Nordean pankkitunnukset, voi p*rse
Lainan takia tuli pakkoasiakkuus ko. Pankkiin ja on tämä kauheeta.
Miten voi olla, että verkkopankkiin tunnistautumisessa käytetään yliviivattavaa numerolistaa, jolloin sen haltuunsa saava pääsee tilille suoraan.
Toisissa pankeissa on sentään ollut tunnus + salasana, jonka jälkeen pankki on antanut numeron ja siihen on pitänyt vastata ko. Numeroa vastaavalla koodilla.
Käyttäjätunnus on epämääräinen numero. En opi niitä ulkoa. Muissa pankeissa se ei niin haittaa kun tarvitaan aina salasana.
Mutta Nordea :(
Turvaton olo.
Kommentit (75)
Naamioi se puhelinnumeroksi. Eli jos sun tunnus on vaikka 27546881 niin pistät luuriin talteen esim. Liisa 042 7546881. Sit vaan yrität muistaa että kenen nimellä se siellä on, ja mikä osa on "suuntanumeroa". Laita vaikka takaperin jos epäilyttää...
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:35"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:29"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:23"]
Käytiin ukon kans asioimassa ja virkailija näkin mun numerosarjan lipukkeessa ja sanoi, ettei sitä tuohon pitäisi kirjoittaa. Olin lainaa vailla, niin en viitsinyt vi**uilla, että mihin se sitten kirjoitetaan. Minä en ainakaan muista sitä ulkoa.
[/quote]
Siis oikeastiko olet sen siihen taulukkoon kirjoittanut? Jos sinulta joskus tyhjenee tili, niin on ihan turha syyttää ketään muuta asiasta. Kuinka ihmiset voivat vielä nykyään olla näin avuttomia tällaisten asioiden kanssa?
[/quote]
Jos olisi riskiä, että se voisi joutua vieraisiin käsiin, se numerosarja ei olisi siinä, mutta koska se ei joudu, se on siinä.
[/quote]
Et taida olla ihan se penaalin terävin tapaus? ;)
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 17:18"]
Minulla on muistiongelmia ja olen ratkaissut asian piilottamalla koodin puhelinnumeroksi, kuten nro 34 neuvoikin. Toimii hyvin.
[/quote]
Missä sä säilytät sitä puhelinnumeroa?
No jankataan nyt siitä käyttäjätunnuksestakin: Niitä on eri pituisia!
Ja olen varmaan nero, kun muistan ulkoa sekä oman (8-numeroisen) että äitini (7-numeroisen) Nordean tunnuksen. JA Handelsbankenin. Ja pin-koodit. Vähänks oon hyvä.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 20:46"]
No jankataan nyt siitä käyttäjätunnuksestakin: Niitä on eri pituisia! Ja olen varmaan nero, kun muistan ulkoa sekä oman (8-numeroisen) että äitini (7-numeroisen) Nordean tunnuksen. JA Handelsbankenin. Ja pin-koodit. Vähänks oon hyvä.
[/quote]
Oletko virallisesti äitisi huoltaja?
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 17:12"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:23"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:21"] [quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:07"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:05"] Lainan takia tuli pakkoasiakkuus ko. Pankkiin ja on tämä kauheeta. Miten voi olla, että verkkopankkiin tunnistautumisessa käytetään yliviivattavaa numerolistaa, jolloin sen haltuunsa saava pääsee tilille suoraan. Toisissa pankeissa on sentään ollut tunnus + salasana, jonka jälkeen pankki on antanut numeron ja siihen on pitänyt vastata ko. Numeroa vastaavalla koodilla. Käyttäjätunnus on epämääräinen numero. En opi niitä ulkoa. Muissa pankeissa se ei niin haittaa kun tarvitaan aina salasana. Mutta Nordea :( Turvaton olo. [/quote] Täh? 2 numerosarjaahan siihen tarvitaan. Ensin se 6-numeroinen vakiokoodi ja sitten yliviivattavasta 4-numeroinen kertakäyttöinen. [/quote] Mulla on ainakin 8-numeroinen se eka. Onko sit muuttunut.... [/quote] Muistin muuten väärin: 7 numeroahan siinä (omassa) vakiokoodissa onkin. Ja se on omassa päässäni eikä missään muualla. [/quote] Nordean käyttäjätunnus on 8 numeroinen
[/quote]
Et sitten osaa lukea...............
Katsos: juurihan kerroin että OMANI on 7-numeroinen. Se siis ei tarkoita että ne kaikki ovat yhtä pitkiä.
Joko alat ymmärtää?
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 20:48"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 20:46"]
No jankataan nyt siitä käyttäjätunnuksestakin: Niitä on eri pituisia! Ja olen varmaan nero, kun muistan ulkoa sekä oman (8-numeroisen) että äitini (7-numeroisen) Nordean tunnuksen. JA Handelsbankenin. Ja pin-koodit. Vähänks oon hyvä.
[/quote]
Oletko virallisesti äitisi huoltaja?
[/quote]
En. Maksan vain hänen laskunsa netissä, ja se kuuluisa avainlukulista on hänen hallussaan.
Mulla on aivan helvetin huono numeromuisti. Oikeasti en muista edes omaa puhelinnumeroa (jos se pitää äkkiä luetella jollekkin). MUTTA..
Muistan kyllä todella hyvin Nordean tunnuksen, ei tee tiukkaa. Ja muistan äitinikin tunnuksen (hänellä Osuuspankissa tili) ja sen nelinumeroisen "salasanan". Ja miksikö mä ne muistan? No ihan vaan sen takia, että äiti ei osaa käyttää nettiä/ei omista edes konetta eli mä ne laskut maksan. Joko omalla koneella tai sitten kirjaston koneella tms. jos käydään yhdessä asioilla. Se tunnuslukulista tms. on pelkästään hänellä itsellään.
Ihmettelen sitä, että kuka hitto edes roudaa noita listoja mukanaan? Eikö niitä laskuja ym. VOI maksaa kotona??
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:27"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:26"]
Minulla on se 6 numeroinen luku lompakossa. Eihän sellaista muista ulkoa. Lompakossa on myös numerokoodiliuska. Lompakko katoaa - joku löytää numeron ja arvaa mikä se on. Numeroliuskastakin näkee heti mikä on seuraava "salasana" ja jollei ole yliviivattu, verkkopankki kertoo mikä salasana on seuraava kun vastaa rivin 80 salsanalla. Hölmöä. Muissa (op, s, dansk) riittää, että osaa ulkoa oman salasanan. Ei haittaa, vaikka lompakossa olisikin sekä käyttäjätunnus, että koodiliuska. Niillä ei tee mitään jollei tiedä salasanaa. Katoaminen vastaisi pankkikortin katoamista. Nordealla ei. Voihan Nordean käyttäjätunnusta pitää kännykässä muistissa lompakon sijasta. Ei ainakaan saa yhdestä paikasta kaikkia koodeja. Mutta se vain hankaloittaa verkkopankin käyttöä ja juuri se pistää vihaksi.
[/quote]
Nordealla on 8-numeroinen pin-koodi.
[/quote]
Kellä on kellä ei, itsellä 7 numeroa, asiakkaana 35 vuotta.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 20:46"]
[/quote]
Sama vika ;) lisäksi on eri tunnukset ja salasanat noin 20 eri palveluun ja kaikki on ulkomuistissa.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 20:46"]No jankataan nyt siitä käyttäjätunnuksestakin: Niitä on eri pituisia!
Ja olen varmaan nero, kun muistan ulkoa sekä oman (8-numeroisen) että äitini (7-numeroisen) Nordean tunnuksen. JA Handelsbankenin. Ja pin-koodit. Vähänks oon hyvä.
[/quote]
Kun nyt kisaamaan lähdettiin niin minä muistan ulkoa kolmen eri pankin käyttäjätunnukset (7, 7 ja 8 merkkiä + salasanat) luottokorttini numeron (sekä credit, että debitpuolen, ostan paljon netistä) sekä kirjastokorttini numeron.
[quote author="ExoPol" time="15.05.2015 klo 15:56"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:13"]
AP on tietysti kirjoittanut käyttäjätunnuksen siihen tunnuslukutaulukon yläreunaan :D
[/quote]
Ap:sta en tiedä, mutta minä olen..=) Tiedän, hölmöä, mutta olen sinisilmäinen.
[/quote]
Onnea tekemäsi valinnan kanssa. Turha sitten itkeä, jos tiedot joutuu vääriin käsiin ja tili tyhjenee...
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 20:5
Ihmettelen sitä, että kuka hitto edes roudaa noita listoja mukanaan? Eikö niitä laskuja ym. VOI maksaa kotona??
[/quote]
Koska tilisiirtoja pitää tehdä päivälläkin ja nettikaupoista tulee ostettua jotakin usein. Samoin kela, kanta, vero, ... Palvelut tarvitsevat verkkopankkitunnistusta.
Laskujen maksuun verkkopankkia tarvitsee ehkä 5% käyttötapauksista.
Vaikka Nordea tuli talouspankiksi lainan takia, pidän raha-asiat toisaalla huonon verkkopankin takia. Riittäköön se, että palkkapäivänä siirrän rahaa käyttöpankkiin ja lainanhoitotilille.
Olen unohtanut Nordean käyttäjätunnukseni, joka on ollut kyllä iät ja ajat, käytän vanhaa verkkopankkia ja minulla on tunnuslukulaite. Saako tätä nykyä (joulukuu 2021) Nordeasta uuden käyttäjätunnuksen? - - - Yritän vielä vähän "TIKISTÄÄ" muistiani, muistan sen lähes oikein - yhtäkkiä muistan ulkoa kaikki tilinumeroni jne. T.: Marja
Miten sen salasanan muistaa jos ei voi opetella ulkoa 7- tai 8-numeroista käyttäjätunnusta? Niin no, tietenkin sen muistaa jos se salasana on sama kaikkiin kirjautumisiin ja sehän se vasta turvallista onkin.
Itse muistan ulkoa 4 eri tilin käyttäjätunnukset, mutta tunnuslukutaulukoista on kyllä viivattava yli viimeisin numerosarja, muuten en pysyis kärryillä.