Miksi aikuiset ukot jaksaa itkeä yhdestä reserviläiskirjeestä?
Käykö tuo tieto jotenkin egon päälle, jos ei olekaan parempi kuin naapuri?
Kommentit (78)
Edes suomen armeija ei halua minua. Pääsin jonnekin jämäsijalle. Haistakaa vittu turhasta kirjeestä!
Meitähän on moneen junaan, minä en ole ainakaan itkenyt yhtään eikä kukaan kaverikaan. Kaipa siihen miljoonaan mahtuu kaikenlaisia itkijöitäkin. Luin kirjeen ja nakkasin sen roskiin, en ole sen enempää kirjeelle tuhlannut ajatusta. Luki sotilasarvo, ammatti jne..Kylläpäs oli jännää saada lukea mitä ne siellä intissä on oikein keksineet ja tietävät minusta :D
Miesten itsemurhatilastot ovat olleet nousussa reserviläiskirjeiden postittamisen jälkeen.
Miehet eivät osaa ollenkaan ajatella esim. sitä että monen alan ihmisiä tarvitaan reservissä koska jos tänne jäisi vain sivarit, naiset ja lapset niin kuka toimittaa sähkön? Kuka varustaa puolustusvoimia? Kuka hoitaa haavoittuneet? Yms. Monilla miesvaltaisilla aloilla oltaisiin kusessa. Monille on myös vaikeaa että vaikka olet johtotason henkilö töissä, et sitä kriisiaikana välttämättä ole, vaan se saattaa olla se Pekka Pätkätyöläinen joka on armeijasta päästyään tullut reservin vänrikiksi kun itse olet ollut vain 6kk kuljettajana.
Ihan samaa ihmetellyt, että mistä nää lööpit nyt tulee. Oikeastiko miehet ovat niin pikkusieluisia? Vai onko pari toimittajaa vaan ymmärtänyt niin?
Ekana huomasin, ettei ne sällit ainakaan luetun ymmärtämistä osaa. Kirjeitä aletaan postittamaan vapun jälkeen. Eli ei kaikki saa samana päivänä kirjettään, tietenkään. Joku oli saanut kirjeen, niin loput 800 000 itkee oman kirjeensä perään. Nyt oikeesti!
Siis häh?
Tuollaisten miesten kuuluu hypätä kaivoon!?
No ku minähän se oon ekana rivissä ja "oikeasti" minun sotilasarvo on jotain muuta kuin se maavoimien jääkäri, oikeasti minuthan ylennetään vähintään majuriksi jos jotain tapahtuu. ja sitten kun se kirje tulee käy ilmi ettei ole edes määrätyssä tehtävässä vaan paikkaamassa aukkoja niin itkuhan siinä tulee
MITÄ siinä kirjeessä lukee herranjestas. Oma mieheni ei halunnut sitä edes näyttää mulle.
Mua on ihmetyttänyt se, kuinka lähipiirin miehet ovat suorastaan kytänneet postia odottaessaan sitä kirjettä. Ja sitten on pettymyt kova, kun ei olekaan mitään huipputehtävää, vaikkei ole käynyt kertaamassa 20 vuoteen. Ihan kuin olisivat taantuneet kehityksessä 20v kirjeen myötä :O
Kaikella järjellä sitä ajattelisi, että ne ahdistuisivat, jotka saisivat kuulla joutuvansa ensin tykinruoaksi. Mutta tietysti miehet toimivat päinvastoin.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 23:03"]Haistakaa vittu. Mut on vapautettu koko armeijapaskasta.
Terveisin onnellinen C-mies
[/quote]
Miks must Tuntuu et susta on miehisyys kaukan?
Musta se kirje oli ihanan jännittävä. Heti halusin omaa sissiäni naida ja rakastaa.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 23:34"]
MITÄ siinä kirjeessä lukee herranjestas. Oma mieheni ei halunnut sitä edes näyttää mulle.
[/quote]
Muista miehistä en tiedä, mutta oman mieheni kirjeessä luki sotilasarvo (matruusi) ja että reservissä pysyy. Ei tullut mitenkään yllätyksenä miehelle.
Olen reservissä, niinkuin sadat tuhannet muutkin ikäiseni miehet. Osasin odottaa, että reservissä ollaan.
Ihan naurettava juttu, koko kirjeiden lähettäminen, kun suurin osa saa vastaukseksi - ei sijoituspaikkaa.
Olisi nyt vaan oikeasti lähetetty niille viidellesadalle vain, joilla on jotain merkitystä. Hirveetä rahan tuhlausta, että sinne meni puolustusvoimien varat pariin vuoteen.
Intissä nuoruuden uholla porukassa paisutettua tarinaa ei ole päivitetty nykytilanteeseen. Ja kun saa selville sen oman ei niin kovin sankarillisen sijoituksensa, on pettymys kova.
Reservin sijoitukset oli aiemmin olevinaan jotain todella top secret -luokiteltua ja sen peruja tässä kirjeessä on monelle vieläkin jotain suurta mystiikkaa.
Kuka itkee?