Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten estätte muiden pyykkien joutumisen pussilakanan sisään pesukoneessa?

Vierailija
16.05.2015 |

Lähes joka kerta kun pesen pussilakanan kanssa aluslakanan ja tyynyliinoja, niin ne päätyvät pesun aikana pussilakanan sisälle. Tällöin linkousvaiheessa syntyy kamalaa meteliä, kun pyykit eivät pyöri tasaisesti rummussa ja jäävät lähes litimäriksi!

Miten te tämän estätte!? En nyt viitsisi alkaa ompelemaan pussilakanan suita kiinni...

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pussilakanoita, joiden suussa napit (mm. Jotexilta).

Vierailija
2/52 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän pesukoneeseen ei uskalla laittaa pussilakanan lisäksi mitään muuta...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 20:53"]Meillä on pussilakanoita, joiden suussa napit (mm. Jotexilta).
[/quote]

Näitä minun on pitänytkin ostaa, en silti haluaisi luopua kaikista vanhoista lakanoista

Vierailija
4/52 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 20:53"]Meidän pesukoneeseen ei uskalla laittaa pussilakanan lisäksi mitään muuta...
[/quote]

Olen myös joskus pessyt vain yksittäisiä pussilakanoita, mutta eihän se järkevää ole pyörittää lähes tyhjää konetta.

Vierailija
5/52 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakaneulat pussien suihin.

Vierailija
6/52 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne ole sinne koskaan päätyneet, vaikka en mitään tee estääkseni. Pesupallo joskus löytyy sieltä.

Vierailija
7/52 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 20:57"]Hakaneulat pussien suihin.
[/quote]

Entä jos ne lähtevät irti ja rikkovat pesukoneen? Vai lähtevätkö helposti?

Vierailija
8/52 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 20:59"]Ei ne ole sinne koskaan päätyneet, vaikka en mitään tee estääkseni. Pesupallo joskus löytyy sieltä.
[/quote]

Mitähän minä teen väärin? Vai voiko jotenkin johtua pesukoneesta?

Vierailija
9/52 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 20:57"]

Hakaneulat pussien suihin.

[/quote]

Eikö ne voi aueta ja joutua ties mihin?

Vierailija
10/52 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pussilakanat yksin pesuun..meillä ainakin nuo pirulaiset syö kaikki muut pyykit, ovat tuhannen solmussa ja mutkalla ja minulta palaa hermot.

Vierailija
11/52 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma. Olen jostain lukenut, että koneessa pitäisi lakanoiden kanssa olla myös pienempää pyykkiä, mutta kun se pieni pyykki on aina siellä pussilakanassa. Kuivarissa ne on pakko laittaa erikseen. 

Vierailija
12/52 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä ne menee sinne, mutta ei ne mulla aiheuta mitään meteliä? Ei myöskään jää litimäriksi. Ravistelen aina pussilakanat, jos sinne olis jotain mennyt ja välillä putoaa joku tyynyliina sieltä, mutta ihan suht kuivana. 

Onko sulla siellä vaan yksi pussilakanasetti? Mulla on aina kaksi + aluslakana ja välillä joku keittiöpyyhe myös. Ehkä kone on niin tyhjä, että ne menee helpommin sinne sisään ja se yksi mytty mahtuu heittelehtimään siellä ympäriinsä aiheuttaen meteliä...

Vierailija
13/52 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

pesen pussilakanat muun pyykin seassa, siellä sisässä on pari sukkaa ja lapsen t-paita.... ravistelen ne pois ja ripustan kuivumaan. Koskaan ei pussilakanan sisältä ole löytynyt sen suurempaa vaatetta saati sitten tyynyliinaa.

Vierailija
14/52 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi sukkapidikkeet!

Vierailija
15/52 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis supi sukkapidikkeet. Ne toimivat pussilakanan suussa!

Vierailija
16/52 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:06"]Välillä ne menee sinne, mutta ei ne mulla aiheuta mitään meteliä? Ei myöskään jää litimäriksi. Ravistelen aina pussilakanat, jos sinne olis jotain mennyt ja välillä putoaa joku tyynyliina sieltä, mutta ihan suht kuivana. 

Onko sulla siellä vaan yksi pussilakanasetti? Mulla on aina kaksi + aluslakana ja välillä joku keittiöpyyhe myös. Ehkä kone on niin tyhjä, että ne menee helpommin sinne sisään ja se yksi mytty mahtuu heittelehtimään siellä ympäriinsä aiheuttaen meteliä...
[/quote]

Välillä on yksi setti, välillä enemmän. En ole huomannut eroa siinä että päätyvätkö jommassa kummassa tilanteessa useammin pussilakanan sisälle.

Vierailija
17/52 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kerran 7kg pesukoneessa mennyt kaikki lakanat ja tyynyliinat ison pussilakanan sisään ja se oli mennyt jotenkin aivan kummallisesti solmuun, että tunnin avausyrityksen jälkeen pussilakanaan oli pakko leikata reikä, jotta sain solmun sisäpuolelta auki. Myöhemmin ompelin pussilakanan reiän kiinni. En vieläkään tajua miten ihmeessä sinne sisäpuolelle oli voinut tulla semmoinen solmu.
Tosi usein muutenkin pussilakanoiden sisällä on lakanaa tyynyliinaa ym.

Vierailija
18/52 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiuslenksulla tai kuminauhalla pussilakanan suu ennen pesua kiinni.

Vierailija
19/52 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitan vedenpitävällä tussilla pieneen kangaspalaan selkeästi: "pussilakanan sisäänmeno ehdottomasti kielletty". Toimii 9/10 kerroista. Joskus vahdin myös itse koneen ulkopuolella, eivät uskalla kun huomaavat tarkkailuni.

Vierailija
20/52 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on iso perhe, joten mulla on mahdollisuus pestä useita pussilakanoita kerrallaan yhdessä ja muut lakanat sitten toisessa koneessa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän