Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi aikuiset ukot jaksaa itkeä yhdestä reserviläiskirjeestä?

Vierailija
15.05.2015 |

Käykö tuo tieto jotenkin egon päälle, jos ei olekaan parempi kuin naapuri?

Kommentit (78)

Vierailija
1/78 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tuo sodan mahdollisuuden lähemmäksi.

No, itse kuvittelin armeijan kädet taskuissa läpi lusmuilleena b-miehenä ettei minulle löydettäisi käyttöä, mutta niin vaan siellä ollaan tosipaikan tullen raskaat olalla.

Voi toki käydä 'vahingossa' myös niin, että käytännössä piileskelen jonkun vuonomaan vesiputouksen takana olevassa luolassa säilykkeitä mussuttaen.

Vierailija
2/78 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Av-mammojen on turha moittia ukkojen itkemistä, kun teidän ei tarvitse tehdä mitään. Ukot sentään pakotetaan sukupuolensa takia kuolemaan naisten takia, tai harjoittelemaan tätä "sankaruutta" varten. Aika säälittävää lukea naisilta tällaisia kommentteja. Mun puolesta teidät saisi passittaa tykinruoaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/78 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on reservin kapteeni ja kirjeen mukaan sijoitus oli jotainjotain josta en ymmärtänyt kuin että jossain komppaniassa. Kysyin just tänään että mikä ihme tää juttu on, että iltapäivälehdissä miehet itkee tai päivittelee sijoitustaan. Kuulemma ei voi olla yllätys jos on ollut kertaamassa. 

Vierailija
4/78 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 01:08"]

Av-mammojen on turha moittia ukkojen itkemistä, kun teidän ei tarvitse tehdä mitään. Ukot sentään pakotetaan sukupuolensa takia kuolemaan naisten takia, tai harjoittelemaan tätä "sankaruutta" varten. Aika säälittävää lukea naisilta tällaisia kommentteja. Mun puolesta teidät saisi passittaa tykinruoaksi.

[/quote]

Mä ymmärtäisin tuon jos nuo miehet itkevät sen takia, että tosiaan joutuvat jonnekin rintamalle tms sodan syttyessä. Nyt valittaa ne miehet, jotka jäävät toistaiseksi reserviin. Luulisi, että hihkuvat riemusta kun eivät ole ensimmäisinä tykin ruokana.

Vierailija
5/78 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistin kirjeen avaamattomana työpaikan papersilppuriin. EVVK.

Vierailija
6/78 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 01:12"]

[/quote]

Mä ymmärtäisin tuon jos nuo miehet itkevät sen takia, että tosiaan joutuvat jonnekin rintamalle tms sodan syttyessä. Nyt valittaa ne miehet, jotka jäävät toistaiseksi reserviin. Luulisi, että hihkuvat riemusta kun eivät ole ensimmäisinä tykin ruokana.

[/quote]

No toi "ei sijoitusta" vain sinetöi sen mitä peilistä on nähnyt jo vuosia. Kyllä se on harmaata mitä siellä hiusten seassa hopeana välkkyy. :)

35+

Vierailija
7/78 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistäähän se vituttamaan kun vain alle 30-vuotiaat pääsevät sotahippaloihin.

Vierailija
8/78 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 02:05"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 01:12"]

[/quote]

[/quote]

No toi "ei sijoitusta" vain sinetöi sen mitä peilistä on nähnyt jo vuosia. Kyllä se on harmaata mitä siellä hiusten seassa hopeana välkkyy. :)

35+

[/quote]Juu, ne munkin hommat nuorten miesten juttuja, joten ei mikään ihme jos reserviin laittavat. Polvetkin ihan paskana, muutaman kerran leikattu, vanhuus ei tule yksin. Varmaan niistä hommista suoriutuisi, mutta joku parikymppinen kolli elämänsä iskussa ja kiimassa varmaan suorastaan lentää siellä metsässä jos meikäläiseen vertaa :D

35+ minäkin.

Vierailija
9/78 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hehe, onneksi itse juuri 35 ja pääsin 'perustustehtäviin', mutta enempää en tietty kerro. Unohtakaa nyt mitä luette lehdistä, iso osa miehistä on väkisinkin ollut hieman arkana, osa jopa peloissaan. He näkevät jonkun pienen heijastuksen siitä todellisuudesta, joka kohta iskee tähän post-moderniin yltiöliberalistiseen yhteiskuntamalliin. Suomalaiset miehet ovat niin mentaalisti kastroituja, että heistä ei ole enää edes itseään puolustamaan sananvapausasioissa, niin kuinka he pystyvät puolustamaan fyysisesti maataan, johon eivät edes koe identiteettiään...enkä ihmettele, niin pahasti se on viety meiltä pois.

Tänä päivänä, enemmän kuin koskaan, suomalainen mies tarvitsee suomalaista klassista normaalia naista! Hän tarvitsee naista, jonka puolesta taistella ja puolustaa. Mutta mitä luulette, arvon AV-madamet, kuinka moni suomalainen mies haluaa puolustaa jonkun uus-liberaalin, kehitysmaahömppää opiskelevan, punavihreän suomalaisia maskuliinisia miehiä vihaavan naisen kunniaa? Ja näitä naisia ei taas hirveästi tunnu kiinnostavan oma tulevaisuus, on se sitten burkhassa tai Neuvostoliitossa, eheei...

Vierailija
10/78 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 02:09"]

Pistäähän se vituttamaan kun vain alle 30-vuotiaat pääsevät sotahippaloihin.

[/quot

Sitä vartenhan reservi on että tappioita voidaan paikata. Ei kai joku kuvittele että tappioita ei laskettaisi kymmennissä tuhansissa kaatuneissa jos Suomi joutuisi täysimittaiseen sotaan.

Vierailija
11/78 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä aloitukset on putintrollien tekemiä, älkää vastatko näihin. Yrittävät saada tietoja pumpattua.

Vierailija
12/78 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 23:03"]

Haistakaa vittu. Mut on vapautettu koko armeijapaskasta. Terveisin onnellinen C-mies

[/quote]

Reserviläiskirjeet olikin sodanajan sijoituksista, johon sinäkin C-luokkinesi kuulut, että haista vaan keskenäsi.

Vierailija
13/78 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 01:19"]

[/quote]olet venäläinen....

Vierailija
14/78 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 02:34"]

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 01:19"]

[/quote]olet venäläinen....

[/quote]Olet, olet mä tiedän sen. Das vi danya.

Vierailija
15/78 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 02:28"]

Hehe, onneksi itse juuri 35 ja pääsin 'perustustehtäviin', mutta enempää en tietty kerro. Unohtakaa nyt mitä luette lehdistä, iso osa miehistä on väkisinkin ollut hieman arkana, osa jopa peloissaan. He näkevät jonkun pienen heijastuksen siitä todellisuudesta, joka kohta iskee tähän post-moderniin yltiöliberalistiseen yhteiskuntamalliin. Suomalaiset miehet ovat niin mentaalisti kastroituja, että heistä ei ole enää edes itseään puolustamaan sananvapausasioissa, niin kuinka he pystyvät puolustamaan fyysisesti maataan, johon eivät edes koe identiteettiään...enkä ihmettele, niin pahasti se on viety meiltä pois.

Tänä päivänä, enemmän kuin koskaan, suomalainen mies tarvitsee suomalaista klassista normaalia naista! Hän tarvitsee naista, jonka puolesta taistella ja puolustaa. Mutta mitä luulette, arvon AV-madamet, kuinka moni suomalainen mies haluaa puolustaa jonkun uus-liberaalin, kehitysmaahömppää opiskelevan, punavihreän suomalaisia maskuliinisia miehiä vihaavan naisen kunniaa? Ja näitä naisia ei taas hirveästi tunnu kiinnostavan oma tulevaisuus, on se sitten burkhassa tai Neuvostoliitossa, eheei...

[/quote]

Silloin edellisellä kerralla intoa nostatti lupaukset omasta maatilkusta jolla ahertaa kartanon peltojen sijasta. Mitä nyt on valtiolla tarjota?

Vierailija
16/78 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 00:38"]

Mun miehen kirjeessä luki, että jatkaa työnantajansa hommissa myös kriisiaikana.

[/quote]

Mistä tiedät? Oletko mennyt omin päitesi rikkomaan kirjesalaisuutta vai onko miehesi kertonut salassapidettävää tietoa?

Vierailija
17/78 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Njooh, itse olen nainen ja intin käynyt. Sijoituskohde on myös tiedossa.

Mutta ihmettelen, miksi mies taistelisi vain naisen puolesta. Eikö teillä ole lapsia, joiden puolesta yrittää pitää tämä maa vielä omana? En minä sotaan lähtisi mieheni (joka on siis vapautettu terveydellisten syiden takia) vuoksi vaan lasteni puolesta.

Vai onko tässä nyt se ero, kun miehellä ei kauheasti ole vaihtoehtoja ja nainen menee vapaaehtoisesti inttiin?

Vierailija
19/78 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö naisille voisi kehittää jotain samantyyppistä rankkauslistaa Lotta-hommissa koulutuksen, terveystietojen, ammatin yms. Perusteella. Pääsis av-mammat täällä itkemään ja kehumaan sijoituksiaan. Siitä vasta poru tulisikin. Mä varmaan jatkaisin oman työnantajan tehtävissä?

Vierailija
20/78 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 02:41"]

[/quote]

Njooh, itse olen nainen ja intin käynyt. Sijoituskohde on myös tiedossa.

Mutta ihmettelen, miksi mies taistelisi vain naisen puolesta. Eikö teillä ole lapsia, joiden puolesta yrittää pitää tämä maa vielä omana? En minä sotaan lähtisi mieheni (joka on siis vapautettu terveydellisten syiden takia) vuoksi vaan lasteni puolesta.

Vai onko tässä nyt se ero, kun miehellä ei kauheasti ole vaihtoehtoja ja nainen menee vapaaehtoisesti inttiin?

[/quote]

Ei, kyse ei ole siitä, jos olisikin niin se olisi helppoa...

Toki lapsienkin puolesta, joskin itselläni ei sellaisia ole ja tuskin tuleekaan, mutta lapsien, oman vapauden ja itsensä. Vaikka toisaalta tuolla vapaudellakaan ei ole oikein väliä, kun meille toitotetaan viime vuosia joka liberalistisesta tuutista, että ei ole rajoja, kaikki on ihan samanarvoista ja veroista yms. yms. todellisuudesta ja biologiasta vieraantuvaa tekopyhää paskaa. Nuo ovat varmasti hyviä. Mutta ongelma on myös tuon ylläolevan kirjoittamani ohella se, että iso osa suomalaisista ei koe enää merkityksen tunnetta! Klassinen naisellinen nainen tunnistaa feminiinisenä nuo maskuliiniset piirteet paremmin, ja tätä kautta antaa merkitystä miehelle! Eikä mitä tahansa merkitystä, vaan identiteettiä ja miehuutta.

Minä pidän outona naista, joka lähtee armeijaan. En keksi oikeastaan yhtäkään hyvää motiivia, miksi se paikka edes olisi naisille. Tosin naisille voitaisiin perustaa oma vapaaehtoinen armeija, jottei heidän tartteisi tulla kaikissa miesten tontille :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan