Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten oppia nauttimaan sunnuntaista?

Vierailija
17.05.2015 |

Jotenkin sunnuntaista on tullut viikon ärsyttävin päivä, jolloin seuraava viikko vaan ärsyttää ja pitäisi koota itsensä taas seuraavaa työviikkoa varten. Lisäksi tuntuu, että kaikista viikonpäivistä juuri sunnuntaihin liittyy joku ihme ryhmäpaine ja oletus, että pitäisi olla kunnollinen ihminen, ulkoilla koko ajan, olla seesteinen ja kuunnella rauhallista nönnönnöö-musaa silittäen ja lueskellen :D Aivan kuin sunnuntaiaamuna taikaiskusta muuttuisi ihmiseksi, joka nauttii tuommoisista asioista.

Ärsyttääkö teitä muita sunnuntait ja jos ei, niin mitä niihin kuuluu?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein olen krapulassa sunnuntaisin. Tai elokuvakerhossa.

Vierailija
22/36 |
02.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika usein olen krapulassa sunnuntaisin. Tai elokuvakerhossa.

Niin, ja ei kiinnosta vittuakaan, mitä jonkun muun mielestä sunnuntaisin pitäisi tehdä tai tuntea. Eläkää omaa elämäänne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
24.09.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, oletteko nyt muistaneet uloilla kun on niiiiiiiiiiiiiiin ihana ilmakin tänään :D?

Vierailija
24/36 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä nousi ykös kuolleista, kun tein googlehaun sunnuntai ärsyttää 😄 Mä en ole ollenkaan ulkoilmaihminen ja syyllistyn kauheasti sunnuntaisin, jos aurinko paistaa (niinkuin se melkein aina sunnuntaisin tekee). Luin tämän läpi ja samastun lähes kaikkeen tässä kirjoitettuun.

Onko tääkin nyt taas joku tämän ilottoman kansan ominaispiirre, että jopa vapaapäivä ia rentoutuminen pitää suorittaa?

25/36 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan tykännyt sunnuntaista. Syynä varmaan juuri se, että seuraavana päivänä alkaa taas uusi koulu- / työviikko. Koululaisena kesälomallakin sunnuntait olivat jotenkin masentavia. 

En tiedä miten sunnuntaista voisi oppia nauttimaan. 

Vierailija
26/36 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla isoin ongelma sunnuntaissa on se, että iltakukkujana saan aina unirytmin viikonloppuisin ihan perseelleen, kun haluan edes la ja su nukkua aamulla. Sitten en saa unta sunnuntaina illalla, nukun katkonaisesti ja herään maanantaiaamuun jo valmiiksi ihan k**pä otsassa. Lisäksi kaikki jo edellä mainitut pakkoulkoilut ja reippailut, mitä kaikki tuntuu harrastavan. En yleensä jaksa avata somea sunnuntaisin ollenkaan :D

Vierailija
27/36 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni kaikki "sunnuntaisäännöt" liittyvät hyvin vahvasti uskontoon. Joten uskonnollisen vakaumuksen muuttuessa olen voinut luopua myös "sunnuntaisäännöistä".

Varmaan eri tilanne sellaisella, jolla sunnuntaihin liittyvät pakkomielteet eivät liity mihinkään uskontoon tai aatteeseen, josta haluaisi luopua.

P.S. En ole edes tiennyt, että sunnuntaina kuuluisi ulkoilla. Se ei kuulunut minun lapsuuteni "sunnuntaisääntöihin". Vaan sunnuntaina käytiin kirkossa ja/tai jossain muussa uskonnollisessa tilaisuudessa, ja kyläiltiin sukulaisten ja naapureiden (niiden samalla tavalla uskovien) luona.

N53

Vierailija
28/36 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla isoin ongelma sunnuntaissa on se, että iltakukkujana saan aina unirytmin viikonloppuisin ihan perseelleen, kun haluan edes la ja su nukkua aamulla. Sitten en saa unta sunnuntaina illalla, nukun katkonaisesti ja herään maanantaiaamuun jo valmiiksi ihan k**pä otsassa. Lisäksi kaikki jo edellä mainitut pakkoulkoilut ja reippailut, mitä kaikki tuntuu harrastavan. En yleensä jaksa avata somea sunnuntaisin ollenkaan :D

Tämä mullakin, paitsi en sanoisi rytmin menneen pärseelleen vaan oikein, mutta ma odottava aamutyöhän ei toki sitä mieltä ole, josta ikuinen stressi ja mielipaha, ehkä jopa syyllisyyskin vaikka sinähän nautit vain nukkumisesta joka on terveellistä! Pääsin tästä mielentilasta vasta iltatyön löydettyäni, ei se muusta johtunut. Nyt kun aamuherätys ei kuumota niin osaan vihdoinkin tehdä stressaaamatta mitä haluan ja nauttia sunnuntaistakin! Kyllä aamuvirkut aamutöissä vaan pääsee niin rikollisen paljon helpommalla tässä elämässä kuin me iltavirkut aamutöissä

Vierailija
29/36 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä se ulkoilupakko tässä on? Riittääkö puolen tunnin tai tunnin kävely, minkä jälkeen voi taas rojahtaa sohvalle kun se on suoritettu alta pois? Vai lasketaanko vaan tuntikausien metsäretkeily eväiden kanssa?

Vierailija
30/36 |
29.05.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja mikä se ulkoilupakko tässä on? Riittääkö puolen tunnin tai tunnin kävely, minkä jälkeen voi taas rojahtaa sohvalle kun se on suoritettu alta pois? Vai lasketaanko vaan tuntikausien metsäretkeily eväiden kanssa?

Vain eväsretkihortoilu lasketaan. Vaihtoehtoisesti voi mennä tällättynä hillityssä mekossa istumaan samanhenkisten patsastelijoiden kanssa jonnekin kuvaukselliseen kaupunkiympäristöön #lazysunday #sundayfunday #friends

Vierailija
31/36 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jahas, aurinko paistaa taas sunnuntain kunniaksi niin maan prkleesti. JOKO OLETTE ULKOILLEET? :D

Vierailija
32/36 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jahas, aurinko paistaa taas sunnuntain kunniaksi niin maan prkleesti. JOKO OLETTE ULKOILLEET? :D

Perjantai työpäivän jälkeen en ole käynyt ulkoilemassa. Kattoo ny jaksaako.

Vierailija
33/36 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei eikä mennä.

Vierailija
34/36 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan ahdistuin sunnuntaisin, kun ahdisti työviikon alkaminen. Sittemmin olen kärsinyt uniongelmista ja stressistä töissä enemmänkin.

Nykyään nautin suunnattomasti sunnuntaista, koska se antaa edes mahdollisuuden nukkua kunnolla, kiireettömästi. Voi tehdä mitä huvittaa, täysin oman mielen mukaan. Tyypillisesti nautin vain olla tekemättä mitään. En suorita mitään. Voin kuntoilla tai tehdä ruokaa tai roikkua netissä tai käydä ulkona. Ihan sama, mutta tämä päivä on minun mieleni mukainen. Eli yksi parhaista viikonpäivistä.

Vierailija
35/36 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei todellakaan ärsytä, vuorotyötä tekevälle unelmaa kun viikonloppu on vapaata. Ihan parasta! Hyvää ruokaa, ulkoilua, sali ja kotihommia.

Vierailija
36/36 |
09.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä mitenkään voi oppia nauttimaan. Teet mitä vaan, seuraava päivä on joka tapauksessa maanantai. Ainoastaan siinä tapauksessa, että pitäisi maanantait aina vapaana. voisis sunnuntai olla jollain tavalla ok. Mutta en tiedä, sunnuntait on jopa kesälomalla aika ummehtuneita ja tylsiä. Vaikea kuvata sitä ylikunnollista pysähtyneisyyttä ja harmautta, mikä sunnuntaihin jostain syystä tuntuu liittyvän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yhdeksän