TOTUUS amis vs. lukio
Olen valmistunut kaksoistutkintoon v. 2013.
Amis:Naurettavaa apukoulutasoa. Opetus surkeaa. Kokeet helpompia kuin peruskoulussa. Lukematta fiksu saa heittämällä täydet pisteet.
Lukio: Vaatii oikeasti älyä. Tyhmä ei koskaan valmistu yo:ksi (vrt. Amis) .
Kommentit (153)
kyllä ne amikset tietää monesti paljon enemmän kun jotku lukiolaiset. Amiksesta ei tod pääse läpi tietämättä mitään!! Toisinku sitte taas lukiosta..
Paljon mielipiteitä erilaisia puolesta ja vastaan, kuin myös osittaisia totuuksia.
Varmasti on niin että lukioon hakeutuu ns vähän terävämmät kynät ja ahkerat lukutoukat mutta kuitenkin porukkaan sopii niitä jotka kirjoittavat kaikista A: n tai B:n paperit max joista ei ole mitään hyötyä jatko-opintojen kannalta.
Taas joku voi pelkillä amisviiksillä yltää hyväpalkkaiseen työhön 40 000e-100 000€/v
Vierailija kirjoitti:
Eliittilukion käyneenä paluu todellisuuteen oli karmaiseva, kun armeijan kutsuntatilaisuus oli täynnä näitä amisjanttereita. Onneksi c-paperit, ei noiden juttuja olisi jaksanut sitä yhtä päivää kauempaa. No onneksi yliopistossa taas fiksumpaa porukkaa ja täällä viihtyy
Fiksusti valitsit. Itse kävin katsomassa ja oli varmaan mun elämän tyhmimmät kaksi viikkoa
Voi kyllä lukiosta tyhmätkin pääsee. Oon viime kevään ylioppilas ja kyllä kirjotuksista tampiotkin pääsi läpi ja jopa jokseenkin ok arvosanoin.
Verrataanko nyt amiksen yleissivistävien aineiden vaatimuksia lukioon? Tietysti siinä mielessä amis on paljon helpompi. Itse olen saanut kymppejä lukiosta ja huonoja arvosanoja amiksen käytännön opintojaksoista. Arvostelu amiksessa on kyllä mielestäni ollut epämääräistä mutu-paskaa; kun oli näyttö, ei edes kerrottu olennaisia numeroon vaikuttavia asioita kunnolla.
-Mies 29v + 1v-
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 00:43"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 00:42"][quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 00:39"]Lukio vaatii älyä ja lukupäätä. Amiksen pystyy suorittamaan vammainenkin
Vitut vaadi. Lukenut en yhtään ja silti valmistuin lukiosta.
Sinä mitään lukiota ole käynyt :D
Ärsyttääkö jotain oikeasti, kun joillekin lukio on helppoa ja riittää, että vaivautuu vain tunnille ja puoliksi kuuntelee opettajaa?
Tuskin kuitenkaan kymppejä ja ällän papereita tällä taktiikalla??
Vierailija kirjoitti:
kyllä ne amikset tietää monesti paljon enemmän kun jotku lukiolaiset. Amiksesta ei tod pääse läpi tietämättä mitään!! Toisinku sitte taas lukiosta..
Heh
Mahtoiko olla Eistein, joka ei kouluttautunut lainkaan,ainakin sosiaalisesti oli kykenemätön.Hemingwaykin tappoi itsensä.Ei koulutus paljon ihmisestä kerro
"-Yksinkertaisesti amis on wt-sakin paikka. Terv. Yo ja nyt lääkiksessä. Faktasta ei tarvitse suuttua."
- - "Lol :D amiksestakin pääsee lääkikseen :D"
"- -- - Hyvin harva pääsee. Lol."
Ei lääkikseen pääsy vaadi, mitään ylimaallisia kykyjä. Mutta fakta on myös, ettei lääkikseen pääsy ole ammattikoulupohjaan verrattuna paljoa jos lainkaan jos pohjalla on arvosanoilla mitattuna keskinkertainen tai alle keskinkertianen ylioppilastodistus... Ja kai tuo vähän riippuu myös siitä, mitä ammattikoulussa on opiskellutkin.... Ja toki lukiopohjaisella on varmasti se etu (tai riesa), että hänen odotetaan, melkeinpä vaaditaan jatkavan opintojaan jossain, kun taas -tavallisesti- samanikäisen ammattikoulusta valmistuvan odotetaan ryhtyvän töihin ja elättävän itsensä "ammattilaisena."
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 13:19"]
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 11:29"]
Eliittilukion käyneenä paluu todellisuuteen oli karmaiseva, kun armeijan kutsuntatilaisuus oli täynnä näitä amisjanttereita. Onneksi c-paperit, ei noiden juttuja olisi jaksanut sitä yhtä päivää kauempaa. No onneksi yliopistossa taas fiksumpaa porukkaa ja täällä viihtyy
Tarkoittaako nuo sinun c-paperit, että sinut vapautettiin asevelvollisuudesta?
Kyllä[/quote) nk eliittilukion kävi myös lapseni ja pääsi yliopistoon ja kävi armeijan ja samassa tuvassa oli myös amiksia mutta ei kertaakaan haukkunut heitä, totesi vaan että ihmiset on niin erilaisia .
Vierailija kirjoitti:
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 00:39"]Lukio vaatii älyä ja lukupäätä. Amiksen pystyy suorittamaan vammainenkin
Vitut vaadi. Lukenut en yhtään ja silti valmistuin lukiosta. oliko sulla pitkä matematiikka, fysiikka, kemia ja kirjoitit tietenkin ja ihan lukematta, tietysti oli kolme vierasta kieltäkin
Kuinka ankeaa pitää jollakin olla että vielä valmistumisen jälkeenkin pitää vängätä koulutusmuodostaan? Mitä seuraavaksi, vertaillaan sitä kuka kävi parasta lastentarhaa?
Voi teitä ihmisiä. Nyt hankitaan se elämä, jookosta.