Nordean pankkitunnukset, voi p*rse
Lainan takia tuli pakkoasiakkuus ko. Pankkiin ja on tämä kauheeta.
Miten voi olla, että verkkopankkiin tunnistautumisessa käytetään yliviivattavaa numerolistaa, jolloin sen haltuunsa saava pääsee tilille suoraan.
Toisissa pankeissa on sentään ollut tunnus + salasana, jonka jälkeen pankki on antanut numeron ja siihen on pitänyt vastata ko. Numeroa vastaavalla koodilla.
Käyttäjätunnus on epämääräinen numero. En opi niitä ulkoa. Muissa pankeissa se ei niin haittaa kun tarvitaan aina salasana.
Mutta Nordea :(
Turvaton olo.
Kommentit (75)
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:23"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:21"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:07"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:05"] Lainan takia tuli pakkoasiakkuus ko. Pankkiin ja on tämä kauheeta. Miten voi olla, että verkkopankkiin tunnistautumisessa käytetään yliviivattavaa numerolistaa, jolloin sen haltuunsa saava pääsee tilille suoraan. Toisissa pankeissa on sentään ollut tunnus + salasana, jonka jälkeen pankki on antanut numeron ja siihen on pitänyt vastata ko. Numeroa vastaavalla koodilla. Käyttäjätunnus on epämääräinen numero. En opi niitä ulkoa. Muissa pankeissa se ei niin haittaa kun tarvitaan aina salasana. Mutta Nordea :( Turvaton olo. [/quote] Täh? 2 numerosarjaahan siihen tarvitaan. Ensin se 6-numeroinen vakiokoodi ja sitten yliviivattavasta 4-numeroinen kertakäyttöinen. [/quote] Mulla on ainakin 8-numeroinen se eka. Onko sit muuttunut....
[/quote]
Muistin muuten väärin: 7 numeroahan siinä (omassa) vakiokoodissa onkin.
Ja se on omassa päässäni eikä missään muualla.
[/quote]
Mulla on 8
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 16:14"]
Ensinnäkin, kortin PIN-koodin saa vaihdettua verkkopankissa. Uuden kortin mukana tulee kirje, kanttaa lukea mitä siinä sanotaan. Siellä siis myös opastus koodin vaihdosta. Toiseksi, itse olen huono muistamaan numeroita joten pidän puhelimessä nimeä Nordea asiakaspalvelu ja numeroksi olen laittanut +358 ja perään pankkitunnuksen. Jos joku pöllii lompakon ja puhelimen niin tuskinpa tajuaa katsoa onko tämä numero oikeasti Nordean asiakaspalvelun numero. Jos tajuaisi niin luultavasti tekisi jotain oikeaa työtä eikä varastelisi av-mammojen lompakoita ja puhelimia. Vinkkinä vaan siis, ei kannata todellakaan pitää pankkitunnusta avainlukulistassa.
[/quote]
Kiitos neuvosta, vaihdoin hankalan pin-koodini pois, mutta ei ole kiva nyt odotella viikkoa sitä uutta korttia.
Vaikka otit lainaa Nordeasta mikään ei estä pitämästä tiliä myös toisessa pankissa ja hoitamasta maksuja toisen pankin kautta. Minullakin on oma tili Nordeassa ja miehen kanssa yhteinen "talous"tili S-pankissa. Joskus meillä ehtii tyhjetä tuo s-tili kun sinne ei mene rahaa automaattisesti.
Koskaan ei muuten ole Nordeassa neuvottu, että kortin pin-koodin voi vaihtaa!
Kyllä nyt on taas varsinainen järjen jättiläinen liikenteessä. Ei kykene muistamaan yhtä 8 numeron sarjaa ja sitten vielä menee kirjoittamaan sen tunnuslukutaulukkoon.... Ei hyvää päivää.
Näitä tällaisia tarinoita lukiessa tulee väkisinkin miettineeksi, miten kummassa nämä arjen sankarit ylipäätään selviävät elämässä? Siis ilman edunvalvojaa tms.? :)
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:23"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:21"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:07"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:05"] Lainan takia tuli pakkoasiakkuus ko. Pankkiin ja on tämä kauheeta. Miten voi olla, että verkkopankkiin tunnistautumisessa käytetään yliviivattavaa numerolistaa, jolloin sen haltuunsa saava pääsee tilille suoraan. Toisissa pankeissa on sentään ollut tunnus + salasana, jonka jälkeen pankki on antanut numeron ja siihen on pitänyt vastata ko. Numeroa vastaavalla koodilla. Käyttäjätunnus on epämääräinen numero. En opi niitä ulkoa. Muissa pankeissa se ei niin haittaa kun tarvitaan aina salasana. Mutta Nordea :( Turvaton olo. [/quote] Täh? 2 numerosarjaahan siihen tarvitaan. Ensin se 6-numeroinen vakiokoodi ja sitten yliviivattavasta 4-numeroinen kertakäyttöinen. [/quote] Mulla on ainakin 8-numeroinen se eka. Onko sit muuttunut....
[/quote]
[/quote]
Nordean käyttäjätunnus on 8 numeroinen
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 17:08"]
Kyllä nyt on taas varsinainen järjen jättiläinen liikenteessä. Ei kykene muistamaan yhtä 8 numeron sarjaa ja sitten vielä menee kirjoittamaan sen tunnuslukutaulukkoon.... Ei hyvää päivää.
Näitä tällaisia tarinoita lukiessa tulee väkisinkin miettineeksi, miten kummassa nämä arjen sankarit ylipäätään selviävät elämässä? Siis ilman edunvalvojaa tms.? :)
[/quote]
Tajuatko sä millainen kilipää olet?
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 17:01"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 16:14"]
Ensinnäkin, kortin PIN-koodin saa vaihdettua verkkopankissa. Uuden kortin mukana tulee kirje, kanttaa lukea mitä siinä sanotaan. Siellä siis myös opastus koodin vaihdosta. Toiseksi, itse olen huono muistamaan numeroita joten pidän puhelimessä nimeä Nordea asiakaspalvelu ja numeroksi olen laittanut +358 ja perään pankkitunnuksen. Jos joku pöllii lompakon ja puhelimen niin tuskinpa tajuaa katsoa onko tämä numero oikeasti Nordean asiakaspalvelun numero. Jos tajuaisi niin luultavasti tekisi jotain oikeaa työtä eikä varastelisi av-mammojen lompakoita ja puhelimia. Vinkkinä vaan siis, ei kannata todellakaan pitää pankkitunnusta avainlukulistassa.
[/quote]
Kiitos neuvosta, vaihdoin hankalan pin-koodini pois, mutta ei ole kiva nyt odotella viikkoa sitä uutta korttia.
[/quote]
Valivalivalivali, jos se on nyt niiiiin hanka ollut niin luulisi sen olevan helpotus että JO viikon päästä tämä piina loppuu!
Minulla on muistiongelmia ja olen ratkaissut asian piilottamalla koodin puhelinnumeroksi, kuten nro 34 neuvoikin. Toimii hyvin.
Hmm jaa mulla on kyllä kaks toimivaa korttia samalle tilille ja molemmissa sama PIN, ei se aina vaihdu. Mulle on hyvin neuvottu paikallisessa Nordeassa tämä pinkoodijuttu, mutta jos teille ei ole ja ahdistaa noin hirveästi niin kannattaa aina kysyä pankissa tai soittaa asiakaspalveluun että onko tälle tehtävissä mitään. Miksi ette ole kysyneet Nordeasta apua? Ei asia av:lle valittamalla parane.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 17:12"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:23"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:21"] [quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:07"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:05"] Lainan takia tuli pakkoasiakkuus ko. Pankkiin ja on tämä kauheeta. Miten voi olla, että verkkopankkiin tunnistautumisessa käytetään yliviivattavaa numerolistaa, jolloin sen haltuunsa saava pääsee tilille suoraan. Toisissa pankeissa on sentään ollut tunnus + salasana, jonka jälkeen pankki on antanut numeron ja siihen on pitänyt vastata ko. Numeroa vastaavalla koodilla. Käyttäjätunnus on epämääräinen numero. En opi niitä ulkoa. Muissa pankeissa se ei niin haittaa kun tarvitaan aina salasana. Mutta Nordea :( Turvaton olo. [/quote] Täh? 2 numerosarjaahan siihen tarvitaan. Ensin se 6-numeroinen vakiokoodi ja sitten yliviivattavasta 4-numeroinen kertakäyttöinen. [/quote] Mulla on ainakin 8-numeroinen se eka. Onko sit muuttunut.... [/quote] Muistin muuten väärin: 7 numeroahan siinä (omassa) vakiokoodissa onkin. Ja se on omassa päässäni eikä missään muualla. [/quote] Nordean käyttäjätunnus on 8 numeroinen
[/quote] Mulla 7, numero ollut jostain vuodesta -88.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 20:51"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 20:48"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 20:46"] No jankataan nyt siitä käyttäjätunnuksestakin: Niitä on eri pituisia! Ja olen varmaan nero, kun muistan ulkoa sekä oman (8-numeroisen) että äitini (7-numeroisen) Nordean tunnuksen. JA Handelsbankenin. Ja pin-koodit. Vähänks oon hyvä. [/quote] Oletko virallisesti äitisi huoltaja? [/quote] En. Maksan vain hänen laskunsa netissä, ja se kuuluisa avainlukulista on hänen hallussaan.
[/quote]
Onko pankki tietoinen, että asiakas on luovuttanut tunnuslukunsa toistuvasti toiselle henkilölle?
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 16:47"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:41"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:38"]
Nordealla on muutenkin huono se pankkikortin pin-koodi, kun se vaihtelee. Juuri kun on omaksunut yhden muistisäännön, niin vips, uusi tulee. Nykyisen kanssa mulla kesti pitkään oppia. Kysyin ukolta vinkkiä, että miten hän muistaisi koodini ja siitä vähitellen mulle kehkeytyi oma tyyli, joka on pysynyt - kunnes se koodi taa vaihtuu syystä tai toisesta. Pa*ka systeemi, olen samaa mieltä aloittajan kanssa.
[/quote]
Onkohan tuo jotenkin korttikohtainen tuo pin-koodin vaihtuminen? Meikällä ei meinaan ole vuosiin vaihtunut (mastercard gold) pin-koodi, vaikka kortti on uusiutunutkin jo monta kertaa. Minä voin myös pin-koodin itse määritellä verkkopankin kautta.
[/quote]
Joo joo, mutta ei tavallisilla.
[/quote]
Tilasin juuri debit-kortin verkkopankin kautta ja valitsin siihen saman tunnusluvun kuin electronissa on ollut jo vuosikaudet.
Miksei sen tunnusluvun voi tallettaa vaikka kännykkään? Laittaa nimeksi vaikka Maija Nordström ja sitten 050-tilinumero. Ei ole vaikeaa ja löytyy helposti, toisaalta ulkopuolinen ei hoksaa tuossa mitään pankkitunnusta.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 21:07"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:27"]
Nordealla on 8-numeroinen pin-koodi.
[/quote]
Kellä on kellä ei, itsellä 7 numeroa, asiakkaana 35 vuotta.
[/quote]
Mulla on viisi numeroa. Pitkä asiakkuus näköjään kannattaa :-)
[quote author="Vierailija" time="16.05.2015 klo 01:13"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 20:51"]
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 20:48"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 20:46"] No jankataan nyt siitä käyttäjätunnuksestakin: Niitä on eri pituisia! Ja olen varmaan nero, kun muistan ulkoa sekä oman (8-numeroisen) että äitini (7-numeroisen) Nordean tunnuksen. JA Handelsbankenin. Ja pin-koodit. Vähänks oon hyvä. [/quote] Oletko virallisesti äitisi huoltaja? [/quote] En. Maksan vain hänen laskunsa netissä, ja se kuuluisa avainlukulista on hänen hallussaan.
[/quote]
Onko pankki tietoinen, että asiakas on luovuttanut tunnuslukunsa toistuvasti toiselle henkilölle?
[/quote]
Mitä luulet sillä pelkällä tunnusluvulla saavan aikaiseksi? Kaikkeen toimintaan tarvitaan myös tunnuslukulista.
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 17:12"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:23"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:21"]
[/quote]
[/quote]
Nordean käyttäjätunnus on 8 numeroinen
[/quote]mulla ainakin on 7 numeroa. N. Pitkäaikainen Nordean asiakas
Kyllä jokainen pystyy muistisääntöjen avulla oppimaan 8 numeroisen tunnuksen (vaikka niitä olisi se 3 kappaletta). En voi vaan käsittää miten joku kirjoittaa käyttäjätunnuksen tunnuslukukorttiin!
[quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:07"][quote author="Vierailija" time="15.05.2015 klo 15:05"]
Lainan takia tuli pakkoasiakkuus ko. Pankkiin ja on tämä kauheeta. Miten voi olla, että verkkopankkiin tunnistautumisessa käytetään yliviivattavaa numerolistaa, jolloin sen haltuunsa saava pääsee tilille suoraan. Toisissa pankeissa on sentään ollut tunnus + salasana, jonka jälkeen pankki on antanut numeron ja siihen on pitänyt vastata ko. Numeroa vastaavalla koodilla. Käyttäjätunnus on epämääräinen numero. En opi niitä ulkoa. Muissa pankeissa se ei niin haittaa kun tarvitaan aina salasana. Mutta Nordea :( Turvaton olo.
[/quote]
Täh?
2 numerosarjaahan siihen tarvitaan.
Ensin se 6-numeroinen vakiokoodi ja sitten yliviivattavasta 4-numeroinen kertakäyttöinen.
[/quote]
Minulla se koodi on kahdeksannumeroinen ja voihan nordeaan tehdä myös salasanan.
Kun mulla vaihtui Nordean pankkikortin pin-tunnus ja se tuntui vaikealta muistaa, kirjoitin sen lähtiessäni ranteen sisäpuolelle.