Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tatskat menneet Suomessa aivan överiksi

Tatuoinnit ja kansainväliset työpaikat
18.01.2022 |

Yhteiskunta muuttuu ja Suomi on kohtuu suvaitsevainen tatskojen suhteen. Nyt on alkanut työelämässäkin näkyä jopa kaulatatskattuja. Pakko vaan sanoa, että kun olen kansainvälistä bisnestä tehnyt reilut kymmenen vuotta, niin sellaisella habituksella voi tulevaisuudessa olla vaikea löytää hommia Suomen ulkopuolelta. Ja kannattaa ottaa sekin huomioon, että suomalaiset firmat kansainvälistyy kovaa vauhtia, joten asiakkaat, omistajat ja johtajat saattaa silti olla konservatiivisista maista.

Ei saksalainen tai ranskalainen ota vakavasti jotain naamatatskattua veijaria. Japanissa jos on tatskat, niin esimerkiksi kylpylän ovella saatetaan kysyä että onko ylipäätään tatuointeja. Jos on niin ei mitään asiaa kylpylään. Puhumattakaan että tekisit töitä Japanissa saati ylenisit.

Yrittäkää ajatella asiaa suomikuplan ulkopuolelta. Vain harvoissa maissa on normaalia tai edes hyväksyttävää vetää tatskoja varsinkaan näkyville paikoille. Minne muutenkin katosi luonnollisuus.

Kommentit (286)

Vierailija
121/286 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen töitä ranskalaisamerikkalaisessa firmassa johtoasemassa  ja mulla on tatsoja. Ne on vaan piilossa niin että ei niistä kukaan tiedä ellen kerro. Naamaan tai kaulaan en ottais ikinä, vaikka olisin missä töissä.

Vierailija
122/286 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi tämäkin Nyt jos koskaan-ohjelman Karoliina on tatuoinut itsensä kaulaa myöten?

https://www.nelonen.fi/ohjelmat/nyt-jos-koskaan/2159446-sami-kurosen-uu…

Kaunis tyttö. Miksi pilasi itsensä? Miksi?

Hän varmaan itse tykkää niistä. Eikö ole tärkeintä, että hän on tyytyväinen itseensä? Vai onko hänellä mielestäsi joku velvollisuus miellyttää juuri sinun silmääsi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/286 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tatuointeja ja kehonmuokkausta on harrastettu iät ja ajat mm intiaaneilla ja muilla alkuperäiskansoilla on omat tatuoinnit ja niille omat merkitykset.

Kulttuuria,perintöä,taidetta.

Jos et pidä tatuoinneista ,älä ota sellaista. Turhaa vingut muiden ihoista ja työurista,keskity omaasi.

Minä en pidä jotakin primitiivistä intiaanikulttuuria hyvänmaun mittana. Joissakin niistä esiintyi kannibalismiakin ja ne elivät kivikaudessa ennen eurooppalaisten tuloa.

Vierailija
124/286 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hölmö aloitus siinä mielessä, että valtaosa tatuoiduista Suomessa on duunariluokkaa. Missä tilanteessa joku lähihoitaja-Liisa tai putkimies-Pete joutuu Japaniin töihin? Kyllä niitä töitä ihan täällä kotimaassakin on ihan kotimaisella työnantajalla.

Ei ne Japanissa välitä länsimaalaisten tatuoinneista. Oon työskennellyt siellä useampaan kertaan ja tatskoja löytyy.

Mutta yhtään tatuoitua paikallista en ole siellä nähnyt.

Vierailija
125/286 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mielipide tatuoinneista on jossain määrin kääntynyt vuosien varrella. Nuorempana ajattelin, että varsinkin rokkareille ne sopii ja se tekee niistä jollain tavalla persoonallisia.

Nyt lähes kolmekymppisenä näen tatuointeja ihan joka puolella. Tatuointien ottaminen on selkeästi yleistynyt varsinkin naisten keskuudessa. Tatuointien koot on myös välillä ihan valtavia ja ne ehkä vie vähän liikaakin jo huomiota sen henkilön muilta piirteiltä. Mitä enemmän olen kuullut ihmisten selityksiä siitä, miksi iholta löytyy kuva Batmanista, unisiepparista, hyvä kun ei Ridge Forresterista, niin jollain tavalla niiltä on lähtenyt merkitys. Vähän on tullut vaikutelma, että osa ottaa niitä tatuointeja ihan vaan sen takia kun niitä on nykyään melkein kaikilla muillakin, mutta sitten ovelasti keksitään sille tatuoinnille joku tosi syvällinen taustatarina... tai tarinan syvällisyydestä voidaan olla montaa mieltä.

Oikeastaan yhtäkkiä huomasin jollain tavalla kääntäneeni takkia. Siinä missä aiemmin tatskat oli siistejä ja olin itsekin harkitsemassa sellaista tuolloin nuorempana, niin nyt olen ihan tyytyväinen, että en ole sellaista ottanut.

Tämä on nyt vain minun mielipiteeni. En ikinä arvostele ketään tatuoitua kasvotusten tai katso niitä mitenkään alemmas. Osa tatuoinneista voi olla kyllä ihan upeastikin tehtyjä, mutta ei se silti useinkaan poista sitä ajatusta siitä, että vaikka se on tosi hieno niin se iho olisi hienompi ilman sitä.

Vierailija
126/286 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauheaa kun naiset ottaa rintakehään tatuoinnin. Pääkallo tissien välissä 🥵

Eikö naisen pääkallotatuoinnilla ole symbolinen merkitys. Oliko se pedofiilin, vai lapsensa tappajan merkki? En muista. Kertokaa ketä muistaa.

Vierailija
127/286 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi tämäkin Nyt jos koskaan-ohjelman Karoliina on tatuoinut itsensä kaulaa myöten?

https://www.nelonen.fi/ohjelmat/nyt-jos-koskaan/2159446-sami-kurosen-uu…

Kaunis tyttö. Miksi pilasi itsensä? Miksi?

Hän varmaan itse tykkää niistä. Eikö ole tärkeintä, että hän on tyytyväinen itseensä? Vai onko hänellä mielestäsi joku velvollisuus miellyttää juuri sinun silmääsi?

Tuskin tykkää jos kohdalle sattuu unelmien mies joka ei niistä pidä. Ja turha sanoa, että sellainen ei voi olla unelmien mies.

Vierailija
128/286 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisen pahin tatuointipaikka on rintamus. Miettikääs seksiä?  Huomio kiinnittyy tatuointiin. Tai Wallu Walpion ÄITI-tatuointi seksin aikana. Mahtaa naista naurattaa. 

Vierailija
129/286 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Japanissahan jos käy ilmi että on tatuoitu laitetaan heti seurantaan Yakuzan eli paikallisen mafian tai sen yhteistyötahon mahdollisena jäsenenä. Se on täysin ymmärrettävää ja monella tapaa oikein.

Minun mieheni (tatuoitu) oli pari vuotta Nagasakissa töissä ja ei koskaan mitään ongelmaa missään, ainoastaan kylpylään ei voinut mennä, jonka hän tiesikin.

Vierailija
130/286 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette Riikka Purran pyllyssä olevasta sydän tatuoinnista? Omasta mielestäni tuo kivan tuhman eroottisen vaikutelman. Harvathan tuon pääsee näkemään.

Vierailija
131/286 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö naisen pääkallotatuoinnilla ole symbolinen merkitys. Oliko se pedofiilin, vai lapsensa tappajan merkki? En muista. Kertokaa ketä muistaa.

Kannibaalin merkki.

Vierailija
132/286 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa tatuointini on pyllyn kannikassa, tarkistavatko ne japanissa muka perseet? .D 

Vierailija
133/286 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikematkustan normaalisti yli 100 päivää vuodessa. Aasiaan suurimmaksi osaksi. Ei tulisi mieleenkään ottaa tatuointeja. En tiedä mitä isännät sanoisivat. Eivät varmaan mitään mutta työt loppuisivat nopeasti. Aasiassa tatuointi on  alempien yhteiskuntaluokkien ja rikollisten merkki. Ylipäätään ihmisten joihin ei voi luottaa.

Vierailija
134/286 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa tatuointini on pyllyn kannikassa, tarkistavatko ne japanissa muka perseet? .D 

Ritu?😂

Vierailija
135/286 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylpylään ei ole tatuoiduilla asiaa japanissa.

Vierailija
136/286 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi tälläisellä viisikymppisellä läskillä siivoojalla ei ole aikomustakaan luoda kansainvälistä uraa.

Vierailija
137/286 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ainoastaan, jos olet venäläisessä naisvankilassa.

Jos et ole, niin sillä ei ole mitään yhtä tiettyä merkitystä.

Ja jos olet venäläisessä naisvankilassa, niin miten kirjoittelet vauvapalstalle?

Vierailija
138/286 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Japanissahan jos käy ilmi että on tatuoitu laitetaan heti seurantaan Yakuzan eli paikallisen mafian tai sen yhteistyötahon mahdollisena jäsenenä. Se on täysin ymmärrettävää ja monella tapaa oikein.

Minun mieheni (tatuoitu) oli pari vuotta Nagasakissa töissä ja ei koskaan mitään ongelmaa missään, ainoastaan kylpylään ei voinut mennä, jonka hän tiesikin.

Eihän ne japanilaiset sitä sano. Häpeävät miehesi puolesta hiljaa jos näkevät. Japanissa on vaikea luoda uraa ja tatuoinnit ei sitä helpota.

Japanilainen Onsei on mahtava. Sinne ei tosiaan ole tatuointien kanssa asiaa.

Vierailija
139/286 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tatuointien ottajia ja sitten tatuointien ottajia. Toisilla se on osa elämäntapaa ja merkitsevää itseilmaisua, toisille sitä trendien perässä suhaamista. Itse otan, koska voin. Kehoni on niitä viimeisiä asioita joihin voin vaikuttaa itse. En ymmärrä miksi ketään kiinnostaa toisten iho noin kovasti.

Kyllä tatuointeja ottaneella on loppuneet värikynät ja paperit kesken, niin on pitänyt alkaa kuvittamaan ihoa. Ei kertakaikkiaan mitään järkeä! Tatuoitu on automaattisesti rikollinen ja ö-luokan kansalainen.

Vierailija
140/286 |
18.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä mieltä olette Riikka Purran pyllyssä olevasta sydän tatuoinnista? Omasta mielestäni tuo kivan tuhman eroottisen vaikutelman. Harvathan tuon pääsee näkemään.

Sykkii!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän