Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En aio ostaa vauvalleni vain "tyttöjen juttuja"...

Vierailija
15.05.2015 |

Ja sain sukulaisilta aika paljon paheksuntaa tästä. Sanoin siis, että aion ostaa tyttölapselleni melko kaikenlaisia leluja ja vaatteita, niin tyttöjen kuin poikienkin. Eli lelulaatikkoon varmasti päätyy muitakin kuin barbeja, ja en aio pukea lastani pelkkään pinkkiin röyhelöön. Sitten kun hän osaa itse valita lelunsa ja vaatteensa, niin saa käyttää mitä haluaa. Sain tästä siis todella negatiivisen vastaanoton, ja mietin, että mitä mieltä te olette tästä? Miten te puitte/puette vauvanne ja milllaisia leluja ostitte?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla reilu 2v tyttö ja leluissa on sopivasti sekaisin prinsessalegot ja poliisiautot. Vielä ei tyttö itse ole osannut paljoakaan sanoa että mitä haluaa, joten olen ostanut itseä miellyttäviä juttuja ;) Ja enemmän tyttö autoilla leikkii kuin esim minun vanhoilla My Little Poneilla :D Vaatteissa (varsinkin ulkovaatteissa) on myös paljonkin ns poikien värejä, lähinnä sillä ajatuksella aikoinaan ostettu että sopii sit jos seuraava lapsi on poika. En kamalasti tykkää niistä prinsessahörselöistä, joten niitä ei vielä kaapista paljoa löydy, kun ei tyttö osaa itse pyytää. Eikä Hello Kittyä jota inhoan! Poikien puolelta on löytynyt paljon kivoja printtipaitoja (varsinkin H&M) kun ei aina halua pelkkää Minniä, Prinsessoja jne. 

Vierailija
22/25 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse puen oman alle vuoden ikäiseni tyttöni ihan niihin vaatteisiin kun tykkään. Löytyy rimpsua ja vaaleanpunaista, mutta myös mustaa, harmaata, sinistä, keltaista, vihreää yms. Sitten kun osaa itse valita vaatteensa saa vaikuttaa. Leluissa sama homma. Minulla ei ole mitään tarvetta harrastaa sukupuolineutraalia kasvatusta, tytöt ja pojat ovat erilaisia ja se on totuus. En kuitenkaan aio sellaisia arvoja opettaa että tytöille kuuluu kotityöt ja pojille korjaushommat tms.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, miten aina keskitytään tyttöihin.

Juu, se on kiva, että on veljen vaatteet päällä ja välillä sitä röyhelömekkoa jne.

Poikien kohdalla kuitenkin kauhistutaan paljon pienemmästä ja rajat tulevat paljon nopeammin vastaan.

Ei nukkeja lahjaksi, ei pojat leiki prinsessaa, miks sulla on tyttöjen vaatteita päällä jne. Miten ihmeessä voidaan pelätä edelleen tai edes mainita jotain homoksi tuloa tms.

Mun mielestä poikakin saa käyttää röyhelöä ja tykätä nukeista, eikä kellään ole nokan koputtamista tai homoläppää siitä heitettäväksi. On edes pöyristyttävää, että edelleen koetaan, että se pojan homous olisi jotenkin kauheaa, ja samalla kuitenkin ollaan suvaitsevinaan avioliittoa kaikille..

Vierailija
24/25 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 20:51"]Mä en ymmärrä, miten aina keskitytään tyttöihin.

Juu, se on kiva, että on veljen vaatteet päällä ja välillä sitä röyhelömekkoa jne.

Poikien kohdalla kuitenkin kauhistutaan paljon pienemmästä ja rajat tulevat paljon nopeammin vastaan.

Ei nukkeja lahjaksi, ei pojat leiki prinsessaa, miks sulla on tyttöjen vaatteita päällä jne. Miten ihmeessä voidaan pelätä edelleen tai edes mainita jotain homoksi tuloa tms.

Mun mielestä poikakin saa käyttää röyhelöä ja tykätä nukeista, eikä kellään ole nokan koputtamista tai homoläppää siitä heitettäväksi. On edes pöyristyttävää, että edelleen koetaan, että se pojan homous olisi jotenkin kauheaa, ja samalla kuitenkin ollaan suvaitsevinaan avioliittoa kaikille..
[/quote]

Ei siinä olekaan mitään pahaa, mutta niinhän se yleensä on että ne poikien vanhemmat jotka korostavat sukupuolineutraaliuutta eivät kuitenkaan pue pojalleen pinkkiä tai röyhelöitä.

Vierailija
25/25 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi poikaa ja yksi tyttö ja tytöllä on kyllä vaatekaappi melko pinkin sävyinen. Ei oikein muuta suostu päällensä laittamaan. Poikien vaatteet eivät kiinnosta ollenkaan.

Pojat ovat sen sijaan useamman kerran halunneet pinkin vaatteen ja muutaman kerran mekonkin päälle. Varsinkin ovat tykänneet sellaisista mekoista, jonka helman kanssa voi pyöriä piruetteja.

Leluja on joka lähtöön ja aika tasapuolisesti leikkivät kaikilla. Nukenrattaat ja autot ovat kaikkien suosikkeja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kuusi