Mihin nelikymppinen voisi uudelleenkouluttautua?
Ei sote-alaa eikä muutenkaan ihmisläheistä työtä. En ole matemaattinen enkä tietotekniikan taitaja.
Kommentit (654)
Maistuiskos kodeissa työskentely?
Katso: HELPPY.FI
Juuri lähetin työhakemuksen. 1 asiakas kerrallaan... ei ravaamista urakka tahdilla.
Sopii myös eläkkeellä olijan lisä ansioiksi. Palkkaavat siis myös eläkeläisiä.
Vertailtuani näitä firmoja, itse päädyin tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse harkitsen lääkistä. Nykyisen koulutus yhteiskuntatieteiden maisteri. En ymmärrä miten ikä liittyy asiaan ellei nyt harkitse jotain tosi fyysistä ammattia.
Kai sen verran, että pitäisi työllistyä aikalailla heti, kun ei työuraa ole niin paljon jäljellä.
40-vuotiaalla työuraa jopa 30 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Maistuiskos kodeissa työskentely?
Katso: HELPPY.FI
Juuri lähetin työhakemuksen. 1 asiakas kerrallaan... ei ravaamista urakka tahdilla.
Sopii myös eläkkeellä olijan lisä ansioiksi. Palkkaavat siis myös eläkeläisiä.
Vertailtuani näitä firmoja, itse päädyin tähän.
Mitä kodeissa tehdään?
Mikä ammatti on kadonnut Suomesta josta 40-vuotias ei enää saa duuneja?
Linkedinissä vain 5% on aktiivisia, loput vaan seuraa mitä 5% julkaisee eli 40+ vuotias voi ryhtyä LinkedIn staraksi ja keynote speakeriksi sekä kirjoittaa 0-kirjoja tyyliin: myynnin taika, tehokas organisaatio jne
Olen 55-vuotias ja opiskelen sähkö- ja automaatioalan perustutkintoa.
Opiskele vaikka sähköasentajaksi.
Koskaan ei ole liian myöhäistä.
No mitäs jos on. Ja käytännössä lahjoja on ehkä jollain 2% ihmisistä, lopuilla se on kiinnostusta ja kovaa työn tekoa.
Isännöitsijäksi tai hoitoalalle. Ja vieläkö niitä koodareitakin tarvitaan lisää?
Minun päähän ei mahdu yhtälö siitä että työttömyysaste on noin 7% joista osa ei yritä saada työtä, osa on sairaita tai työkyvyttömiä joita ei voi palkata. Miten helessä on mahdollista että tavalliset työikäiset eivät näiden keskustelujen mukaan työllisty millään. Et ole ikinä sopivan ikäinen, sinulla ei ole ikinä sopivaa tutkintoa sen hetkiseen talouden tilanteeseen nähden, sinusta etsimällä etsitään se negatiivinen seikka, joka estää sinun työllistymisesi. Täällä on kokonainen virasto, jonka pitäisi auttaa työvoiman ja työantajain kohtaamisessa. Sitten keskustelupalstalla ehdotellaan kaikista kusisimpia töitä mitä maa päällään kantaa. Minusta tuntuu että on ihmisiä jotka nauttivat siitä että saavat syventää toisen ihmisen ahdinkoa. Mikä ihme täällä mättää?
Naisena voit aina avata nahkalompsasi eikä vaadita edes mitään koulutusta.
Vierailija kirjoitti:
Se on surullista miten nuoruutta ihannoidaan ja nelikymppinen on jo liian vanha kaikkeen. Elämä on vähän kuin ohi ja toivo menetetty, vaikka ehkä jopa yli puolet elämästä on vielä jäljellä. Itekin oon ikuisesti työtön 40v. Valmistun kohta maisteriksi, mutta ei takuulla tule työllistymään sittenkään, ala kun on humanistinen.
Nelikymppisiä on niin eri näköisiä. Osalla lapsia, osalla ei ja säilyneet nuorekkaana.
Kannattaa laittaa kuva hakemukseen/CV:een, jos vieläpä näyttää nuoremmalta kuin mitä on ja pitää ulkonäöstään ja kunnostaan huolta ja jos on nätti ihminenkin kaiken lisäksi :) Taatusti vaikutusta työnsaantiin, sanokaa mitä sanotte.
Suomen työelämä ja elinkeinot vaikuttaa hyvin kapea-alaiselta ja yksitoikkoiselta, ei ole paljon vaihtoehtoja valittavaksi, ja varsinkin koulutuksessa on paljon myös harhaan vieviä fake vaihtoehtoja tarjolla, kuten jotkut taide-alat, jotka eivät työllistä ketään. Tärkeintä töihinpääsyssäkin näyttää olevan se kenet tunnet, kuin se mitä olet.
Mä olen 42v, ja miettinyt aina välillä hakisko vielä opettajaksi. Tehnyt niitä töitä ulkomailla muutaman vuoden, ja oli upea kokemus - loistin siinä työssä, sain nuoriin hyvin kontaktia ja pystyin konkreettisesti olemaan avuksi. Työ oli kiireistä ja työmäärältään rankkaa toki, mutta nää kohtaamiset ja muistot nuorten kanssa niin voimaannuttavia. Jos edes pääsisin opiskelemaan, olisin kuitenkin jo melkein 50 valmistuessani. Huolittaisko sillon enää aloittelevaa opettajaa hommiin? Nytkin sijaisuuksiin vaaditaan vähintään pedagogisia opintoja.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen 42v, ja miettinyt aina välillä hakisko vielä opettajaksi. Tehnyt niitä töitä ulkomailla muutaman vuoden, ja oli upea kokemus - loistin siinä työssä, sain nuoriin hyvin kontaktia ja pystyin konkreettisesti olemaan avuksi. Työ oli kiireistä ja työmäärältään rankkaa toki, mutta nää kohtaamiset ja muistot nuorten kanssa niin voimaannuttavia. Jos edes pääsisin opiskelemaan, olisin kuitenkin jo melkein 50 valmistuessani. Huolittaisko sillon enää aloittelevaa opettajaa hommiin? Nytkin sijaisuuksiin vaaditaan vähintään pedagogisia opintoja.
Anna mennä!
Vierailija kirjoitti:
Sijaisuuksia pääsevät tekemään epäpätevätkin. Ala-asteella sijaisena toimi esimerkiksi tuttavaperheen opettajan lukiolainen lapsi. Amk-koulupohjalla on myös tehty sijaisuuksia.