Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TOTUUS amis vs. lukio

Vierailija
16.05.2015 |

Olen valmistunut kaksoistutkintoon v. 2013.
Amis:Naurettavaa apukoulutasoa. Opetus surkeaa. Kokeet helpompia kuin peruskoulussa. Lukematta fiksu saa heittämällä täydet pisteet.

Lukio: Vaatii oikeasti älyä. Tyhmä ei koskaan valmistu yo:ksi (vrt. Amis) .

Kommentit (153)

Vierailija
121/153 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 10:37"]

Nykyinen koulutusjärjestelmä ei tosiaan ole ihan tätä päivää, joutava pänttääminen kuten turhien vuosilukujen ulkoaopiskelu pitäisi heittää huit helvettiin. Oli se ehkä tärkeää silloin 1800-luvulla, kun kaikki tieto ei ollut jokaisen taskussa. Nyt suiitä on vain haittaa.

[/quote]

This! Ymmärrän toki, että lääkäri ei voi kaikkea tietoa Wikipediasta tarvitsee, mutta maailma tarvitsee myös neekereitä ja jääkäreitä nyt näin esimerkkinä. Ja lisäksi ihmiset oppivat eri tavalla. Mun päässä ei pysy mistään sata sivuisesta kirjasta päntättävä paskajaaritus, mutta heti jos katson videon samasta aiheesta tubesta niin kaikki pysyy päässä. Myös se siellä homeisessa luokassa puisissa pulpeteissa istuminen vituttaa.

Vierailija
122/153 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eliittilukion käyneenä paluu todellisuuteen oli karmaiseva, kun armeijan kutsuntatilaisuus oli täynnä näitä amisjanttereita. Onneksi c-paperit, ei noiden juttuja olisi jaksanut sitä yhtä päivää kauempaa. No onneksi yliopistossa taas fiksumpaa porukkaa ja täällä viihtyy

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/153 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse menin amikseen koska tuntui paremmalta vaihtoehdolta siellä oon saanut tehdä enemmän käsilläni ja oppinut monia asioita ihan alaan ja elämään. Mun mielestä ei ne luvut enkusta ja vaikka äikästä merkitse siel paperis vaa se kuinka on opiskellu ja löytäny oman tavan miten nautit töistäs mut kuitenki sillee et ei oo se laiska jaakko vaa ahkera pentti. Mun suvus on lukio ollu tärkee sen takii moni faijan puolelt mua ei arvosta mut eipä siinä mitää mulle on pääasia et mie pääsen tekee mitä haluun. Ja joo ehkä opetus on huonoo joidenki mielestä mut meikäläinen en osannu ees kertoo omaa nimeeni ruotsiks mut nyt osaan kertoo ittestäni kunnol ja muutenki sanastoo mitä mun ammatissa tarvii

Vierailija
124/153 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 00:34"]Olen valmistunut kaksoistutkintoon v. 2013.
Amis:Naurettavaa apukoulutasoa. Opetus surkeaa. Kokeet helpompia kuin peruskoulussa. Lukematta fiksu saa heittämällä täydet pisteet.

Lukio: Vaatii oikeasti älyä. Tyhmä ei koskaan valmistu yo:ksi (vrt. Amis) .

[/quote]TÄHÄN!

Vierailija
125/153 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 09:42"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 07:37"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 00:39"]Lukio vaatii älyä ja lukupäätä. Amiksen pystyy suorittamaan vammainenkin [/quote]Ylioppilaaksi kyllä pääsevät nykyään myös ne tyhmät ja lahjattomatkin, ihan näin btw. Opettajat pystyvät junailemaan näille esim. todistuksen lukihäiriöstä ja simsalabim, ytl nostaa heti arvosanoja vähintään kahden pykälän verran. Kyllä niistä tampioista tehtiin valkolakkisia vaikka 5 keskiarvolla. :-D

[/quote] ei opettaja määrää kuka on lukihäiriöinen, saavat ainakin enemmän aikaa kirjoituksissa

[/quote]Öö määräiskö vaikka erityisopettaja? Huoh.

Vierailija
126/153 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen kävin elokuvissa katsomassa Mad Max fury road - leffan. Siellä oli myös katsomassa, epäilemättä, näitä pahamaineisia amislaisia. He olivat ajaneet omilla itse kunnostamillaan jenkkiautoillaan leffaan pin-up tyttöystäviensä kanssa ja kaikki selvästi nauttivat, varsin laadukkaasta toimintapläjäyksestä.

Paikalla oli myös muita, varmaankin niitä amislaisia. Huomasin että Mison-suojakaasu mainos oli brodeerattu yhden ruutupaidan kylkeen. Nuorimies näytti ihan selvästi levysepältä. Hänellä oli tuoreita paloarpia kuumakaarihitsauksesta paksunahkaisessa kämmenselässään, näin ajattelin. Hän ja hänen nuorikkonsa olivat saaneet esikoisensa hoitoon mummille ja papalle. Kuulin että he aikoivat jatkaa leffan jälkeen syömään johonkin junttiin Panco Villan ravintolaan. Hitsi, tuo jätkä varmaan syö sen Ranchi Burgerin maalaislohkoperunoilla. Katsoin inhoten kuinka molemmat hymyilivät toisilleen ja koskettivat vaivihkaa toistensa käsivarsia.

Vieressäni istui  selvästi joku vitun amatsun juntti. Koulutustasohuomioiden varmasti vähä-älyinen. Se auttoi veljeään vammaispaikalle, veljellä oli varsin motorisoitu pyörätuoli johon he olivat yhdessä kiinnittäneet Mad Max aiheista rekvisiittaa, veljeksiä nauratti tilanne ja he vilkuilivat yleisöön jotta joku huomasi heidän fanituksensa. Jenkkiautoporukka yläpeukutti tyypeille, ja kaikki hymyilivät. Veli oli CP- vammainen. Se tupakalta haiseva amatsuvelipoika taputti veljeään olkapäälle ja kertoi että huomenna mennään kattoon Ratinaan Speedway- ajoja.

Paikalle oli tullut myös joku saakelin lähärimuijaopiskelija. Se odotti poikaystävää ja näpytteli puhelimeensa tekstaria. Kuulin kuinka se kertoi tehneensä hoivatyön-näyttöä dementiakodissa. Päivä oli ollut rankka; kaksi hoitajaa oli ollut sairaana joten hän oli joutunut tilanteen pakosta opiskelijana ottamaan  paljon vastuuta potilaista, mutta hän oli siitä selvinnyt siitä, nippa nappa - mummot ja papat oli vuoteessa, lääkitty pedattu ja vaipoitettu.  Osastonhoitaja oli kehunut suoritusta ja tyttö säteili kun hän kertoi tämän paikalle saapuneelle lähäripoikakaverilleen. Hitto mitä luusereita. Olisivat lukeneet itsensä sairaanhoitajiksi.

Onneksi paikalle sattui yksi fiksu ylioppilas. Huomasin hänet koska hän oli laittanut ylioppilaslakin päähän ja hän säteili selvää älyllistä ylivoimaa.

Leffan jälkeen parkkipaikalla oma Nissan Micran merkkinen autojen sukulainen ei lähtenyt käyntiin - kuului vain joku omituinen vinkuminen konepellin alta. Viereeni ikkunan taakse ilmestyi yksi niistä vitun amatsu-junteista, sillä oli akkukaapelit mukana. Se käski avata konepellin sano että tarvitsen virtaa....

hitto mikä pelle...

- OskariE

Vierailija
127/153 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 09:57"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 09:29"]

Ei lukiolla tee mitään. Itse nukuin kolme vuotta lukiossa. Kirjoitin 3 C:tä ja yhden M:n. Niin kuin kirjoituksestanikin huomaa niin minulla ei ole hajuakaan miten edes suomea kirjoitetaan. Lukion jälkeen olin 10 vuotta työttömänä kun eihän sillä paperilla tee mitään. No ajattelin käyttää ajan hyväksi ja hankin lapset tuona aikana. Sitten menin työkkärin kurssille ja opiskelin itseni laitoshuoltajaksi. Heti sain töitä sairaalasta ja minusta 30 000€ vuositulot 8kk aikana suoritetusta koulutuksesta on ihan hyvä. Lisäksi minusta sairaalasiivous on parasta mitä ihminen voi tehdä vaatteet päällä. Minä rakastin joka ikistä työpäivää ja vapaapäivät olin ihan maassa kun en päässyt töihin. Poltin itseni loppuun parissa vuodessa. Eläkkeelle jäin 33 vuotiaana. Eipä mulla enää ole mitään. Ei omaisuutta, lapsia, työpaikkaa vain menetetyt luottotiedot, kaupungin kämppä spurgutalossa ja rajattomasti aikaa. Päivillä ei mitään merkitystä. Tiistai aamunsa voi aloittaa vaikka pullolla viinaa ja olla viikonloput selvinpäin. Ihan sama.

[/quote] jotkut tekee ja pääsevät yliopistoon, ammattikorkeaan . Joku kirjoittaa pitkän matematiikan, kemian, fysiikan, biologian yms ja mikäli tullut ällää ja eetä niin hyvät mahikset päästä tekniseen yliopistoon, luonnontieteelliseen, lääkikseen. Ei kaikista pidä tulla akateemisia vaan jonkun täytyy olla poliisi, leipuri, kokki, putkimies, autoasentaja jne
[/quote]

Itsekin olisin sinne yliopistoon halunnut ja koitinkin, mutta kun en pysty keskittymään. Nyt vasta on tutkittu ja myönnetty että minulla on adhd. Lisäriesana kaksisuuntainen mielialahäiriö.

Vierailija
128/153 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukion kävin ja sain hyvät arvosanat. Jos nyt saisin valita, niin menisin amikseen. Lukion papereilla en ole hyötynyt tähän päivään asti missään asiassa. Kyse oli lähinnä siitä, että lähimmät kaverit valitsi lukion, jotta sai lisäaikaa miettiä, että mitä sitä haluaa tehdä isona. Itselleni tämä valkeni vasta reilusti yli 20-vuotiaana. Peruskoulun jälkeinen ikä on monelle liian nuori päättää omasta tulevaisuudestaan. Lukio antoi kolme vuotta lisäaikaa miettiä, mutta jälkiviisaana valitsisin nykyään toisin.

Vierailija
129/153 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 11:29"]

Eliittilukion käyneenä paluu todellisuuteen oli karmaiseva, kun armeijan kutsuntatilaisuus oli täynnä näitä amisjanttereita. Onneksi c-paperit, ei noiden juttuja olisi jaksanut sitä yhtä päivää kauempaa. No onneksi yliopistossa taas fiksumpaa porukkaa ja täällä viihtyy

[/quote]

Tarkoittaako nuo sinun c-paperit, että sinut vapautettiin asevelvollisuudesta?

Vierailija
130/153 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amis onkin tarkoitettu semmoisille jotka pärjäävät paremmin käytännönläheisissä töissä, heitäkin tarvitaan. Kaikki ei valitettavasti pärjää niissäkään.

Vierailija
131/153 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Ystäväni meni amikseen. Peruskoulun ka 5,1. Amiksesta veteli hyviä arvosanoja. Tätä nykyä työtön.

Vierailija
132/153 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hohhoijaa.

Vierailija
133/153 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki tuon tietää, paitsi amis-av-mammat

Vierailija
134/153 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä uutta? Kaikki tuon tietää! Tyhmä ei lukiossa pärjää!

Vierailija
135/153 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amiksen syykö se on, että opetus on tuota tasoa? Vituttaa tuo ainainen amisten väheksyminen. Juu ja minäkin olen ylioppilas ja opiskelen tällä hetkellä ammattiin. Yo-todistuksella saa pyyhkiä persettä, sillä ei töitä saa.

Vierailija
136/153 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tyhmätkin voi valmistua lukiosta.

Vierailija
137/153 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mäkin sain hyvät arvosanat amiksesta lukematta. Mutta enpä vois väittää lukeneeni lukiossakaan. Ja amiksen papereilla sain töitä, lukion papereilla en toistaiseksi ole tehny mitään.

Vierailija
138/153 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeesti niin totta, vaikkei tätä kai ääneen saisi sanoa.

Vierailija
139/153 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuus on se, että paskoilla papereilla ei tee yhtään mitään, ihan sama ovatko ne amiksesta vai lukiosta.

Vierailija
140/153 |
23.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up