Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut hytkyttävät jalkaansa julmetun nopeasti koko ajan?

Vierailija
18.01.2022 |

Tulee sellainen olo, että tuolla ihmisellä ei voi olla kaikki hyvin. Ihan siis julkisella paikalla tekevät tätä.

Kommentit (120)

Vierailija
21/120 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsetyydyttävät

Vierailija
22/120 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen tuota kotona koko ajan. Ihmisten ilmoilla en, ymmärrän että se vaikuttaa omituiselta. Mutta siis tuo tosiaan jotenkin rauhoittaa ja auttaa keskittymään, minullakin vähän adhd-piirteitä ja olen tosi rauhaton. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/120 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paskat housuissa.

Vierailija
24/120 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieren hameeseen, silloin jalkani nytkyttää.

N23

Vierailija
25/120 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla ainakin kun istuu pidemmän aikaa jossain paikallaan alkaa kyllä jossain vaiheessa tuntumaan jaloissa kun veri ei enää kierrä kunnolla ja pitää heiluttaa tai hytkyttää niitä.

Eiköhän tuota tee melkeimpä ihan jokainen, vaikka ei huomaisikaan aktiivisesti. Tuskin kukaan nyt istuu liikahtamatta paikoillaan vaikka useamman tunnin juna tai bussimatkalla, tai jossain luennolla yms.

Vierailija
26/120 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mulla ainakin kun istuu pidemmän aikaa jossain paikallaan alkaa kyllä jossain vaiheessa tuntumaan jaloissa kun veri ei enää kierrä kunnolla ja pitää heiluttaa tai hytkyttää niitä.

Eiköhän tuota tee melkeimpä ihan jokainen, vaikka ei huomaisikaan aktiivisesti. Tuskin kukaan nyt istuu liikahtamatta paikoillaan vaikka useamman tunnin juna tai bussimatkalla, tai jossain luennolla yms.

Semmoisia musiikin tahtiin jammaajia tietty näkee ja sormilla rummuttajia mutta jalalla stemmaavia on harvemmassa, en ole nähnyt koskaan. 

Vierailija
27/120 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hytkytän nytkin. En osaa selittää miksi, enkä välttämättä edes huomaa tekeväni sitä, jos kukaan ei huomauta penkin tärinästä tms. En koe olevani adhd-piirteinen, ne oirelistat eivät kuvaa minua ollenkaan, enkä myöskään mitenkään rauhaton. Asia ei liity jännittämiseen tai keskittymiseen. Isäni on tehnyt samaa - lieneekö siis opittua vai perinnöllistä?

Vierailija
28/120 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Istuisikin. Kiva kun joku sinunlaisesi hytkyttäjä istuu viereen ja yrittää vaikka katsoa puhelimelta jotain elokuvaa ja sitten toisessa silmäkulmassa koko ajan huomio kiinnittyy siihen kun vieressä istujan on pakko heiluttaa sitä jalkaansa vähän väliä. Tai sitten koko penkki ja selkänoja tärisee sen mukana.

Vierailija
29/120 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on niin leppoisaa, omasta mielestä. Ei sitä ajattele edes kun se lähtee liikkeeseen. Eikä ole mitään diagnoosia.

Vierailija
30/120 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADD ADHD

Jos joku mun tapaamisella tekee tuota pyydän lopettamaan, tai kysyn että mitä tapahtuu juuri nyt? 

Se on häiritsevää, mutta koitan ilmaista sen kohteliaasti ja rakentavasti.

Vierailija
31/120 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että kaikki tekee sitä välillä. Ei näköjään 😀

Itse olen kaikkea muuta kuin rauhaton tai ADHD, eli siitä ei ainakaan johdu. Välillä vaan tuntuu siltä että pitää hytkyä. Onneksi ei kovin usein. Taidan tehdä sitä lähinnä kun olen sopivasti tylsistynyt.

Vierailija
32/120 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen tota vasemmalla jalalla, syynä hemmetin kovat hermokivut. Saan ajatuksia yleensä muualle kun pidän ”jalan liikkeessä” en todellakaan tee sitä muita ärsyyttääkseni.

Vierailija
33/120 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen tota, en huomaa sitä itse.

Vierailija
34/120 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autistien hommaa.

Vierailija
35/120 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen tota, en huomaa sitä itse.

Liaään vielä että ole ihan terve, ei ole adhdtä, autismia, eikä muutakaan diagnoosia. Olen myös rauhallinen ja laiska sohvaperuna.

Vierailija
36/120 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parkinsonin taudin alku vaihe.

Vierailija
37/120 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Istuisikin. Kiva kun joku sinunlaisesi hytkyttäjä istuu viereen ja yrittää vaikka katsoa puhelimelta jotain elokuvaa ja sitten toisessa silmäkulmassa koko ajan huomio kiinnittyy siihen kun vieressä istujan on pakko heiluttaa sitä jalkaansa vähän väliä. Tai sitten koko penkki ja selkänoja tärisee sen mukana.

Sullako ei sitten muka jalat puudu tai kipeydy vaikka et liikuttaisi niitä yhtään?? En ymmärrä miten se on mahdollista.

Vierailija
38/120 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on levottomat jalat. Hytkyn kotona myös, olen hytkynyt lapsesta asti.

Vierailija
39/120 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ADD ADHD

Jos joku mun tapaamisella tekee tuota pyydän lopettamaan, tai kysyn että mitä tapahtuu juuri nyt? 

Sanoisin, että hanki apua kun noinkin yksinkertainen asia häiritsee sinua kuin jalan heiluminen :D

Vierailija
40/120 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ADD ADHD

Sanoisin, että hanki apua kun noinkin yksinkertainen asia häiritsee sinua kuin jalan heiluminen :D

Voit olla kaikki-käy -ihminen ja rajaton ihan vapaasti, ja antaa ihmisten tehdä mitä tahansa edessäsi. Itse pidän rajat siinä mitä voi tehdä ja mitä ei, eivät ihmisillä on sosiaaliset normit ja käytöstavat.