Tiekunta
3 asuntoa 1 km etäisyydellä maantiestä. Kymmenkunta maanomistajaa tien varrella. Miten mielestäsi pitäisi jakaa kustannukset tien kunnossapidosta, poislukien aurauskulut, jotka talojen asukkaat maksavat?
Kommentit (10)
Tarvitsevatko maanomistajat sitä tietä? Käyttävätkö he sitä tietä lainkaan?
Vierailija kirjoitti:
Tarvitsevatko maanomistajat sitä tietä? Käyttävätkö he sitä tietä lainkaan?
Tarvetta on vaihtelevasti, pari pellon viljelijää ja loput on metsäpalstoja. Suurin tarve on asukkailla.
Tuleeko asfaltti vai onko 35 € vuosimaksu sinulle liikaa?
Miksi ne maanomistajat ovat tien varrella? Odottavatko he kenties jotain/jotakuta?
Vierailija kirjoitti:
Tuleeko asfaltti vai onko 35 € vuosimaksu sinulle liikaa?
Hiekka-sorapäällyste.
Tieyksiköiden mukaan menee maksut. Ihan sama menetkö siitä kerran päivässä vai kerran vuodessa.
maan omistajat varmasti tehneet tie ja sitä hoitaneet. VOI VOI NYT JOUDUT ITSE SIITÄ MAKSAMAAN. meillä oli tilanne kun meidän maiden läpi meni mökkiläisten tie jonka n hoidimme auraukset ja sorastukset. silti valittivat uhosivat tiekunnalla käskin soittamaan kuntaan joka laski tiemaksut olivat aivan pöyristyneitä kun heille tulikin 60eV minulle 38e/v nyt loppui talkoo auraus ja sorastus. tua 60e/v ei riitä tien hoitoon.
Vierailija kirjoitti:
maan omistajat varmasti tehneet tie ja sitä hoitaneet. VOI VOI NYT JOUDUT ITSE SIITÄ MAKSAMAAN. meillä oli tilanne kun meidän maiden läpi meni mökkiläisten tie jonka n hoidimme auraukset ja sorastukset. silti valittivat uhosivat tiekunnalla käskin soittamaan kuntaan joka laski tiemaksut olivat aivan pöyristyneitä kun heille tulikin 60eV minulle 38e/v nyt loppui talkoo auraus ja sorastus. tua 60e/v ei riitä tien hoitoon.
Tien on rakentanut yksi asukas ja tietä ei ole sen jälkeen kunnostettu. Tiekuntaa ei ole alkujaan tehty, vaan on nyt ajankohtainen.
Yksiköiden mukaan tiemaksu määräytyy, joka on epäreilu autottomalle.