Terveydenhoitaja painostaa!
Olen siis 15v, ja olin normaalisti koulun terveystarkastuksessa. En edes tiedä/muista miten, mutta puheenaihe siirtyi terkkarin kanssa ehkäisyyn. Kun sanoin että se on ok, niin kommentti oli "Niin että käytät pillereitä?"
Siihen minä "Ei kun kortsua, kun en halua hormonaalista ehkäisyä.."
Tuon jälkeen alkoi hirveä selittely minulle miksi minun pitäisi käyttää e-pillereitä..en tajua. En halua käyttää mitään hormonaalista ehkäisyä. Miksi nykyään teineille tyrkytetään pillereitä? Meillä on aina poikaystävän kanssa toiminut kortsu. No problem, mutta terkkari oli eri mieltä.
Ai niin. En mene Demiin, koska sieltä tuskin saa tähän vastauksia.
T.-99 tyttö.
Kommentit (128)
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:38"]Olen melko varma, että tässä tapauksessa poikaystävä on vanhempi ja eri kehitystasolla kuin ap.
[/quote]
Ihan kuule -99 on poikaystävänikin.
-Ap
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:39"]Pillerit tai kierukka jos ollaan parisuhteessa. En luottaisi sata varmasti ainoastaan kondomiin. Onko niitä aina saatavissa. Himo yllättää ja niin sitä pannaan paljaalla. Sitten onkin kurat pöksyissä kun "vahinko" käy.
[/quote]
Kuka on niin idiootti että "unohtaa" kortsun?
-Ap
Voi tsiisus että mua pistää vihaksi. Muakin on painostettu alottamaan pillerit. Kyllä se on niin, että mikään ylimääränen hormooni ei voi olla terveydelle hyödyllistä -__-
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:44"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:39"]Pillerit tai kierukka jos ollaan parisuhteessa. En luottaisi sata varmasti ainoastaan kondomiin. Onko niitä aina saatavissa. Himo yllättää ja niin sitä pannaan paljaalla. Sitten onkin kurat pöksyissä kun "vahinko" käy. [/quote] Kuka on niin idiootti että "unohtaa" kortsun? -Ap
[/quote] niin vaan on, abortteja tehdään edelleen , kuka sitten mitäkin unohtanut
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:34"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:23"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 19:51"] [quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 19:35"]Koska se kortsu unohtuu siinä hetken huumassa..tai rikkoontuu. t.terkka, joka joitaa km 3 rask.keskeytystä / vko :( valistustyöstä huolimatta.. [/quote] Yksi niistä pillereistä huolimatta raskaaksi tulleesta päätyi keskeytykseen. Että ei ne pillerit estä keskeytyksiä. Itse asiassa niistä saattaa tulla väärä luottamuksen tunne. Yksi niistä raskaaksi tulleista oli sata varma ettei ole raskaana koska syö pillereitä. Kaikki raskauden oireet ja hän oli vain että onpa sitkas vatsaflunssa. Toiset oli että et voisitko olla raskaana ja hän ettei se mitenkään voi olla mahdollista. Itse asiassa alan kallistua sen kannalle että jos toimii kuten ap kertoo toimivansa, on varmempi ehkäisy kun pillereillä. T. 33 [/quote] varmoja ovat kun säännöllisesti ottaa ja jos ripuloi alle 6 tunnin niin täytyy ottaa toinen pilleri [/quote] Niinkuin kondomikin on jos oikein käyttää. Ja kortsu suojaa vielä niiltä taudeilta. Pillereiden ongelma on sivuvaikutusten lisäksi juurikin tuo että niihin luotetaan kuin vuoreen. Sitten vähän myöhästyy tabletin otto tai on mahatautia niin ei voi oikeaan aikaan tablettia ottaa. Mutta silti luotetaan tehoon, kun onhan ne niin varmoja. Ja hups kuinkas kävikään. Ja sitten ei uskota että voitaisiin olla raskaana kun ne pillerit. Ja sitten onkin jo liian myöhäistä tehdä asialle mitään. Olen itse nuoruudessani syönyt pillereitä, osaksi todella kivuliaiden menkkojen takia, eikä silloin tullut mieleenkään ettei pillerit olisi varmoja. Silloin ei kukaan tuttu joka niitä käytti pamahtanut paksuksi. Nyt sitten tosiaan viimeisen vuoden aikana kolme tuttua on tullut pillereistä huolimatta raskaaksi. Jokainen vannoo että ovat säännöllisesti ottaneet, mutta se ei varmasti voi pitää paikkansa. Todennäköisesti nykyiset pillerit ovat jollain tapaa myös erilaisia, herkempiä menettämään tehonsa.
[/quote]
Vertaapas eri ehkäisyjen pearlin indeksejä. Niissä on isoja eroja. Kondomi ei yksinään ole luotettava ehkäisy. Kun siinä on pieni kynnen tekemä viilto ja homma on siinä. Eikä mikään vesilotraus paljasta asiaa.
[/quote]
Mitenköhän vesi ei pääse sieltä "kynnen tekemästä viillostasi" läpi jos kerran sperma on päässyt ja vielä niin runsaissa määrin että on ehtinyt hedelmöittääkkin? C'moon
Minä söin pillereitä parikymppisenä pari kuukautta, sain järkyt masennusoireet ja sen jälkeen en ole hormoneita kehooni tunkenut. En minäkään suosittelisi omalle tyttärelleni pillereitä, kondomit toimii ihan hyvin. Ja jos epätoivottu raskaus tulisi, niin ei sekään olisi niin kamalaa. Ja ylipäätään tähdennän lapsilleni, että kannattaa harrastaa seksiä vasta sellaisen kanssa, jonka kanssa oikeasti haluaa olla yhdessä loppuelämän.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:47"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:04"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 19:51"] [quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 19:35"]Koska se kortsu unohtuu siinä hetken huumassa..tai rikkoontuu. t.terkka, joka joitaa km 3 rask.keskeytystä / vko :( valistustyöstä huolimatta.. [/quote] Yksi niistä pillereistä huolimatta raskaaksi tulleesta päätyi keskeytykseen. Että ei ne pillerit estä keskeytyksiä. Itse asiassa niistä saattaa tulla väärä luottamuksen tunne. Yksi niistä raskaaksi tulleista oli sata varma ettei ole raskaana koska syö pillereitä. Kaikki raskauden oireet ja hän oli vain että onpa sitkas vatsaflunssa. Toiset oli että et voisitko olla raskaana ja hän ettei se mitenkään voi olla mahdollista. Itse asiassa alan kallistua sen kannalle että jos toimii kuten ap kertoo toimivansa, on varmempi ehkäisy kun pillereillä. T. 33 [/quote] varmoja ovat kun säännöllisesti ottaa ja jos ripuloi alle 6 tunnin niin täytyy ottaa toinen pilleri [/quote] Niinkuin kondomikin on jos oikein käyttää. Ja kortsu suojaa vielä niiltä taudeilta. Pillereiden ongelma on sivuvaikutusten lisäksi juurikin tuo että niihin luotetaan kuin vuoreen. Sitten vähän myöhästyy tabletin otto tai on mahatautia niin ei voi oikeaan aikaan tablettia ottaa. Mutta silti luotetaan tehoon, kun onhan ne niin varmoja. Ja hups kuinkas kävikään. Ja sitten ei uskota että voitaisiin olla raskaana kun ne pillerit. Ja sitten onkin jo liian myöhäistä tehdä asialle mitään. Olen itse nuoruudessani syönyt pillereitä, osaksi todella kivuliaiden menkkojen takia, eikä silloin tullut mieleenkään ettei pillerit olisi varmoja. Silloin ei kukaan tuttu joka niitä käytti pamahtanut paksuksi. Nyt sitten tosiaan viimeisen vuoden aikana kolme tuttua on tullut pillereistä huolimatta raskaaksi. Jokainen vannoo että ovat säännöllisesti ottaneet, mutta se ei varmasti voi pitää paikkansa. Todennäköisesti nykyiset pillerit ovat jollain tapaa myös erilaisia, herkempiä menettämään tehonsa.
[/quote]
Vertaapas eri ehkäisyjen pearlin indeksejä. Niissä on isoja eroja. Kondomi ei yksinään ole luotettava ehkäisy. Kun siinä on pieni kynnen tekemä viilto ja homma on siinä. Eikä mikään vesilotraus paljasta asiaa.
[/quote]
Mitenköhän vesi ei pääse sieltä "kynnen tekemästä viillostasi" läpi jos kerran sperma on päässyt ja vielä niin runsaissa määrin että on ehtinyt hedelmöittääkkin? C'moon
[/quote]
Camoon hei. Tarvitaan vain yksi siittiö ja kyllä niitä siitä viillosta pääsee useampikin. Kuitenkin se pienen pieni viilto on niin pienen pieni ja ehtii sen verran muurautua umpeen, että et sitä veden tihkumista huomaa. Sitä vettä ei nimittäin tule sieltä loristen. Ja kun ymmärrät, että kondomi on tietystä syystä siitä ulkopinnalta kostea muutenkin, niin ei siinä pienen pieni vesisumunen juurikaan eroitu.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:43"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:38"]Olen melko varma, että tässä tapauksessa poikaystävä on vanhempi ja eri kehitystasolla kuin ap. [/quote] Ihan kuule -99 on poikaystävänikin. -Ap
[/quote] äitisi ja isäsi on antanut siunauksen että voit harrastaa naimista???
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:20"]
Hämmästyttää, että täällä jatsetaan kummastella että e-pillereiden aloittamiseen on painostettu. Tästä asiasta meillä on vain ap:n subjektiivinen kokemus. Olen työssäni havainnut, että hormonivastaisuus ei läheskään aina perustu tosiasioihin. Ikävää, jo asiallinen ehkäisyvalistus koetaan painostuksena. Onko ap sitä mieltä, että tietää jo kaiken ehkäisystä? Kondomi on sikäli hyvä ehkäisy, että se suojaa myös taudeilta. Valitettavan usein kondomia ei kuitenkaan käytetä oikein. Raskaudenkeskeytykseen päätyneistä suurimmalla osalla on ollut ehkäisynä kondomi. Aika harva kokee yhdynnät kondomin kanssa yhtä nautinnollisiksi kuin ilman kondomia. Vakituisessa parisuhteessa kannattaa harkita jotain muuta ehkäisyä. E-pillerit eivät sovi kaikille ja kaikki hormonaaliset ehkäisymenetelmät eivät ole samanlaisia. Pelkkää keltarauhashormonia sisältäviin ehkäisyvalmisteisiin ei liity laskimotukosriskin suurenemista. Ylipaino ja tupakointi lisää laskimotukosriskiä enemmän kuin e-pillerit. E-pillereiden käyttöön liittyy hieman suurentunut rintasyöpäriski, mutta munasarjasyöpäriski sen sijaan pienenee. Kuparikierukka on hormoniton vaihtoehto ja sen voi laittaa myös synnyttämättömälle. Ehkäisystä pitää puhua nuoren kanssa. Ehkäisyneuvonta ei voi olla painostusta, e-pillereitä ei kukaan väkisin suuhun laita tai niitä potilaalle apteekista hae. Lapsellista kiukuttelua ap!
[/quote]
Älä jauha paskaa, lääketehtaiden maksettu trolli! Söin pelkkää keltarauhashormonia ja silti jalat turposivat muodottomiksi ja mieliala laski itsemurhan partaalle. Lopetin pillerit heti ja sitä paskaa en enää syö!
Kyllä meikäläisenkin olisi pitänyt monta aborttia tehdä, jos nämä teidän kauhuskenaarionne olisivat totta. Kaksikymmentä vuotta hyvin mennyt, en nyt usko, että ollaan jotenkin niin ihmeellisiä ja hyväonnisia että meillä kumit kestää, kestää ja kestää...
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:43"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:38"]Olen melko varma, että tässä tapauksessa poikaystävä on vanhempi ja eri kehitystasolla kuin ap. [/quote] Ihan kuule -99 on poikaystävänikin. -Ap
[/quote] äitisi ja isäsi on antanut siunauksen että voit harrastaa naimista???
[/quote]
Niille ei kuulu minun seksielämäni. Tietävät että ehkäisy on kunnossa.
-Ap
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:50"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:47"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Camoon hei. Tarvitaan vain yksi siittiö ja kyllä niitä siitä viillosta pääsee useampikin. Kuitenkin se pienen pieni viilto on niin pienen pieni ja ehtii sen verran muurautua umpeen, että et sitä veden tihkumista huomaa. Sitä vettä ei nimittäin tule sieltä loristen. Ja kun ymmärrät, että kondomi on tietystä syystä siitä ulkopinnalta kostea muutenkin, niin ei siinä pienen pieni vesisumunen juurikaan eroitu.
[/quote]
Muurautuu umpeen, mitäköhän tällä mahdat tarkoittaa. Vedellä testaaminen tarkoittaa sitä että kumi täytetään vedellä ja sitten paineella testataan tuleeko mistään vettä, en jaksa uskoa että jos veden tuloa ei huomaisi niin siitä samasta reijästä olisi joku siittiö ehtinyt hedelmöittämään asti. Meidän kondomit ei ainakaan minkään sumun peitossa ole käytön jälkeen ja kyllä oikein hyvin huomaa mikäli siinä reikä olisi ja sitä paitsi kondomien olisi tarkoitus revetä kokonaisuudessaan mikäli niihin reikä syntyy ja varsinkin kynnellä on todella hankala saada mitään neulan mentävää reikää aikaiseksi.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:54"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:43"] [quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:38"]Olen melko varma, että tässä tapauksessa poikaystävä on vanhempi ja eri kehitystasolla kuin ap. [/quote] Ihan kuule -99 on poikaystävänikin. -Ap [/quote] äitisi ja isäsi on antanut siunauksen että voit harrastaa naimista??? [/quote] Niille ei kuulu minun seksielämäni. Tietävät että ehkäisy on kunnossa. -Ap
[/quote]
Sun elämäsi kuuluu vanhemmillesi vielä monta vuotta. Siihen asti, kun olet täysi-ikäinen.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:53"]Kyllä meikäläisenkin olisi pitänyt monta aborttia tehdä, jos nämä teidän kauhuskenaarionne olisivat totta. Kaksikymmentä vuotta hyvin mennyt, en nyt usko, että ollaan jotenkin niin ihmeellisiä ja hyväonnisia että meillä kumit kestää, kestää ja kestää...
[/quote]
Tai olette hedelmättömiä
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:58"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:54"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:43"] [quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:38"]Olen melko varma, että tässä tapauksessa poikaystävä on vanhempi ja eri kehitystasolla kuin ap. [/quote] Ihan kuule -99 on poikaystävänikin. -Ap [/quote] äitisi ja isäsi on antanut siunauksen että voit harrastaa naimista??? [/quote] Niille ei kuulu minun seksielämäni. Tietävät että ehkäisy on kunnossa. -Ap
[/quote]
Sun elämäsi kuuluu vanhemmillesi vielä monta vuotta. Siihen asti, kun olet täysi-ikäinen.
[/quote]
Seksielämä on asia joka on henkilökohtainen.
-Ap
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:59"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:58"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:54"]
[/quote]
[/quote]
Seksielämä on asia joka on henkilökohtainen.
-Ap
[/quote]
Minä muutan poikaystäväni kanssa yhteen ensi syksynä kun lähden opiskelemaan.
-Ap
Kolme lasta on, jokainen viimeistään neljännestä kierrosta, että se siitä hedelmättömyydestä. Yksi tuli ekalla yrittämiskierrolla.
Tää on niin provo :D miten ihmiset jaksatte edes provosoitua...
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:59"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:58"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:54"] [quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:43"] [quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 22:38"]Olen melko varma, että tässä tapauksessa poikaystävä on vanhempi ja eri kehitystasolla kuin ap. [/quote] Ihan kuule -99 on poikaystävänikin. -Ap [/quote] äitisi ja isäsi on antanut siunauksen että voit harrastaa naimista??? [/quote] Niille ei kuulu minun seksielämäni. Tietävät että ehkäisy on kunnossa. -Ap [/quote] Sun elämäsi kuuluu vanhemmillesi vielä monta vuotta. Siihen asti, kun olet täysi-ikäinen. [/quote] Seksielämä on asia joka on henkilökohtainen. -Ap
[/quote]
Ei ole tuossa iässä.
Pillerit tai kierukka jos ollaan parisuhteessa. En luottaisi sata varmasti ainoastaan kondomiin. Onko niitä aina saatavissa. Himo yllättää ja niin sitä pannaan paljaalla. Sitten onkin kurat pöksyissä kun "vahinko" käy.