Ostakaa vegaanit nyt sitä nyhtökauraa
Kommentit (53)
Muutama vuosi sitten olivat niin suuressa suosiossa, että kauppojen tiskeillä oli lappua: tavarantoimittajalla toimitusvaikeuksia.
Eli se mikä menee ylös, tulee aina alas
Ostan silloin kun bongaan lähikaupassa 30 % alennuksella, mikä on aika harvoin. En raaski täydellä hinnalla ostaa.
Useammin tulee ostettua härkistä, mutta nyhtistäkin aina välillä. En kyllä ole edes vegaani. Nyt on tullut niin paljon uusia kasvisvaihtoehtoja, että kaikki eivät osta yhtä ja samaa. Mun mielestä härkis ja nyhtis ovat kyllä molemmat hyviä perusjuttuja, ihan kaikkia uusia en ole viitsinyt edes kokeilla. Nyhtistä käytetään meillä ainakin tortillakastikkeisiin ja makaronilaatikkoon. Härkiksestä tehdään poroton ja härätön käristys, josta koko perhe tykkää enemmän härkisversiona vaikka resepti on alunperin nyhtikselle.
Se on kamalan makuista, kuin koiranruokaa.
Ostan silläkin rahalla ennemmin falafeleja.
Nykyään on parempiakin vaihtoehtoja esim. härkis. beanit, jauhis ym. Nyhtökaura oli ensimmäinen, mutta ei paras.
Mistä löytyy -30% tai 21 jälkeen -60%?
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on parempiakin vaihtoehtoja esim. härkis. beanit, jauhis ym. Nyhtökaura oli ensimmäinen, mutta ei paras.
BeanIt:istä minäkin tykkään, nyhtistä ja härkistä ostan hyvin harvoin. Ja ilman Beanitiakin pärjäisin; kuten edellä totesin niin yli neljännesvuosisadan olen ilman lihaa pärjännyt. Linssit, pavut, härkäpapurouheet ja herneet ovat ihan riittävä proteiininlähde.
Saan kaurasta hirveän kipeän veriripulin, siksi ei valitettavasti kaurapuuroa, nyhtökauraa, kaurajuomaa, kauragurtteja, kauraleipää, mitään kaurasta tehtyä.. harmi, kun maistuvat hyvältä ja vegenä valikoimat supistuvat kovasti kun kauraa ei voi syödä. Olen kyllä yllättynyt jos ovat pulassa, mielestäni toi oli parhaan makuista ja kotimaistakin ja terveellistä. Luulin että muut ostaa nyhtistä eniten, kaura"allergia" kuitenkin harvassa..
Mä tykkään enemmän linsseistä, pavuista ja nykyään muu-jauhis tarttuu kärryyn joka kauppareissulta.
Vierailija kirjoitti:
Nyhtiksessä on tosi kiva rakenne joihinkin ruokiin. Ei mene ihan mössöiseksi kypsennyksessä. Mun pitäisi vain opetella maustamaan sitä monipuolisemmin.
Nyhtis oli näin lihansyöjänä suunnilleen ainoa vege mistä tykkäsin. Ostin usein silloin kun se tuli.
Ei se nyt mitään suurta herkkua ole, mutta ei pahaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Se on kamalan makuista, kuin koiranruokaa.
Härkäpapupataa, kasvishernekeittoa ja kaurapuuroa sekaisin, sitähän se on. Ei ollut meilläkään mikään menestys, yhteen kokeiluerään jäi. Soijarouhetta meillä menee useinkin ja hyvällä ruokahalulla, vaikka sekasyöjiä ollaankin kaikki.
Vierailija kirjoitti:
pahaa,en osta
Ja liian prosessoitua....
Ja järkyttävä kilohinta!
Nyhtökauran voi korvata pahvisilpulla. Sama maku eikä maksa mitään. Paljon kuitua
Ostaisin tosi mielelläni, se on todella hyvän makuista. Mulla vaan ei vatsa kestä mitään kauraisaa, tulen siitä aivan järkyn kipeäksi ja esim. puurosta ihan suoraan oksennan.
Härkis taas maistuu aivan kauhealle.
Vierailija kirjoitti:
Nyhtökauran voi korvata pahvisilpulla. Sama maku eikä maksa mitään. Paljon kuitua
Paljonko pahvissa on proteiinia?
Enpä osta, ostan papuja ja linssejä.