Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten estätte muiden pyykkien joutumisen pussilakanan sisään pesukoneessa?

Vierailija
16.05.2015 |

Lähes joka kerta kun pesen pussilakanan kanssa aluslakanan ja tyynyliinoja, niin ne päätyvät pesun aikana pussilakanan sisälle. Tällöin linkousvaiheessa syntyy kamalaa meteliä, kun pyykit eivät pyöri tasaisesti rummussa ja jäävät lähes litimäriksi!

Miten te tämän estätte!? En nyt viitsisi alkaa ompelemaan pussilakanan suita kiinni...

Kommentit (52)

Vierailija
21/52 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:25"]Kirjoitan vedenpitävällä tussilla pieneen kangaspalaan selkeästi: "pussilakanan sisäänmeno ehdottomasti kielletty". Toimii 9/10 kerroista. Joskus vahdin myös itse koneen ulkopuolella, eivät uskalla kun huomaavat tarkkailuni.
[/quote]

Lisään vielä, että tuo kangaspalaan pitää siis laittaa sinne pyykkien sekaan pyörimään. Ja jos vahtii ulkopuolella ja näkee sääntöä rikottavan, täytyy laskeutua kyykkyyn pyykkien tasolle ja sanoa rauhallisesti "seis, tuo on kiellettyä"

Vierailija
22/52 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:33"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:25"]Kirjoitan vedenpitävällä tussilla pieneen kangaspalaan selkeästi: "pussilakanan sisäänmeno ehdottomasti kielletty". Toimii 9/10 kerroista. Joskus vahdin myös itse koneen ulkopuolella, eivät uskalla kun huomaavat tarkkailuni.
[/quote]

Lisään vielä, että tuo kangaspalaan pitää siis laittaa sinne pyykkien sekaan pyörimään. Ja jos vahtii ulkopuolella ja näkee sääntöä rikottavan, täytyy laskeutua kyykkyyn pyykkien tasolle ja sanoa rauhallisesti "seis, tuo on kiellettyä"
[/quote]

Nämä lähtee heti kokeiluun!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/52 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minusta tuntuu, etteivät välttämättä niin hyvin pudistu, jos menevät sisäkkäin. Tai kuivurissa menevät joskus niin tuhannen sykkyrälle, solmuun tai sisäkkäin, että osa on ihan kosteita..

Meillä ei muuten tätä ongelmaa ollut entisessä pesukoneessa (linkousnopeus 700krs, täyttömäärä 5kg). Nykyisessä menee miltei aina osa vaatteista, jopa kaikki pussilakanan sisään. Tässä 1400krs/7kg. Vaikuttaisko jotenkin asiaan..

Vierailija
24/52 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meilläkään ollut ikinä tuota ongelmaa Siemensin koneissa. Yli 30 vuotta tuli elettyä autuaan onnellisesti tietämättä koko pussilakanaongelman olemassaolosta. Kunnes ostettiin LG:n koneet ja yhtäkkiä alkoi kaikki pyykki olla aina yhden pussilakanan sisällä. Eli mun mielestä johtuu koneesta.

Vierailija
25/52 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesen yhden pussilakanan

Vierailija
26/52 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ommelkaa hemmetin yksinkertaiset itse ne napit siihen pussilakanan suulle. Samalla pysyy täkkikin paremmin pussin sisällä. Varsinkin jos on tapana pyöriä nukkuessa

Vierailija
27/52 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollain tavalla sen täytyy koneesta johtua. Entisessä koneessa kävi aina näin, nykyisessä (3 v käytössä) ei ole kertaakaan.

Vierailija
28/52 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on ihan sama menevätkö pussilakanan sisään, sittenpähän kaivelen pois. Yleensä ei kyllä edes mene, mulla on ihmepyykkikone.

Vierailija
29/52 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 22:01"]Mitä se haittaa vaikka menisikin sinne pussilakanan sisään? :0
[/quote]
Jo aloitusviestissä mainittiin, että kone pitää hirveää meteliä lingotessaan ja jäävät märiksi, meillä ihan selvästi pesuainevettä. Ei niissä huvita nukkua vain kuivattamisen jälkeen, vaan pitää pestä uudelleen. Ja meillä menee ihan kaikki pyykki välillä pussilakanan sisään, toinen pussilakana, iso parivuoteen aluslakana ja neljä tyynyliinaa. Huuhteluvesi ei riitä huuhtelemaan sellaisista tiivistä myttyä.

Vierailija
30/52 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 07:50"]Ommelkaa hemmetin yksinkertaiset itse ne napit siihen pussilakanan suulle. Samalla pysyy täkkikin paremmin pussin sisällä. Varsinkin jos on tapana pyöriä nukkuessa
[/quote]

olen kyllä harkinnut, ajattelin että jos jollain on jokin muu kikka. Sen verran laiska olen, etten haluaisi tähän ryhtyä.

Vierailija
31/52 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo kyllä ikinä käyny noin :o ja pussilakanoiden kanssa on paljon kamaa aina samassa, ikinä en oo sukkaakaan sieltä löytäny.

Vierailija
32/52 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 20:59"]

Ei ne ole sinne koskaan päätyneet, vaikka en mitään tee estääkseni. Pesupallo joskus löytyy sieltä.

[/quote]Miksiköhän tämäkin kommentti oli saanut alapeukkuja?? Ei mullakaan ole sitä ongelmaa, että pussilakanan sisältä löytyis muuta kuin pesupallo. 

Vierailija
33/52 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa näistä vinkeistä se sukkapidike olla paras :D

Vierailija
34/52 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollei pussilakanassa ole nappeja vaan nauhat, se pääsee suureen pesupussiin. Yksinkertaista.

Vierailija
35/52 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:03"]

Sama ongelma. Olen jostain lukenut, että koneessa pitäisi lakanoiden kanssa olla myös pienempää pyykkiä, mutta kun se pieni pyykki on aina siellä pussilakanassa. Kuivarissa ne on pakko laittaa erikseen. 

[/quote]  Pikkupyykki, puuvillakäsineet ym. pesupusseissa, harmi vaan että ne ovat niin pieniä.  Alushousutkin olisi kiva laittaa pesupussiin kun pesee isommassa koneessa.  Pussilakana värillinen, aluslakanat valkoisia joten ne keittopesuun.

Vierailija
36/52 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2015 klo 08:51"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 20:59"]

Ei ne ole sinne koskaan päätyneet, vaikka en mitään tee estääkseni. Pesupallo joskus löytyy sieltä.

[/quote]Miksiköhän tämäkin kommentti oli saanut alapeukkuja?? Ei mullakaan ole sitä ongelmaa, että pussilakanan sisältä löytyis muuta kuin pesupallo. 
[/quote]

No miksi aloitusviesti on saanut myös alapeukkuja, joillain näköjään menee muut pyykit pussilakanan sisään vaikka joidenkin sitä on vaikea käsittää. Meillä meni vanhassa koneessa, nyt uudessa ei ikinä.

Vierailija
37/52 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti oikein miettiä milloin noin on viimeksi käynyt ja se oli edellisen koneen aikana.

Erittäin harvinaista silloinkin. Pesen lakanat ja tyynyliinat 60 asteessa ja lisänä voi olla pyyheliinoja.

Vierailija
38/52 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 8kg kone ja kuivuri-tuttu ongelma.

Vierailija
39/52 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tuo ongelma tuplaleveän pussilakanan kanssa, jonka suuaukkokin on tuplaleveä. Normaalilevyisellä pussilakanan kanssa ei ongelmia. Vaikka asettelen tuplalakanan millaiseen asentoon konetta täyttäessäni lopputuloksena on tuo kaamea mytty.

Vierailija
40/52 |
17.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykit ei linkouksessa kuivu kunnolla, jos ovat sisäkkäin, valuvat vettä lopussa. Mä oon yleensä "suoristanut" pussilakanat, jolloin ei ole mennyt sisään. Eli siis ennen koneeseenlaittoa olen ravistanut pussilakanan suoraksi ja pussittomaksi ja laitan ne koneeseen yksitellen, en yhtenä myttynä. Toiminut tähän mennessä parhaiten.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän