Miten estätte muiden pyykkien joutumisen pussilakanan sisään pesukoneessa?
Lähes joka kerta kun pesen pussilakanan kanssa aluslakanan ja tyynyliinoja, niin ne päätyvät pesun aikana pussilakanan sisälle. Tällöin linkousvaiheessa syntyy kamalaa meteliä, kun pyykit eivät pyöri tasaisesti rummussa ja jäävät lähes litimäriksi!
Miten te tämän estätte!? En nyt viitsisi alkaa ompelemaan pussilakanan suita kiinni...
Kommentit (52)
Meidän pesukoneeseen ei uskalla laittaa pussilakanan lisäksi mitään muuta...
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 20:53"]Meillä on pussilakanoita, joiden suussa napit (mm. Jotexilta).
[/quote]
Näitä minun on pitänytkin ostaa, en silti haluaisi luopua kaikista vanhoista lakanoista
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 20:53"]Meidän pesukoneeseen ei uskalla laittaa pussilakanan lisäksi mitään muuta...
[/quote]
Olen myös joskus pessyt vain yksittäisiä pussilakanoita, mutta eihän se järkevää ole pyörittää lähes tyhjää konetta.
Ei ne ole sinne koskaan päätyneet, vaikka en mitään tee estääkseni. Pesupallo joskus löytyy sieltä.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 20:57"]Hakaneulat pussien suihin.
[/quote]
Entä jos ne lähtevät irti ja rikkovat pesukoneen? Vai lähtevätkö helposti?
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 20:59"]Ei ne ole sinne koskaan päätyneet, vaikka en mitään tee estääkseni. Pesupallo joskus löytyy sieltä.
[/quote]
Mitähän minä teen väärin? Vai voiko jotenkin johtua pesukoneesta?
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 20:57"]
Hakaneulat pussien suihin.
[/quote]
Eikö ne voi aueta ja joutua ties mihin?
Pussilakanat yksin pesuun..meillä ainakin nuo pirulaiset syö kaikki muut pyykit, ovat tuhannen solmussa ja mutkalla ja minulta palaa hermot.
Sama ongelma. Olen jostain lukenut, että koneessa pitäisi lakanoiden kanssa olla myös pienempää pyykkiä, mutta kun se pieni pyykki on aina siellä pussilakanassa. Kuivarissa ne on pakko laittaa erikseen.
Välillä ne menee sinne, mutta ei ne mulla aiheuta mitään meteliä? Ei myöskään jää litimäriksi. Ravistelen aina pussilakanat, jos sinne olis jotain mennyt ja välillä putoaa joku tyynyliina sieltä, mutta ihan suht kuivana.
Onko sulla siellä vaan yksi pussilakanasetti? Mulla on aina kaksi + aluslakana ja välillä joku keittiöpyyhe myös. Ehkä kone on niin tyhjä, että ne menee helpommin sinne sisään ja se yksi mytty mahtuu heittelehtimään siellä ympäriinsä aiheuttaen meteliä...
pesen pussilakanat muun pyykin seassa, siellä sisässä on pari sukkaa ja lapsen t-paita.... ravistelen ne pois ja ripustan kuivumaan. Koskaan ei pussilakanan sisältä ole löytynyt sen suurempaa vaatetta saati sitten tyynyliinaa.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 21:06"]Välillä ne menee sinne, mutta ei ne mulla aiheuta mitään meteliä? Ei myöskään jää litimäriksi. Ravistelen aina pussilakanat, jos sinne olis jotain mennyt ja välillä putoaa joku tyynyliina sieltä, mutta ihan suht kuivana.
Onko sulla siellä vaan yksi pussilakanasetti? Mulla on aina kaksi + aluslakana ja välillä joku keittiöpyyhe myös. Ehkä kone on niin tyhjä, että ne menee helpommin sinne sisään ja se yksi mytty mahtuu heittelehtimään siellä ympäriinsä aiheuttaen meteliä...
[/quote]
Välillä on yksi setti, välillä enemmän. En ole huomannut eroa siinä että päätyvätkö jommassa kummassa tilanteessa useammin pussilakanan sisälle.
Mulla oli kerran 7kg pesukoneessa mennyt kaikki lakanat ja tyynyliinat ison pussilakanan sisään ja se oli mennyt jotenkin aivan kummallisesti solmuun, että tunnin avausyrityksen jälkeen pussilakanaan oli pakko leikata reikä, jotta sain solmun sisäpuolelta auki. Myöhemmin ompelin pussilakanan reiän kiinni. En vieläkään tajua miten ihmeessä sinne sisäpuolelle oli voinut tulla semmoinen solmu.
Tosi usein muutenkin pussilakanoiden sisällä on lakanaa tyynyliinaa ym.
Kirjoitan vedenpitävällä tussilla pieneen kangaspalaan selkeästi: "pussilakanan sisäänmeno ehdottomasti kielletty". Toimii 9/10 kerroista. Joskus vahdin myös itse koneen ulkopuolella, eivät uskalla kun huomaavat tarkkailuni.
Meillä on iso perhe, joten mulla on mahdollisuus pestä useita pussilakanoita kerrallaan yhdessä ja muut lakanat sitten toisessa koneessa.
Meillä on pussilakanoita, joiden suussa napit (mm. Jotexilta).