Nainen joka et halua seksiä.
Onko täällä keskustelupalstalla parisuhteessa elävää naista joka ei halua seksiä? Olisi pari kysymystä.
Olemme olleet yhdessä n12 vuotta ja lapsia on 2, nuorin jo 8v.
Seksi loppui lähes kokonaan n. 5 vuotta sitten.
Olen itse normaalivartaloinen ja jopa komea mies jolle varmasti löytyisi kysyntää sinkkumarkkinoilta.
Haluaisin tuottaa naiselleni seksuaalista nautintoa kaikilla mahdollisilla tavoilla joita nainen vaan keksii. Nautin itse paljon kun saan naisten nauttimaan, eikä oma nautintoni ole silloin etusijalla.
Tottakai haluan myös itse tuntea nautintoa, ja siksi seksissä pitäisi olla vuorovaikutusta. Toisella kerralla naisen nautinto on etusijalla ja toisella kertaa miehen nautinto on etusijalla.
Olen tämän naiselle kertonut mutta mitään ei tapahdu... Toisinaan seksiä kuitenkin on, mutta vain koska edellisestä kerrasta on jo niin kauan ja silloinkin seksi on melko yksipuolista; minä tyydytän naisen ja sen jälkeen tyydytän itseni naiseen. Toisin sanoen seksi on surkeaa.
Hommahan on melko selvä; Naisellani ei ole enää minkäänlaisia seksuaalisia haluja!
Mitä sinä nainen ajattelet tästä tilanteesta?
Onko mies tuomittu surkeaan seksiin tai seksittömyyteen määräämättömäksi ajaksi?
Voisinko käydä vieraissa?
Voisinko käydä huorissa?
Kerro myös miksi olet tällä palstalla jos seksuaalisia haluja ei ole?
Kommentit (126)
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 18:28"]
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 17:45"]Jos minä olisin M37:n vaimo niin haluttomuuden ayy olisi ehkä vähän pahvilta vaikuttava puoliso. Kaipaisin älyllistä stimulaatiota syttyäkseni. Mutta toki tämä voi olla väärin, kun en tunne hänen vaimoaan, että millä tasolla älykkyydessä on itse. Miten teillä koulutustasot ja sellaiset? Tietty yleensähän palomiehet ovat kiihottavampia kuin akateemiset, mutta ei se toki aina niin mene. [/quote] Vtuttaako, jos en lähde tuohon provoon mukaan? M37
[/quote]
No ei. Se on sun päätös.
Ikävää, että N42 on palannut keskusteluun joo, tyyli kyllä paljastaa). Siltä varalta, että koko keskustelu poistetaan, toivotan kaikille haluttomasta puolisosta kärsiville jaksamista ja agressiivisen aktiivista otetta tilanteen ratkaisemiseksi. Elämä on valitettavasti niin kovin lyhyt ja arvaamaton tuhlattavaksi tyytymättömyyteen.
N32v
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 18:56"]
Niin ja oikeutesi myös.
214
[/quote]
Ai eikö ole?! (Joku on alapeukuttanut :)))
Vaimosi on ihastunut toiseen mieheen.
En jaksanut lukea koko ketjua, mutta oliko yksikään "haluton" nainen vastannut?
Alkuperäiseen viestiin viitaten tämä taitaa olla väärä palsta, sillä en keksi miksi nainen joka ei ole kiinnostunut seksistä millään tasolla, lukisi näitä viestejä tällä palstalla.
Itsekin kaipaisin haluttoman osapuolen mielipidettä tai ajatuksia tähän tilanteeseen.
Vasta oli keskustelu vaimon kanssa hänen haluttomuudesta. Meillä oli ennen aktiivinen ja hyvin tyydyttävä seksielämä. Viimeisen parin vuoden aikana vaimon seksihalut ja mieltymykset ollut laskussa. Olen monesti miettinyt mikä mättää, onko toinen vai vika minussa yms. Asiasta keskusteltiin ja vaimo kertoi että hänellä luultavasti alkamassa vaihdevuodet ja tämän takia haluttomuutta. Selvis syy ja se oli sinänsä helpotus, mutta toisaalta masentavaa ajatella että seksi sitten loppuu tähän... Vaimo on seksikäs ja vielä suhkot nuori, 43v. Minulla taas on halut huipussa ja halut menee todella pahasti ristiin. Sovittiin että yritettän löytää tähän jokin yhteinen ratkaisu. Yhdessä oltu jo 15v eikä haluta luovuttaa.
M42
Ei kenenkään halut lisäänny näitten viestien lukemisen myötä. Naisella on lupa olla haluton ja voi muuttua haluttomaksi, vaikka olisi aiemmin ties mikä seksihirmu ollut. Mielestäni paras kysyä siltä naiseltaan, että kuinkas toimitaan, kun mulla olisi haluja seksiin ja sulla nähtävästi ei. Kysymys ilman painostusta tai vihjailuja, mutta vastaus pitää saada.
Tällä palstalla kirjoittelee naiset, joilla ilmeisesti aktiivinen seksielämä. Itselläni oli haluton kausi muutaman vuoden, johtui pillereistä ja muuten väsyttävästä pikkulapsiajasta. Siltikin annoin itseni miehen käyttöön pari kertaa viikossa, koska mies alkoi käyttäytyä ikävästi puutteessa.
Nykyään on eri mies kuvioissa.
M37:lle. Tarinasi kuullostaa erittäin tutulta. Itselläni oli samanlainen tilanne 15 vuotta, kunnes silmäni lopulta aukesivat.
Luulin seksittömyyden johtuvan siitä, että vaimolla oli liikaa kotitöitä, stressiä, huolia ja velvollisuuksia. Kaikki keskustelupalstat olivat täynnä tätä samaa roskaa. Todellisuus oli jotain ihan muuta, emme vain kyenneet kommunikoimaan asioita keskenämme.
Yritin pitkään korjata tilannetta lisäämälllä kotitöiden tekemistä, lasten hoitoa, puolison hemmottelua, hellittelyä, matkoja, puolison kehumista ja hänen itsetunnon nostamistaan mitä erilaisimmin keinoin. Yritin siis aivan kaikkea, mitä vain suinkin keksin. Kaikesta huolimatta seksi oli kuollut. Naisen halut eivät heränneet. Rakastimme kuitenkin toisiamme yli kaiken, emmekä halunneet satuttaa toisiamme. Seksin puute aiheutti muuten niin täydellisessä perheessämme valtavasti pahaa oloa. Jotain oli pakko tehdä. Ihan mitä tahansa.
Lopulta paljastui, että ongelma ei ollut siinä, että puolisolla olisi ollut asiat huonosti. Totuus oli se, että puolisolla oli kaikki liian hyvin ja hän piti siitä itsekkäästi kiinni. Vaimo oli enemmän kuin tyytyväinen ja minä kärvistelin tuskissani. Jälkeen päin tunnen itseni ääliöksi. Tein siivoukset, ruuat, hoidin lapsia ja lasten harrastukset, annoin puolisolleni omaa aikaa, ylläpidin sosiaalista elämäämme, kävin kaupassa, pidin kropastani huolta, en juonut alkoholia, kehuin puolisoani ja hoidin perheen isän tehtäväni kaikin puolin moitteettomasti. Vaimollani oli kaikki loistavasti, mutta seksi ei siltikään maistunut. Mikään yrityksistäni ei auttanut ja vuosien saatossa asiasta kehittyi niin paha olo, että aloin jopa miettimään v#tutukseeni kemiallista ratkaisua. Onneksi otin lopulta järjen käteen.
Vuosien epätoivon jälkeen päätin, että en suostu tällaiseen elämään. Epätoivoinen ihminen päätyy kokeilemaan epätoivoisia ratkaisuja. En halunnut erota rakastamastani ihmisestä, joten päätin koettaa vielä kerran. Tällä kertaa ratkaisu oli täysin radikaali aiempaan verrattuna.
Mukava ja avulias perheen isä kuoli. Lopetin yhteiseen hiileemme puhaltamisen, koska puhalsin siihen yksin. Kerroin tyytyväiselle vaimolleni, että minulla on jatkossa säännöllistä seksiä naisen kanssa. Puolisoni saa itse valita, että osallistuuko hän siihen vai ei. Kerroin haluavani häntä yli kaiken, mutta jos hän ei halua seksiä kanssani, niin olen pakotettu tekemään jotain mitä en halua tehdä. Nykyinen tilanne ei voi jatkua. Ilmoitin yksipuolisesti, että viikko ilman seksiä tarkoittaa, että hoidan seksini muualla. Järkyttävä ilmoitus ei mennyt vaimolle jakeluun, joten ratkaisu täytyi laittaa myös käytäntöön. Hoidin hommat ja kerroin hänelle asiasta suoraan ja kiertelemättä. Siitä seurasi hirmuinen itku ja paha olo, ei varmaankaan yllätys kenellekään. Vaimoni ei selvästikään uskonut, että voisin tehdä jotain tällaista.
Solmumme aukesi ja aloimme oikeasti keskustelemaan asiasta. Aikuisten oikeasti. Naisellani olikin yhtäkkiä motivaatiota minun seksielämäni suhteen. Minun seksuallisuuteni olikin hänen yksityisomaisuuttansa. Ihmeellistä. Naiseni silmät piti avata rautakangella. Hän ei voinut jatkaa tyytyväistä elämäänsä minun ja lopulta koko perheen kärsimyksen kustannuksella. Kutsukaa minua siaksi, kutsukaa minua tunteettomaksi. Tiedän itse, että en ole kumpaakaan. Olen mieheksi syntynyt ja miehenä kuolen. Toimimme molemmat itsekkäästi ja raa'asti. Kumpikaan ei ole syyllinen yksin, vaan molemmat ovat.
Meidän tapauksessamme parisuhde täytyi rikkoa täysin pirstaleiksi ja rakentaa kokonaan uudelleen. Nyt molemmat ymmärtävät aidosti, ettei toisen tarpeita voi sivuuttaa käsiään levitellen. Vanha 'mukava' mies on herännyt sittemmin henkiin, mutta hän siirtyy horrokseen tarvittaessa. Uusi suhteemme toimii meidän molempien mielestä paremmin. Toisen huomioiminen ja kunnioitus eivät ole enää selviö, vaan niiden eteen tehdään töitä. Joka päivä, juuri silloin kun eniten väsyttää eikä huvittaisi. 'Viikon sääntö' on edelleen voimassa, vaikka sitä ei enää tarvita, koska puolison omat halut ovat yllättäen palanneet.
Ratkaisu vaatii aika paljon pelisilmää ja se voi päättyä myös huonosti. Kuten jo sanoin, epätoivoisessa tilanteessa mies saattaa olla valmis laittamaan kaiken peliin. Tässä tapauksessa se kannatti.
Toivottavasti sinunkin silmäsi aukesivat. Inhottaa olla pessimisti, mutta krooniseksi päässyt haluttomuus tuskin paranee ilman erittäin järeitä toimenpiteitä. Veikkaanpa, että sinullakin on melko vahvatahtoinen puoliso, joka tarvitsee rautakankea. Ratkaisut vaihtelevat, joten valitse oma tiesi ja kulje sitä.
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 19:19"]
Vaimosi on ihastunut toiseen mieheen.
[/quote] Voihan hänen alapää kärsinyt esim kuivuudesta ja sinne on kuiviltaan työnnetty kyrpä, varmasti sattui sellainen. Tai sit kenties psyykkinen ongelma.
Ei käsityönä vaan jonkun toisen naisen kanssa. Seksittömyys ei ole mikään vaihtoehto.
Minä uskon, ettei Ap omalla käytöksellään saa vaimonsa haluja heräämään, vaikka hakisi kuun taivaalta. Keskustelusta toki voi olla apua, jos siinä onnistuu. Ammattiapu on sitten asia erikseen, jos sinne suostutaan menemään.
Kerron oman tarinani aiheesta. Olen ollut sekä haluton, että enemmän haluava osapuoli ja kaikkea siltä väliltä. Nuorena ja vastarakastuneena parina olimme mieheni kanssa kuin kanit, kokoajan toistemme kimpussa. Tosin minä olin aika estynyt. Aloitteet taisivat olla lähinnä mieheni ja seksi oli pimeässä peiton alla lähetyssaarnaajaa- tyyppistä. Pikkuhiljaa haluni hiipuivat täydelliseen haluttomuuteen. En osaa nimetä lopullista syytä. Osasyy oli väsymys. Saimme monta lasta ja vaikka mieheni on aina osallistunut kiitettävästi kotihommiin, olin tosi väsynyt. Olen aina ollut kova imettämään lapsiamme, joten minun vastuullani olivat yösyötöt. Ja vaikuttaahan imetys naisen hormonitoimintaankin. Hormonaalinen ehkäisy oli toinen osasyyllinen haluttomuuteeni. Kun söin E- pillereitä, ehkäisyteho perustui kai 100 % haluttomuuteen. Sen sijaan kärsin voimakkaasta siivousneuroosista. Nykyisin ilman hormonaalista ehkäisyä siivous ei voisi minua vähempää kiinnostaa. Aina, kun olin ilman hormonaalista ehkäisyä, esim. raskausaikoina, olin tosi kiimainen.
Torjuin mieheni aloitteet. Halusin vain nukkua. Mieheni kärsi vuosikaudet haluttomuudestani. Jälkeenpäin hän on laskenut noin 15 vuotta. Lopulta mieheni sanoi minulle hakevansa seksinsä muualta. En ottanut asiaa todesta ja jatkoin entiseen malliin. Muistan, että halusin kyllä haluta. Monesti ajattelin päivällä, että illalla teen aloitteen, mutta illan tullen halusin vain nukkua. Joskus suostuin seksiin mieheni "kanssa". Eli minä makasin lahnana ja mieheni hoiti koko homman yksin. Saatoin saada orgasminkin, mutta siltikään en innostunut. Joskus sanoinkin miehelleni jotain ikävää aiheesta. Nämä töksäyttelyt laskivat mieheni itsetuntua. Nyt ajattelen, että ihan kamalaa, mitä sanoin silloin eniten maailmassa rakastamalle ihmiselle. Olemme puhuneet noista ajoista ja sanomisista. Nykyisin muistelemme sanomisiani huumorilla.
Jossain vaiheessa mieheni toteutti uhkauksensa ja hoiti seksuaaliset tarpeensa toisen naisen kanssa. Tämä tietysti aiheutti kriisin avioliitossamme, kun asia selvisi minulle. Päätimme kuitenkin jatkaa yhdessä. Puhuimme asioista kaksin ja myös ammattilaisen johdolla kirkon perheasiainkeskuksessa. Suosittelen! Mieheni pettäminen avasi silmäni lopullisesti, vaikka en pidäkään itseäni siihen syyllisenä. Olen antanut anteeksi, mutta unohtanut en ole. Enkä tule koskaan unohtamaankaan. Oli se sen verran iso romahdus minun maailmaani. Olen päättänyt, etten puhu mieheni uskottomuudesta miehelleni enää koskaan. Se päätös on pitänyt. Jos en olisi tehnyt tietoista päätöstä, vetäisin varmaankin uskottomuuden joka kerran riidellessämme esiin. Se olisi minullekin puukko haavaan. Olen tehnyt miehelleni selväksi, että toista kertaa en tule antamaan anteeksi.
Joskus noin 45 vuoden tietämillä haluni palasivat tosi voimakkaina. Se oli kevättä ja luulin aluksi sen johtuvan lisääntyvästä valosta ja lämmöstä. Mutta kyllä kiimani on jatkunut siitä lähtien. Nykyisin mietin kaikkea seksiin liittyvää lähes kokoajan. Minulle sopii seksi mieheni kanssa mieluiten aamuin illoin ja siinä välissäkin, jos mahdollista. Estoni ovat jääneet johonkin matkan varrelle. Haluan kokeilla kaikkea mahdollista mieheni kanssa. Keksin kaikenlaista uutta makuuhuoneeseemme, jota kokeilla ja haluan toteuttaa meidän kummankin fantasioita. Oikeastaan voisin sanoa, että olen löytänyt oman seksuaalisuuteni vasta lähempänä 50- vuotissynttäreitäni. Nyt tiedän, mistä kiihotun ja mitä haluan ja uskallan kertoa näistä miehelleni. Onneksi jaksoimme jatkaa yhdessä kaikesta vastoinkäymisestä huolimatta. Nyt olemme kaikin puolin tosi onnellisia yhdessä.
Kiitos hyvistä kommenteista ja omien kokemusten tuomisesta. Ehkä kaikkea ei omassa tilanteessa voi toteuttaa, mutta aina saa ajattelemisen aiheita ja näkökulmia.
:)
M37
Seksuaalisia haluja ei ole koska (pian entinen) mieheni sanoi kesäkuun 14. päivä viime vuonna, että olen kuvottavan ruma eikä hän halua nussia minua enää. Ei ole koskaan kuulemma tuntenut seksuaalista vetovoimaa minuun.
Sen jälkeen olemme harvenevasti naineet. Nykyään aina mieheni aloitteesta. Viime kerrasta on kuukausi. Olen myös joutunut teeskentelemään orgasmeja kun on alkanut kesken sänkytouhujen pyörimään mielessä että mitenköhän kuvottavalta näytän just nyt? Siinä ei sitten auta vaikka miten yrittäisi fantasioida jotain muuta.....
Toivoisin että mieheni kävisi vieraissa. Ja jäisi siitä kiinni. Eroaminen olisi helpompaa.
Minä haluan miehen, joka himoitsee minua.
Minä en halua, koska olen vain kyllästynyt. Johan tuota on tullut harrastettua. Kun ei enää lapsiakaan tule, niin tuntuu ajanhukalta koko touhu. Ja tällä palstalla olen siksi, että otsikkolinkki oli 'aihe vapaa' -palstalla, eli en siis tietoisesti hakeudu 'seksi'-palstalle. N51
Kaipaan vastausta naiselta joka tietää, että mies rakastaa ja arvostaa häntä ja haluaisi aktiivisempaa ja nautinnollisempaa seksiä. Parempi seksi tai seksi ylipäätään ei onnistu koska naiselta on kadonnut halut totaalisesti.
Olemme sopineet että seksiä olisi kerran viikossa, mutta todellisuudessa kuitenkin vain ehkä kerran kuussa ja silloinkin pystyn aistimaan että nainen ei oikeasti välittäisi harrastaa sitä yhtäkään kertaa.
Nainen on ehdottanut että hoitelisi minut käsin silloin kun halut ovat yksipuoliset, mutta eipä se ole oikeen tyydyttävää kun tietää että toinen ei oikeasti haluaisi. Enkä ole käsihoitoa saanut kuin muutaman kerran naisen aloitteesta vaikka olen selkeästi antanut ymmärtää että haluja olisi.
Eikä naisen antama käsihoito ole kovin laadukasta...tarttuu vain suoraan vehkeeseen ja runkkaa. Olen ehdottanut että opiskelisi alaa itsenäisesti netistä tai minun opastuksella, mutta ei ole edistystä tapahtunut.
En usko että nainen hyväksyisi vieraissa tai huorissa käynnit, joten teoriassa tai käytännössä minulta on nyt seksi kielletty!
Kuulosta niin tutulle. Pitkälti samalla kaavalla edennyt, paitsi että vaimo on ollut haluton lähes aina. Pieniä "kiihkon" kausia välillä, jolloin toive palaa siitä, että asiat menisi normaaliin suuntaan. Sitten kuitenkin totuus kolahtaa hetken päästä takaisin.. Puuttetta ja lähes seksitöntä elämää jatkuu. Kerran kuukaudessa tai kahdessa.
Silloinkin se seksi on niin masentavaa. Lähetyssaarnaaja lähes ainoa sallittu. Ei suuseksiä..ei mitään muutakaan. Saajana tai tekevänä osapuolena.
Omasta taustasta vielä sen verran. Osallistun arkeen. Teen 90% perheen ruuista, leivon, siivoan ja pesen pyykit lähes kokonaan yksin. Omasta mielestä teen kaikkeni, että vaimolla olisi helppoa ja hyvä olla. Suhteen alusta lähtien passannu ja pitäny hyvänä. Huomioinu, antanu läheisyyttä (silloin kun toinen on sitä huolinu, eikä torjunu menemällä kauemmaksi).
Epätoivoinen..
Kertokaa naiset mitä tehdä?
M37
Naisena vastaan omasta ja muutaman muun naisen puolesta, että hormonaalinen ehkäisy on erittäin hyvä keino pitää seksihalut poissa.
Vaimolla oli joskus pillerit käytössä. Nyt taas usean vuoden kumilla menty. Ei vaikutusta mihinkään.
Päinvastoin minun elämä hakalampaa. Kerran 1-2kk aikana ja kumilla, niin pakko oli hakea lääkettä avuksi erektioon. Nekin kerrat, kun seksiä on niin lähes ajatuksen voimalla saatava seisomaan. Esileikkiä kun ei nineksikään. Toivotonta ilman sildenafiliä.
M37
[quote author="Vierailija" time="24.05.2015 klo 17:45"]Jos minä olisin M37:n vaimo niin haluttomuuden ayy olisi ehkä vähän pahvilta vaikuttava puoliso. Kaipaisin älyllistä stimulaatiota syttyäkseni. Mutta toki tämä voi olla väärin, kun en tunne hänen vaimoaan, että millä tasolla älykkyydessä on itse. Miten teillä koulutustasot ja sellaiset? Tietty yleensähän palomiehet ovat kiihottavampia kuin akateemiset, mutta ei se toki aina niin mene.
[/quote]
Vtuttaako, jos en lähde tuohon provoon mukaan?
M37