Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Esimies kertoi muille minun olevan kuumeessa!

Vierailija
17.01.2022 |

Saako esimies kertoa tuollaisen tiedon työkavereilleni? Ja kuka korvaa tuosta levittämisestä minulle koituvat taloudelliset menetykset.

On lyöty työkavereiden kanssa vetoa siitä, etten selviä 6kk rokottamattomana koronasairaiden keskellä. Meillä on veto satasesta ja minä vastaan kuusi työkaveria. Kuume ei toki ole koronaa, mutta pari vuotta sitten meillä oli veto, etten vuoteen ole kuumeen takia poissa töistä. Jos esimies noin jakelee kaikkien terveystietoja, sitähän on pakko jättää lääkärillä käymättä ja sairastaa vain vapaapäivillään.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa kertoa.

Puhu työpaikkasi työsuojeluvaltuuten tai luottamusmuehen kanssa.

Vierailija
2/26 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hävisit vedon joten pulita pois

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli aiot huijata vedossa, vai ymmärsinkö väärin?

Vierailija
4/26 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esimies kertoi myös muille sairauteni laadun. Kun menin takaisin töihin ja kerroin kollegalleni, että mulla oli sairaus x, niin työkaveri vaan totesi "joo, mä kuulin jo pomolta".

Vierailija
5/26 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, tuohan on ihan tavallista. 

Vierailija
6/26 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys esimieheesi ja kerro hänen toimineen väärin ja viet asian työsuojeluvaltuutetulle ja luottamusmiehelle.

Vierailija
7/26 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esimies kertoi kaikille että olen raskaana. Kärsin hyperemeesistä ja oksensin siis kaiken aikaa ja esimies kertoi tämän kaikille muille selityksenä siitä, miksi työkykyni on alentunut.

Vierailija
8/26 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tavallista että esihenkilö kertoo muille sairasloman syyn. Se ei kuitenkaan ole oikein! Ei todellakaan ole. Tuosta tulee varoitus esihenkilölle jos vie asian eteenpäin.

Vierailija
9/26 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun esimies kertoi kaikille että olen raskaana. Kärsin hyperemeesistä ja oksensin siis kaiken aikaa ja esimies kertoi tämän kaikille muille selityksenä siitä, miksi työkykyni on alentunut.

Mun esimies kertoi työkaverin vakavasti sairaasta lapsesta. En edes kysynyt miksi on niin paljon poissa, esimies vain muuten vaan möläytti tämän. Voitte kuvitella ettei työkaveri ollut kovinkaan mielissään että näin henkilökohtaisia tietoja levitellään. Esimies sai lähteä kun työkaveri vei asian eteenpäin.

Vierailija
10/26 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveystietoja ei esimies saa levitellä työyhteisössä.

Vierailija
11/26 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveystietoja ei esimies saa levitellä työyhteisössä.

Ei niin, en ymmärrä miksi niin moni silti niitä levittää! ~25v työelämää itsellä takana ja aina löytyy tällaisia esimiehiä. Ihan käsittämätöntä!

Vierailija
12/26 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työkaverisi kuulivat väärin ja nyt kaikki luulevat että olit huumeessa.

Vierailija
13/26 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tapana kertoa vain niistä joita aikomus savustaa ulos, provosoituvat ja siitä saa hyvän alun. 

Vierailija
14/26 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa kertoa. Menetettyä uhkapelisaatavaa kukaan ei kuitenkaan korvaa, koska sellainen saatava ei Suomen oikeusjärjestelmässä nauti lain suojaa. Toki juridisesti voit myös jättää uhkapelitappiosi maksamatta, eivätkä vastapuolet voi niitä oikeudellisesti periä, samasta syystä. Kusipäistä se tietenkin olisi, mutta ei laitonta.

Vierailija
15/26 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On tapana kertoa vain niistä joita aikomus savustaa ulos, provosoituvat ja siitä saa hyvän alun. 

Näin se taitaa olla. Harva työntekijä vie asioita eteenpäin saati jatkaa työssä mistä savustetaan ulos. Helpommalla pääsee kun etsii uuden työn. Kaikki voittaa.

Vierailija
16/26 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa kertoa. Jäi kiinnostamaan, onko sulla nyt korona tai onko testattu.

Minäkin voin vannoa, etten tule sairastumaan koronaan enkä olemaan kuumeessakana tulevan vuoden aikana. Tosin rokotukset nyt tässä otin, kun tuli niin paljon painostusta. Niillä ei kuitenkaan ole vaikutusta siihen, sairastunko vai enkö.

Vierailija
17/26 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella on yks nyrkkipaja, jossa lääkäriajan varaa sihteeri ja hän ilmoittaa kaikille sähköpostilla kuka menee lääkäriin ja miksi 😅

Vierailija
18/26 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sillä ole väliä, sillä ilmoitin jo sun työkavereille, että olet huijaamassa heitä. Sitä paitsi täytyyhän sinun kuitenkin näyttää lääkärintodistus työkavereillesi. Mistä he muuten voivat tietää, mitä varten saikutat. Teettekö te siellä työpaikalla muutakin kuin lyötte lapsellisia vetoja? 

Vierailija
19/26 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun esimies juorusi yhden työkaverin seksuaalisesta suuntautumisesta. En ollut asiasta tietoinen, eikä se itse asiassa kiinnosta, joten pidin ja pidän esimiestä moukkana.

Vierailija
20/26 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän yhden työkaverin joka on sairastunut homouteen, toivottavasti Jumala suo hänelle eheytyksen ja parannuksen. Hänen sielunsa on riivattu ja siksi hän usein sairastaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kahdeksan