Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Terveydenhoitaja painostaa!

Vierailija
15.05.2015 |

Olen siis 15v, ja olin normaalisti koulun terveystarkastuksessa. En edes tiedä/muista miten, mutta puheenaihe siirtyi terkkarin kanssa ehkäisyyn. Kun sanoin että se on ok, niin kommentti oli "Niin että käytät pillereitä?"
Siihen minä "Ei kun kortsua, kun en halua hormonaalista ehkäisyä.."

Tuon jälkeen alkoi hirveä selittely minulle miksi minun pitäisi käyttää e-pillereitä..en tajua. En halua käyttää mitään hormonaalista ehkäisyä. Miksi nykyään teineille tyrkytetään pillereitä? Meillä on aina poikaystävän kanssa toiminut kortsu. No problem, mutta terkkari oli eri mieltä.

Ai niin. En mene Demiin, koska sieltä tuskin saa tähän vastauksia.

T.-99 tyttö.

Kommentit (128)

Vierailija
61/128 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 20:12"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 20:04"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 20:00"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 19:56"]Minun taas piti ysillä _vaatia_ pillereitä ja tosi nihkeästi lopulta anto ne... Mut tyrkyttäminen ei kyllä myöskään ole ok.

t. 17v
[/quote]

Joo. Sit on näitäki. Tuntuu et jos pillerit haluaa nii siin pitää olla joku koira haudattuna mutta jossei halua niin "kyllähän sun PITÄÄ näitä syödä". Paksuin kuulemani juttu mitä yks lääkäri sano "pojat tykkää kun tytöt syö näitä"...."ookoo....." :D
[/quote]
Siis apua. Onko tosi!? Todella urpo lääkäri. Joo, rupeanpa pillereitä syömään että pojat (huom monikossa!!) tykkää. Mitä v****a?!
[/quote]

Voi kyllä. Nytki yks kaveri alko syömään pillereitä ku lääkäri ykskantaan ilmoitti että "kaikkihan näitä syö" ja sit ihmeteltiin miks kaveri muuttu kiukkuseks, masentuneeks ja kerto et sillä on ties kuinka monennetta kertaa hiiva. Mut lääkäri oli kieltäny lopettamasta pillereitä...
[/quote]

Kamalaa :(
-Ap

Vierailija
62/128 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 20:00"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 19:56"]Minun taas piti ysillä _vaatia_ pillereitä ja tosi nihkeästi lopulta anto ne... Mut tyrkyttäminen ei kyllä myöskään ole ok.

t. 17v
[/quote]

Joo. Sit on näitäki. Tuntuu et jos pillerit haluaa nii siin pitää olla joku koira haudattuna mutta jossei halua niin "kyllähän sun PITÄÄ näitä syödä". Paksuin kuulemani juttu mitä yks lääkäri sano "pojat tykkää kun tytöt syö näitä"...."ookoo....." :D
[/quote]

Nojoo wtf "pojat tykkää" :D

Minun kohdalla oli myös ihan ylitsepääsemätöntä se, että olin neitsyt, kun hain pillerit. Meinasivat pakottaa sisätutkimukseen mikälie. Se on hyvä tehdä, mutta koska olin siinä vaiheessa vielä neitsyt ja muutenkin arka, niin en halunnut. Jankkas vaan sitä, että "sinä oot seurustellut kohta vuoden ja väität olevas neitsyt, en usko, pelottaako niin paljon (että pitää valehdella)?" ... -_-'' Kaikki ei hyppää heti sänkyyn ja halusin ennen mitään (tupla)ehkäisyn kuntoon.

t. 17v

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/128 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidä pääsi, olet hyvällä tiellä! Itse nyt kolme vuotta ilman hormonaalista, ja olo tuntuu paljon luonnollisemmalta kuin sellaisten pillereiden kanssa, jotka vaikuttavat niin kehoon kuin pääkoppaan...

Vierailija
64/128 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep.. Joten ap, jatka samaan malliin ja jos sulle tulee OIKEA nii nsanottu lääketieteellinen tarve pillereille (käytän sanaa oikea, sillä olet ilmoittanut ettet käyttäisi niitä ehkäisyyn koska ette koe niitä tarvitsevanne) niin voihan niitä kuuriluontoisesti ottaa. Esim jos tulee kysta tai joku muu, minkä pillerit todistetusti parantaa. Muista, että e-pillerit ovat lääke.

Vierailija
65/128 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, niitä pillereiden vakavia haittavaikutuksia pelätessä kannattaa muistaa kondomin olevan huomattavasti heikompi tehoinen ehkäisy kuin pillerit JA sekä raskauteen että abortiin liittyy suurempi kuolleisuuden riski kuin e-pillereihin. Jokainen veritulppa on toki yksilön kohdalla tragedia, mutta kun se paska nakki napsahtaa todennäköisemmin, jos ehkäisy on pettänyt. Elämä nyt vaan on kuolemanriski.

Vierailija
66/128 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 20:17"]Jep.. Joten ap, jatka samaan malliin ja jos sulle tulee OIKEA nii nsanottu lääketieteellinen tarve pillereille (käytän sanaa oikea, sillä olet ilmoittanut ettet käyttäisi niitä ehkäisyyn koska ette koe niitä tarvitsevanne) niin voihan niitä kuuriluontoisesti ottaa. Esim jos tulee kysta tai joku muu, minkä pillerit todistetusti parantaa. Muista, että e-pillerit ovat lääke.
[/quote]

Kyllä minä käytän, jos tulee oikea tarve :) Mutta ilman pakollista tarvetta en halua.
-Ap

Vierailija
67/128 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 20:24"]Kyllä minä käytän, jos tulee oikea tarve :) Mutta ilman pakollista tarvetta en halua. -Ap

[/quote]Mitä teet, jos tulet raskaaksi?

Vierailija
68/128 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 20:27"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 20:24"]Kyllä minä käytän, jos tulee oikea tarve :) Mutta ilman pakollista tarvetta en halua. -Ap

[/quote]Mitä teet, jos tulet raskaaksi?
[/quote]

Niin, kuin aikaisemmin jo kirjoitin:
Aina seksin jälkeen me tarkastetaan että kondomi ei ole mennyt rikki, täytetään vedellä. Kertaakaan ei ole mennyt rikki. Ja jos menisi, niin juoksisin apteekkiin jälkiehkäisyä hakemaan. Ja jos silti tulisin raskaaksi niin abortti.
-Ap

Vierailija
69/128 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan muu kuin sinä ei voi määrätä sinun kehostasi. Älä ota pillereitä ainakaan pakosta! Toisille e-pillerit sopivat ja toisille ei. Itselläni hormonaalinen ehkäisy toimi todellisena tuplaehkäisynä - ei tee seksiä mieli sitten millään. Lopetin hormonaalisen ehkäisyn 2012 32-vuotiaana ja se oli elämäni parhaimpia päätöksiä - tunteeni ovat selkeät ja olo kevyempi sekä nautin seksistä aivan uudella tavalla.

Vierailija
70/128 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kauheita kokemuksia teillä! 

Vierailija
71/128 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama onko provo vai ei, mutta mitä he***ttiä aikuiset ihmiset täällä väittää, ettei pillereistä olisi mitään haittaa ja että kondomi ei voi olla ehkäisynä? Minä ja mies ollaan yli kolmekymppisiä ja meidän ehkäisynä on ollut jo 10 vuotta kondomi, eikä yhtäkään vahinkoraskautta ole tullut.

Ja tämän päätöksen ehkäisystä teki mies, joka ei jaksanut enää katsella mun mielenhäiriöitä, jotka johtui pillereistä. Saatoin olla ihan raivohullu tai sitten ihan alamaissa, milloin missäkin mielentilassa. Jotkut pillerit teki haluttomaksi, toiset sai haluamaan koko ajan ja sitten itkemään, kun ei voinut koko ajan saada. Pillerit myös lihotti. Muutama kuukausi pillereiden lopetuksesta ja olin kuin uusi ihminen! Tuntui, että se oikea minä kuoriutui jostain uumenista esiin. Minäkin olin syönyt 15-vuotiaasta asti pillereitä, eli melkein kymmenen vuotta elämästäni. Jälkeenpäin olen jopa miettinyt, että olisikohan teini-ikäkin ollut helpompaa ilman niitä ylimääräisiä hormoneja...

Muutaman kerran nuorempana hajosi kondomi. Ne oli aina samaa merkkiä, jota sittemmin opittiin välttämään. Ja ainakin oman kokemuksen mukaan kun kondomi hajoaa, niin se hajoaa kokonaan ja rullaantuu siten, että sitä ei voi olla huomaamatta. Jos olisin ap, niin lakkaisin jännittämästä ja lopettaisin ne vesitestit :)

PS. Tiedän lähipiirissä ainakin kolme pillereistä huolimatta alkanutta raskautta. Yhtään kondomin rikkoutumisesta johtuvaa raskautta en tiedä.

Vierailija
72/128 |
16.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, meilläkin kondomi käytössä miehen kanssa ja todellakaan en ala mitään hormoneita enää itseeni pumppaamaan. Mielestäni on aika outoa, että teini-ikäisillekin tuputetaan niitä. Vielä he kasvavat ja kehittyvätkin! Ja kumpikohan on teineillä (ja aikuisilla) yleisempi vaiva, kondomien rikkoontumisesta aiheutuneet vahinkoraskaudet vai kondomin puutteesta seuraavat sukupuolitaudit?? Ap olet todella fiksu nuori nainen. Älä anna korruptoituneen lääkintäkoneiston viilata sinua linssiin.

Vierailija
73/128 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 20:37"]Aika kauheita kokemuksia teillä! 
[/quote]

Sitä minäkin mietin :/
-Ap

Vierailija
74/128 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut lukion terveydenhoitajan aloitustunnilla, jossa terkka on sanonut koko luokalle: "...ja siinä ekan tarkastuksen yhteydessä aloitellaan kaikille tytöille ne pillerit..."

Olin hämmentynyt.

Vierailija
75/128 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 19:06"]

Olen siis 15v, ja olin normaalisti koulun terveystarkastuksessa. En edes tiedä/muista miten, mutta puheenaihe siirtyi terkkarin kanssa ehkäisyyn. Kun sanoin että se on ok, niin kommentti oli "Niin että käytät pillereitä?" Siihen minä "Ei kun kortsua, kun en halua hormonaalista ehkäisyä.." Tuon jälkeen alkoi hirveä selittely minulle miksi minun pitäisi käyttää e-pillereitä..en tajua. En halua käyttää mitään hormonaalista ehkäisyä. Miksi nykyään teineille tyrkytetään pillereitä? Meillä on aina poikaystävän kanssa toiminut kortsu. No problem, mutta terkkari oli eri mieltä. Ai niin. En mene Demiin, koska sieltä tuskin saa tähän vastauksia. T.-99 tyttö.

[/quote] olet vasta 15 vee, et kai saisi edes harrastaa seksiä. Kondomi voi mennä rikki taitamattoman käsissä ja e-pilleri on varma. Ensiksihän sitä seukataan ja tutustutaan ja kun on turvallinen olo niin sitten voi levitellä raajat kun on jo 16 vee.

Vierailija
76/128 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 19:46"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 19:41"]Eipä tuo painostus teini-ikään lopu. Menin itse lähetteellä tutkimuksiin sterilisaatiota varten, mutta kyseessä olikin hormonikierukan kauppaustilaisuus. Mulle on aiemmin kerrottu, että mun kannattaisi välttää hormonaalista ehkäisyä koska mulla on sairaus jonka kanssa se ei sovi yhteen. Hormonikierukka ei kuulemma haittaa ja hormoneja kuitenkin pitää lähitulevaisuudessa alkaa käyttämään vaihdevuosien takia. Olen 39- vuotias synnyttänyt nainen. [/quote] Niinpä. Välillä tuntuu että naisten otsassa lukee "tyrkytä minulle hormoneja". Mulle sanottiin synnytyksen jälkeen kun ehkäisystä puhuttiin, että jatketaan taas kondomilla ja kun on seuraavan lapsen aika, jätetään pois. Aivan kun tehtiin ensimmäisenkin kohdalla. Onneks mulle ei oo tyrkytetty mitään. Äiti on yrittäny ylipuhua, mutta sanoin että hänelle ei meijän seksielämä kuulu.

[/quote] mummun apua tarvitaan

Vierailija
77/128 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 19:17"]Pidä ihmeessä pääsi. Kortsut suojaa myös taudeilta. En itsekään välitä e-pillereistä, ei hormonien syönti voi olla niin haitatonta, mitä väitetään. N35
[/quote]
Se ei todellakaan ole haitatonta. Luultavasti hormonilääkityksistä yms on ehkä jopa enemmän haittaa kuin hyötyä. Niistä vaan ei saa puhua ettei markkinat kärsi.

Vierailija
78/128 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 19:14"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 19:13"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 19:11"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 19:09"]Tuollaisesta pitäis ilmoitaa poliiseille. Aika mautonta touhua. Painostaakohan käyttämään muitakin lääkkeitä?  [/quote] No mitä poliisi tuohon voi tehdä..? Siis kun eihän se kuitenkaa niitä pillereitä minun suuhun tunkenut.. -Ap

[/quote] 

Painostaminen on laitonta. Mafia painostaa mutta terveydenhuollon ammattilaiselle se ei ole sopivaa käytöstä 
[/quote]

Alkoi vaan suoraan sanottuna vituttaa kun piti kyseenalaistaa minun (tai no meidän) päätöksiä ehkäisystä.
-Ap
[/quote]

Käyttäkää kondomia huolellisesti ja oikein ja ole välittämättä painostuksesta. En kyllä usko, että kyseessä on rahastus, vaan pyrkivät estämään mahdollisimman monta teiniraskautta. Faktahan on, että vaikka te olette vastuullisia niin hyvin monelta nuorelta se kondomi unohtuu toisinaan.
Itsekään en enää koskaan aio käyttää pillereitä.

Vierailija
79/128 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 21:03"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 19:06"]

Olen siis 15v, ja olin normaalisti koulun terveystarkastuksessa. En edes tiedä/muista miten, mutta puheenaihe siirtyi terkkarin kanssa ehkäisyyn. Kun sanoin että se on ok, niin kommentti oli "Niin että käytät pillereitä?" Siihen minä "Ei kun kortsua, kun en halua hormonaalista ehkäisyä.." Tuon jälkeen alkoi hirveä selittely minulle miksi minun pitäisi käyttää e-pillereitä..en tajua. En halua käyttää mitään hormonaalista ehkäisyä. Miksi nykyään teineille tyrkytetään pillereitä? Meillä on aina poikaystävän kanssa toiminut kortsu. No problem, mutta terkkari oli eri mieltä. Ai niin. En mene Demiin, koska sieltä tuskin saa tähän vastauksia. T.-99 tyttö.

[/quote] olet vasta 15 vee, et kai saisi edes harrastaa seksiä. Kondomi voi mennä rikki taitamattoman käsissä ja e-pilleri on varma. Ensiksihän sitä seukataan ja tutustutaan ja kun on turvallinen olo niin sitten voi levitellä raajat kun on jo 16 vee.
[/quote]

Kai sinä tajuat että seksillä ei ole ikärajaa? Sitä paitsi täytän ensi-viikolla 16v.
Ja tuohon kondomi juttuun...

Niin, kuin aikaisemmin jo kirjoitin:
Aina seksin jälkeen me tarkastetaan että kondomi ei ole mennyt rikki, täytetään vedellä. Kertaakaan ei ole mennyt rikki. Ja jos menisi, niin juoksisin apteekkiin jälkiehkäisyä hakemaan.
-Ap

Vierailija
80/128 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 21:05"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 19:46"]

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 19:41"]Eipä tuo painostus teini-ikään lopu. Menin itse lähetteellä tutkimuksiin sterilisaatiota varten, mutta kyseessä olikin hormonikierukan kauppaustilaisuus. Mulle on aiemmin kerrottu, että mun kannattaisi välttää hormonaalista ehkäisyä koska mulla on sairaus jonka kanssa se ei sovi yhteen. Hormonikierukka ei kuulemma haittaa ja hormoneja kuitenkin pitää lähitulevaisuudessa alkaa käyttämään vaihdevuosien takia. Olen 39- vuotias synnyttänyt nainen. [/quote] Niinpä. Välillä tuntuu että naisten otsassa lukee "tyrkytä minulle hormoneja". Mulle sanottiin synnytyksen jälkeen kun ehkäisystä puhuttiin, että jatketaan taas kondomilla ja kun on seuraavan lapsen aika, jätetään pois. Aivan kun tehtiin ensimmäisenkin kohdalla. Onneks mulle ei oo tyrkytetty mitään. Äiti on yrittäny ylipuhua, mutta sanoin että hänelle ei meijän seksielämä kuulu.

[/quote] mummun apua tarvitaan
[/quote]

Joo hoitoapua joskus kerran kahdessa kuussa kun aviomies ei opiskeluiltaan ja työltään auttelemaan kerkiä. Mutta ei apua ehkäisyasioissa :D