Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hävettää kun meillä on 15 vuotta vanha auto :(

Vierailija
16.05.2015 |

Autossa on vielä hirveän kalliit vakuutusmaksut ja bensaakin vie enempi kuin laki sallii. Ei vaan ole yksinkertaisesti varaa laittaa uutta, ja auto on meille pakollinen työn vuoksi. Ei viitsisi rahoituksellakaan ottaa kun sitä saa maksella niin kauan. :( 

Lapsetkin häpeää meidän autoa, eivät tietysti sitä sano mutta haluavat esimerkiksi että harrastekaverit ja koulukaverit ei näe meidän autoa. Lisäksi auto vielä todella epäkäytännöllinen kun takapenkit eivät taitu eikä ole peräkoukkua. Auton arvo varmaan joku 2000-4000e, en osaa tarkkaan sanoa.  

Onko oikeasti noloa että on näin vanha auto vai onko noloa vain se että ylipäätään mietin tätä asiaa?

Kommentit (180)

Vierailija
81/180 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska provo.

Uusi auto on btw huonoin sijoitus IKINÄ.

Meillä on kyllä rahaa parempiinkin, mutta ajamme yli 10v. autoilla (joskin varusteita on paljon, joten ei ihan halvimmasta päästä ole), koska haluamme. Tätä on joskus ihmiset ihan ääneen ihmetelleet, mikä on mielestäni typerintä ikinä, ihan kuin kaikki haluaisivat investoida ylimääräiset rahansa autoon, jonka arvo laskee kuin lehmän häntä joka vuosi.

Itselläni tuttavapiirissä monella pienituloisella on lainalla ostettu tuloihin nähden liian kallis auto, en voi käsittää! Sitten on tiukkaa rahasta...

Vierailija
82/180 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä Toyota vm 2005 nyt perheautona, ensimmäisen lapsen aikaan oli 2003 vuoden Toyota ja ennen lapsia 1988 Nissan, josta tykänny kaikista eniten. Samalla Nissanilla isäni kuskaisi minua nuorempana ja äitilläni oli muutaman vuoden vanha Subaru, koskaan en hävennyt olla vanhempieni kyydissä, ihan sama kummalla autolla oltiin liikenteessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/180 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 22:42"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 22:41"]

Yhtä vanha meilläkin on enkä jaksa hävetä tai harmitella, oon koittanu miehelle puhua et myis senkin pois. Uusi auto on kyllä maailman paskin sijoitus.

Miehesi on erittäin onnekas kun hänellä on kaltaisesi nainen. 

Yleensä naiset haluaa päteä miehen autolla kavereilleen ja sukulaisilleen :/

Kertoispa joku minunkin miehelleni, että on erittäin onnekas... en kyllä käsitä ketkä ihmeen naiset pätisivät miehen autolla.

Sama! Niin sama, mitään samempaa en ole ikinä lukenut!

Vierailija
84/180 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on v.-89 Mitsubishi eli 27-vuotias jo.

Huonohko maalipinta, mutta hyvin kulkee. Ostohinta 10 v. sitten ajokortin hankinta-aikaan 500€; n. 400€ on mennyt katsastuskorjauksiin, mutta en vaihtaisi, moni joutuu korjauttamaan jatkuvasti ja kalliimmalla paljon uudempia autojaan. Pelkkä liikennevakuutus tietysti, onneksi bonuksia on jo 60, mutta paljon kallistunut ajoneuvovero harmittaa, jos uuden joudun hankkimaan, pitää katsoa mikä se on milläkin vaihtoehdolla.

Minulle oma auto tarkoittaa vapautta, enkä häpeä rumaa ajokkiani, mutta jos minulla olisi lapsia tai teinejä perheessä ...

Vierailija
85/180 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne uudet oo sen parempia aina. Meillä 5v vanha auto ja ollut korjaamolla koko kesän. Vikaa vian perään.

Joo, vituttaa.

Vierailija
86/180 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Autossa on vielä hirveän kalliit vakuutusmaksut ja bensaakin vie enempi kuin laki sallii. Ei vaan ole yksinkertaisesti varaa laittaa uutta, ja auto on meille pakollinen työn vuoksi. Ei viitsisi rahoituksellakaan ottaa kun sitä saa maksella niin kauan. :(

Lapsetkin häpeää meidän autoa, eivät tietysti sitä sano mutta haluavat esimerkiksi että harrastekaverit ja koulukaverit ei näe meidän autoa. Lisäksi auto vielä todella epäkäytännöllinen kun takapenkit eivät taitu eikä ole peräkoukkua. Auton arvo varmaan joku 2000-4000e, en osaa tarkkaan sanoa.

Onko oikeasti noloa että on näin vanha auto vai onko noloa vain se että ylipäätään mietin tätä asiaa?

Noloa on enemmänkin että mietit koko asiaa

Vierailija
87/180 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vanhassa autossa ole kalliit vakuutusmaksut. Eihän siihen enää kannata ottaa kuin pakollinen liikennevakuutus, kun auton arvo menee vuodessa vakuutuksiin. Tämän me kaikki rippikouluikäisillä autoilla ajavat tiedämme.

Noloa on se, että luulet tuonikäisen auton olevan niin kalliin. Katsopa samanmerkkisiä yhtä vanhoja autoja vaikka nettiautosta, millä hinnalla niitä myydään.

Ei meidänkään lapset suorastaan ylpeitä olleet, kun monen kilometrin päästä auton äänestä tiesivät, että nyt heitä tullaan hakemaan. Eikä olleet ylpeitä siitäkään, kun saivat ajaa niillä itse. Mutta oppivatpa ajamaan ja autonhuollon aakkosiakin, kun autot olivat pikemminkin seikkailuja kuin vakavasti otettavia kulkuneuvoja.

Kyllä se arvo riippuu mm. merkistä ja ajetuista kilometreistä+huolloista, ei vain iästä. Esim 12-14v vanha hyvin huollettu ja suht vähän ajettu farkkuvolvo on n. 4000-6000e.

Vierailija
88/180 |
16.08.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä muijan auto on 16v vanha,mun auto 18v ja pakettiauto 31v,repikää siitä.

Vierailija
89/180 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hävettää meitin emäntä, kaverit on kaikki jo vaihtanut puolta nuorempiin. Kaikenlaisia klommojaki on ajan saatossa ilmestynyt etupuskureihin ja saattaa olla sammaltakin seassa, ominaistuoksuki on ajan saatossa muuttunut etikkaiseksi ja tympeäksi. Pitää myös helvetinmoista meteliä, aivan mahdotonta paikantaa syytä. Etuhelmat levisi jo vuosia sitten.

Vierailija
90/180 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun auto on 30 vuotta vanha ja ei hävetä yhtään.

Vierailija
91/180 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mikä auto teillä on?

Vierailija
92/180 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikään ei ole nolompaa kuin autolla päteminen. Niin kauan kuin auto hoitaa tehtävänsä, se kelpaa.

Vierailija
93/180 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä mielummin ajan 15 vuotta vanhalla autolla (jos on joku kunnon auto) kuin jollakin uudella pikku kotterolla. Mä en mihkään Corsaan, Micraan tai Yarikseen koskis pitkällä tikullakaan :D

Vierailija
94/180 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole autoa, mutta on 20 vuotta vanha polkupyörä. Tänään viimeksi kävin lenkin ajamassa.

Vierailija
95/180 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 23:28"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 23:22"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 23:19"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 23:01"]

Niin ja meillä on myöskin nähtävästi isompi moottori kuin tuossa linkkaamassani. Kunnon amismobiili, siksikin myös hävettää. Ap 

On todellakin, tyylipuhdas wt-kärry. Jessus. :D

No eipä sitä tullut ajateltua silloin kun sen osti. Ostin sukulaiselta, joka myi auton halvalla kun silloin satuttiin tarvitsemaan. Voi ei nyt tuli vieläkin ikävämpi olo kun sanoit noin :(

ap

Anteeksi. Mutta totuushan on, että sinä et ole ainoa jonka mielestä autosi on... no, parhaat kilometrinsä nähnyt. Sorry. 

Niin, ihan oikeassahan sinä olet mutta totuus sattuu, näin se vaan on. Ehkäpä tosiaan täytyy motivoitua säästämään. 

Onko teillä vastaajilla muuten kokemusta rahoituksesta, onko ihan rahan turhaa tuhlaamista? Kannattaako säästää vai ottaa rahoitus? 

ap

Säästää.

Vierailija
96/180 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole noloa. Jos autolla on ikää, niin monet ajattelevat, että olette jotenkin kiintyneet siihen. Tunnearvoauto.

Vierailija
97/180 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja meillä on myöskin nähtävästi isompi moottori kuin tuossa linkkaamassani. Kunnon amismobiili, siksikin myös hävettää. Ap 

Jos teillä isompi moottori, sillon se on viissatanen pemari. Eik kolmisatanen.

Vierailija
98/180 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakuutusvirkailijana kiinnostaa mikä auto? Joku vanha mersu ja bemari on joskus ollut oudon kallis.

Oletko kilpailuttanut yhtiön? Kyseisen ajoneuvon tilastollinen kolarimäärä voi vaikuttaa.

Vierailija
99/180 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jaa riippuu vähän et mikä pirssi kyseessä? Jos se on joku Nissan Micra vuodelta 2003 niin voihan se olla vähän nihkee sellasel ajella mut esim e-mese on viel 15-vuotta vanhanakin ihan ok peli

Vierailija
100/180 |
11.04.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajan vuoden 1990 Toyotalla. Meinasn LC HJ-61:lla. Mittarissa 800000 km ja silti kurnuttaa hyvin, eikä niin hätkähdä vaikka vähän enemmän olisi lunta tai aurausvalleja. Markettien parkkipaikallakin voi ajaa parkkiin aurauskasan päälle.

Onhan tuo kallis pitää, 3x kalliimpi kuin joku perusvolkkari/skoda, mutta olen valmis maksamaan sen. Koska kyyti on mieleinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan neljä