Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

90 days Fiancee

Vierailija
17.01.2022 |

Yleisiä havaintoja: Miten isoja riskejä jotkut naiset ottavat tehdessään elämänmittaisia valintoja. Ja sitten päätyvät naimisiin ja lapsen saamaan jonkun miehen kanssa, jota selvästikään eivät rakasta, kuten Karina ja Paul. Paulhan on aivan kädetön ja avuton. Miten on saanut "sen" sisään, että lapsi on saatu alulle, sitä ihmettelen. Tai Yara ja Jovi: ukrainalainen bilehile löytää itsensä New Orleansista kälyisestä kämpästä vastasyntyneen kanssa! Ei hyvä ennuste. Toiseksi ihmettelen amerikkalaisten naisten kyvyttömyyttä ymmärtää muita kulttuureja, vaikka kulttuurien sulatusuunissa elävät. Jos menee naisimisiin muslimimiehen kanssa, ei kannata ihmetetellä ja pyöritellä silmiään, jos mies haluaa viettää Ramadania. Etiopiaan muuttanut Ariela hinaa paikalle eksänsä, vaikka mies Biniaym ei sitä käsitä ja pelkää suhteen rikkoutuvan ja naisen vievän hänen poikansa pois hänen luotaan. Näin taisi käydäkin. Tämä Ariela on ehkä eniten itseään pettävä nainen näissä, lisäksi Tania, joka on Synginin kanssa. Hänhän sanoi alussa, että hän on jo tavannut sielunkumppaninsa ja eronnut tästä. Siinä oli Synginillä nieleksimistä. Tania tuntuu olevan patologisen itsekäs ja empatiakyvytön. Ihmetyttää myös, että yli viisikymppiset ylipainoiset naiset tosissaan muka haluavat lapsen uuden patrnerin kanssa, kuten Angela, ja luulevat, että se onnistuu. Ja vielä Darcey, jota hehkutetaan vahvaksi naiseksi. Nainen, joka pyörii jatkuvasti sotkuisissa mieskuvioissa, ei todellakaan ole vahva. Miten halukkaita ihmiset ovat tulemaan huijatuksi. Kuten Pillow talkissa Annie ja David näyttävät tulevan hyvin juttuun, vaikka en olisi lyönyt vetoa suhteen onnistumisesta.

Kommentit (27900)

Vierailija
22701/27900 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä samaa mieltä Adnan on iso sontakasa. Mutta mutta. Miksi Nilesistä nyt on tehty uhri ja Adnanista se pahis ? On Nilesillä sitten mikä diagnoosi tahansa Niles oli se joka jo eka osassa tahallaan ärsytti ja jopa uhkaili Adnania. Niles ja Vanja olivat kokoajan äänessä ja arvostelemassa muita, en tajua miksei heitä keskeytetty ja laitettu ojennukseen. 

Adnan on muslimi, ja täällä kommentoivista iso osa on sitä mieltä, että mitään pahempaa ei voi ollakaan. Eli kaikki mitä Adnan tekee tai sanoo on moninkertaisesti pahempaa, koska hän on muslimi. 

Yritätkö väittää ettei olisi totta? 

Vierailija
22702/27900 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kyllä samaa mieltä Adnan on iso sontakasa. Mutta mutta. Miksi Nilesistä nyt on tehty uhri ja Adnanista se pahis ? On Nilesillä sitten mikä diagnoosi tahansa Niles oli se joka jo eka osassa tahallaan ärsytti ja jopa uhkaili Adnania. Niles ja Vanja olivat kokoajan äänessä ja arvostelemassa muita, en tajua miksei heitä keskeytetty ja laitettu ojennukseen. 

Adnan on muslimi, ja täällä kommentoivista iso osa on sitä mieltä, että mitään pahempaa ei voi ollakaan. Eli kaikki mitä Adnan tekee tai sanoo on moninkertaisesti pahempaa, koska hän on muslimi. 

Aika paljon on kyllä kiinni siitä miten sen musuilunsa tuo esiin. Säännöt ne oli Bilailla ja Shaeedallakin, mutta he ei tehneet siitä numeroa. Varmaan suuri osa johtui siitä, että Shaeeda oli kasvanut siihen kulttuuriin, vaan heitä oli ihan kiva katsoa, eivät tehneet kauheaa numeroa siitä uskonnosta. Samaten Sam ja Citra, Sam kääntyi musuksi, mutta ilman kauheaa draamaa. Asiat voidaan esittää niin monella eri tavalla. Adnanista saa ikävät vibat, joko hänelle kirjoitettu rooli, tai vielä sitä, että nuoren miehen ego on paisunut vähän liian isoksi. Mä en tuomitse koko uskontoa muutaman mätämunan takia :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
22703/27900 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo Adnan narsisti ?Tahalleen kiusasi toista ja just sellainen virne naamalla hyi hitto. Muija tyhmänä vierellä minun ihana mies. Historian kauhein pariskunta.

Ei mikään narsisti vaan perusmusu. 

Tunnetko yhtään muslimiuskoista? Millainen on perusmusu? Shia vai sunni -suunnasta? Tarkoitatko perusmusulla kiihkofanaattista islamistia?

Vierailija
22704/27900 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaapa Adnanin silmiä tarkemmin, niistä näkee, miten lapsellinen hän vielä on.

Vierailija
22705/27900 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juontaja sanoi Joskon ja Vanjan suhdetta "intohimoiseksi". Täh? Joskolla oli kaksi ilmettä, se perus ja sitten toinen suupieli vähän kohosi hymyn merkiksi. Harvinaisen jäyhä jätkä. Se muistutti vähän tätä Siekkareiden levyn kantta:

https://kane.fi/en/lp-levyt/271851-sielun-veljet-lp-suomi-finland-kansi…

Vierailija
22706/27900 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veah on mennyt naimisiin koiransa ulkoiluttajan kanssa. Eli ei Sonnyn eikä Rory kanssa.

Niles ei ole Sugardaddty. Ei edes pysty saamaan.  vaimoaan Yhdysvaltoihin.

Todi outoamiten Loren on saanut rahaa lähettäjäksi Faithille? On asunnoton, onko töissä?

Vierailija
22707/27900 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuo on yksinkertaistettu tulkinta. Esim minulla, joka ei voi sietää, on ollut muslimi poikaystävänä. Ei mitään ongelmaa siinä. Ongelmat alkaa siinä, kun jonkun uskonnon kannattaja on sitä mieltä, että vain hän/he ovat oikeassa, puolet maapallon asukkaista väärässä. Ja tyrkyttää tapojaan muille ilman mitään joustokykyä=ajattelua. Sama pätee kaikkiin uskontoihin.

Vierailija
22708/27900 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veahilla oli tosi karsea lookki TellAlleissa. Ei yhtään itsensä näköinen, koko persoona pois pyyhkäisty.

Vierailija
22709/27900 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo Adnan narsisti ?Tahalleen kiusasi toista ja just sellainen virne naamalla hyi hitto. Muija tyhmänä vierellä minun ihana mies. Historian kauhein pariskunta.

Tunnetko yhtään muslimiuskoista? Millainen on perusmusu? Shia vai sunni -suunnasta? Tarkoitatko perusmusulla kiihkofanaattista islamistia?

En ole tuo keneltä kysyy, mutta vastaan. Minulla on työkaverinsa  musumies, nuori, olen siis nainen. Jatkuvasti puhuu mun päälle eli keskeyttää, ajatuksella, että hänen mielipiteensä on tärkeämpi, että hiljaa nainen. 

Odottaa että annan tilaa hänelle, kun hän tulee samalle paikalle kun minä, että väistän häntä. 

Ihmettelee mun vaatteita ja värejä, pitäisi olla mustaa. Työntää sitä saatanan halal-lihaa syötäväksi, en todellakaan koske, ja sitä ihmettelee silmät suurina.

Nämä nyt lyhyesti. Eli perusmusu, mutta nainen on alempi, aina. Ja kristitty. Ja tämä on olevinaan moderni mies. 

Vierailija
22710/27900 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on useampikin muslimi kaveri ja olen seurustellut muslimin kanssa. Yhteistä kaikille minun tuntemille ihmisille on yliopistotutkinto ja Eurooppalaiseen kulttuuriin sopeutuminen (kaikki eivät asu Suomessa).

Kukaan heistä ei ole tyrkyttänyt minulle uskontoaan, mutta ovat vastanneet kysyttäessä uskontoon liittyen. Adnan on vielä hyvin nuori, asunut ikänsä yhdessä maassa (ilmeisesti) hyvin uskonnollisessa ilmapiirissä, eikä häntä ole varmaan älykkyydellä kauheasti siunattu (sarjasta päätellen) ja epäilen, että on yliopistossakaan opiskellut kun on vain "malli". 

En siis hänen perusteellaan kehota kyllä tuomitsemaan ketään kun muslimeita on hyvin monessa maassa, joten pelkkä sana "muslimi" eikä kyllä riitä kivittämään ketään.

Vierailija
22711/27900 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juontaja sanoi Joskon ja Vanjan suhdetta "intohimoiseksi". Täh? Joskolla oli kaksi ilmettä, se perus ja sitten toinen suupieli vähän kohosi hymyn merkiksi. Harvinaisen jäyhä jätkä. Se muistutti vähän tätä Siekkareiden levyn kantta:

Joskolta puuttui etuhampaita, siksi piti suutaan soukalla.

Vierailija
22712/27900 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskolta puuttui etuhampaita, siksi piti suutaan soukalla

Oli sen puhekin aika vähäistä ja ilmeetöntä. Vaikutti pestatulta, mitä olikin, sehän muka vaan tuli kahvilassa Vanjan juttusille.

Vierailija
22713/27900 |
27.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri katselin tell all:n tuoreimman jakson. Vanja on koko porukasta kaikista fiksuin, hänellä on todella hyviä ja asiallisia pointteja moneen juttuun. Joeysta saan vaikutelman että hän ei ole tosissaan liikkeellä, joten hänen on helppo keskittyä olemaan lähinnä hyvännäköinen ja chillaamaan. Nilesin suhteen olen pettynyt, tiedän että autistille on vaikeaa säännellä tunnereaktioita jos tulee vihanpurkaus, mutta silti.. Ingridistä tekisi mieli uskoa hyvää mutta hän oli kyllä alun perinkin täysin väärillä motiiveilla liikkeellä. Pyörätuolimies on tosi oksettava. Yllätyksekseni hänen tytär sen sijaan vaikutti viehättävältä ja fiksulta. Veah ja Sunny ovat suloisia mutta eivät kumpikaan mitään järjen jättiläisiä. 

Loren on kyllä aika oksu tyyppi myös mutta saa kyllä kauheasti kaikkien vihat ylleen. 

Ja Adnan, mitä sanoa. Tyyppi on röyhkeä ja kammottava, vaimonsa on feikki - en usko heidän suhteeseensa ja tuntuu että molemmat näyttelevät jotain käsikirjoitusta. 

Vierailija
22714/27900 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika paljon on kyllä kiinni siitä miten sen musuilunsa tuo esiin. Säännöt ne oli Bilailla ja Shaeedallakin, mutta he ei tehneet siitä numeroa. Varmaan suuri osa johtui siitä, että Shaeeda oli kasvanut siihen kulttuuriin, vaan heitä oli ihan kiva k

Sitä yritin, ilmeisen huonolla menestyksellä, tuoda esiin, että Adnanin kohdalla jotkut selittävät hänen huonoa käytöstään sanomalla: No sehän on muslimi, mitä muutakaan voi odottaa. Kaikki islaminuskoiset eivät todellakaan ole samasta muotista, ja lisäksi;  patriarkaatti on voimissaan myös länsimaissa, ja kaikissa uskonnoissa naisten asema miehiin nähden on alisteinen, koska miesten "keksintöä" ovat nuo uskonnot ja "pyhät kirjat" heidän kirjoittamiaan.

Vierailija
22715/27900 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo keneltä kysyy, mutta vastaan. Minulla on työkaverinsa  musumies, nuori, olen siis nainen. Jatkuvasti puhuu mun päälle eli keskeyttää, ajatuksella, että hänen mielipiteensä on tärkeämpi, että hiljaa nainen. 

Odottaa että annan tilaa hänelle, kun hän tulee samalle paikalle kun minä, että väistän häntä. 

Ihmettelee mun va

Ystäväni on seukanut useamman musun kanssa ja ikinä, ikinä en ole tavannut vastenmielisempiä miehiä ja uskontoa. En edes perustele tämän enemmän, ei vaan istu länsimaiseen oikeus- ja ihmiskäsitykseen heidän jutut millään

Vierailija
22716/27900 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskolta puuttui etuhampaita, siksi piti suutaan soukalla

Oli sen puhekin aika vähäistä ja ilmeetöntä. Vaikutti pestatulta, mitä olikin, sehän muka vaan tuli kahvilassa Vanjan juttusille.

Eihän tullut, Joskon Vanja löysi tinderistä tms deittisovelluksesta. Se kahvilassa juttusille tullut oli joku random järkätty tyyppi, oliko se joku vapaassa suhteessa oleva tai muuta vastaavaa kelle Vanja sanoi että ei kiitos

Vierailija
22717/27900 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pää hajoo ton yhden kanssa joka ei osaa lainata tekstiä vaan paukuttaa kaiken yhteen ja samaan laatikkoon ap:n kanssa!!! Voisko jolku pliis neuvoa sille miten tää homma toimii?! Mun pitää lähteä jäähylle 😉

Vierailija
22718/27900 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä yritin, ilmeisen huonolla menestyksellä, tuoda esiin, että Adnanin kohdalla jotkut selittävät hänen huonoa käytöstään sanomalla: No sehän on muslimi, mitä muutakaan voi odottaa. Kaikki islaminuskoiset eivät todellakaan ole samasta muotista, ja lisäksi;  patriarkaatti on voimissaan myös länsimaissa, ja kaikissa uskonnoissa naisten asema miehiin nähden on alisteinen, koska miesten "keksintöä" ovat nuo uskonnot ja "pyhät kirjat" heidän kirjoittamiaan.

Ja sun mielestä siis sitä pitää ylläpitää ja alistua siihen, että naiset ovat "alisteisia" ?? 

Hyväksyä vaan ja antaa niitten jatkaa käytöstään!? 

NOT.

Vierailija
22719/27900 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sun mielestä siis sitä pitää ylläpitää ja alistua siihen, että naiset ovat "alisteisia" ?? 

Hyväksyä vaan ja antaa niitten jatkaa käytöstään!? 

NOT.

Olispa jännä tietää kuka alapeukuttaa tämmöistä kirjoitusta 🙄

Vierailija
22720/27900 |
28.03.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sarperin vanhemmat näyttää aika varakkailta.

Ketju on lukittu.