Miksi naiset eivät peräkammaroidu kuten miehet?
Miksi naiset muuttavat monet jo 16 vuotiaana peräkyliltä isompiin kaupunkeihin, mutta minä tunnen pääministeriämme vanhempia peräkammarinpoikia takahikiältä? Eräänkin kaverini pikkusisko asuu nykyään Birminghamissa ja täältä pieneltä kylältä lähti heti lukion jälkeen.
Miksi ne on aina miehet,ketkä jäävät peräkammareihin?
Sivuhuomiona mainittakoon, että em. syystä isoissa kaupungeissa on miesten markkinat.
Kommentit (879)
Vierailija kirjoitti:
Niitä ei mammat passaa niinkuin poikiaan. Ei ole yhtä mukavaa ja haitallista vaihtoehtoa.
Paitsi et mites sit tutkimukset osoittaa vanhempien suosivan nimenomaan omaa sukupuolta olevia lapsia?
Jo koko aloitus lähtee siitä vinksahtaneesta näkökulmasta, että se maailmalle lähteminen on menestymistä ja kotikonnuille jääminen olisi jotenki luuserimaista.
Kyse voi olla (ja varmaan onkin) myös eri mieltymyksistä. Ei olosuhteiden pakosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on enemmän valinnanvaraa olla millainen haluaa olla.
Miehille on niin ahtaat ja tiukat rooliodotukset, että jos niitä ei onnistu täyttämään, niin jää herkästi yksiin ja syrjään.
Naiset julistaa, että "on ihanaa olla nainen!" Mutta itse en voi sanoa samaa miehenä olemisesta. Jos ei ole pitkä, kiiinnostunut tekniikasta, koneista yms. niin aika yksin jää ja välit vanhempiinkin jää etäisiksi.
Itse olen ratkaissut ongelman ryhtymällä muunsukupuoliseksi. Paljon mukavampaa näin, kun tiedän, että en voi muuttua pidemmäksi enkä suureksi menestyjäksi. Voin olla kiinnostunut semmoisista asioista, joista miehet ei saa olla kiinnostuneita.
PASKAA SUOLLAT!
Miehillä on enemmän valinnanvaraa olla millainen haluaa. Naisen asema ja rooli on paljon kapeampi.
Mun mielestä on totta, että miehen "rooli" on varsin kapea. Mutta naisilla sellaista ei ole ollenkaan. Eli naisena teet minkä valinnan tahansa, aina se on väärä. Tästä syystä tyttöjä ja naisia on aina perheissäkin kohdeltu ankarammin. Tietysti kaikki varmasti toivoo asioiden menevän parempaa päin ja on mennytkin. Tällä hetkellä varmasti asian suhteen etenkin nuoret kokevat kasvukipuja asiassa.
En tiedä millä 50-luvulla elät edelleen. Tämän päivän nuori nainen ei tuolla tavalla elä ollenkaan.
Samaa olen ihmetellyt. Itse muutin kotoa pk seudulle 18 vuotiaana eikä ole mitään haluja muuttaa pois takaisin pikkupaikkakunnalle. Pienet paikkakunnat ovat ahdistavia varsinkin nuorelle sinkkunaiselle joka ei ihan sovi muottiin. Tiedän että suurin osa pojista jäi sinne asumaan mutta osa on muuttanut pois kuitenkin vasta reilusti yli 20 vuotiaana. Ja minäkin olin vähän ujonpuoleinen eli sellainen josta ei välttämättä oletettu että olisin valmis muuttamaan. Tuntuu että Suomessa miehet ja naiset pakkautuu ihan eri kaupunkeihin...
Miksi mies ei saa haluta eri asioita kuin nainen?
Vierailija kirjoitti:
Aika usea nainen pakenee maailmaa tekemällä lapsia ja pelkäämällä apteekissakin asiointia ja sukulaisvierailuja,
Ok. Pyydän, että mieheni synnyttää seuraavan lapsemme. Minä lähden apteekkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naisilla on enemmän valinnanvaraa olla millainen haluaa olla.
Miehille on niin ahtaat ja tiukat rooliodotukset, että jos niitä ei onnistu täyttämään, niin jää herkästi yksiin ja syrjään.
Naiset julistaa, että "on ihanaa olla nainen!" Mutta itse en voi sanoa samaa miehenä olemisesta. Jos ei ole pitkä, kiiinnostunut tekniikasta, koneista yms. niin aika yksin jää ja välit vanhempiinkin jää etäisiksi.
Itse olen ratkaissut ongelman ryhtymällä muunsukupuoliseksi. Paljon mukavampaa näin, kun tiedän, että en voi muuttua pidemmäksi enkä suureksi menestyjäksi. Voin olla kiinnostunut semmoisista asioista, joista miehet ei saa olla kiinnostuneita.
PASKAA SUOLLAT!
Miehillä on enemmän valinnanvaraa olla millainen haluaa. Naisen asema ja rooli on paljon kapeampi.
Olen eri mieltä. Jokainen voi sukupuolesta riippumatta tehdä mihin rohkeus ja rahkeet riittävät. Ei tarvi odottaa siloteltua tietä, kiinnostavampaa on tehdä itse omat polkunsa.
NYhtään väheksymättä edellisen kokemusta, kieltämättä kävi mielessä että se ahdas roolilokero on toisten miesten ylläpitämä.
Mitä nyt naiset vaatii lihaksia ja yli 180cm pituutta.
Miten nainen sinulta on "vaatinut" noita asioita? Kuulostaa siltä, että hän on vaatinyt niitä sinulta itselleen, kun esität sen noin. Moni nainen saattaa valita miehen, jolla on lihaksia ja pituutta. He eivät silloin vaadi sinulta yhtään mitään, he vain tekevät valintansa jolla ei ole mitään tekemistä sinun kanssasi.
Vierailija kirjoitti:
Jo koko aloitus lähtee siitä vinksahtaneesta näkökulmasta, että se maailmalle lähteminen on menestymistä ja kotikonnuille jääminen olisi jotenki luuserimaista.
Kyse voi olla (ja varmaan onkin) myös eri mieltymyksistä. Ei olosuhteiden pakosta.
Ei kai kotikonnuille jäämisessä olekaan. Mutta oman lapsuudenkodin sänkyyn jäämisessä, ikääntyvien vanhempien passattavaksi ja elätettäväksi jäämisessä on. Emme kai me vanhemmat siihen pyri, vaan kasvattamaan itsenäisiä ja itsensä elättäviä kansalaisia?
Naiset ottavat varakkaan miehen viettelemällä tai myyvät itseään jolloin he eivät peräkammaroidu. Miehillä vastaavaa mahdollisuutta ei käytännössä ole. Et miehenä voi sanoa naiselle 'saat seksiä jos otat luoksesi asumaan' tai "voinko maksaa vuokran seksillä?"
Vierailija kirjoitti:
Tytöt muuttaa pois käpykylistä koska pienillä syrjäisillä kylillä on ahdas naiskuva ja kyräilevä ilmapiiri. Ne jotka jäävät pikkukylille ovat usein niitä kouluaikojen suosituimpia tyyppejä joiden kaveritkin ovat jääneet kotiseudulle asumaan.
Itse en ole mistään syrjäiseltä kylältä vaan Suomen mittakaavassa suht isosta kaupungista, mutta sielläkin kaikki samanikäiset tunsivat/tiesivät toisensa. Jos ei ihan henkilökohtaisesti niin jonkun kaverin kautta sitten. Sama havainto kuin sinulla, että suurin osa niistä suosituimmista jäi sille alueelle asumaan, kun taas meistä vähemmän suosituista valtaosa lähti pois heti kun tuli mahdollisuus. Mikäs sinne on jäädessä jos siellä on hyvä olla, mutta minua olisi ahdistanut, juuri tuon kyräilevän ilmapiirin takia. Paikalla ei muutenkaan ollut minulle mitään annettavaa.
Vierailija kirjoitti:
Naiset ottavat varakkaan miehen viettelemällä tai myyvät itseään jolloin he eivät peräkammaroidu. Miehillä vastaavaa mahdollisuutta ei käytännössä ole. Et miehenä voi sanoa naiselle 'saat seksiä jos otat luoksesi asumaan' tai "voinko maksaa vuokran seksillä?"
Tuota, pitäisiköhän sinun vähän tarkemmin miettiä minkälaisissa piireissä oikein liikut? :/
Vierailija kirjoitti:
Koska naisena voi luottaa siihen, että kaikki asiat vaan järjestyy.
Tässä oli siistillä tavalla kiteytetty se mitä ajattelinkin. Ymmärsihän kaikki muutkin mitä tämä piti sisällään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota, pitäisiköhän sinun vähän tarkemmin miettiä minkälaisissa piireissä oikein liikut? :/
Ilmeisesti monen miehen haave elämässä olisi elättää itsensä tarjoamalla seksiä itseään montakymmentä vuotta vanhemmille varakkaille ikänaisille.
Joskus oli Hesarissa juttu 33v miehestä, joka asui vanhempiensa kanssa eikä ollut ollut päivääkään "oikeassa töissä". Hän oli kotoisin samalta Pohjois-Suomen paikkakunnalta kuin minä ja asui siellä edelleen. Päivät kuluivat naapurin "pojan" kanssa savikiekkoja ampuen. Ei ollut voinut lähteä kauemmaksi opiskelemaan tai töihin, koska ei ollut kaveria, jonka kanssa olisi lähtenyt.
Jos minulla olisi jäänyt lähtö kiinni siitä, ettei ollut kaveri lähdössä mukaan, olisin minäkin varmaan siellä. Lähdin yksin. Muistan kuinka mummuni kysyi " ketä muita täältä on lähdössä". Vastasin, ettei ketään. Olen menossa opiskelemaan, en seuramatkalle. Sieltä sitten löytyi puolisokin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska naisena voi luottaa siihen, että kaikki asiat vaan järjestyy.
Tässä oli siistillä tavalla kiteytetty se mitä ajattelinkin. Ymmärsihän kaikki muutkin mitä tämä piti sisällään?
Sen että naiset laittavat asiat järjestymään ja elävät sellaista elämää, että ne ovat järjestyksessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP taitaa olla kaupungista? Kyllä niitä peräkammarin tyttöjäkin on. Yleensä niissä on jotain vikaa, kuten peräkammarin pojissakin.
Jos tyttö jää peräkammariin niin ainut syy on lievä kehitysvammaisuus, ei mikään muu. Itse en kyllä tunne yhtään peräkammarin tyttöä, poikia kyllä tai 40v miehiähän he jo ovat.
Minä tunnen kaksi ns. peräkammarin tyttöä, pikkukaupungissa. Ei heitä voi kehitysvammaisiksi sanoa; fyysisesti normaaleja ja henkiset kyvyt ihan normiaikuisen tasolla, mutta eivät ole ihan...tavallisiakaan. Eivät ole esimerkiksi lainkaan työelämässä.
Vierailija kirjoitti:
Nuoria naisia joko kontrolloidaan vanhempien puolelta enemmän tai naiset ahdistuvat siitä toisin kuin miehet. Vanhempien luona asuminen olisi ainakin minulle tarkoittanut yksityisyyden puutetta.
Varmaan näin. Olen 33, muuttanut kotoa pois 19-vuotiaana. Ja näen välillä painajaisia siitä että asun edelleen lapsuudenkodissa. Juuri se yksityisyyden puute on se painajainen :D Vaikka minulla on ihan hyvät välit äitiin ja isään.
Kyllähän me tytöt/naiset myös kypsytään keskimäärin aiemmin, ja meitä harvemmin passataan ehkä juuri senkin takia. Huomaan sen ihan omienkin lasten kohdalla, tyttö on niin paljon kypsempi kuin poika, vaikka on iältään nuorempi. Että ihan luonnostaan tytöstä on kasvanut itsenäisempi jo pienemmästä pitäen, ilman suuria kasvatusponnisteluja. Toki kiinnitän huomiota pojan kasvuun ja kehitykseen koko ajan, että myös hänestä kasvaisi itsenäinen, koska en mitään peräkammarin poikaa ajatellut kasvattaa. Se pojan kasvu vaan näköjään käy vähän hitaammin ja vaatii enemmän ponnisteluja ja eteenpäin tuuppaamista vanhemmalta. Tottakai yksilöllisiä eroja on myös, ei kaikilla näin mene. Mutta itseäni tämä on yllättänyt vanhempana. Että se ei ole se pelkkä kasvatus...
Eroa selittävät (osa lainattu ketjusta, huom):
1. Osa potentiaalisista peräkammarin naisista on hyvännäköisiä. Se auttaa siten että pienipalkkaisia toimistotyöläisiä pariutuu menestyvien yrittäjien kanssa, ja työvoimakoulutuksissa ajelehtivia seurustelee aktiivisten tekijämiesten kanssa.
2. Miehillä on paljon voimakkaammin se että "jolle on, sille annetaan". Kaikki sosiaalinen pääoma keräytyy muutamille menestyneille/suosituille miehille. Toisessa ääripäässä sanonta on neito pulassa, ei urho pulassa.
3. Nuorille naisille on enemmän tarjottuja mahdollisuuksia. ts. mahdollisuuksia jotka eivät ole 100% oman tyln ja rakentamisen tulosta. Ei ole sattumaa että mitä kauniimpi nainen on, sitä todenäköisemmin hän muuttaa nuorena kotipaikkakunnalta pois.
Minä väitän että jos verrataan rumia naisia miehiin, peräkammarin naisia onkin enemmän. Ruma nainen on lähellä miehen asemaa siinä mielessä että vastakkainen sukupuoli ei tee palveluksia, eikä ylöspäin pariutuminen onnistu tuosta vain.
Oma teoria:
Nainen jää kotiin = odotetaan osallistuvan kodin hoitoon joten kannattaa muuttaa pois niin ei tarvitse huolehtia kuin itsestään.
Mies jää kotiin = äiti hoitaa kodin joten kannattaa jäädä lapsuudenkotiin.
Mun mielestä peräkammarin pojassa ei ole mitään vikaa. Jos kotona toimii täysihoitopalvelu niin kannattaa sinne jäädä.
Musta olisi naisena ihanaa asua vanhempien luona omassa rauhassa jos palvelut pelaisi. Mutta eipä pelaa :D meillä tosin ei hyysätty veljeänikään joten on muuttanut omilleen.
Mun mielestä on totta, että miehen "rooli" on varsin kapea. Mutta naisilla sellaista ei ole ollenkaan. Eli naisena teet minkä valinnan tahansa, aina se on väärä. Tästä syystä tyttöjä ja naisia on aina perheissäkin kohdeltu ankarammin. Tietysti kaikki varmasti toivoo asioiden menevän parempaa päin ja on mennytkin. Tällä hetkellä varmasti asian suhteen etenkin nuoret kokevat kasvukipuja asiassa.