Miksi jotkut hytkyttävät jalkaansa julmetun nopeasti koko ajan?
Tulee sellainen olo, että tuolla ihmisellä ei voi olla kaikki hyvin. Ihan siis julkisella paikalla tekevät tätä.
Kommentit (120)
1980-luvulla sanottiin aina jos joku teki noin, että hermovika. En tajunnut, että johtuuko jalan vemputus hermoviasta vai tuleeko hermovika siitä, että vemputtaa jalkaa. Syy vai seuraus.
Toiset vetäny vauhtia jalat vispaa huolella. Toisilla adhd. Joillakin luustokipu siihen auttaa .
En mä hytkytä levottomia jalkoja vaan liikuttelen niitä koko ajan eri asentoon. Magnesium auttaa.
Se kuluttaa energiaa ja on hyödyksi verenkierrolle.
Mulla on todella vaikea olla liikkumatta. Vispaan jalkaa, ilmarummutan tai rummuttelen jotain jalkoihini, naputtelen sormilla jotain, haron hiuksia, puren poskea tms. käytännössä koko ajan. 45 vuotta tätä takana, ja näillä taidetaan loppuun asti mennä. On tuskaa joskus olla täysin paikallaan kun tuntuu että ei kehtaa nyt keskustellessa liikehtiä. Muuta vikaa päässä ei käsittääkseni ole, ja vaimo on ainoa joka on koskaan maininnut levottomuudestani.
Neurologinen ongelma. Vaimo teki tuota. Kaatumisen jälkeen alkoi. Hän loukkasi päänsä pyöräillessä. Ei huomaa itse sitä.
Vierailija kirjoitti:
Exä tekee tuota. Kuulemma se rauhoittaa. Ei hän kyllä mikään ylivilkas tyyppi ole, päin vastoin, mutta silti tärisyttää jalkaansa. Äärimmäisen rasittavaa, jos sattuu istumaan vieressä ja koko penkki tärisee.
Itse teen tuota nostaakseni vireystilaa. On ilmeisesti monia syitä tuohon.
Itse mälvään leukojani, se on melko huomaamatonta, mutta kuluttaa varsinkin takahampaita. Oikein kun innostun niin kirskuttelen oikein kunnolla, esim. kassajonossa, kun pitkästyttää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Exä tekee tuota. Kuulemma se rauhoittaa. Ei hän kyllä mikään ylivilkas tyyppi ole, päin vastoin, mutta silti tärisyttää jalkaansa. Äärimmäisen rasittavaa, jos sattuu istumaan vieressä ja koko penkki tärisee.
Itse teen tuota nostaakseni vireystilaa. On ilmeisesti monia syitä tuohon.
Meillä kävi koulussa joskus psykoterapeutti luennoimassa ja se kertoi, että se on aivojen tapa pitää itsensä vireänä, esim. jos on jotain tärkeää tekemässä ja aivot meinaa "nukahtaa". Ilmeisesti kaikenlainen kropan hytkytys, myös keinutuoliheiluminen auttaa :D Itse teen sitä, jos pitää keskittyä johonkin, mutta ei meinaa pystyä keskittymään.
Jos mies hinkuttaa levotonta jalkaa on hän pervo ja sairas. Jos nainen tekee samaa on hän sairas ja epäkelpo yksilö. Levottomia hyypiöitä molemmat. Todella sairasta hinkuttaa jalkojaan. Menkää vaikka juoksulenkille. Ymmärrän toiminnan vain jos olet muusikko ja etsit hetkellisesti rytmiä mutta muuten en.
Se hyväilee mukavasti seivästäni
Kyseessä on autistien stimmaus.
Jos on julkista, niin poliisi vois kytkeä nuo julkisiin jalkapuihin kiinni. Muu perhe käy sillä välin kaupassa.
Mietin hytkyttääkö puppa jalkaansa.
levottomien jalkojen syndrooma. Mulla on toi
Se on stimmaamista. Stimmaus kuuluu autismin kirjon juttuihin. Eli autistit stimmaavat hytkymällä.
Hermovaurio oikeassa jalassa. Ei ole mun tahdosta kiinni. Kun jalat rasittuu kävellessä tarpeeksi niin se alkaa. Vertaan sitä elohiireen, sille ei vaan voi mitään.
Adhd aiheuttaa itselleni. Ei liity ahdistukseen tai jännitykseen.