Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostakaa vegaanit nyt sitä nyhtökauraa

Vierailija
17.01.2022 |

Nyhtökaurafirmat on pulassa.

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mun mielestä nyhtökaura on oikeesti hyvää

pitää vain osata maustaa hyvin

Tai ostaa se valmiiksi maustettu. Ihmiset ajattelevat että nyhtökaura on pahaa kun kerran maistoivat sitä nude-versiota. Paljon parempaa se on kuin joku mössöhärkis.

Osaan maustaa itse ja olen syönyt myös maustettua, ei se silti erityisen hyvää ole. Ei ole härkiskään. Kyllä niitä syö jos ilmaiseksi saa.

Vierailija
42/53 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä lehtien mukaan myydään ja viedään maailmalle. Firman liikevaihto kuitenkin pysyy lähes samana ja tappiolla on. Voikohan tätä vielä laskea alkuinvestointien syyksi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvissyönti tulee liian kalliiksi. Kurkun hinta on nelinkertaistunut eli nyt 4e kilo. No ei minulla kun korvasin sen muilla tuotteilla. Ihmeen äkkiä jäi kurkku ostamatta. Miksihän ulkomaista vaihtoehtoa ei sallita eli onko kartelli elintarvikkeissa. Vedestä liian kova hinta.

Vierailija
44/53 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvissyönti tulee liian kalliiksi. Kurkun hinta on nelinkertaistunut eli nyt 4e kilo. No ei minulla kun korvasin sen muilla tuotteilla. Ihmeen äkkiä jäi kurkku ostamatta. Miksihän ulkomaista vaihtoehtoa ei sallita eli onko kartelli elintarvikkeissa. Vedestä liian kova hinta.

Miten kurkku liittyy kasvissyöntiin?

Vierailija
45/53 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen sekasyöjä. Nyhtökaura on hyvää.b

Vierailija
46/53 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Espanjalaista kurkkua ollut saataville. Itse pidän kurkusta taukoa, kun hinta nousee liian kalliiksi. Nyt tulee syötyä erilaisia juureksi, jotka kohtuullisia hinnoiltaan. 

Vierailija
47/53 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveen makusta ja ravintoköyhää moskaa lihan hinnalla. Ei kiitos! Mutta en siis ole vegehullu.

Ravintoarvo ei ole sama asia kuin energiasisältö.

Vierailija
48/53 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vieläkään syönyt nyhtökauraa. Silloin kun aika oli otollinen sen maistamiselle, sitä ei saanut lähiprismasta. Kerran olen maistanut härkistä, eikä ollut erityisen hyvää. Sen sijaan muut pavut ja linssit maistuvat entiseen tapaan ja mielelläni valitsen jatkossakin tuotteita, joita ei ole kovin paljoa teollisesti jalostettu.

Vierailija
49/53 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä osaa pitää nyhtistä kalliina. Maksaa n. 4 euroa paketti ja vaikka painoa on vähän vähemmän, ihan vastaavaan ruokamäärään se riittää kuin 400 g:n paketti jauhelihaa. Vähemmän nestettä mukana. Samaa luokkaa maksaa joku vähän parempi (naudan) jauheliha, ja jos haluaisi ostaa lihan luomuna, hintaa tuleekin jo enemmän kuin mitä nyhtispaketti maksaa.

Maustamattomassa nyhtökaurassa 203 kcal / 100g vs. Pirkka 17% naudanjauhelihan 227 kcal/100g. Pakkauksen proteiinit 72 vs. 76 Pirkka-jauhelihan eduksi. Hinta 4,15 vs. 3,79 Pirkka-jauhelihan eduksi.  10% rasvaisessa Pirkka-jauhelihassa 80 grammaa protskuja ja 170 kcal/100g samaan hintaan kuin nyhtökaura. Hintaero sika-nautaan sitten selvästi isompi. 

Lihassa ei ole kuin korkeintaan joku 20g/100grammassa proteiinia. Herniksen proteiinimäärä on lähempänä tuota sinun keksimääsi.

Vierailija
50/53 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä osaa pitää nyhtistä kalliina. Maksaa n. 4 euroa paketti ja vaikka painoa on vähän vähemmän, ihan vastaavaan ruokamäärään se riittää kuin 400 g:n paketti jauhelihaa. Vähemmän nestettä mukana. Samaa luokkaa maksaa joku vähän parempi (naudan) jauheliha, ja jos haluaisi ostaa lihan luomuna, hintaa tuleekin jo enemmän kuin mitä nyhtispaketti maksaa.

Maustamattomassa nyhtökaurassa 203 kcal / 100g vs. Pirkka 17% naudanjauhelihan 227 kcal/100g. Pakkauksen proteiinit 72 vs. 76 Pirkka-jauhelihan eduksi. Hinta 4,15 vs. 3,79 Pirkka-jauhelihan eduksi.  10% rasvaisessa Pirkka-jauhelihassa 80 grammaa protskuja ja 170 kcal/100g samaan hintaan kuin nyhtökaura. Hintaero sika-nautaan sitten selvästi isompi. 

Lihassa ei ole kuin korkeintaan joku 20g/100grammassa proteiinia. Herniksen proteiinimäärä on lähempänä tuota sinun keksimääsi.

10% jauhelihassa on juuri tuo 20g/100g eli 400g paketissa 80 grammaa. 17% jauhelihassa 19g/100g protskuja. Nyhtäkaurapaketissa 30G7100g, mutta pakkaus 240 grammainen. Voit laskea pakettien proteiinimäärät, jos et usko.

Vierailija
51/53 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lähikaupassa on erikseen vegaanien tuoteosasto, josta löytyy kaikki mahdollinen teollinen, mitä voivat syödä. En ole koskaan nähnyt kenenkään ostavan siitä mitään, ja joka kerta kauppareissulla (pari-kolme kertaa viikossa siis) alehylly on täynnä noita vegetuotteita. Tuota nyhtistä on näkynyt viime aikoina paljon, nyt kun asiaa miettii (samoin erään valmistajan valmisruokia, en tiedä miksi lähinnä vain yhden?). 

Vierailija
52/53 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saan kaurasta hirveän kipeän veriripulin, siksi ei valitettavasti kaurapuuroa, nyhtökauraa, kaurajuomaa, kauragurtteja, kauraleipää, mitään kaurasta tehtyä.. harmi, kun maistuvat hyvältä ja vegenä valikoimat supistuvat kovasti kun kauraa ei voi syödä. Olen kyllä yllättynyt jos ovat pulassa, mielestäni toi oli parhaan makuista ja kotimaistakin ja terveellistä. Luulin että muut ostaa nyhtistä eniten, kaura"allergia" kuitenkin harvassa..

IBS-porukassa on useampi, jolle kaura on todella vaikea raaka-aine. Ja onhan heitä paljon muitakin. 

Vierailija
53/53 |
17.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan kaurasta hirveän kipeän veriripulin, siksi ei valitettavasti kaurapuuroa, nyhtökauraa, kaurajuomaa, kauragurtteja, kauraleipää, mitään kaurasta tehtyä.. harmi, kun maistuvat hyvältä ja vegenä valikoimat supistuvat kovasti kun kauraa ei voi syödä. Olen kyllä yllättynyt jos ovat pulassa, mielestäni toi oli parhaan makuista ja kotimaistakin ja terveellistä. Luulin että muut ostaa nyhtistä eniten, kaura"allergia" kuitenkin harvassa..

IBS-porukassa on useampi, jolle kaura on todella vaikea raaka-aine. Ja onhan heitä paljon muitakin. 

Kaura on yleisesti aika hyvin siedetty muihin viljoihin nähden. Rypsiöljyllä tuhotaan ensin niin pahaan kuntoon suolisto ettei mikään viljakaan enää sovi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän