Polttaririita ja ystävyyssuhde poikki?
Pakko avautua, kun niin rai-vos-tut-taa! Hyvä ystäväni, jonka olen tuntenut jo liki 15 vuotta, meni viime viikonloppuna naimisiin. Sitä ennen oli tietysti polttarit. Polttaritiimissä tultiin siihen lopputulokseen, että budjetti on n. 130 €/ hlö, mitä itse kovasti vastustin, sillä itselläni ei ollut mitenkään varaa laittaa yhden vuorokauden menoihin noin paljoa. Sanoin, että itse en kykene opiskelijana osallistumaan, kun ei ole varaa. No, polttarit kuitenkin pidettiin tuolla budjetilla, minä jätin väliin. Tästäkös morsian sitten veti kunnon kilarit! Haukkui minut pihiksi, teeskentelijäksi, huonoksi ystäväksi... Olisin kuulemma hyvin voinut ottaa summan säästöistäni (vanhempieni aikoinaan säästämä opiskelukassa, jäljellä about 300 €), kun kyseessä kuitenkin hänelle tärkeä päivä ja once in a lifetime -kokemus. Aivan naurettavat ämmäkilarit! Tottahan toki jokainen morsian haluaisi unelmiensa häät polttareita myöten, mutta nyt meni kyllä tuolta prinsessalta käytös niin yli, että kun oli saanut raivokohtauksensa raivottua, ilmoitin, etten pääse itse häihinkään paikalle. Lahjankin kävin palauttamassa kauppaan, kun suututti. Siitä sainkin takaisin sen 75 €, jonka olin siihen säästöistäni sijoittanut... Huoh. Onhan tämä kyseinen henkilö aina ollut vähän prinsessa, mutta nyt kyllä meni mielestäni jo liian pitkälle. P.S. Anteeksi kappalejakojen puuttuminen, näppäilen puhelimella.
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 14:20"]Näin kaasona on pakko sanoa, että varsinkin kun on paljon väkeä polttareissa, niin on mahdoton saada sellaista polttarisumma joka käy kaikille..varsinkin kun suurimmalle osalle käy helposti esim satasen polttarit ja sitten yksi tai kaksi henkilä on valmiita maksamaan vain tyyliin kympin... suurin osa kuitenkin haluaa tehdä kaikkea kivaa, käydä esim ravintolassa syömässä, joten enemmistön määräämällä summalla mennään. Vaikutat ap vähän marttyyrilta.
[/quote]
Pointtihan ei olekkaan se, ettei joku pysty osallistumaan polttareihin hinnan takia, vaan että morsian ja/tai kaaso pistää ystävyyden katkolle sen takia. Kyllä aikuisten ystävien pitäisi pystyä ymmärtämään, että ystävillä on erilaisia elämäntilanteita, ja suhtautua mahdolliseen poisjääntiin hienotunteisesti.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 14:20"]
Näin kaasona on pakko sanoa, että varsinkin kun on paljon väkeä polttareissa, niin on mahdoton saada sellaista polttarisumma joka käy kaikille..varsinkin kun suurimmalle osalle käy helposti esim satasen polttarit ja sitten yksi tai kaksi henkilä on valmiita maksamaan vain tyyliin kympin... suurin osa kuitenkin haluaa tehdä kaikkea kivaa, käydä esim ravintolassa syömässä, joten enemmistön määräämällä summalla mennään. Vaikutat ap vähän marttyyrilta.
[/quote]
Tämä kannattaa ratkaista kuten meillä.
Miehen polttareissa mies joutui maksamaan seurueen jäsenten pizzat, kun kellään ei "sattunut" olemaan rahaa mukana. Ei ole kuulunut takaisinmaksua vieläkään vaikka kuukausia on aikaa...
Omissani taas - no, niitä ei ollut. Kaaso ilmoitti 5 päivää ennen häitä ettei ole ehtinyt järjestää mitään, mikä tuntui kurjalta kun olin kysynyt monta kertaa tarvitseeko apua ja koska ne suunnilleen ovat. Kaikki oli kuulemma ihan hallinnassa...
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 14:20"]Näin kaasona on pakko sanoa, että varsinkin kun on paljon väkeä polttareissa, niin on mahdoton saada sellaista polttarisumma joka käy kaikille..varsinkin kun suurimmalle osalle käy helposti esim satasen polttarit ja sitten yksi tai kaksi henkilä on valmiita maksamaan vain tyyliin kympin... suurin osa kuitenkin haluaa tehdä kaikkea kivaa, käydä esim ravintolassa syömässä, joten enemmistön määräämällä summalla mennään. Vaikutat ap vähän marttyyrilta.
[/quote]
Niin siis mielestäsi minun olisi kuulunut kaikessa hiljaisuudessa hyväksyen kuunnella, kun morsian haukkuu minut maan rakoon ja lähes alimpaan Helvettiin, kun minulla ei yksinkertaisesti ollut laittaa yhteen päivään kuukauden lasku- ja ruokarahoja? Ap
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 13:09"]
No ei morsian ole niiytä omia polttareitaan kuitenkaan suunnitellut. Tiimin vikahan tuo hinta on eikä morsiammen. Olisit ehkä voinut neuvotella itsellesi halvemman hinnan jättämällä joitain kalliimpia aktiviteetteja väliin. Turha jälikäteen marista. Olisit vain ilmoittanut, että et pääse paikalle ja homma olisi hoidettu siististi.
[/quote]
Siis alapeukkua sataa. Eihän se morsian polttareita suunnittele oikeasti mikä teissä on vikana. Morsiammen kavereiden vika korkea hinta on ja Ap:n omaa hölmöilyä, että meni hölmöilemään tuosta riidan morsiammen kanssa. Jäädään hissunkissun sivuun tuollaisissa tilanteissa, eikä aiheuteta draamaa toisten häiden alla, vaikka hinta olisikin kohtuuton.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 15:14"]
No ei morsian ole niiytä omia polttareitaan kuitenkaan suunnitellut. Tiimin vikahan tuo hinta on eikä morsiammen. Olisit ehkä voinut neuvotella itsellesi halvemman hinnan jättämällä joitain kalliimpia aktiviteetteja väliin. Turha jälikäteen marista. Olisit vain ilmoittanut, että et pääse paikalle ja homma olisi hoidettu siististi.
[/quote]
Siis alapeukkua sataa. Eihän se morsian polttareita suunnittele oikeasti mikä teissä on vikana. Morsiammen kavereiden vika korkea hinta on ja Ap:n omaa hölmöilyä, että meni hölmöilemään tuosta riidan morsiammen kanssa. Jäädään hissunkissun sivuun tuollaisissa tilanteissa, eikä aiheuteta draamaa toisten häiden alla, vaikka hinta olisikin kohtuuton.
[/quote]
Morsianhan tässä tarinassa sen riidan ponkaisi pystyyn, ei ap.
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 15:16"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 15:14"]
[/quote]
[/quote]
Morsianhan tässä tarinassa sen riidan ponkaisi pystyyn, ei ap.
[/quote]
Oho joo ninpä onkin. Noita olisi kyllä pitänyt laittaa roviolle, eikä alttarille.
Ääh, mä olen myös tämän vuoden morsiamen kaaso. Ei olla edes tunnettu kovin kauaa, en käsitä miksi hän minut pyysi (+3 muuta?!). Häät ovat vasta syksyllä, ja jo nyt olen jo korviani myöten täynnä. Nainen on varmaan suunnitellut niitä unelmiensa prinsessahäitä sieltä 15-vuotiaasta saakka, ja nythän ne täytyy saada. Ihan sama vaikka sulhanen painaa kahta duunia rahoittaakseen ne, ja nyt jo ainakin kahteen ihmiseen on välit menneet poikki. Nämä kaksi muuta kaasoa suunnittelevat polttareita enemmän, ja heidän mielestä on aivan kohtuullista jos viikonlopun kestävät polttarit maksavat n. 150€ per henkilö. Siis mitä?! Ja arvatkaa vaan kuka vetää kilarit kun ilmoitan, että en todellakaan aio laittaa meidän melkein kuukauden ruokarahaa yhteen viikonloppurillutteluun. Huoh.