Miten te vakavasti masentuneet ootte parantuneet?
Alan olemaan epätoivoinen. Mikään ei auta. Lääkkeet ihottaa, inhoan itseäni ja en jaksa käydä juttelemassa olostani. Tilanne jatkunut jo vuosia. En saa menetettyä elämääni takaisin. En pääse enää normaalien ihmisten kastiin. Tämä harmittaa suunnattomasti.
Kommentit (101)
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 15:01"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 14:57"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 14:52"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 14:45"]Masennuslääkkeiden teho perustuu placebo-vaikutukseen. Itse paranin lopulta hyvän ihmissuhteen myötä. [/quote] No tuopa myt on ihan höpöä. Minulla esim. on biologinen serotoniinivaje, joka täytyy lääkkein korjata
[/quote]
Ei ole. Masennuslääkkeistä on hyötyä vain erittäin vakavassa, sairaalahoitoa vaativassa masennuksessa. Suomessa 400 000 ihmistä syö masennuslääkkeitä ja niistä ainakin 300 000 syö niitä aivan turhaan.
[/quote]masennuslääkkeillä hoidetaan muitakin vaivoja ja sairauksia kuin masennusta!
[/quote]
Jäihän tuohon ne 100 000 käyttäjää. Se riittää kyllä.
Muihin sairauksiin/vaivoihin löytyisi melkein aina parempi lääke, kuin masennuslääke. Suomalaiset lääkärit vaan ovat niin suolesta.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 15:07"]En minäkään ole parantunut ja vuosia sairastanut. Mikään ei kiinnosta. Yksin varmaan tekisin lopun kaikesta.
[/quote] voi voi........ Nyyh
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 15:07"]Eipä ole kehitysmaissa masennusta. Hyvinvointivaltion tuotetta nämä masistelijat.
[/quote] Millä perusteella ei ole?
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 15:06"]
65 kiloa tuli yhteensä ja n. 17 kiloa lähtenyt pois. Lääkäri on sanonut, että aineenvaihdunta on niin sekaisin lääkityksestä, ettei se toimi, vaikka syön normaalisti ja liikun, ei kilot karise. Ei voi mitään. Käytin Triptyliä suurella annoksella
[/quote]
Lääkärisi puhui paskaa. Lihosit, koska Triptyl lisää ruokahalua. Ja nyt käytät tuota "sekaisin olevaa aineenvaihduntaa" tekosyynä sille, ettet laihdu. Aivan varmasti laihdut, kun syöt vähemmän, kuin kulutat.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 15:11"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 15:07"]En minäkään ole parantunut ja vuosia sairastanut. Mikään ei kiinnosta. Yksin varmaan tekisin lopun kaikesta.
[/quote] voi voi........ Nyyh
[/quote] toivottavasti kasvatat maailmankuvaasi. Tsempit masentuneille
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 15:13"]Menkää hoitoon.
[/quote]
Hienosti olet lukenut kommentit. Monet sanoneet olevansa hoidossa, joten miten vielä paremmin voi mennä?
Ihmiset masentuu roikkumalla somessa lukemalla ja osallistumalla kaikenmaailman ongelmiin ja juttuhin, jotka jotkut idarit vääntää. Joskus tuntuu kuin kahlais viemärissä, kun lukee ihmisten aivopieruja avstä.
Enne oli paljon ruusuisempi kuva kanssaihmisistä, mutta näiden palstojen myötä on mieli muuttunut sivistyksestä ja sen tasosta tai lähinnä sen puutteesta.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 15:09"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 14:45"]Masennuslääkkeiden teho perustuu placebo-vaikutukseen. Itse paranin lopulta hyvän ihmissuhteen myötä. [/quote] No tuopa myt on ihan höpöä. Minulla esim. on biologinen serotoniinivaje, joka täytyy lääkkein korjata
[/quote]
Ei ole. Masennuslääkkeistä on hyötyä vain erittäin vakavassa, sairaalahoitoa vaativassa masennuksessa. Suomessa 400 000 ihmistä syö masennuslääkkeitä ja niistä ainakin 300 000 syö niitä aivan turhaan.
[/quote]masennuslääkkeillä hoidetaan muitakin vaivoja ja sairauksia kuin masennusta!
[/quote]
Muihin sairauksiin/vaivoihin löytyisi melkein aina parempi lääke, kuin masennuslääke. Suomalaiset lääkärit vaan ovat niin suolesta.
[/quote]joillakin miehillä on sellainen nolo vaiva kuin ennenaikainen siemensyöksy petipuuhissa... masennuslääkkeillä tuo vaiva korjaantuu. Mikä olisi parempi lääke siihen? tai anoreksian hoito, jotkin masennuslääkkeet lisää näläntunnetta niin ihmiselle alkaa ruoka maistua. Googlettelemalla löytyy lisää, en tajua miksi masennuslääkkeitä dissataan niin paljon! okei ei ne kaikille sovi ja terapiaa pitäisi tarjota enemmän, nythän terapiaa saa harva jne.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 15:17"]
Ihmiset masentuu roikkumalla somessa lukemalla ja osallistumalla kaikenmaailman ongelmiin ja juttuhin, jotka jotkut idarit vääntää. Joskus tuntuu kuin kahlais viemärissä, kun lukee ihmisten aivopieruja avstä.
Enne oli paljon ruusuisempi kuva kanssaihmisistä, mutta näiden palstojen myötä on mieli muuttunut sivistyksestä ja sen tasosta tai lähinnä sen puutteesta.
[/quote]Tää!
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 15:17"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 15:09"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]joillakin miehillä on sellainen nolo vaiva kuin ennenaikainen siemensyöksy petipuuhissa... masennuslääkkeillä tuo vaiva korjaantuu. Mikä olisi parempi lääke siihen? tai anoreksian hoito, jotkin masennuslääkkeet lisää näläntunnetta niin ihmiselle alkaa ruoka maistua. Googlettelemalla löytyy lisää, en tajua miksi masennuslääkkeitä dissataan niin paljon! okei ei ne kaikille sovi ja terapiaa pitäisi tarjota enemmän, nythän terapiaa saa harva jne.
[/quote]
Totta, masennuslääkkeillä on useita indikaatioita. Turhaan dissataan. Itse olen saanut hermokipuun avun masennuslääkkeestä.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 15:14"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 15:06"]
65 kiloa tuli yhteensä ja n. 17 kiloa lähtenyt pois. Lääkäri on sanonut, että aineenvaihdunta on niin sekaisin lääkityksestä, ettei se toimi, vaikka syön normaalisti ja liikun, ei kilot karise. Ei voi mitään. Käytin Triptyliä suurella annoksella
[/quote]
Lääkärisi puhui paskaa. Lihosit, koska Triptyl lisää ruokahalua. Ja nyt käytät tuota "sekaisin olevaa aineenvaihduntaa" tekosyynä sille, ettet laihdu. Aivan varmasti laihdut, kun syöt vähemmän, kuin kulutat.
[/quote]
Kivasti SINÄ tiedät miten asiani ovat. Itseasiassa masennukseni aikana harvoin söin yhtään mitään, kun en kyennyt mitään tekemään. Joten liikaa syömällä eivät kilot tulleet, mutta kun SINÄ niin sanot..... Jos tästä vielä vähennän syömisiä mitä nykyään syön, niin jää jäljelle veden juonti.
Ja toivottavasti olet lääkäri, et palstalääkäri, kun osaat noin hyvin kumota oman lääkärini puheet.
En enää jankkaa tästä asiasta. Parhaiten itse tiedän mitä koin 15 vuoden aikana. Kukaan muu ei.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 15:17"]Ihmiset masentuu roikkumalla somessa lukemalla ja osallistumalla kaikenmaailman ongelmiin ja juttuhin, jotka jotkut idarit vääntää. Joskus tuntuu kuin kahlais viemärissä, kun lukee ihmisten aivopieruja avstä.
[/quote]
Paitsi, että monet tässäkin ovat sairastuneet ennen somen aikakautta, että että...
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 15:17"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 15:09"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]joillakin miehillä on sellainen nolo vaiva kuin ennenaikainen siemensyöksy petipuuhissa... masennuslääkkeillä tuo vaiva korjaantuu. Mikä olisi parempi lääke siihen?
[/quote]
Tarkoitit varmaan, että pojilla on sellainen nolo vaiva? Siitä pääsee eroon harjoittelemalla. Masennuslääkkeillä tuo vaiva kyllä myös korjaantuu, mutta samalla menee tunne-elämä täysin vituilleen.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 15:22"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 15:14"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 15:06"] 65 kiloa tuli yhteensä ja n. 17 kiloa lähtenyt pois. Lääkäri on sanonut, että aineenvaihdunta on niin sekaisin lääkityksestä, ettei se toimi, vaikka syön normaalisti ja liikun, ei kilot karise. Ei voi mitään. Käytin Triptyliä suurella annoksella [/quote] Lääkärisi puhui paskaa. Lihosit, koska Triptyl lisää ruokahalua. Ja nyt käytät tuota "sekaisin olevaa aineenvaihduntaa" tekosyynä sille, ettet laihdu. Aivan varmasti laihdut, kun syöt vähemmän, kuin kulutat. [/quote] Joten liikaa syömällä eivät kilot tulleet, mutta kun SINÄ niin sanot..... Jos tästä vielä vähennän syömisiä mitä nykyään syön, niin jää jäljelle veden juonti.
[/quote]
Kyllä ne kilot tulivat liikaa syömällä. Kukaan ei lihoa syömällä vähemmän kuin kuluttaa. Se on täysi mahdottomuus. Tutustu vaikka fysiikan lakeihin.
Kumma juttu, että moni lihava sanoo syövänsä todella vähän. Mutta kun esim. tutkijat ovat tutkineet asiaa, ovat nämä syöneet paljon enemmän kaloreita kuin itse ymmärtävätkään.
Parantumassa olen läheisten avulla, rutiineilla. Lääkitys on keventynyt ja lääkärien juttusilla käyn harvemmin. Olen siinä mielessä onnellisessa asemassa, että minulla on osa-aikatyö, jonne lähteminen on vaikeaa mutta päivän päätteeksi olen tyytyväinen, että pystyin siihen. Monen vuoden harkinnan jälkeen olen ostanut jopa kuntosalikortin. Oikeastaan elämäni alkoi parantumaan huomattavasti sairaalakäynnin jälkeen. Eli pohjalla piti käydä josta sitten on ponnistettu takaisin elämään.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 15:14"]
[/quote]
[/quote]
Tuleeko mieleesi, että masentuneella on muutakin mietittävää kuin kalorien laskeminen. Ja masennus jo itsessään muuttaa elimistön aineenvaihduntaa ja hormonitasapainoa.
Itse olen Seronililla aikanaan 15 kiloa lihonut ja sen lääkkeen lopettamisen jälkeen helposti laihtunut. En todellakaan huomannut, että olisin kaksi käsin mättänyt safkaa, minkä luulisi olevan edellytys moiselle painonnousulle.
Emme olekaan.
Uskoisin että suuri elämänmuutos auttaisi.
Mies
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 15:34"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 15:14"]
[/quote]
[/quote]
Tuleeko mieleesi, että masentuneella on muutakin mietittävää kuin kalorien laskeminen. Ja masennus jo itsessään muuttaa elimistön aineenvaihduntaa ja hormonitasapainoa.
Itse olen Seronililla aikanaan 15 kiloa lihonut ja sen lääkkeen lopettamisen jälkeen helposti laihtunut. En todellakaan huomannut, että olisin kaksi käsin mättänyt safkaa, minkä luulisi olevan edellytys moiselle painonnousulle.
[/quote]
Onko luetun ymmärtäminen kunnossa? En kritisoinut masennuksen aikana lihomista, vaan sitä väitettä, ettei niistä kiloista muka pääse eroon.
En minäkään ole parantunut ja vuosia sairastanut. Mikään ei kiinnosta. Yksin varmaan tekisin lopun kaikesta.