Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi jotkut hytkyttävät jalkaansa julmetun nopeasti koko ajan?

Vierailija
18.01.2022 |

Tulee sellainen olo, että tuolla ihmisellä ei voi olla kaikki hyvin. Ihan siis julkisella paikalla tekevät tätä.

Kommentit (120)

Vierailija
81/120 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on levottomat jalat ja ADHD, luuletko että pystyn istumaan hytkymättä. Kun nuo kintut pitää hereillä yölläkin, olisivat menossa johonkin koko ajan, eikä nivelrikko hidasta 

Vierailija
82/120 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä panettaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/120 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raudan puutos. Levottomat jalat rauhoittuivat, kun raudanpuutos korjaantui.

Levottomat johtuvat raudan puutoksesta selkäytimessä, sitä ei sinne saa edes vaikka suonen sisäisesti rautaa pumpattaisiin, sitä joko on tarpeeksi tai ei. 

Vierailija
84/120 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maadottaa.  Esim adhd. Tilanteissa, joissa oltava aloillaan, kuten odotustilat, kulkuvälineet ja joissa on jotenkin jännittävä olo... Ja ihan vaikka kotona rentoutuakseen.  Vaikea selittää , mutta oikeasti rentouttaa. Jotenkin samalla tavalla kuin tutti lapsella. Tai ei, mutta jos tuosta saat kiinni ajatuksesta.    Olen yksi "hytkyttäjä"

Vierailija
85/120 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niil on se mistä Hassisen Kone laulaa

Ai kulkurin iltakalja?

Vierailija
86/120 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autossa tuo on sietämätöntä koska koko auto hytkyy.

Onko sun autossa kaikki kunnossa?

Vierailija
87/120 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hytkytän nytkin. En osaa selittää miksi, enkä välttämättä edes huomaa tekeväni sitä, jos kukaan ei huomauta penkin tärinästä tms. En koe olevani adhd-piirteinen, ne oirelistat eivät kuvaa minua ollenkaan, enkä myöskään mitenkään rauhaton. Asia ei liity jännittämiseen tai keskittymiseen. Isäni on tehnyt samaa - lieneekö siis opittua vai perinnöllistä?

Ei,  ei rauhattomuutta. Hytkyttäminen voi olla myös sitä, että on rentoutunut. Itse ainakin teen sitä enemmän silloin kun olen levollinen ja lepään

Vierailija
88/120 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaivaannu sinä OP ihan rauhassa vaan.

Itse liikenneonnettomuuden jälkeen kun rakennettiin äijää puoli vuotta uudestaan kuntoon, niin jäi muutamia jälkiä.

Arpien lisäksi parit hermostovauriot kun jalasta puuttuu 30% ja kädestä 50% lihaksista. Hermoradat meni samalla.

Eli saattaa alkaa istumisen, seisomisen, verensokerin tai tylsistymisen vuoksi käsi tai jalka vatkata.

Enkä häpeä yhtään, olen vaan onnellinen, että ovat vielä mukana ja toimivat.

Vierailija
89/120 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ravintolassa missä pitkät penkit. Vieressä mies heilutteli jalkojaan niin että penkki heilui. En kehdannut huomauttaa. Olin muiden seurassa enkä voinut poistuakaan. Harmitti kun oli kallista ruokaa enkä voinut nauttia rauhassa. 

Vierailija
90/120 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se riippuu kortisoninannoksesta. Se tekee perus levottomaksi ja haittaa keskittymistä. Pentuna sain isoa annosta, vätkytin jalkaa ja rummuttelin enkä pärjännyt koulussa. Sitten se loppui. Jatka rauhoitui.  aikani kuluksi remppasin kämpän ja opiskelin avoimessa ja pyrin sittenyliopistoon ja suoritin kandin, sitten ison leikkauksen jälkeen sain taas kortisonia. Jalka väpätti ja opinnot keskeytyi. Nyt annostus on pienentynyt,  jalka on paikallaan....mutta olen jörkiintynyt niin etten enää jaksa opiskella 😀

Nimimerkki väpättäjä

Vierailija
91/120 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä panettaa.

No ei mutta jos olen oikein levoton niin tuo paneminen (tai runkkaus) auttaa kyllä. 

Vierailija
92/120 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kulkurin iltakalja?

Mullon levottomat jalat...jalat vie ja taas mennään

Vierailija
93/120 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Putinointia jalan heilutus.

Vierailija
94/120 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä teen sitä kun olen ahdistunut tai jännittynyt 

Eikö sinua ahdista ja jännitä entistä enemmän kun kaikki muut tuijottavat vihaisina, että mitä tuo sekopää tuossa oikein hytkyy? 

Vierailija
95/120 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kulkurin iltakalja?

Mullon levottomat jalat...jalat vie ja taas mennään

No eikös siihen auta se kulkurin iltakalja?

Vierailija
96/120 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä panettaa.

Tämä on selitys. Jalan hytkyttäminen on salainen kutsumerkki muille, että tulkaa hytkyttämään mua.

Vierailija
97/120 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ADHD

Vierailija
98/120 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Levottomien jalkojen oireyhtymä ainakin osalla.

Vierailija
99/120 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lukiossa luokkakaveri teki tuota. Oli äärimmäisen rasittavaa kun joka hetki silmänurkasta näki sen vipattamisen.

Olen eri, mutta lukiolaisena pelkäsin ihan sikana, että joutuisin yo-kirjoituksissa istumaan vipattajan lähelle ja salin puulattia hytkyisi ja pulpetit keikkuisivat ja reputtaisin kirjoitukset jalkavipattajan takia.

Vierailija
100/120 |
10.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maadottaa.  Esim adhd. Tilanteissa, joissa oltava aloillaan, kuten odotustilat, kulkuvälineet ja joissa on jotenkin jännittävä olo... Ja ihan vaikka kotona rentoutuakseen.  Vaikea selittää , mutta oikeasti rentouttaa. Jotenkin samalla tavalla kuin tutti lapsella. Tai ei, mutta jos tuosta saat kiinni ajatuksesta.    Olen yksi "hytkyttäjä"

Osta matolääkettä apteekista.