Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko jostain ruokakaupasta tilata ilman luottokorttia kotiin ruokaa?

Vierailija
17.01.2022 |

Eli otsikossa kysymys. Ja siis niin että voisi maksaa esimerkiksi verkkopankissa etukäteen tai saada laskun, ilman kontaktia keneenkään. Eli toimitus kotiovelle.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en nyt ymmärrä aloittajan ongelmaa. Olen koronan alusta asti tilannut vanhemmalleni ruokaostokset Citymarketista tai K-kaupasta ihan pankkitunnuksilla. Näpyttelen ostokset kasaan, valitsen toimitusajan ja sitten ohjelma siirtää minut verkkopankkiin. Kauppa tekee varauksen, näyttää olevan nykyisin nolla euroa ja toimituksen jälkeen tililtä veloitetaan ostosten loppusumma. Miksi hän haluaa maksaa ostokset etukäteen pankkikortilla?

Siis ilman, että annat pankki/luottokortin numeroa? Suoraan siirryt maksamaan verkkopankissa?

Tämä on K-Ruoka.fi-sivulta:

Mitkä ovat palvelussa hyväksytyt maksutavat?

Saatavilla olevat maksutavat riippuvat valitusta kaupasta. Voit valita maksutavaksi korttimaksun verkossa tilauksen yhteydessä tai osassa kaupoista korttimaksun ostoksia vastaanottaessa. Molemmissa maksutavoissa ostokset veloitetaan vasta toimituspäivänä. Ostosten suuruisia katevarauksia ei oteta tilausta lähettäessä.

Vierailija
42/50 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnusluvuilla mennään kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä en nyt ymmärrä aloittajan ongelmaa. Olen koronan alusta asti tilannut vanhemmalleni ruokaostokset Citymarketista tai K-kaupasta ihan pankkitunnuksilla. Näpyttelen ostokset kasaan, valitsen toimitusajan ja sitten ohjelma siirtää minut verkkopankkiin. Kauppa tekee varauksen, näyttää olevan nykyisin nolla euroa ja toimituksen jälkeen tililtä veloitetaan ostosten loppusumma. Miksi hän haluaa maksaa ostokset etukäteen pankkikortilla?

No kyllä sinne verkkopankkiin mennään sen pankkikortin numeroilla

No ei kuule mennä kuin tunnuksilla mitkä saa pankista erikseen.

Mutta sulla on tallennettuna korttitiedot sinne sun verkkokaupan profiiliin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tilaan säännöllisesti Prismasta kotiin, eikä mulla ole luottokorttia. Tavallisen pankkikortin/Visa Electronin numerosarja ja takana oleva "turvakoodi" eli kolme numeroa syötetään tilauksen yhteydessä järjestelmään, minkä jälkeen täytyy mennä vielä verkkopankkitunnuksilla "vahvistamaan henkilöllisyys". Tililtä otetaan katevaraus pankkikortiltanu, aivan samalla tavalla kuin jis ostaisin fyysisesti itse kaupan kassalla maksaen kortilla.

Luottokorttia EI vaadita missään vaiheessa.

En tiedä K-kauppojen systeemiä.

Monet S-kaupaykin toimittavat kotiin, ja systeemi on sama. Mene nyt reippaasti S-kaupat verkkosivuille, ja tee rauhallisesti ajatuksen kanssa tilaus. Ota pankkikortti ja verkkopankkitunnukset esille. Kyllä se onnistuu!

Paranemisia ❤️

Vierailija
44/50 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnusluvuilla mennään kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kyllä sinne verkkopankkiin mennään sen pankkikortin numeroilla

No ei kuule mennä kuin tunnuksilla mitkä saa pankista erikseen.

HUOHH! ENSIN naputtelet sen pankkikortin numeron sille varattuun paikkaan,sitte sut siirretään pankin sivuille ja SIELLÄ sitte pankin tunnukset.

Vierailija
45/50 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen maksujärjestelmien tekniikan kanssa ja syy siihen, ettei verkkopankilla voi maksaa on yksinkertainen: maksuvaiheessa ei tiedetä tarkkaa hintaa ja tämä tarkka hinta on välttämätöntä, jotta voitaisiin etukäteen velottaa. Joku tuote voi olla loppunut ja esimerkiksi punnittavien tuotteiden tarkka hinta muodostuu vasta sitten. Korttimaksuja on helppoa oikaista pienemmäksi/suuremmaksi, mutta verkkopankkimaksulle ei näin voida tehdä.

Mitä taas tulee laskuun, niin laskuttaminen on kaupan kannalta liian kallista; ensimmäisenä pitäisi tehdä toiminto, joka tarkastaa asiakkaan luottotiedot, jotta tiedetään, voiko laskulle ylipäätään antaa. Tämä tarkastus myös automaattisena maksaa. Tämän jälkeen pitäisi tehdä lasku, lähettää se ja valvoa, että se maksetaan ja tarvittaessa siirtää perintään, jos ei makseta. Kaikki nämä vaiheet ovat kaaliita suhteessa siihen, paljonko keskimääräinen ostos on. Laskutus olisi kannattavaa, jos tuotteita tilattaisiin tyyliin usamman satasen edestä kerralla, mutta harva tilaa.

Vierailija
46/50 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppahalli24 ;)

https://www.kauppahalli24.fi/tilaus-ja-toimitus#maksutavat

Siellä voit maksaa verkkopankkitunnuksilla.

Vierailija
47/50 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppahalli24 ;)

Ihan kuten käytännössä kaikissa muissakin kaupoissa. Tässä on nyt tehty ihme ongelma asiasta joka ei ole minkäänlainen ongelma. Ei ruokaostosten tilaaminen netistä sen monimutkaisempaa ole kuin mikään muukaan nettistä tilaaminen. Maksutapoja on jokaisella kaupalla monta vaihtoehtoa. Maksun suorittaminen ei ole ongelma. Jos nyt ylipäätään on pankkitili, luottokortti, käteistä tai edes muutama oravannahka millä maksaa.

Vierailija
48/50 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppahalli24 ;)

Tuolla näemmä myydään esim. hedelmät kpl-hinnalla, jolloin tilauksen loppusumma on tiedossa tilaushetkellä. S- ja K-kaupoissa hinnat ovat kilohintoja. Siinä on ehkä lähtökohtaisesti suurin ero.

Mutta hyvä, että on yksi palvelu, jota ap voi käyttää, jos vaan sattuu asumaan palvelun toimitusalueella.

Vierailija
49/50 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauppahalli24 ;)

Tuolla näemmä myydään esim. hedelmät kpl-hinnalla, jolloin tilauksen loppusumma on tiedossa tilaushetkellä. S- ja K-kaupoissa hinnat ovat kilohintoja. Siinä on ehkä lähtökohtaisesti suurin ero.

Mutta hyvä, että on yksi palvelu, jota ap voi käyttää, jos vaan sattuu asumaan palvelun toimitusalueella.

Osa hedelmistä yms. punnitaan keräilyn yhteydessä. Ovat ratkaisseet asian niin että veloittavat vähän yläkanttiin ja ylimääräinen palautetaan sitten kauppahalli-tilille josta sen voi siirtää takaisin tililleen tai käyttää seuraavaan tilaukseen. Yleensä on ollut omalla kohdalla  n.  20 sentiä - 2 euroa.  

Vierailija
50/50 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pankkikortilla (debit) pystyy kyllä, ei tarvitse olla luotollinen kortti. En tiedä muista maksutavoista, mutta korttimaksu kai on käytössä siksi, että kortille tehdään tilausvaiheessa katevaraus.

Osaatko kertoa vähän tarkemmin? Olen ensimmäistä kertaa tilanteessa että tarvitsen oikeasti kauppa-apua ilman ihmiskontakteja (olen koronapositiivinen). 

Pankkikortissa on numero ja koodi, ne yleensä on syötettävä.

Siis kaksi numeroa.

Maksu menee samana pvnä kuin keräysvahvistus.  Ennen meni etukäteen.

Valitse kauppa lähistöltä ja vaikka Foodie-palvelu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi