Hävettää kun meillä on 15 vuotta vanha auto :(
Autossa on vielä hirveän kalliit vakuutusmaksut ja bensaakin vie enempi kuin laki sallii. Ei vaan ole yksinkertaisesti varaa laittaa uutta, ja auto on meille pakollinen työn vuoksi. Ei viitsisi rahoituksellakaan ottaa kun sitä saa maksella niin kauan. :(
Lapsetkin häpeää meidän autoa, eivät tietysti sitä sano mutta haluavat esimerkiksi että harrastekaverit ja koulukaverit ei näe meidän autoa. Lisäksi auto vielä todella epäkäytännöllinen kun takapenkit eivät taitu eikä ole peräkoukkua. Auton arvo varmaan joku 2000-4000e, en osaa tarkkaan sanoa.
Onko oikeasti noloa että on näin vanha auto vai onko noloa vain se että ylipäätään mietin tätä asiaa?
Kommentit (180)
Missäs iässä se muuttuu ylpeydenaiheeksi? Mulla on 29-vuotias auto, jolla ajan ylpeänä. Se ei tosin olekaan mikään raato.
Niin ja meillä on myöskin nähtävästi isompi moottori kuin tuossa linkkaamassani. Kunnon amismobiili, siksikin myös hävettää. Ap
No meillä on 10v vanha auto ja meistä se on ihan tosi kiva ja lastenkin mielestä tosi hieno, tosin vasta ostettiin se syksyllä :) vanha mutta niin kätevää tula-auto, tosi hyvä kun pitää lätkäkasseja kuljettaa ja vielä kaksi koiraakin on. Eipähän tarvii varoa niin kauheasti jos tulee naarmu jonnekin tai eväät putoaa lapsilta penkeille. Mä kyllä tykkään kun on vanha auto!!
Onko teillä vielä sporttijousitus. Me myytiin omamme, vm 2000 pari vuotta sitten ja vieläkin harmittaa. Se oli kivoin auto mikä meillä on ikinä ollut. Mulla onnpaöjon työkavereina miehiä ja nekin välillä puhuu siitä bemarista, koska kai se oli vaan niin cool.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 23:02"]
Onko teillä vielä sporttijousitus. Me myytiin omamme, vm 2000 pari vuotta sitten ja vieläkin harmittaa. Se oli kivoin auto mikä meillä on ikinä ollut. Mulla onnpaöjon työkavereina miehiä ja nekin välillä puhuu siitä bemarista, koska kai se oli vaan niin cool.
[/quote]
Ei mitään tietoa, löysin nyt nähtävästi aikalailla täysin vastaavan kuin meillä: http://www.nettiauto.com/bmw/320/7246759
Sen tiedän että alusta on urheilullinen. Autossa ei sinäänsä ole mitään vikaa, muuta kuin se että se näyttää vanhalta ja se kuluttaa niin helkkarista. Ja ne vakuutusmaksut.. Todella epätaloudellinen! Siksi haluaisinkin uudehkon ja taloudellisen. Kyllä minäkin muistelen kaiholla ensimmäistä autoani joka oli Nissan Cherry.. vaan ei se tarkoita että ottaisin sen takaisin. Paljon hyviä muistoja, mutta myös paljon kyyneliä koska auto oli kauhea romu.
ap
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 22:48"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 22:42"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 22:41"] Yhtä vanha meilläkin on enkä jaksa hävetä tai harmitella, oon koittanu miehelle puhua et myis senkin pois. Uusi auto on kyllä maailman paskin sijoitus. [/quote] Miehesi on erittäin onnekas kun hänellä on kaltaisesi nainen. Yleensä naiset haluaa päteä miehen autolla kavereilleen ja sukulaisilleen :/ [/quote] Kertoispa joku minunkin miehelleni, että on erittäin onnekas... en kyllä käsitä ketkä ihmeen naiset pätisivät miehen autolla.
[/quote]
Ei sellaisia naisia ole, romuautoilijat vain luulevat niin. Naiset jotka ovat kiinnostuneet autoista, ostavat itselleen oman makunsa mukaisen auton. Enkä nyt puhu mistään kauppakasseista.
Meillä on vuoden 1990 mallia oleva Volkkari. Hyvin kulkee. Remontit halpoja.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 22:41"]
Yhtä vanha meilläkin on enkä jaksa hävetä tai harmitella, oon koittanu miehelle puhua et myis senkin pois. Uusi auto on kyllä maailman paskin sijoitus.
[/quote]
Auto ei ole sijoitus, vaan käyttöesine. Arvopaperit ja joskus kiinteistöt, taide ja jalokivet ovat sijoituksia.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 23:01"]
Niin ja meillä on myöskin nähtävästi isompi moottori kuin tuossa linkkaamassani. Kunnon amismobiili, siksikin myös hävettää. Ap
[/quote]
On todellakin, tyylipuhdas wt-kärry. Jessus. :D
Ymmärrän sua ap. Meilläkin kaikilla naapureilla uudet autot kiiltelee pihassa, meillä kohta rippikouluikäinen. Itse lohduttaudun sillä että meillä auto ja asunto oma, eikä lainaa, naapureilla ainakin asunnot vuokralla. Oisko teillä mahdollista myydä autoanne vaikka vuodeksi, säästäisitte ja ostaisitte vaikka jonkun edullisen uudehkon taloudellisen auton? Vaikka joku Opel, näyttävät ihan oklta mutta uudehkotkaan eivät ole paljoa teidän autoa kalliimpia.
Tosin luulen että tuo teidän BMW on ajoltaan parempi kuin yksikään Opel.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 22:41"]
Yhtä vanha meilläkin on enkä jaksa hävetä tai harmitella, oon koittanu miehelle puhua et myis senkin pois. Uusi auto on kyllä maailman paskin sijoitus.
[/quote]
Auto on vähän kuin ruoka, ei se ole sijoitus, vaan se ostetaan tarpeeseen.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 23:19"]
[/quote]
[/quote]
No eipä sitä tullut ajateltua silloin kun sen osti. Ostin sukulaiselta, joka myi auton halvalla kun silloin satuttiin tarvitsemaan. Voi ei nyt tuli vieläkin ikävämpi olo kun sanoit noin :(
ap
Ymmärrän sinua ap.
Luojan kiitos ei tarvitse tuollaisilla ruosteensyömillä raadoilla ajella, vaihdan auton uuteen joka 3. vuosi. Ei, en naapurien kiusaksi, vaan oman mukavuuden (ja vaihtelun halun, on mukava kokeilla uusia merkkejä). Uudet autot ovat todella erilaisia kuin nuo teidän rippikouluikäisenne. :)
Kummia asioita sinäkin häpeät. Tulevan onnellisuuden kannalta olisi tärkeää opettaa lapsillekin, saati itselle, että asiat ovat niin kuin ovat, ja sellainen yletön häpeäminen toisten ihmisten edessä ei luultavasti tee onnellista elämää.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 23:20"]
Ymmärrän sua ap. Meilläkin kaikilla naapureilla uudet autot kiiltelee pihassa, meillä kohta rippikouluikäinen. Itse lohduttaudun sillä että meillä auto ja asunto oma, eikä lainaa, naapureilla ainakin asunnot vuokralla. Oisko teillä mahdollista myydä autoanne vaikka vuodeksi, säästäisitte ja ostaisitte vaikka jonkun edullisen uudehkon taloudellisen auton? Vaikka joku Opel, näyttävät ihan oklta mutta uudehkotkaan eivät ole paljoa teidän autoa kalliimpia.
Tosin luulen että tuo teidän BMW on ajoltaan parempi kuin yksikään Opel.
[/quote]
Ei ole mahdollista myydä, ei se auta kuin säästää. Vaihdossa jos tuosta 2000€ saisi niin olisin tyytyväinen, niin enää joku.. 5000-8000€ pitäisi säästää että saisi kivan ja järkevän auton. Melkein kun saisi kuitenkin olla tila-auto.
ap
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 23:22"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 23:19"]
[/quote]
[/quote]
No eipä sitä tullut ajateltua silloin kun sen osti. Ostin sukulaiselta, joka myi auton halvalla kun silloin satuttiin tarvitsemaan. Voi ei nyt tuli vieläkin ikävämpi olo kun sanoit noin :(
ap
[/quote]
Anteeksi. Mutta totuushan on, että sinä et ole ainoa jonka mielestä autosi on... no, parhaat kilometrinsä nähnyt. Sorry.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 23:24"]
Ymmärrän sinua ap.
Luojan kiitos ei tarvitse tuollaisilla ruosteensyömillä raadoilla ajella, vaihdan auton uuteen joka 3. vuosi. Ei, en naapurien kiusaksi, vaan oman mukavuuden (ja vaihtelun halun, on mukava kokeilla uusia merkkejä). Uudet autot ovat todella erilaisia kuin nuo teidän rippikouluikäisenne. :)
[/quote]
No ruostetta ei onneksi ole lainkaan, että siitäkin plussaa. Olispa ihana jos mekin voitais vaihtaa joka 3. vuosi uuteen. Itsekin ajelin tässä taannoin juurikin uudehkolla (2008) Opelilla ja kyllähän se paremmalta tuntui kuin tuo meidän Bemari.
Jospa me voitais kolmen vuoden päästä vaihtaa UUDEHKOON.. :)
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 23:24"]
Kummia asioita sinäkin häpeät. Tulevan onnellisuuden kannalta olisi tärkeää opettaa lapsillekin, saati itselle, että asiat ovat niin kuin ovat, ja sellainen yletön häpeäminen toisten ihmisten edessä ei luultavasti tee onnellista elämää.
[/quote]
Ihan oikeassa olet, mutta ymmärärn toisaalta lapsiakin. Ja hävettää olla jatkuvasti lainaamassa sukulaisiltakin autoa kun ei penkit taitu eikä ole peräkoukkua, eihän sellaisella tee mitään. Hirveä sumplimin uusia huonekaluja hankkiessa, varsinkin jos käytettynä ostaa.
ap
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 22:46"]
Ei vanhassa autossa ole kalliit vakuutusmaksut. Eihän siihen enää kannata ottaa kuin pakollinen liikennevakuutus, kun auton arvo menee vuodessa vakuutuksiin. Tämän me kaikki rippikouluikäisillä autoilla ajavat tiedämme.
Noloa on se, että luulet tuonikäisen auton olevan niin kalliin. Katsopa samanmerkkisiä yhtä vanhoja autoja vaikka nettiautosta, millä hinnalla niitä myydään.
Ei meidänkään lapset suorastaan ylpeitä olleet, kun monen kilometrin päästä auton äänestä tiesivät, että nyt heitä tullaan hakemaan. Eikä olleet ylpeitä siitäkään, kun saivat ajaa niillä itse. Mutta oppivatpa ajamaan ja autonhuollon aakkosiakin, kun autot olivat pikemminkin seikkailuja kuin vakavasti otettavia kulkuneuvoja.
[/quote]
No minäpä katsoin, meillä on tätä vastaava: http://www.nettiauto.com/bmw/316/7245324
Joskin paremmalla varustelulla. on nahkapenkit, automaattivaihteet ja puolta vähemmän ajettu.
ap