikein, että tähän taloustilanteeseen synnytetään enää yhtään koko elämänsä tuilla elävää ihmistä. Olen itsekin tukia nostanut vuosia, kun opiskelin ja sain lapsen samaan aikaan, mutta siitä tilanteesta halusin vain pian pois ja nyt elätän itseni ja lapseni. Ja vaikka olen samaa mieltä siitä, ettei se raha ole tärkeintä elämässä lapselle, niin kyllä se vaan huomattavasti auttaa.
[/quote]
Auttaa varmasti.. Kyllä kannustamme lapsen opiskelemaan ja töihin aikanaan. Lapsi tulee kyllä näkemään valitettavasti kuinka huonosti isä voi, kun on fyysisiä pitkäaikaisen ryyppäämisen aiheuttamia vakavia sairauksia ja joutuu syömään n.15 lääkettä/päivä. Eli voisi ajatella, että ei tule ensimmäisenä mieleen lähteä vetämään kännejä. Lapsemme ei tule liikkumaan ikinä missään huumepiireissä. Puhumme päihteistä ja kiellämme ne jyrkästi. Tiedän jo valmiiksi, että mies on aika ankara isä ei esim. hyväksy huonoja koenumeroita sitten kun lapsi menee kouluun.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 18:58"]Kipuun ei voi valmistautua muuten kuin ajattelemalla, että se on väliaikaista, eikö siihen kuole, vaikka siltä tuntuisi. Terveisin, kahden lapsen äiti
[/quote]
Kiitos vastauksesta!
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 16:13"]
No, vastauksia: lapsivettä ei ole kymmeniä litroja, eikä se välttämättä tule ollenkaan synnytyksen alussa. Osta valmiiksi paksuja yösiteitä ja laita selkainen pikkuhousuihin kun vedet alkavat mennä (yleensä tiputellen) tai kun supistukset alkavat niin pääset sairaalaan. Päälle voit laittaa valitsemasi housut. Onko lapsi perätilassa, siksikö ambulanssi? Jos synnytys käynnistyy vesien menon sijaan supistuksin, voit silti mennä taksilla. Tai jomman kumman vanhemmat voivat kuskata, kuten sairaalasta poiskin on suunniteltu.
[/quote] öö e ikö kela maksa taksiainnekin sinne sairaalaan..?
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:20"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 16:13"]
No, vastauksia: lapsivettä ei ole kymmeniä litroja, eikä se välttämättä tule ollenkaan synnytyksen alussa. Osta valmiiksi paksuja yösiteitä ja laita selkainen pikkuhousuihin kun vedet alkavat mennä (yleensä tiputellen) tai kun supistukset alkavat niin pääset sairaalaan. Päälle voit laittaa valitsemasi housut. Onko lapsi perätilassa, siksikö ambulanssi? Jos synnytys käynnistyy vesien menon sijaan supistuksin, voit silti mennä taksilla. Tai jomman kumman vanhemmat voivat kuskata, kuten sairaalasta poiskin on suunniteltu.
[/quote]
Ei meille oo kukaan sanonut, että maksais. Neuvolassa puhuttiin vain ambulanssista.
[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 19:20"][quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 16:13"]
[/quote]
No ei maksa. Ja tiedoksi ap:lle että myös ambulanssi maksaa ja niin maksaa myös sairaalassa oloaika. Tosin jos olette täysin varattomia ja holhouksen alaisia, niin sossu tai kela varmaan maksaa. Tossa tilanteessa on kyllä aika vastuutonta edes hankkia lapsia, ja jos olette kerran työkyvyttömiä niin miten ajattelitte tulevaisuudessa elättää lapsenne? Ja jos et omin sanojesi mukaan halua tuhlata 50 euroa taksiin, niin ette ihan missään korvessakaan voi asua.
huono provo.... sitäpaitsi kela maksaa taxin jälkeen päin, mikäli taxilla menette. Mut senhän sinä tiesitki, PROVO